Burgi Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Miałem przyjemność wyjazdu na wakacje X-trailem z silnikiem 1.6 DIG-T. W Polsce tankowałem na Shell-u zwykłą benzynę 95. Na tym paliwie komputer pokazywał spalanie między 7,5 a 8,0 l/100km. Po przekroczeniu granicy następne tankowanie wypadło mi w Austrii i złożyło się tak, że też na stacji Shell. Jakie było moje zdziwienie, gdy przy średniej prędkości 100km/h (wg komputera) komputer pokazał spalanie 6,5l/100km i to w górach. Byłem przekonany, że komputer po prostu źle wskazuje. W drodze powrotnej dokładnie taki sam wynik pokazał komputer. Różnica w moich odczuciach była taka, że na biegu jałowym silnik ciszej pracował, a podczas jazdy delikatnie było słychać świst turbiny (przy prędkości licznikowej 140 km/h) wewnątrz samochodu, przy paliwie austriackim. Po powrocie do kraju i zatankowaniu na naszym Shellu 95, spalanie w trasie 7,5 l/100km, turbiny nie słychać, na biegu jałowym silnik głośniejszy. Do 2500 obrotów silnik zamulony, od 3 tys. wariat. Po namyśle postanowiłem przy następnym tankowaniu wlać na Shell-u V Power 100 oktanowe paliwo. Moje odczucia to wyraźnie cichsza praca silnika na wolnych obrotach, a spalanie komputer pokazał....... no zgadnijcie....... 6,5l/100km . Nie czuć przy niskich obrotach, że silnik zamula, a przy 3-3,5 tys. świetny przyrost mocy. Obecnie mam zalane Pb 98 na Lotosie. Spalanie całkiem niezłe bo 6,9l/100km z tym, że znowu czuć delikatnego zamuła przy niskich obrotach. Sam nie wiem, co o tym myśleć. Wydaje mi się, że jeszcze raz zaleję 100 oktanowe i będę sprawdzał zachowanie silnika oraz ciekawy jestem czy spalanie się powtórzy na poziomie 6,5l/100km. Trochę nie uśmiecha mi się płacenie prawie o złotówkę więcej za litr V Power nitro+ niż za zwykłą 95. Muszę jeszcze przeliczyć ile zrobię kilometrów na każdym z nich i jaka jest ekonomia stosowania poszczególnych paliw. Wiem, że silnik 1,6 DIG-T przy bardziej treściwym paliwie mniej pali i lepiej pracuje. Takie są moje spostrzeżenia. Czy jest to bardziej ekonomiczne i czy ma sens, tego jeszcze nie wiem. Jeżeli będę miał jeszcze dostęp do tego auta, dalej będę testował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 @Burgi - następne razy poproś żonę by zatankowała i nie mówiła co. Zrób tak z 20 razy. Porównaj potem swoje "odczucia" z tankowaniami żony. Jak trafisz 100% to wtedy będzie można coś zacząć wnioskować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariuszc Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 A producent zaleca paliwo 95 oktanowe, a nie przyszło nikomu do głowy ,że na paliwie 100 oktanowym można powypalać gniazda zaworowe? Jeśli to będzie jednorazowe zalanie zbiornika to nie widzę problemu, ale jeśli notoryczne no to życzę powodzenia:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 (edytowane) nie oktany tylko niestety pochodzenie paliwa sie liczy jeżdżę w UK ale dwa razy byłem Juke w PL i ma racje przedmówca ze niestety w PL czuć różnice po zatankowaniu ( tankowałem na BP i Shell ), przez UE od UK do PL tankowałem cztery razy no i pare razy w PL jeżdżąc samochodem od ponad roku czuć było utratę mocy ... nigdy nie tankuje innego paliwa jak to które zaleca producent wiec wszędzie było to 95 a w D nawet 91 jeżeli dobrze pamietam i prędkość max miałem 240 w/licznika Edytowane 11 Października 2016 przez ProceSS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 (edytowane) Ja pamietam jak się maluchem do Niemiec dawniej jeździło - na naszej benzynie 105 km/h i zawory dzwoniły jak dzwony w kościele a po zatankowaniu w Niemczech 120 km/h i zero zaworów i do tego spalanie mniejsze. I jak widać dalej coś w tym jest - a jeszcze do tego w ciągu kilku dni cena 50 groszy do góry Edytowane 11 Października 2016 przez rafiros Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burgi Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Moją intencją nie było reklamowanie czy przekonywanie kogokolwiek do 100 oktanowego paliwa. Zdziwiła mnie tylko różnica w spalaniu przy dwóch różnych paliwach i podzieliłem się z wami moim zdziwieniem i odczuciami. Tak na marginesie zacytuję informację z instrukcji obsługi silnika MR16DDT czyli DIG-T: "Używaj wyłącznie benzyny BEZOŁOWIOWEJ PREMIUM o liczbie oktanowej CO NAJMNIEJ 95 (RON)...... Tym niemniej, w celu osiągnięcia maksymalnej sprawności i właściwości jezdnych pojazdu, zaleca się użycie benzyny bezołowiowej premium." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariuszc Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Oczywiście,ze w PL rafinuje się ruska ropę, bo nasze dwie rafinerie w Gdańsku i w Płocku mają linie produkcyjne robione pod ruską ropę, co prawda są juz czynione zmiany i kilka tankowców przyszło do Gdańska z ropa arabską , ale to znikoma ilość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke2 Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Nie ma co dywagować, producent wymaga paliwa premium i takie trzeba lać do silników 1.2 i 1.6 DIG-T. Koniec i kropka. Zastanawiam się którą benzynę premium wybrać. Na razie przetestowałem Vervę 98 i podobnie jak w przypadku poprzedniego samochodu, jestem z niej zadowolony. Mimo wyższej ceny litra, koszty eksploatacji powinny być podobne do zwykłej benzyny. Zakładam, że dzięki lepszej elastyczności silnika na niskich obrotach, spalanie spadnie. Mowa oczywiście o jeździe dynamicznej, a nie o toczeniu się po drodze. Dodatkowo paliwo premium powinno lepiej chronić bezpośrednie wtryski naszych silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 gdzie w instrukcji jest napisane o laniu paliwa 98 to DiG-T silników ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke2 Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Napisane jest o paliwie premium min. 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Na tej flaszce też jest napisane, że PREMIUM... A to gorzała jak każda inna. Podobnie z paliwem - lać zwykłą PB95 ze sprawdzonego źródła i się nie przejmować. Oczywiście nikt nie zabroni lać PB98 dla lepszego samopoczucia. Jednak ja osobiście do QQ leję zwykłą bezołowiówkę, natomiast PREMIUM z obrazka pozostawiam sobie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 I jeszcze Colins dodaj - że my jesteśmy lepsi bo równie dobrze jeździmy na różnych procentach i gatunkach - czysta, whiskacze, piwko - wszystko - a weź do takiego 1,6 DiG-T zalej ropy - nie pojedzie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Bo my jesteśmy skonstruowani wg.starej, dobrej szkoły. Co najwyżej cofnie się nam w gaźnik lub strzelimy z rury wydechowej. Zabawkom mechanicznym jeszcze daleko do naszej odporności na podawane paliwo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Jadę w listopadzie nad morze to spróbuję czy widać jakąś różnicę pomiędzy zwykłą benzyną 95 , którą tankuję od lat zarówno do poprzedniego i obecnego QQ a 98 lub jeszcze jakimś innym paliwem premium - ale to tylko z ciekawości bo nie mam zamiaru na co dzień tankować droższej benzyny . A nad morzem w nagrodę idę do Domu Whisky potestować na sobie różne paliwa premium - już się nie mogę doczekać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Premium to jakość !!nie jakoś 93.5 Pb i co najważniejsze czystość silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 A ja bym skończył dyskusję na temat stosowanych paliw, bo wkraczamy na niebezpieczny grunt i zaraz zrobi się temat rzeka jak w przypadku opowieści o olejach. Po prostu zalewamy przynajmniej to co jest przez producenta dopuszczone jako minimum i cieszymy się jazdą. A czy krócej czy dłużej, to czas pokaże, a nie telewizyjne reklamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Jeden lubi butelkę drugi paliwo Premium, wybór zawsze należy do nas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariuszc Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 To ja może z innej beczki:) czy silnik 1,6 benzyna ma rozrząd na łańcuchu czy na pasku? bo nie znalazłem tej informacji na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Oba "digity" mają rozrząd na łańcuchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariuszc Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 No to przynajmniej dobra wiadomość A jak jest z dwumasą?obecna, czy normalne sprzęgło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 W 1.2 DIG-T dwumasy nie ma. W 1.6 DIG-T niestety jest. Na szybko sprawdziłem cenę na pierwszej lepszej stronie i jego cena to ok.4000 zł (koło dwumasowe LUK). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Co niektórzy zapewniają,że w 1.2 dwumasa jest http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-nissan-qashqai-2-j11-1-2-dig-t-i6392972346.html http://allegro.pl/nissan-qashqai-1-2tb-sprzeglo-dwumasowe-tarcz-kolo-i5655646762.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariuszc Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Powiem Wam tak, poczytałem masę postów o QQ które zamieściliście na forum i mam ból glowy, bo niby zdecydowałem się na Nissana a tu kłody pod nogi. Masa usterek , awarii i cholera wie czego jeszcze:)Mam się spotkać z gościem który ma QQ 1,6 benzynę, pogadam z nim , może się załapie na "jazdę próbną" zobaczę jakie będą moje uwagi z jazdy i wtedy zadecyduję już na 100 procent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Wy się lubicie nakręcać, to już jakiś rodzaj urojeń. W silnikach benzynowych dwumasa to nic strasznego. Miałem w Scenicu, zrobiłem 300tys. km i nic. Na forum megane przez 7 lat też nikt się z benzynowców nie uskarżał. Zresztą nawet nie słyszałem "w okolicy" by komuś padło. Benzyna to nie telepiący się diesel niszczący wszystko w okół ;-) @Mariuszc - daj linka do forum marki bezusterkowej hłe hłe hłe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Co niektórzy zapewniają,że w 1.2 dwumasa jest http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-nissan-qashqai-2-j11-1-2-dig-t-i6392972346.html http://allegro.pl/nissan-qashqai-1-2tb-sprzeglo-dwumasowe-tarcz-kolo-i5655646762.html Z TEGO katalogu wynika, że w silniku 1.2 DIG-T jest zwykłe koło zamachowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.