Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem przyjemność wyjazdu na wakacje :nissan: X-trailem z silnikiem 1.6 DIG-T.

W Polsce tankowałem na Shell-u zwykłą benzynę 95. Na tym paliwie komputer pokazywał spalanie między 7,5 a 8,0 l/100km. Po przekroczeniu granicy następne tankowanie wypadło mi w Austrii i złożyło się tak, że też na stacji Shell.

Jakie było moje zdziwienie, gdy przy średniej prędkości 100km/h (wg komputera) komputer pokazał spalanie 6,5l/100km i to w górach.

Byłem przekonany, że komputer po prostu źle wskazuje. W drodze powrotnej dokładnie taki sam wynik pokazał komputer. Różnica w moich odczuciach była taka, że na biegu jałowym silnik ciszej pracował, a podczas jazdy delikatnie było słychać świst turbiny (przy prędkości licznikowej 140 km/h) wewnątrz samochodu, przy paliwie austriackim.

Po powrocie do kraju i zatankowaniu na naszym Shellu 95, spalanie w trasie 7,5 l/100km, turbiny nie słychać, na biegu jałowym silnik głośniejszy. Do 2500 obrotów silnik zamulony, od  3 tys. wariat. 

Po namyśle postanowiłem przy następnym tankowaniu wlać na Shell-u V Power 100 oktanowe paliwo. 

Moje odczucia to wyraźnie cichsza praca silnika na wolnych obrotach, a spalanie komputer pokazał....... no zgadnijcie....... 6,5l/100km :banan: .

Nie czuć przy niskich obrotach, że silnik  zamula, a przy 3-3,5 tys. świetny przyrost mocy.

Obecnie mam zalane Pb 98 na Lotosie. Spalanie całkiem niezłe bo 6,9l/100km z tym, że znowu czuć delikatnego zamuła przy niskich obrotach.

Sam nie wiem, co o tym myśleć. Wydaje mi się, że jeszcze raz zaleję 100 oktanowe i będę sprawdzał zachowanie silnika oraz ciekawy jestem czy spalanie się powtórzy na poziomie 6,5l/100km.

Trochę nie uśmiecha mi się płacenie prawie o złotówkę więcej za litr V Power nitro+ niż za zwykłą 95. Muszę jeszcze przeliczyć ile zrobię kilometrów na każdym z nich i jaka jest ekonomia stosowania poszczególnych paliw.

Wiem, że silnik 1,6 DIG-T przy bardziej treściwym paliwie mniej pali i lepiej pracuje. Takie są moje spostrzeżenia. Czy jest to bardziej ekonomiczne i czy ma sens, tego jeszcze nie wiem.

Jeżeli będę miał jeszcze dostęp do tego auta, dalej będę testował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Burgi - następne razy poproś żonę by zatankowała i nie mówiła co. Zrób tak z 20 razy. Porównaj potem swoje "odczucia" z tankowaniami żony. Jak trafisz 100% to wtedy będzie można coś zacząć wnioskować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A producent zaleca paliwo 95 oktanowe, a nie przyszło nikomu do głowy ,że na paliwie 100 oktanowym można powypalać gniazda zaworowe?

Jeśli to będzie jednorazowe zalanie zbiornika to nie widzę problemu, ale jeśli notoryczne no to życzę powodzenia:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie oktany tylko niestety pochodzenie paliwa sie liczy jeżdżę w UK ale dwa razy byłem Juke w PL i ma racje przedmówca ze niestety w PL czuć różnice po zatankowaniu ( tankowałem na BP i Shell ), przez UE od UK do PL tankowałem cztery razy no i pare razy w PL jeżdżąc samochodem od ponad roku czuć było utratę mocy ... nigdy nie tankuje innego paliwa jak to które zaleca producent wiec wszędzie było to 95 a w D nawet 91 jeżeli dobrze pamietam i prędkość max miałem 240 w/licznika

Edytowane przez ProceSS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pamietam jak się maluchem do Niemiec dawniej jeździło - na naszej benzynie 105 km/h i zawory dzwoniły jak dzwony w kościele a po zatankowaniu w Niemczech 120 km/h i zero zaworów i do tego spalanie mniejsze.

I jak widać dalej coś w tym jest - a jeszcze do tego w ciągu kilku dni cena 50 groszy do góry

Edytowane przez rafiros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją intencją nie było reklamowanie   czy przekonywanie kogokolwiek do 100 oktanowego paliwa.

Zdziwiła mnie tylko różnica w spalaniu przy dwóch różnych paliwach i podzieliłem się z wami moim zdziwieniem i odczuciami.

Tak na marginesie zacytuję informację z instrukcji obsługi silnika MR16DDT czyli DIG-T:

   "Używaj wyłącznie benzyny BEZOŁOWIOWEJ PREMIUM o liczbie oktanowej CO NAJMNIEJ 95 (RON)...... Tym niemniej, w celu osiągnięcia maksymalnej        sprawności i właściwości jezdnych pojazdu, zaleca się użycie benzyny bezołowiowej premium." 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście,ze w PL rafinuje się ruska ropę, bo nasze dwie rafinerie w Gdańsku i w Płocku mają linie produkcyjne robione pod ruską ropę, co prawda są juz czynione zmiany i kilka tankowców przyszło do Gdańska z ropa arabską , ale to znikoma ilość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co dywagować, producent wymaga paliwa premium i takie trzeba lać do silników 1.2 i 1.6 DIG-T. Koniec i kropka. :0recourse:

Zastanawiam się którą benzynę premium wybrać. Na razie przetestowałem Vervę 98 i podobnie jak w przypadku poprzedniego samochodu, jestem z niej zadowolony. Mimo wyższej ceny litra, koszty eksploatacji powinny być podobne do zwykłej benzyny. Zakładam, że dzięki lepszej elastyczności silnika na niskich obrotach, spalanie spadnie. Mowa oczywiście o jeździe dynamicznej, a nie o toczeniu się po drodze. Dodatkowo paliwo premium powinno lepiej chronić bezpośrednie wtryski naszych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej flaszce też jest napisane, że PREMIUM... :D

10040042.jpg

A to gorzała jak każda inna. :D

Podobnie z paliwem - lać zwykłą PB95 ze sprawdzonego źródła i się nie przejmować.

Oczywiście nikt nie zabroni lać PB98 dla lepszego samopoczucia. Jednak ja osobiście do QQ leję zwykłą bezołowiówkę, natomiast PREMIUM z obrazka pozostawiam sobie. :dribble:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze Colins dodaj - że my jesteśmy lepsi bo równie dobrze jeździmy na różnych procentach i gatunkach - czysta, whiskacze, piwko - wszystko - a weź do takiego 1,6 DiG-T zalej ropy - nie pojedzie

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo my jesteśmy skonstruowani wg.starej, dobrej szkoły. Co najwyżej cofnie się nam w gaźnik lub strzelimy z rury wydechowej. :D

Zabawkom mechanicznym jeszcze daleko do naszej odporności na podawane paliwo. :P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadę w listopadzie nad morze to spróbuję czy widać jakąś różnicę pomiędzy zwykłą benzyną 95 , którą tankuję od lat zarówno do poprzedniego i obecnego QQ a 98 lub jeszcze jakimś innym paliwem premium - ale to tylko z ciekawości bo nie mam zamiaru na co dzień tankować droższej benzyny .

A nad morzem w nagrodę idę do Domu Whisky potestować na sobie różne paliwa premium - już się nie mogę doczekać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym skończył dyskusję na temat stosowanych paliw, bo wkraczamy na niebezpieczny grunt i zaraz zrobi się temat rzeka jak w przypadku opowieści o olejach. :D Po prostu zalewamy przynajmniej to co jest przez producenta dopuszczone jako minimum i cieszymy się jazdą. A czy krócej czy dłużej, to czas pokaże, a nie telewizyjne reklamy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam tak, poczytałem masę postów o QQ które zamieściliście na forum i mam ból glowy, bo niby zdecydowałem się na Nissana a tu kłody pod nogi.:)

Masa usterek , awarii i cholera wie czego jeszcze:)Mam się spotkać z gościem który ma QQ 1,6 benzynę, pogadam z nim , może się załapie na "jazdę próbną"

zobaczę jakie będą moje uwagi z jazdy i wtedy zadecyduję już na 100 procent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy się lubicie nakręcać, to już jakiś rodzaj urojeń.

W silnikach benzynowych dwumasa to nic strasznego. Miałem w Scenicu, zrobiłem 300tys. km i nic. Na forum megane przez 7 lat też nikt się z benzynowców nie uskarżał.

Zresztą nawet nie słyszałem "w okolicy" by komuś padło.

Benzyna to nie telepiący się diesel niszczący wszystko w okół ;-)


@Mariuszc - daj linka do forum marki bezusterkowej hłe hłe hłe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z TEGO katalogu wynika, że w silniku 1.2 DIG-T jest zwykłe koło zamachowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...