Alfi911 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Witam potrzebuje informacji mam Tiide 1,6 benzyna ale chodzi mi o lampy tylne a w szczególności jakie tam występują żarówki i czy można je zastąpić żarówkami LED a jak można to jaki producent dotego najlepiej się nadaję Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 (edytowane) Tylna lampa zespolona: kierunkowskaz-21W nr żarówki 7507LF światło stopu/światło tylne-21/5W nr żarówki 12499 Zapas-rezerwa 21W- nr 7506LF Tylne przeciwmgielne HATCHBACK-21W nr 7506LF SEDAN-21W nr 7440 Tablica rej.-5W nr 2J8 Dod.Światło stop SEDAN-18W nr 921 Hatchback-dioda led Co do zastępowania ledami, to raczej na pewno będą problemy z opornością kierunkowskazów(szybsze miganie) Edytowane 27 Maja 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Witam! trochę nie na temat ale nurtuje mnie to więc piszę. Widziałem na zdjęciu TIIDE z włączonymi światłami ( wiem, że to nic nadzwyczajnego) ale w tylnych światłach świecił się jej bok lampy ten zachodzący na błotnik. Iteraz moje pytanie u mnie się nie świeci a jak w waszych autach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 (edytowane) Oryginalne nie świecą,ale jest masa zamienników w Azji i Stanach(tam to auto jest bardzo popularne-bo tanie),więc nie trudno znaleźć takie fotki. Edytowane 1 Października 2013 przez manix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 (edytowane) A widzi kolega dzięki za odpowieź. Będę patrzył za czymś takim, jakby kto widział to dajcie znać Edytowane 5 Października 2013 przez krawiec1974 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 A propo wyposażenia to jutro od Philipsa przychodzą do mnie najnowsze ich żarówki do testu Wyposażę lampy w te żarówki ciekawe czy tak będą dawać jak w reklamie z barwą i dystansem 130m........................................................ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Nie cierpię philipsow , palą się jak na stosie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Mnie tam się nie palą w Almerze paliły się tył i przód po 2lata Teraz w Tidzie tył cały na Philipsie Philips Vision Plus i już 2 lata nie przepaliła się żadna ,wnętrze ledy Philipsa święcą już 2 lata. Mi palą się długo w każdym samochodzie bo nie odpalam silnika na włączonych światłach a skoki napięć załatwiają żarówki Manix jak się przepalą to im odeśle te 130% oni mi je dają do testu. Ja miałem Philipsy 100% to je wymontowałem i im odesłałem bo mi barwa nie pasowała . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Ja nie kupuje nic markowego po tym jak mi sie O(b)SRAMY spaliły po 2 msc.Wole kupić 6 żarówek za 10 zł niz raz osramy za 60. ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Mnie tam się nie palą w Almerze paliły się tył i przód po 2lata Mi pierwsza żarówka w almerze N15 spaliła się po 5 latach tylna nie spaliła się nigdy , ani w almerze ,ani tidzie ,anie micrze. Mi palą się długo w każdym samochodzie bo nie odpalam silnika na włączonych światłach a skoki napięć załatwiają żarówki W jaki sposób niby , mam odpalać tiidę na włączonych światłach? Przecież zapalają się dopiero po uruchomieniu i to dwuetapowo.Najpierw na ułamek sek. obniżone napięcie , a dopiero znamionowe. Tak działa sterownik regulatora. Musiał bym z premedytacją najpierw wyłączyć Przełącznik na pozycję "0" a potem ponownie włączyć na auto lub "mijania" tyle że ja tego wyłącznika nie ruszam już od baaardzo dawna. Ja nie kupuje nic markowego po tym jak mi sie O(b)SRAMY spaliły po 2 msc. Wole kupić 6 żarówek za 10 zł niz raz osramy za 60. ... Musialeś mieć coś z napięciem ew. pecha i trafiona jakaś wadliwa. OSRAM to wedłóg mnie najlepsze żaeówki (tańsze odpowiedniki to tungsram-jedna linia inne opakowania) Nigdy się nie zawiodłem na tej firmie a kierowcą jestem od 83 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 A ja miałem 5 różnych aut i zawsze jeździło na no name. A raz kupiłem osramy i padło... I ten raz zaważył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Ja z no name miałem styczność dwa razy.Właśnie jak przepaliła mi się pierwsza w n15 (osram ) to kupiłem w markecie na dojechanie .Masakra cala blenda się skruszyla po kilku dniach i oślepiała wszystkich. Drugi raz to próba z bottari czy jakoś tam ,nie przeszła na przeglądzie (nie można było ustawić linii światła. Więcej eksperymentów nie pamiętam,za wszystkie bardzo żałuję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 To ja nie wiem KRzychu Ja kupowałem zawsze no name ale takie które miały UV i nie były robione w chinach.Czesto w biedronce są produkcja UE,certyfikat dekry. One mi w C4 świecą od 2 lat i nic sie nie dzieje a daja ładne jasne białe światło i kosztowały 10 zł za 2 sztuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Manix ja w każdym samochodzie mam manetkę ustawioną na 0- uruchamiam silnik przełączam na światła jak mam dopiero ruszać,ale to w nocy bo w dzień manetki nie ruszam mam DRL i one są od świecenia w dzień! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Od tego mam pozycję AUTO i czujnik zmierzchu , która mi przełącza światła dzienne/mijania bez mojej ingerencji. Po kiego kręcić na zero? Żeby w końcu rogola wysiadła? Tiida ma podwójne zabezpieczenie , jeśli nawet uda Ci się jakimś cudem zostawić na włączonych światłach i tak same zgasną po kilku minutach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Manix ale doskonale wiesz że zostawianie na AUTO pier**li komp,bo już było tyle że zostawił na auto i światła się włączyły i wyładował się akumulator a kręcenie rogolą niszczy rogolęi tak źle i tak nie dobrze A u mnie czujnik zmierzchu nie widzi jak ja ,pochmurny dzień widno szyba czysta przy czujniku a on włącza mijania ,ooo tak to nie będzie. Ja rozumiem złe warunki drogowe w dzień mgłę ,dzień deszcz pochmurno ciemno,zmrok -wtedy nie wolno jechać na DRL Ja decyduje kiedy mają się palić a kiedy nie, zresztą działa z opóźnieniem wjeżdżam do tunelu a on załącza nie od razu, wyjeżdżam a on nie wyłączą od razu ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Nie czujnik auto za te błędy obpowiadał , a moduł BCM + zamki . Auto niczego nie psuje i nigdy nie psuło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Nie można zostawia manetki na pozycji AUTO długo np na noc bo właśnie wali się i psuje to info z ASO bo pytałem! Ja mam 0 w dzień a w nocy na mijania i jest super, za AUTO w manetce dziękuje nie stać mnie na awarie modułów dupików Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Bzdury Ci naopowiadali na 100% . Ja i wielu tu ma ZAWSZE włączone na Mijania lub auto i nikomu z nich to nie uwaliło modułu. Jak chcesz kręcić tą manetką to kręć dalej. moduły padały (cała seria) znajomemu również ,a odpowiedzialny za to był zamek i słaba odporność ścieżek na wilgoć/mróz. Z początku wróżyli z fusów aż wreszcie znaleźli przyczynę i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Ja im tam nigdy nie wierzyłem i nie wierze w te ich PRAWDY OBJAWIONE w ASO ale zawsze dmucham na zimne Nie korzystam z pozycji manetki Auto, bo ten czujnik trzeba oddać do okulisty Tak samo jak dmucham na zimne z naciągnięciem łańcucha rozrządu,przed ruszeniem w trasę,nie ruszę jak nie zgaśnie niebieska ikonka temperatury silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 To zimą pewnie długo stoisz zanim ruszysz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Nie 10 minut to max aż kontrolka zgaśnie. Doszły najnowsze Philipsy z Philipsa do mnie Ostatnie zdjęcie pokazuje czym różnią się X-treme 130% na pierwszym planie i 100% na drugim planie. Rożnica oprócz koloru nie śliwka jak X-treme 100% tylko niebieskie dwa paski w X-treme 130% pierwszy ciemniejszy a drugi jaśniejszy. 5 minut i zainstalowane powiem tak jestem pozytywnie zaskoczony dają naprawdę daleko ,wyskoczyłem na mokry asfalt bo pada. I super dużo więcej światła przed samochodem niż na GE MegaLight 120%. Barwa to nie deklarowane 3700K a więcej bo postojówki mam 4000K a świecą kapkę słabiej jak X-treme 130%. X-treme barwą wyglądają na 4200K ,żarówki świecą naprawdę bardzo daleko . W reklamie tych żarówek nie kitują naprawdę mają taką barwę i tak daleko świecą . Jak ktoś jeździ po trasach to polecam produkowane w Polsce Philips X-treme Vision 130% Edytowane 10 Lutego 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Z zarówkami typu 130% jest jeden problem. W wielu modelach samochodów znacznie szybciej degradują odbłyśniki. Na codzień tego nie widać. Wystarczy jednak poświecić latarką z diodami LED na reflektor, aby oświetlić odbłyśnik. Jeżeli nad żarówką zobaczycie coś na kształt cienia, delikatnego zmatowienia, to ten proces właśnie się rozpoczął... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) Dokładnie cały od czasu do czasu silną latarką led sprawdzam odbłyśniki. Reflektory nie nagrzewają się mocniej po zainstalowaniu 130% ,Ge 120% też nie nagrzewały X-tremy 100% ! Ranger tak jak ja oszczędzam odbłyśniki to głowa mała, włączam światła tylko w nocy mają lux chłodzenie. Zapominałem ktoś tu kiedyś pisał że ciężko ustawić światła w Tiidach ja pojechałem na stacje zapłaciłem 15zł Ustawił bez żadnego problemu góra dół i boki, miałem lewy kapkę wyżej ale nie migali mi że oślepiam Ale w nocy w trasie pięknie oświetlają są naprawdę super te 130%. A na X-tremach 100% sie zawiodłem nie dawały tak ładnie. Edytowane 11 Lutego 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 To nie temperatura niszczy odbłyśniki - choć pewnie ma swój udział. Zresztą, wszystkie żarówki - nawet te 120% mają taką samą moc. Zatem ciepła wydzielają tyle samo. Fizyki nie da się oszukać. Odbłysniki wykańcza promieniowanie UV, którego w mocniejszych żarówkach jest po prostu więcej, bo te żarówki emitują więcej światła, oczywiście w charakterze widmowym, bo moc tak jak pisałem jest taka sama jak "zwykłych" żarówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.