Edek01 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) Nie no kiedyś czytałem o filtrach UV w gazecie moto to najlepsze filtry w żarówkach robi własnie Philips czym się chwali. To Philips pierwszy skonstruował żarówke o dwóch żarnikach w 1924 r !!! nazywała się Duplo Zoptymalizowana, precyzyjna konstrukcja żarnika, wypełnienie gazowe o wysokim ciśnieniu do 13 barów, precyzyjna powłoka i wysokiej jakości szkło kwarcowe odporne na działanie promieni UV — żarówki Philips X-tremeVision stanowią prawdziwą rewolucję w dziedzinie oświetlenia samochodowego. Edytowane 11 Lutego 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Nie chodzi o to, że szkło kwarcowe nie przepuszcza promieni UV tylko o to, że nie ulega erozji na wskutek jego działania i nie absorbuje go. Ogólnie szkło kwarcowe jest stosowane w żarówkach samochodowych i innych, bo jest odporne na temperaturę, na skok temperatury (szok termiczny) i ma bardzą niską absorbcję promieniowania w zakresie od ultrafioletu, poprzez światło widzialne, aż do bliskiej podczerwieni. Zatem upraszczając, przepuszcza światło w całym zakresie, co w przypadku żarówek jest pożądane. Zatem promieniowanie UV jak najbardziej jest emitowane przez takie żarówki - a one w same w sobie są odporne na jego działanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) Ranger dokładnie ,ja tylko wkleiłem charakterystykę tych żarówek . Ale przecież posiadają filtr UV to jak mają powypalać odbłyśniki ? Ja rozumiem jeździć jak większość ludzi na zapalonych mijania w dzień i w nocy to żaden odbłyśnik malowany nie wytrzyma. Żaden konstruktor lamp na odbłyśnikach i soczewkowych powie że non stop świecenia nie wytrzyma jego lampa ani odbłyśnik ani klosz. Ja właśnie kupuje najwydajniejsze H4 bo mam DRL. Szkło kwarcowe i zwykłe Edytowane 11 Lutego 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Czołowi producenci stosują filtry. Jednak filtry mają pewną skuteczność. Chodzi generalnie o to, że żarówki które świecą mocniej - pomimo filtrów, emitują wiecej UV niż te typu 100%. A to ma wpływ na odbłyśniki i klosze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 A i teraz zrozumiałem ,to teraz tylko częsta kontrola ledową latarką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Ciekawe , czy te 130-stki wytrzymają bez przepalenia choć te 130 dni . No u Ciebie jest szansa , bo masz dzienne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Podobno żarówki Philipsa z nowej gamy mają zadawalającą trwałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Ciekawe , czy te 130-stki wytrzymają bez przepalenia choć te 130 dni . No u Ciebie jest szansa , bo masz dzienne. Testuje zobaczymy Montowanie żarówek 60% 100% 120% 130% bez DRL mija się z celem, żarówki mijania, drogowe,mgielne mają świecić w Nocy . Manix rozmawialiśmy o manetce i jej trybach pracy . Ponieważ wczoraj ustawiałem światła to wiesz co zauważyłem stojąc 2 metry od ściany że na Auto światła świecą kapkę słabiej ! A jak ustawie manetkę na mijania to mocniej ! Manix pytanie dlaczego na AUTO podaje mniejszy prąd na żarówki ?? U ciebie jest tak samo?? Ja od samego początku nie lubiłem tego AUTO Edytowane 12 Lutego 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Ja od samego początku uwielbiam to "auto", Dlaczego u Ciebie tak świecą? Może dzienne masz podpięte nie tak jak powinno być. Szczerze nie wiem(bo i skąd mam wiedzieć) U mnie wydaje się że wszystko jest o.k. Ale obiecuję że sprawdzę wieczorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Manix dzięki DRL mam podpięte bezpośrednio pod aku (+, -, 0) wpięcie w oryginalną instalacje samochodu tylko w kabel od żarówki W5W ! Manix tą różnice widać najlepiej jak jest noc nie ma żadnego światła lamp ,ja dojechałem do ściany w garażu na 2 metry . Dojechałem do ściany bo chciałem zobaczyć jak wygląda poprawne ustawienie świateł przed chwilą I podczas przełączania manetki zobaczyłem że na auto jest podawany mniejszy prąd a na mijania poprawny święcą mocniej . Edytowane 12 Lutego 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Nie używałeś trybu Auto i Ci na właściwym przekaźniku zaśniedziały styki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Używałem chciał nie chciał, bo przeskakując z 0 na Auto włączały się światła prąd szedł,potem postój, i na końcu ikona mijania Żebym wiedział gdzie jest ten przekaźnik to bym go odłączył i zobaczył te styki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 W sumie, to trochę żartowałem z tymi stykami . Ale tak na poważnie, gdzieś ten prąd się gubi. Zobaczymy co stwierdzi u siebie Maniek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Wydaje mi się że ten prąd się gubi na Auto bo idzie przez czujnik zmierzchu. A przy ustawieniu na mijania jest pomijany czujnik i idzie poprawny prąd! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Niekoniecznie to jest tak. Czujnik zmierzchu raczej uruchamia jakiś przekaźnik, który nastepnie puszcza napięcie na żarówki. Pytanie, czy to jest ten sam przekaźnik, co uruchamia światła z manetki (ON), czy dedykowany do trybu AUTO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Na Auto prąd płynie na mijania ze stratami święcą słabiej ! Pewnie straty są na przekaźniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 No o tym mówię. Coś jest nie tak z przekaźnikiem lub instalacją od niego biegnącą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Witam Panowie ponownie. Jestem świeżo po "testach" i z całą pewnością nie ma żadnej różnicy w jasności między pozycjami "auto" i "mijania" .Ale mam absolutnie "normalne" żarówki osram. . Pomiar "jasności " jest dość subiektywny na oko , powinno się go robić dopiero po 2 min. od włączenia ,gdyż coraz częściej w autach stosuje się "inteligentnie systemy regulacji napięcia" Jaki jest w tiidzie nie wiem ,ale na pewno jest , co widać nawet po dwu etapowym rozjaśnianiu się reflektorów .Trwa to ułamek ,ale jest widoczne. W przypadku kol. wystarczy dokonać pomiarów multimetrem w obu pozycjach by mieć jasność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Nie mam multikulit aby to sprawdzić Nie jeżdżę na auto to nie będę się już zagłębiał gdzie ucieka prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Ale poczytaj ten PDF , to może zmienisz nawyki http://www.logicinfo.nazwa.pl/mi-car/Allegro/OSRAMDRL_informacje_techniczne.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziootek Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Ja im tam nigdy nie wierzyłem i nie wierze w te ich PRAWDY OBJAWIONE w ASO ale zawsze dmucham na zimne Nie korzystam z pozycji manetki Auto, bo ten czujnik trzeba oddać do okulisty Tak samo jak dmucham na zimne z naciągnięciem łańcucha rozrządu,przed ruszeniem w trasę,nie ruszę jak nie zgaśnie niebieska ikonka temperatury silnika. Jak miałbym czekać z włączonym silnikiem aż zgaśnie kontrolka zimnego silnika to bym chyba jajko zniósł. Wsiadam, uruchamiam i ruszam. Kontrolka gaśnie zazwyczaj po ok. 2 km jazdy (chyba, że jest mróz -20 stopni, wtedy trwa to dłużej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 U mnie w dieslu,na postoju przy mrozie,nie zgasła by nigdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Nie wiem, czy takie grzanie na postoju jest dobre - nie mówiąc, że nie zgodne z prawem. Pod obciążeniem silnik dogrzeje się szybiej. A tak chodzi na zimnym pięć razy dłużej niż pod obciążeniem... Nissan zaleca odczekanie krótkiej chwili przed ruszeniem po dłuższym postoju a ta chwila, to chyba nawet jest określona w instrukcji i trwa ok. 30 s . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Manix tam jest wiele info ,nie wiem o jaki nawyk chodzi ? o AUTO ?? Po co mi info o działaniu DRL u mnie działają poprawnie?? Ziotek na dworze nie garażuje, wsiadam mam zimny silnik wszystko wyłączone (odbiorniki ,radio ,nawiew,światła) wciskam sprzęgło i odpalam. Z zegarkiem w ręku i olejem w silniku 5w50 ,niebieska kontrolka gaśnie po 10 ,15min kiedyś mierzyłem . Olej się rozprowadzi po silniku ,napinacz hydrauliczny napnie to ruszę ,nigdy nie ruszałem od razu na zimnym silniku na piecu musi być 90 stopni Panowie każdy ma swój samochód i decyduje kiedy rusza jak widzać jeden po 1s drugi po 30s a trzeci po 10 minutach Manix ja diesle użytkuje więc wiem że diesla nie rozgrzejesz na postoju ale terkotać musi przed jazdą Edytowane 12 Lutego 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Jesteś moim bohaterem , czekasz 10-15 minut zanim ruszysz! Co do auto, mieć i nie używać? można siedzieć przy świecach ,po co ta cała elektryka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.