Robert L Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Na początku witam wszystkich użytkowników forum.Mam pytanie odnośnie problemu ,który ostatnio mnie prześladuje.Mam Nissana 2.2 dci i do momentu kiedy silnik nie osiągnie swojej temperatury wszystko jest ok.A jak sie rozgrzeje to auto traci moc tzn.czasami turbina zadziała normalnie a czasami dopiero przy2500 tys obr.albo wogóle nie ma mocy.Po podłaczeniu do komputera nie pokazuje żadnych błedów a wszystkie wskazania są idealne.Jak kilka sekund auto sie postudzi to znowu przez moment wszystko jest w porządku.Prosze o porade bo już nie wiem gdzie sie udac.Dodam że wymieniłem filtry paliwa i powietrza(nie pomogło) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 SCV do wymiany:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert L Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Poczytałem troszke o zaworze SCV i raczej mój nissan nie posiada takich objawów.Obroty nie falują,pali na dotyk zimny i ciepły,no i nie wiem czy uszkodzenie zaworu nie wyszło by na komputerze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 @Bartezm miał podobne objawy, trzeba poszukać na forum. Tu jest: http://www.forum.nissanklub.pl/index.php/topic/90979-gasnie-na-wolnych-obrotach/ Przeczytaj całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Test na sprawność zaworu SCV jest bardzo prosty. Na kawałku prostej zacznij przyspieszać ale na stałych obrotach powiedzmy 3tyś rpm. Jeśli obroty silnika zaczną falować a ty zauważysz że nie jest to 3tyś rpm tylko wskazówka myszkuje w tych okolicach to już jest podejrzenie uszkodzenia zaworu SCV. Drugi test to gwałtowne wciśnięcie pedału gazu w trakcie jazdy, jeśli samochód nie zacznie szybko przyspieszać tylko silnik dostanie czkawki to możesz być pewny ze zawór SCV do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Poczytałem troszke o zaworze SCV i raczej mój nissan nie posiada takich objawów.Obroty nie falują,pali na dotyk zimny i ciepły,no i nie wiem czy uszkodzenie zaworu nie wyszło by na komputerze . Uszkodzenie SCV nie wyjdzie na ECU - przerabiałem temat z wadliwą serią 006 Denso, a miałem 2,2 dci 136 km z 2004 r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert L Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Test na sprawność zaworu SCV jest bardzo prosty. Na kawałku prostej zacznij przyspieszać ale na stałych obrotach powiedzmy 3tyś rpm. Jeśli obroty silnika zaczną falować a ty zauważysz że nie jest to 3tyś rpm tylko wskazówka myszkuje w tych okolicach to już jest podejrzenie uszkodzenia zaworu SCV. Drugi test to gwałtowne wciśnięcie pedału gazu w trakcie jazdy, jeśli samochód nie zacznie szybko przyspieszać tylko silnik dostanie czkawki to możesz być pewny ze zawór SCV do wymiany. Co do obrotów to nie falują ale na ciepłym silniku jak dam pedał gazu ostro w podlogę to albo na chwilę auto się zerwie po czym straci moc albo od razu się będzie dusić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Identyczny objaw miałem w Patku. Chociaż na chwilę ustało to później było już tylko gorzej. Po wymianie zaworu SCV objawy ustały i autko zaczęło normalnie jeździć. Kiedy ostatnio wymieniałeś zawór SCV?? Jaki masz przebieg?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert L Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Identyczny objaw miałem w Patku. Chociaż na chwilę ustało to później było już tylko gorzej. Po wymianie zaworu SCV objawy ustały i autko zaczęło normalnie jeździć. Kiedy ostatnio wymieniałeś zawór SCV?? Jaki masz przebieg?? Przebieg o ile prawdziwy to będzie koło 200 tyś a zaworu za mojej kadencji nie wymieniałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Przebieg o ile prawdziwy to będzie koło 200 tyś a zaworu za mojej kadencji nie wymieniałem . Podaj rok produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Dużo zrobiłeś nim kilometrów? Jak dla mnie SCV do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert L Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Rok produkcji 2003 a ile ja przejechałem ? z 10 tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 W Patku i Navce, generalnie w YD25, zawór SCV wytrzymuje 30-45tyś km, dane z informacji użytkowników. Ja swój pierwszy zabiłem po 75tyś km od produkcji. Drugi ma 13tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert L Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Z tego co się zorientowałem to mam silnik 114 km dc i podobno są w nim dwa zawory scv i jest to bardzo rzadka awaria,choć nie niemożliwa.Zaznaczam że nie znam się na mechanice a opinie zasięgam z internetu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 też padają ale ze zużycia. a dCi zawór stał się sławny bo Denso wypuściło wadliwą serię i wszyscy o tym mówili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert L Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Zacznę od sprtawdzenia czujnika położenia wału,bo gdzieś taki temat się przewiną a następnie trza będzie wymienić scv jak nie pomoże . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Zacznę od sprtawdzenia czujnika położenia wału,bo gdzieś taki temat się przewiną a następnie trza będzie wymienić scv jak nie pomoże . Przy czujniku położenia wału miałbyś problem z odpalaniem. Stawiam na SCV kolor zielony (są u Ciebie 2 zielony i czerwony) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert L Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Przy czujniku położenia wału miałbyś problem z odpalaniem. Stawiam na SCV kolor zielony (są u Ciebie 2 zielony i czerwony) Czyli nie trzeba obu wymieniać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Czyli nie trzeba obu wymieniać ? Nie, nie trzeba - chyba, że padły oba. Dokładnie ten sam problem co Ty miał mój znajomy w 114 km, ale nie pamięta dokładnie jak do tego mechanik doszedł. Pamięta, że wymienił mu zielony SCV, czerwony zostawił stary i wszystko było ok. Każdy samochód wymaga indywidualnego podejścia, ale napisałem Ci, że ten sam problem i zielony zawór był w przypadku mojego znajomego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert L Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Nie, nie trzeba - chyba, że padły oba. Dokładnie ten sam problem co Ty miał mój znajomy w 114 km, ale nie pamięta dokładnie jak do tego mechanik doszedł. Pamięta, że wymienił mu zielony SCV, czerwony zostawił stary i wszystko było ok. Każdy samochód wymaga indywidualnego podejścia, ale napisałem Ci, że ten sam problem i zielony zawór był w przypadku mojego znajomego A może ktoś z kolegów jest na tyle biegły w mechanice,że mógł by napisać jak sprawdzić który zawór siedzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 To wymagałoby wykonania wykresów pracy obydwóch zaworów i ich analiza. Generalnie jak zawór nie nadąża z regulacją ciśnienia to trzeba go wymienić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bebzunnet Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Mam pytanie czy spalanie ci nie wzrosło i nie dymi na czarno? Bo byłem sprawdzić zawory na serwisie diesel i zepsuty mam zawór sterowania turbiną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.