JACKO29 Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Mariusz,myślę że to przedwczesna panika,nawet gdyby wziął to jest to tak znikoma ilość w przeliczeniu na 1000 tys km,że nie warto się podniecać...ale sprawdzaj bo wypadki chodzą po ludziach.Sam od wielu lat śledzę te silniki i nie spotkałem się z braniem oleju w tych motorkach,a znam takich co mają już blisko 300tys najeżdżone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2021 300 k na naszym qq 1.6?To już ekstra przebieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz166 Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Godzinę temu, JACKO29 napisał: Mariusz,myślę że to przedwczesna panika,nawet gdyby wziął to jest to tak znikoma ilość w przeliczeniu na 1000 tys km,że nie warto się podniecać...ale sprawdzaj bo wypadki chodzą po ludziach.Sam od wielu lat śledzę te silniki i nie spotkałem się z braniem oleju w tych motorkach,a znam takich co mają już blisko 300tys najeżdżone Dzięki, będę obserwował, sprawdzał (zdecydowanie częściej niż do tej pory) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasiQ Opublikowano 2 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2021 Sam własnie jestem po trasie 1300 km i będę wracał (chyb wiem jaki kierunek :p) i dam ci znać szczególnie , że olej wymieniłem przed sama podróżą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasiQ Opublikowano 2 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2021 Sam własnie jestem po trasie 1300 km i będę wracał (chyb wiem jaki kierunek :p) i dam ci znać szczególnie , że olej wymieniłem przed sama podróżą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 21 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2021 Zrobiona trasa 1500 km bez ubytku oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz166 Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 12 godzin temu, Mao napisał: Zrobiona trasa 1500 km bez ubytku oleju. Dzięki za info- sprawdzasz to na oryginalnym bagnecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 mariusz - tu m nie trochę zaskoczyłeś. A ty masz jakichś akcesoryjny? Czy to pytanie ironiczne? Mi 1.6 nie bierze ani grama w 12 m-cy. Tzn na oryginalnym nie ubywa,. Chyba że jest tak zrobiony że skala się zmniejsza Taki żarcik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 39 minut temu, Brzyk napisał: mariusz - tu m nie trochę zaskoczyłeś. A ty masz jakichś akcesoryjny? Czy to pytanie ironiczne? Mi 1.6 nie bierze ani grama w 12 m-cy. Tzn na oryginalnym nie ubywa,. Chyba że jest tak zrobiony że skala się zmniejsza Taki żarcik A mi w 1.2 nawet oleju trochę przybywa i całkiem przypadkowo ma zapach paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz166 Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 Oryginalny bagnet jest mało precyzyjny, więc mam swój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 A dlaczego mało precyzyjny? Ma 2 kropki, dwa wcięcia. skala nie wiem - ok 2 - 3 cm. Aż pójdę jutro srawdzić. Jak nie zapomnę - zrobie ci zdjęcie pługa taty. Tam jest mało precyzyjny a raczej mało widoczny jest poziom oleju. Bo własnie jest karbowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz166 Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 Bo jest całkiem gładki i olej na nim się nie trzyma, czasami po wyjęciu mam dolną część całkiem suchą a olej jest tylko w górnej części. Kiedyś miałem właśnie karbowany bagnet (chyba w oplu) i na nim było widać stan oleju idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 Specjalnie przed serwisem sprawdziłem olej. Patrzaj. Nie mów że nic nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 2 godziny temu, Mariusz166 napisał: Bo jest całkiem gładki i olej na nim się nie trzyma, czasami po wyjęciu mam dolną część całkiem suchą a olej jest tylko w górnej części. Kiedyś miałem właśnie karbowany bagnet (chyba w oplu) i na nim było widać stan oleju idealnie Potwierdzam. W Pulsarze poziom oleju trudno sczytać, szczególnie kiedy olej jeszcze nie zdążył się zasyfić. Nawet w ASO w trakcie zalewania nowym olejem kilka razy wyjmowali bagnet i przecierali, co niewiele pomagało, bo bagnet po ponownym włożeniu zbierał olej ze ścianek. Masakra. Teraz kiedy jadę do serwisu (nie ASO) wymienić olej i filtr, daję im 5 litrową bańkę i proszę o zalanie 4,5 ltr. ... bo tak mówi instrukcja. Jak co jakiś czas chcę sprawdzić poziom oleju, to na ciepłym silniku wyjmuję i czyszczę bagnet, nie wkładam go ponownie do silnika. Po kilku godzinach wracam do garażu, wkładam bagnet do silnika i wtedy dopiero poziom oleju jest w miarę jednoznaczny. Poprzednie moje auta to Mikra z 2014r i Almera N15. Tam był bagnet z profilowaną i karbowaną końcówką. Tam było dokładnie widać poziom oleju niezależnie czy był on krystalicznie czysty, czy "zasyfiony" jak na zdjęciu które pokazuje kol. Brzyk. Dodam, że Pulsar nie ma tych garbików poniżej i powyżej zakresu pomiarowego, dlatego bagnet na całej długości ociera się o ścianki i zbiera z nich olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 A wystarczy tą"gładką część" przetrzeć grubym papierem ściernym i będzie lepiej widać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 Ja bym tam jeszcze "wygrawerował" podziałkę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 1 godzinę temu, elsebo napisał: Ja bym tam jeszcze "wygrawerował" podziałkę.... Gdzie te czasy, kiedy stan oleju był wyświetlany na wskaźnikach przy każdym odpaleniu silnika (np. Qashqai J10)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 Było, było... "o____" + komunikat OIL Good ale księgowi skasowali... od J11 Dobrze, że w J12 jest bagnet... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 (edytowane) 13 minut temu, elsebo napisał: Było, było... "o____" + komunikat OIL Good ale księgowi skasowali... od J11 Dobrze, że w J12 jest bagnet... Chyba wg wytycznych EU sprzed kliku lat, użytkownicy samochodu nie powinni być zmuszani do grzebania w silniku np. do sprawdzania poziomu oleju. Niektóre marki niemieckie, miały (może dalej mają) tylko małą klapkę do wlewania tylko płynu do spryskiwacza, a inne czynności wymuszały utrudnione zdjęcie (nie zwykłe otwarcie) maski dostępnej dla serwisów. Edytowane 23 Września 2021 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 no dobra . Ale jak się to może mieć do wpisem w instrukcji że auto łyka 100 ml na 1000km. Mam w ciemno wlewać pół szklanki na tydzień? Trochę się unia rozminęła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 (edytowane) 22 minuty temu, Brzyk napisał: no dobra . Ale jak się to może mieć do wpisem w instrukcji że auto łyka 100 ml na 1000km. Mam w ciemno wlewać pół szklanki na tydzień? Trochę się unia rozminęła. Wg mnie się nie rozminęła, bo powinna być lampka przy zegarach, wlej oleju, czyli udaj się do serwisu. Przecież wydobywanie się z auta oleju poprzez spalanie (faza lotna) lub poprzez wycieki (faza ciekła) jest zanieczyszczaniem środowiska niedozwolonym przez prawo, czyli potrzebny jest serwis celem naprawy. Dlatego powinien być obowiązek (UE nad tym już jakiś czas pracuje), aby samochody przechodziły np. po 5 i 10 latach test spalania i zanieczyszczeń, aby producenci nie oszukiwali na tylko czasowym spełnianiu norm. Przy okazji wyeliminuje to u nas wycinanie, zaślepianie, odblokowywanie, przeprogramowywanie. Tylko nie wiedzieć czemu, Nissan przechodząc na silniki Renault usunął elektroniczny pomiar stanu oleju, w J11 była nawet częściowa instalacja do tego przy silniku. Edytowane 23 Września 2021 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 Ale nie rozumiem- chyba że o tym pisałeś.Wprowadzanie coraz bardziej rygorystycznych nowym emisji, spalania.Ale tak prostej rzeczy jak wpis w książce i rzeczywiste spalanie oleju - wszyscy się wręcz "chwalą" że moje auto ( czytaj Marka ) spala litr oleju.Dla mnie to jest tożsame z fałszowaniem norm po podłączeniu komputera. W tym momencie nie chodzi mi o gwarancję ale o ekologię. Natomiast co do czujnika. W pługu b taty - często się na to powołuje bo mam na placu - kontrola zasiadka się gdy mam wlać prawie pół litra. Dużo.Natomiast w starej Vectrze nie zapalała się nawet gdy dzwoniły zawory. A mieliśmy 3x Vectrę B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 (edytowane) To chyba jakieś niedopatrzenie EU, ze nie określiła limitu spalania oleju, ale to jest przecież widoczne w wynikach badania spalin, jednak takie badanie nie jest obowiązkowe w Polsce, kuriozum. Chyba nie jest obowiązkowe, bo jest niemiarodajne podczas postoju i byłoby podważane. Dlatego urzędnicy staraja się określić jakąś metodologię takiego badania, aby dało się to zastosować w istniejących warunkach stacji kontroli (pewnie jakiś rodzaj hamowni). W silnikach Renault, kontrolka podobno powinna się zapalić jak będzie zbyt małe ciśnienie oleju, jak w maluchu. Ale wtedy może brakować już litra oleju do stanu minimalnego. Dlatego brak oleju użytkownik może zauważyć po dzwoniącym łańcuszku rozrządu (taki żarcik, ale prawdziwy). Edytowane 23 Września 2021 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 Zgodzisz się zatem że zanim dojdziemy tzn UE wypowiedzi odpowiednie zapisy niestety uciążliwe dla kierowców zaczniemy chyba jednak jeździć elektrykami.:-)Co do kontrolki.Wspomniana Vectra dojechała > 300 km w gazie spalając litr oleju na tydzień.I nie raz słychać było klawisze stojąc przy samochodzie. Ale to było mpi.O maluchu nie wspominam bo nie miałem okazji przeprowadzać remontu. Ale mój ostatni palił ile dostał. I nie d szło gaźnika wyregulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 (edytowane) 4 godziny temu, Brzyk napisał: Zgodzisz się zatem że zanim dojdziemy tzn UE wypowiedzi odpowiednie zapisy niestety uciążliwe dla kierowców zaczniemy chyba jednak jeździć elektrykami. Oczywiście, że się zgodzę Właśnie o to chodzi, aby elektryki zawitały pod strzechy. W salonie stoją elektryki po 125 tys. zł i nikt ich nie chce, a ludzie czekają 8-10 miesięcy, aby kupić spalinówkę za 140 tys. zł (obserwacja z ASO Nissana i Kia). A największy ewenement to nowy Qashqai, który jest niby hybrydą elektryczną, ale jeszcze nikt nie odczuł żadnej różnicy w osiągach między nowym 1.3 hybrid, a starym 1.3 (full Pb). Ewentualnie odczuł w kieszeni wzrost ceny o 30 tys. zł. Edytowane 24 Września 2021 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.