JACKO29 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Przepraszam my tu rozmawiamy o M1 i czy spalanie wzrasta czy nie ja mówię że nie wzrasta Nowy 2011 przecie ja nigdzie nie napisałem kupujcie tylko M1 ja piszę że M1 5W50 ma bardzo dużo dobrych opinii Nowy ja wiem że jest wiele olei takich i srakich ale (DLA MNIE) tylko jeden sprawdzony w wielu silnikach od 25lat Edek,mylisz się.My tu mówimy o silniku 1.6DiG-t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Na dodatek nie wiemy jak zachowa np. turbina przy oleju o tak wysokiej lepkości. Trzeba pamiętać, że MR16DDT to znacznie nowocześniejszych silnik, niż Edziowy wolnossak na klasycznej listwie wtryskowej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Burning zapoznaj się najpierw technicznie do jakich nowoczesnych silników jest lany M1 5W50 a potem wypisuj o Edziowej perełce co pracuje jak pszczółka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Na stronie Mobil po wybraniu Juke'a z silnikiem MR16DDT (nie ma jeszcze QQ ani Pulsara, ale silnik ten sam) pojawia się informacja "zgodnie z instrukcją obsługi producenta". Zatem panowie co opracowali taki cudowny olej 5W50 nie znają się na rzeczy, gdyż twierdzą, żeby ufać zaleceniom producenta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 No a u mnie jest 5W30 i co mam go lać bo tak zaleca producent???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Ogólna tendencja jest taka, że nowoczesne silniki wymagają oleju o mniejszej lepkości i o szybkim przepływie. Taka jest ich budowa i tak zostały zaprojektowane. Wielokrotnie wspominany i zachwalany w zasadzie tylko przez Edzia Mobil 1 5W50 ma dopuszczenia: VW 501 01 / 505 00Porsche A40MB-Approval 229.1 / 229.3BMW High Performance Diesel OilAVTOVAZ LADA cars Od razu widac, że to dość leciwe normy. Nie ma żadnej względnie aktualnej. Lanie takiego oleju do bardzo nowoczesnych DIG-T to moim zdaniem duże ryzyko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 No a u mnie jest 5W30 i co mam go lać bo tak zaleca producent???? W Twoim przypadku Edwardzie, zalecenia nie mają znaczenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 O tak jest czytelniej Specyfikacje i dopuszczeniaMobil 1 Peak Life 5W-50 spełnia i przekracza następujące specyfikacje:API SN,SM,SLACEA A3/B3, A3/B4Lexus LFA Service FillAAE (STO 003) Group B6 Mobil 1 Peak Life 5W-50 posiada dopuszczenia następujących producentów:VW 501 01 / 505 00Porsche A40MB-Approval 229.1 / 229.3BMW High Performance Diesel OilAVTOVAZ LADA cars W Twoim przypadku Edwardzie, zalecenia nie mają znaczenia. Dokładnie Grzmocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Nie zmienia to faktu że to dość leciwe normy i dopuszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Jak już pisałem - obawiałbym się o warunki pracy turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) Napisałeś o moim silniku! A ja ci zadaje pytanie czy mam lać 5w30 bo producent tak zaleca? A jak byś miał czas to poczytaj o tym oleju zalanym do silników z turbinami a nie piszesz teorytycznie że się obawiasz ;-) Najlepiej zadaj pytanie cobciowi jaki to jest gowniany lolej a on już ci odpisze praktycznie a nie teorytycznie! Edytowane 17 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Olej o zalecanej lepkości nie znaczy gówniany . Myślę, że lanie oleju zalecanego przez producenta silnika to zdecydowanie prawidłowa postawa . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Napisałeś o moim silniku! Ponownie polecam naukę w zakresie czytania ze zrozumieniem. Napisałem o silniku MR16DDT, z zaznaczeniem, że znacznie różni się on od HR16DE. Nidzie też nie zasugerowałem, żeby bezkrytycznie podchodzić do zaleceń producenta.. ale jeśli producent oleju zaleca te zalecenia , to coś może być na rzeczy Do mojego silnika Mobil zaleca 0w40. A nowsze normy i aprobaty ma np. Orlen Platinum Pro V 5W30... A teraz dlaczego 5W30, a nie 5W50? Otóż zasady działania turbiny chyba tłumaczyć nie trzeba. Olej o niższej lepkości kinematycznej, przy zachowaniu odpowiedniego ciśnienia w układzie, zapewni jej swobodniejszy 'spool up' (brak mi polskiego słowa). Jednocześnie przy normalnym, "cywilnym" użytkowaniu auta raczej nie będą długotrwale przekraczane optymalne temperatury pracy takiego silnika. Nie istnieje zatem ryzyko zbytniego rozrzedzenia oleju w zbyt wysokiej temperaturze. Zakładam bowiem, że prawie nikt 160-konnego J11 nie planuje "upalać" na torze - a nawet jeśli, to i tak dobierze olej rozsądnie do swoich potrzeb, podczas gdy producent zakłada normalne użytkowanie w trybie miasto/trasa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 No i olej w silnikach z turbo jest często dodatkowo chłodzony. Olej o większej lepkości z założenia płynie w układzie wolniej co wręcz naraża go na przegrzanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) A wy dalej swoje teoryje Jeden że 5w30 jest super a że klawiatura dostaje w pupsko i film się zrywa przy pałowaniu, to nic nic tak ma być przeca producent zaleca A drugi dalej się upiera że 5W50 w silniku jaki by nie był ! nie płynie tylko pełznie i w kontakcie z turbiną wyparuję Panowie trzeba zalewać jeździć i dopiero pisać a nie teoretyzować co by było jak by było Co do 5W30 jak to mawiają mechanicy to wymysł Ku....i Szatana. Edytowane 18 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 5W30 hmmmm. Muszę się Wam koledzy przyznać,że pojechałem że tak powiem po cienkiej linii... Pamiętacie jak do wymiany naszykowałem sobie Shella 5W30? To tak w nawiązaniu do tego postu Edka. Długo na nim nie pojeździłem,szybko zmieniłem na Elfa 5W40.Niestety przy wyższych obrotach turbina piszczała! Na Elfie jest idealnie. Tak więc potwierdzam,ale tylko w kontekście naszych kosiarek,że to wymysł szatański lać 5W30 do kosiarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Wlałeś Jacku tego Elfa co ja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Zgadza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattk Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 5W30 hmmmm. Muszę się Wam koledzy przyznać,że pojechałem że tak powiem po cienkiej linii... Pamiętacie jak do wymiany naszykowałem sobie Shella 5W30? To tak w nawiązaniu do tego postu Edka. Długo na nim nie pojeździłem,szybko zmieniłem na Elfa 5W40.Niestety przy wyższych obrotach turbina piszczała! Na Elfie jest idealnie. Tak więc potwierdzam,ale tylko w kontekście naszych kosiarek,że to wymysł szatański lać 5W30 do kosiarki. To tylko potwierdza, że lepiej trzymać się instrukcji. Wg specyfikacji do 1.2 właśnie należy lać 5W-40. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) O i rozwiały się obawy obawiającego się im mniej lepki olej tym gorzej dla turbiny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bo im mniejsza lepkość tym większe zużycie silnika ,czy to tak ciężko zrozumieć????? O znalazłem proszę jak M1 5w50 się nie nadaje do silników benzynowych z turbiną I lanie tego oleju nie oznacza starty w wyścigach tylko o ochronę przed zużyciem silnika co producentowi nie na ręke!!!! http://www.mobil.com/Canada-English/Lubes/PDS/IOCAENPVLMOMobil1_5W-50.aspx Edytowane 18 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Sądzę, że jeśli ktoś jeździ głównie na krótkie dystanse, po mieście, a także używa systemu start-stop to olej 5W30 o wysokim HTHS (o ile zgodny z wymaganiami producenta) może być zupełnie ok. Szybko dotrze do turbiny przy częstych rozruchach, silnik nie będzie przegrzewany, a film olejowy nie będzie zrywany. Ale jak widać zalecany jest olej 5w40, co rozwiewa wątpliwości. A na tor leje się nawet 20w60... ale tam silnik pracuje w nieco innych warunkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) I co do 1.6 DIG-T wlał byś 5w30 ???? Turbina tak samo dostanie w pupsko jak w 1.2DIG-T i żadne HTHS nie pomorze bo oleje 5W30 mają max 3.5 HTHS Kiedy dla mojego oleju to 4.4 HTHS!! Edytowane 18 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) Zgadza się. Aha. Co ciekawe część wyszukiwarek olejowych wskazuje na olej 5W30 dla silnika 1.2. Nawet ten "nasz" ELF (Total) w swojej wyszukiwarce, po wpisaniu silnika 1.2 TCe 115 KM (bo 1.2 DIG-T nie ma), wyrzuca jako polecany olej o specyfikacji 5W30. I co do 1.6 DIG-T wlał byś 5w30 ???? Turbina tak samo dostanie w pupsko jak w 1.2DIG-T i żadne HTHS nie pomorze bo oleje 5W30 mają max 3.5 HTHS Kiedy dla mojego oleju to 4.4 HTHS!! O ile przy silniku 1.2 DIG-T możemy mieć wątpliwości, bo zarówno instrukcja obsługi jak i wyszukiwarki olejowe różnie podają (albo 5W30 albo 5W40), to w przypadku silnika 1.6 DIG-T polecany jest tylko i wyłącznie olej o specyfikacji 5W30. A Pomorze zostawmy w spokoju. Edytowane 18 Maja 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 W nowym note zalecany ten sam ,co w Japonii,czyli 0W20 .Nowa uturbiona toyotka też 0W20 Naprawdę fajnie jeździ ten 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) Wygląda na to, że gdyby Edek do takiego silnika wlał jedynie słuszny olej M1 5W50, to wał silnika w ogóle by się nie obrócił, bo byłby zaklejony na amen. Edytowane 18 Maja 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.