mati113 Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Witam, Jakiś czas temu pisałem na SB, że pokaże Wam te luzy, a więc tak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=ZUEU_UP89g4 Byłem u mechanika ktory podniosl samochod cos tam poruszal i mowil ze prawodopobnie trzeba go wyczyscic i czyms nasmarowac. Trzeba pozdejmowac jakies czesci i tam to przeczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Hmmm... ja Ci powiem tak - w mojej jak strzeliła sprężyna od lewarka , to tylko na luzie drążek latał "w cały świat"... trzeba było szukać biegu, aby dobrze wskoczył....ale już po wbiciu - nie kiwał się tak jak u Ciebie...."siedział" dobrze / prawidłowo. Tu.... nie mam pojęcia Miejmy nadzieję,że ktoś w kolegów fachowców wypowie się w tej kwestii ....jakieś sugestie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 14 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Też czasem zdarza szukać mi się biegu (szczególnie 3-go) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 wg mnie poszedł CI synchronizator lub wybierak. Bo luz może byc ale nie takie coś co Ty masz Ostatni raz jechałem takim autem z takimi biegami w tartaku i był to tarpan Tam trzeba było szukać każdego 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) wg mnie poszedł CI synchronizator lub wybierak. Bo luz może byc ale nie takie coś co Ty masz Ostatni raz jechałem takim autem z takimi biegami w tartaku i był to tarpan Tam trzeba było szukać każdego więc co zrobilibyście na moim miejscu? Bylem u jednego mechanika stwierdzil ze auto w idealnym stanie, bylem u drugiego stwierdzil, ze trzeba tylko wyczyscic od spodu, bylem u trzeciego mowil, ze tak te skrzynie chodza. Juz sam nie wiem co mam robić i mecze sie juz z ta skrzynia ponad rok. Czasem nawet do samochodu sie wsiadac nie chce jak sie o niej pomysli... Edytowane 15 Lutego 2015 przez mati113 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 A czy któryś z mędrców, wymontował cały mechanizm wybieraka i sprawdził z czym tak na prawdę jest problem? Bo normalne to to nie jest i na pewno te skrzynie tak nie chodzą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Nie wiem jak jest on tam złożony ale pewnie podobnie jak tu:Wyrobiona może byc część nr 7 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Nie wiem jak jest on tam złożony ale pewnie podobnie jak tu: Wyrobiona może byc część nr 7 Wydrykuje i z waszymi radami raz jeszcze podejde do mechanika. A czesc nr 7 za co odpowiada? Co to za czesc? To jakas guma, sprezynka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Do tak wielkiego luzu nie wystarczy uszkodzona część numer 7. Ja stawiam na usterkę 4 lub 2,3,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 4 pierwsza zdechnie. Masz rysunek- jedź niech CI powie co o tym myśli. Z tym że to nie jest dokładny rysunek techniczny Twojego układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) 4 pierwsza zdechnie. Masz rysunek- jedź niech CI powie co o tym myśli. Z tym że to nie jest dokładny rysunek techniczny Twojego układu. A może ktoś z Was ma jakiegoś sprawdzonego mechanika z Górnego Śląska, bo wiem, że jeden z moderatorów o ile się nie mylę jest z Sosnowca. Może On będzie w stanie mi kogoś polecić? Dziś kolejna wizyta u mechanika i znów to samo. Mechanik kazał zostawić samochód (gdy powiedziałem, że może to wybierak, i najlepiej żeby tam konkretnie spojrzał i chciałem pokazać mu rysunek pomocniczy, stwierdził, że to On jest mechanikiem). No więc samochód zostawiony i po 8 godzinach odbiór. Z tego co się dowiedziałem to coś wyczyścił od spodu i biegi wchodzą minimalnie ciężej, natomiast nadal to wszystko tak samo lata i nadal czasem jest problem, żeby wbić 3 bieg (mechanik stwierdził, że tak to ma chodzić) Obawiam się, że jestem skazany na udrękę z tą skrzynią, bo już nie chce liczyć pieniędzy które poszły na "mechaników". A może całą skrzynie warto wymienić? Bo znalazłem skrzynie za 400zł, czy lepiej oddać do regeneracji? myslicie ze wymiana skrzyni cos da? Szukałem też po filmikach, żeby zorientować się jak chodzi to u innych i np. na tym biegi chodzą idealnie i mógłbym pomarzyć o czymś takim Edytowane 16 Lutego 2015 przez mati113 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Z Sosnowca jest Expert- Jacek.Ten mechanik to piekarz?? Jeszcze powiedz że mu zapłaciłeś za nie wykonanie roboty??Tam trzeba cały mechanizm zdemontować i sprawdzić co się dzieje,skrzynia będzie ok-luzy lewarka nie mają nic wspólnego ze skrzynią. Nie wiem jak w mikrze ale np w cinquecento masz łącznik skrzyni biegów- tam one się wyrabiały po 40 tys i latały lewarki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 (edytowane) Nie miałem wyjścia, potrzebowałem samochodu, więc musiałem zapłacić. Biegi chodzą ciężej, ale wciąż jest to samo. Czyli skrzyni nie ma co wymieniać, tak? Ktoś z forum ma taki short http://i5.photobucket.com/albums/y200/osa999/DSCF3607.jpgwięc wymienię i może coś da. A jeśli nie, to przynajmniej biegi będą ciężej chodzić, bo teraz to masakrycznie lata. PS. Jak zmieniam z 2 na 3 i z 3 na 2 to tak jakby coś trzaskało (jakby jakaś sprężynka czy coś) Z Sosnowca jest Expert- Jacek.Ten mechanik to piekarz?? Jeszcze powiedz że mu zapłaciłeś za nie wykonanie roboty??Tam trzeba cały mechanizm zdemontować i sprawdzić co się dzieje,skrzynia będzie ok-luzy lewarka nie mają nic wspólnego ze skrzynią. Nie wiem jak w mikrze ale np w cinquecento masz łącznik skrzyni biegów- tam one się wyrabiały po 40 tys i latały lewarki. Nie miałem wyjścia, potrzebowałem samochodu, więc musiałem zapłacić. Biegi chodzą ciężej, ale wciąż jest to samo. Czyli skrzyni nie ma co wymieniać, tak? Ktoś z forum ma taki short http://i5.photobucket.com/albums/y200/osa999/DSCF3607.jpgwięc wymienię i może coś da. A jeśli nie, to przynajmniej biegi będą ciężej chodzić, bo teraz to masakrycznie lata. PS. Jak zmieniam z 2 na 3 i z 3 na 2 to tak jakby coś trzaskało (jakby jakaś sprężynka czy coś) wiec moze faktycznie do wymiany sprezyny? Może najpierw wymienię sobie drążek zmiany biegów na short shiflera, a jeśli proble z luźna skrzynia nadal będzie, to dalej będę myślał. Co o tym myślicie? Może sama wymiana coś da. Edytowane 17 Lutego 2015 przez mati113 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 ja CI już napisałem. Wymina na krótki nic nie da. Masz awarie mechaniczną i ją trzeba usunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 ja CI już napisałem. Wymina na krótki nic nie da. Masz awarie mechaniczną i ją trzeba usunąć. Czyli raz jeszcze podjechać do mechanika i powiedzieć, żeby zajrzał do mechanizmu wybieraka? Może to być ta sprężyna, skoro teraz przy zmianie biegów czasem słychać jakby sprężyna się odbijała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 (edytowane) Chłopaki, podajcie mu namiary na jakiegoś uczciwego mechanika, bo przecież Kolega ma uszkodzenie polegające na totalnej pierdółce, a jeździ po debilach, co go kasują za nic nie robienie, a na koniec mówią że tak ma być. Przecież tak nie można do jasnego pierona... Ja Cię mogę podesłać, ale tutaj u mnie, mam kilku, sprawdzonych. W tamtych okolicach nie pomogę... Edytowane 18 Lutego 2015 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Czyli raz jeszcze podjechać do mechanika i powiedzieć, żeby zajrzał do mechanizmu wybieraka? Może to być ta sprężyna, skoro teraz przy zmianie biegów czasem słychać jakby sprężyna się odbijała? AD auto Arnold Jałowy Strzelce opolskie- masz kawał drogi z tego co widzę ale ja u niego serwisuje wszystkie auta od 25 lat i nigdy nie było problemów. A robiłem wiele rzeczy włącznie z wymiana silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Czyli raz jeszcze podjechać do mechanika i powiedzieć, żeby zajrzał do mechanizmu wybieraka? Może to być ta sprężyna, skoro teraz przy zmianie biegów czasem słychać jakby sprężyna się odbijała? Masz tutaj jeszcze raz rysunek i opis po PL. Zobacz ile jest tam elementów ciernych. Kiedyś, swego czasu w 125p lub Polonezie, zakładało się w jednym miejscu kawałek węża gumowego, bo nie można było kupić tulejek plastikowych. Chociaż Micrę rozbierałem, to nie mam takich fotek cięgien i łączników jak robiłem to w Tino. Jednak fotki zawsze się przydadzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Tyle że Tinkę masz na linkach. Kolega ma sztywne cięgła jak w skrzyni 5b. w Primerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 A gdzie na schemacie oznaczony jest wybierak, wodzik i tuleje wybieraka? To pełny schemat od mojej K11-tki? Dziś oddałem do warsztatu gdzie regenerują części i mają tokarza, by zrobili tulejkę na wzór. Jeśli jutr oddadzą mi samochód, to umówię się na zmianę tej sprężyny powrotnej, bo kupiłem z 126p taką sprężynę i zmienię drążek na shot shiftera, bo już kupiłem. Mam nadzieje, że w końcu skończy się mój dramat biegów. Dam znać jak poszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 @mati 113 wyguglałem coś dla Ciebie; Ruszajac drazek w kierunku fotela kierowcy, drazek po puszczeniu nie powraca w pierwotne polozenie. Przyczyna takiego zachowania drazka moga byc 2 przyczyny. Pierwsza z nich to zniszczona sprezynka ktora jest odpowiedzialna za ten ruch drazka. Mozemy to sprawdzic zdejmujac oslone nad katalizatorem Zdiac ja mozemy przez odkrecenie 5 srub, po odkreceniu nalezy przesunac oslone w strone tlumika koncowego Po tej czynosci ukaze nam sie taki mechanizm, na zdieciu juz zmontowany w calosc, ale moze brakowac np. sprezynki albo moze byc uszkodzona tak jak to bylo w moim samochodziku Jesli sprezynka jest uszkodzona mozna ja w prosty sposob nareperowac, rozwijajac ja i ukrztaltowaniu chaczyka. W podobny sposob jak na 2 poniszych zdieciach Drugi z nich moze wiazac sie z przegobem krzyzakowym, ktory moze nie pracowac poprawnie Znajduje sie on przy czpieniu od skrzyni biegow, prosta konstrukcia wiec niema co sie psuc. Nalezy rozebrac i przeczyscic Aby roazebrac nalezy rozkrecic 2 srubki. Przeczyscic dokladnie wszedzie. Pamietac nalezy przy skrecaniu, zeby przesmarowac, dwa nie zakrecac na tak zwanego hama , to ma pracowac do tego sluzy taki przegob Może Ci się to przyda - pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.