Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam my tu rozmawiamy o M1 i czy spalanie wzrasta czy nie ja mówię że nie wzrasta  :)

Nowy 2011 przecie ja nigdzie nie napisałem kupujcie tylko M1 ja piszę że M1 5W50 ma bardzo dużo dobrych opinii :D

Nowy ja wiem że jest wiele olei takich i srakich ale (DLA MNIE) tylko jeden sprawdzony w wielu silnikach od 25lat   :spoko:

Edek,mylisz się.My tu mówimy o silniku 1.6DiG-t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dodatek nie wiemy jak zachowa np. turbina przy oleju o tak wysokiej lepkości.

Trzeba pamiętać, że MR16DDT to znacznie nowocześniejszych silnik, niż Edziowy wolnossak na klasycznej listwie wtryskowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burning zapoznaj się najpierw technicznie do jakich nowoczesnych silników jest lany M1 5W50 a potem wypisuj o Edziowej perełce co pracuje jak pszczółka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Mobil po wybraniu Juke'a z silnikiem MR16DDT (nie ma jeszcze QQ ani Pulsara, ale silnik ten sam) pojawia się informacja "zgodnie z instrukcją obsługi producenta".

Zatem panowie co opracowali taki cudowny olej 5W50 nie znają się na rzeczy, gdyż twierdzą, żeby ufać zaleceniom producenta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólna tendencja jest taka, że nowoczesne silniki wymagają oleju o mniejszej lepkości i o szybkim przepływie. Taka jest ich budowa i tak zostały zaprojektowane. Wielokrotnie wspominany i zachwalany w zasadzie tylko przez Edzia Mobil 1 5W50 ma dopuszczenia:

 

VW 501 01 / 505 00
Porsche A40
MB-Approval 229.1 / 229.3
BMW High Performance Diesel Oil
AVTOVAZ LADA cars

 

Od razu widac, że to dość leciwe normy. Nie ma żadnej względnie aktualnej. Lanie takiego oleju do bardzo nowoczesnych DIG-T to moim zdaniem duże ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a u mnie jest 5W30 i co mam go lać bo tak zaleca producent???? :D

W Twoim przypadku Edwardzie, zalecenia nie mają znaczenia. ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak jest czytelniej 

Specyfikacje i dopuszczenia

Mobil 1 Peak Life 5W-50 spełnia i przekracza następujące specyfikacje:
API SN,SM,SL
ACEA A3/B3, A3/B4
Lexus LFA Service Fill
AAE (STO 003) Group B6

Mobil 1 Peak Life 5W-50 posiada dopuszczenia następujących producentów:
VW 501 01 / 505 00
Porsche A40
MB-Approval 229.1 / 229.3
BMW High Performance Diesel Oil
AVTOVAZ LADA cars


W Twoim przypadku Edwardzie, zalecenia nie mają znaczenia. ;)

Dokładnie Grzmocie  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś o moim silniku!

A ja ci zadaje pytanie czy mam lać 5w30 bo producent tak zaleca?

A jak byś miał czas to poczytaj o tym oleju zalanym do silników z turbinami a nie piszesz teorytycznie że się obawiasz ;-)

Najlepiej zadaj pytanie cobciowi jaki to jest gowniany lolej a on już ci odpisze praktycznie a nie teorytycznie!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej o zalecanej lepkości nie znaczy gówniany ;). Myślę, że lanie oleju zalecanego przez producenta silnika to zdecydowanie prawidłowa postawa :).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś o moim silniku!

Ponownie polecam naukę w zakresie czytania ze zrozumieniem.

Napisałem o silniku MR16DDT, z zaznaczeniem, że znacznie różni się on od HR16DE.

 

Nidzie też nie zasugerowałem, żeby bezkrytycznie podchodzić do zaleceń producenta.. ale jeśli producent oleju zaleca te zalecenia , to coś może być na rzeczy ;)

Do mojego silnika Mobil zaleca 0w40.

A nowsze normy i aprobaty ma np. Orlen Platinum Pro V 5W30...

 

A teraz dlaczego 5W30, a nie 5W50?

Otóż zasady działania turbiny chyba tłumaczyć nie trzeba. Olej o niższej lepkości kinematycznej, przy zachowaniu odpowiedniego ciśnienia w układzie, zapewni jej swobodniejszy 'spool up' (brak mi polskiego słowa). Jednocześnie przy normalnym, "cywilnym" użytkowaniu auta raczej nie będą długotrwale przekraczane optymalne temperatury pracy takiego silnika. Nie istnieje zatem ryzyko zbytniego rozrzedzenia oleju w zbyt wysokiej temperaturze.

Zakładam bowiem, że prawie nikt 160-konnego J11 nie planuje "upalać" na torze - a nawet jeśli, to i tak dobierze olej rozsądnie do swoich potrzeb, podczas gdy producent zakłada normalne użytkowanie w trybie miasto/trasa.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i olej w silnikach z turbo jest często dodatkowo chłodzony. Olej o większej lepkości z założenia płynie w układzie wolniej co wręcz naraża go na przegrzanie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wy dalej swoje teoryje  :D

Jeden że 5w30 jest super a że klawiatura dostaje w pupsko i film się zrywa przy pałowaniu, to nic nic tak ma być przeca producent zaleca  :)

A drugi dalej się upiera że 5W50 w silniku jaki by nie był ! nie płynie tylko pełznie i w kontakcie z turbiną wyparuję  :)

Panowie trzeba zalewać jeździć i dopiero pisać a nie teoretyzować co by było jak by było  :bezradny:

Co do 5W30 jak to mawiają mechanicy to wymysł Ku....i Szatana.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W30 hmmmm.

Muszę się Wam koledzy przyznać,że pojechałem że tak powiem po cienkiej linii...

Pamiętacie jak do wymiany naszykowałem sobie Shella 5W30? To tak w nawiązaniu do tego postu Edka.

Długo na nim nie pojeździłem,szybko zmieniłem na Elfa 5W40.Niestety przy wyższych obrotach turbina piszczała!

Na Elfie jest idealnie.

Tak więc potwierdzam,ale tylko w kontekście naszych kosiarek,że to wymysł szatański lać 5W30 do kosiarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W30 hmmmm.

Muszę się Wam koledzy przyznać,że pojechałem że tak powiem po cienkiej linii...

Pamiętacie jak do wymiany naszykowałem sobie Shella 5W30? To tak w nawiązaniu do tego postu Edka.

Długo na nim nie pojeździłem,szybko zmieniłem na Elfa 5W40.Niestety przy wyższych obrotach turbina piszczała!

Na Elfie jest idealnie.

Tak więc potwierdzam,ale tylko w kontekście naszych kosiarek,że to wymysł szatański lać 5W30 do kosiarki.

To tylko potwierdza, że lepiej trzymać się instrukcji. Wg specyfikacji do 1.2 właśnie należy lać 5W-40.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i rozwiały się obawy obawiającego się  :D im mniej lepki olej tym gorzej dla turbiny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bo im mniejsza lepkość tym większe zużycie silnika ,czy to tak ciężko zrozumieć?????

O znalazłem proszę jak M1 5w50 się nie nadaje do silników benzynowych z turbiną  :)

I lanie tego oleju nie oznacza starty w wyścigach tylko o ochronę przed zużyciem silnika co producentowi nie na ręke!!!!

http://www.mobil.com/Canada-English/Lubes/PDS/IOCAENPVLMOMobil1_5W-50.aspx

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że jeśli ktoś jeździ głównie na krótkie dystanse, po mieście, a także używa systemu start-stop to olej 5W30 o wysokim HTHS (o ile zgodny z wymaganiami producenta) może być zupełnie ok. Szybko dotrze do turbiny przy częstych rozruchach, silnik nie będzie przegrzewany, a film olejowy nie będzie zrywany.

Ale jak widać zalecany jest olej 5w40, co rozwiewa wątpliwości.

A na tor leje się nawet 20w60... ale tam silnik pracuje w nieco innych warunkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co do 1.6 DIG-T wlał byś 5w30 ????

Turbina tak samo dostanie w pupsko jak w 1.2DIG-T i żadne HTHS nie pomorze bo oleje 5W30 mają max 3.5 HTHS  :)

Kiedy dla mojego oleju to 4.4 HTHS!!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się.

Aha. :spoko: Co ciekawe część wyszukiwarek olejowych wskazuje na olej 5W30 dla silnika 1.2. Nawet ten "nasz" ELF (Total) w swojej wyszukiwarce, po wpisaniu silnika 1.2 TCe 115 KM (bo 1.2 DIG-T nie ma), wyrzuca jako polecany olej o specyfikacji 5W30.

I co do 1.6 DIG-T wlał byś 5w30 ????

Turbina tak samo dostanie w pupsko jak w 1.2DIG-T i żadne HTHS nie pomorze bo oleje 5W30 mają max 3.5 HTHS  :)

Kiedy dla mojego oleju to 4.4 HTHS!!

O ile przy silniku 1.2 DIG-T możemy mieć wątpliwości, bo zarówno instrukcja obsługi jak i wyszukiwarki olejowe różnie podają (albo 5W30 albo 5W40), to w przypadku silnika 1.6 DIG-T polecany jest tylko i wyłącznie olej o specyfikacji 5W30.

 

A Pomorze zostawmy w spokoju. ;)

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowym note zalecany ten sam ,co w Japonii,czyli 0W20 .Nowa uturbiona toyotka też 0W20

Naprawdę fajnie jeździ ten 1.6 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że gdyby Edek do takiego silnika wlał jedynie słuszny olej M1 5W50, to wał silnika w ogóle by się nie obrócił, bo byłby zaklejony na amen. :D

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...