Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to teraz mam zagwozdkę. 5 lat w ASO - 100k prawie na blacie - i nikt mi nie zaproponował wymiany.

Może dlatego że miałem swój olej :)

Ale jak mówicie - nic się nie dzieje.

Jak mogą wyglądać objawy kiepskiej iskry w nowoczesnym silniku? własnie falowanie?, szarpanie?

 

Edytowane przez Brzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, djlamas napisał:

Znajomy mechanik jeden i drugi i kilku innych twierdzą, że jak się z autem nic nie dzieje to przy tym przebiegu który ja mam lepiej nie ruszać oryginalnych świec, bo takich jak w fabryce założyli już nie dostanę na kolejny montaż i nie ma co wydziwiać.

Ja do 1.2 kupiłem komplecik bez promocji za 4x40 zł NGK zgodne z numerem w instrukcji i mam identyczne jak fabryczne, więc bym nie wierzył mechanikom wyuczonym na Passatach.

Wymieniłem po 40 tys. km i 5 latach, bo szarpał i ASO strzelało, że to jest przyczyna, a wymiana była tańsza niż sprawdzenie.

Po wymianie, auto jeździ, pali i odpala tak samo jak przed i to nawet po tygodniu stania i przy napięciu 11.8V (schodzi do 9.7V).

 

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Waszych Informacjach jestem trochę spokojniejszy . Dziękuję bardzo . Jeszcze pytanie czy ktoś zalewał nasze 1.6 dig olejami PMO?

Jeśli tak to jakie spostrzeżenia ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalewałem,ale odszedłem od tego.Silnik wyraźnie głośniej pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, JACKO29 napisał:

Silnik wyraźnie głośniej pracuje

zaznaczam że piszę żartem.

mówiłeś że masz już swoje latka. czy słuch ci się wyostrza ?

Takie moje dumanie - jak to ocenić . ? Klekocze bardziej, cyka głośniej. Poważnie pytam.

Chyba że mamy sonometr. Ja ( mimo że wydaje mi się że dużo słyszę ) - jakoś nie widzę różnicy między olejami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzyku...nawet przy moim słuchu wyraźnie głośniej :D 

Co jest głośniej? Ogólnie praca głośniejsza ,bez wyróżniania,może zwłaszcza przy przyspieszaniu,ale ogólniej głośniej.

Kiedyś jak miałem Kaśkę z 1.2 zalali mi w serwisie Shella 5W30,usłyszałem piszczącą turbinę...zaraz wymieniłem na 5W40...

DRU teraz cały czas MOTUL 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię że nie. Ale przy 120/h chyba nie ma to znaczenia.

A "na zewnątrz silnika " nie zawsze stoję .

Nie mniej - słucham ( przepraszam ) starszych i też ma obecnie Motula :)

Choć nie wiem czy nie skuszę się na Valvolina. jak znajde specyfikację.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! Widzisz! Przy 120 i więcej wyraźnie głośniej jest na PMO niż Motulu....przypomniałeś mi że kilka razy w roku jeżdżę na morze...cholera...pamięć też nie ta  :D  A Valvo też sobie chwalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

A ja po szarpaniu się z ASO o pracę silnika 1,6digT i po nich zmianie mapy na "lepszą" postanowiłem w końcu sam coś z tym zrobić.
Silnik i osprzęt (z nieistotnymi wyjątkami) w QQ jest bliźniaczy do seryjnego 1,6 tce 200km w Renault Talisman i w Juke 1,6digT a tam jest 195km.
W mocniejszych wersjach jest już inna turbina.
Więc skoro "bliźniacy" mają 195 i 200 koni to dlaczego nie w QQ?
Na załączonym screenie efekt tych rozkmin.
Ze 170km i 251Nm jest 205km i 305Nm


Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka



c35da94ebad73deca35f63d237dfbda5.jpg



  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek... a czy coś z dziurą na starcie udało się zrobić?
Zaczyna przyspieszać szybciej czy nadal się" zastanawia "....;)

Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety poniżej 2500rpm dalej się zastanawia.
Ten typ tak ma.
Myślę jeszcze o wymianie rury turbo na stalową aby zminimalizować rozprężanie się tej fabrycznej co pewnie też w jakimś tam stopniu tę dziurę powiększa.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby Ci tłumika nie rozsadziło hehe.
Albo jak w tdi rok nie wyszedł bokiem :)

Daj znać jak chwilę pojeździsz
Też nad tym myślałem.
W Gliwicach wycenili na ok 2k

Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2k za samą mapę czy mapę i wymianę rur na stalowe lub karbonowe?
Właśnie szukam kogoś kto by te rury zrobił z fajnego materiału a nie z gumy balonowej jak te fabryczne.


Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mapowanie z hamownią. Ale nie wiem jak cennik tegorocznych.
We fiacie ale dziełku b ładnie było zrobione.


Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Brzyk napisał:

Żeby Ci tłumika nie rozsadziło hehe.
Albo jak w tdi rok nie wyszedł bokiem :)

Daj znać jak chwilę pojeździsz
Też nad tym myślałem.
W Gliwicach wycenili na ok 2k

Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka
 

Dawno mnie nosiło ze zmianą...ale jakoś tak na razie krąży koło mnie :D Jestem ciekaw jak to będzie ciągnęło.Co do turbo dziury,rozmawiałem kiedyś na innym forum z kolegą co robił moc we Wrocławiu? Firma 4 coś tam (for) i mówił że zbiera się ładnie od dołu i dziury nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Gliwicach jest gość. Cinek. Cinsoft.
Właśnie u niego robiłem Fiata.
Robi to już ponad 10 lat. I cały czas działa haha.
Dawno nie byłem na jego stronie ale .oznacza zerknąć.z ciekawości

Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Tylko mapowanie z hamownią.




Mapowanie z pomiarami na hamowni (u mnie były cztery) to w ACME 1200zł.
Chłopaki są naprawdę dobrzy. W pełni profesjonalne podejście, nic na siłę tylko z głową. Mają bogate doświadczenie i żadnych wpadek a robią naprawdę drogie fury a nie tylko kosiarki. Nosiłem się z zamiarem od dawna i w końcu wizyta znajomego w ich pracowni ze swoim samochodem a w zasadzie jego zachwyt nad efektem plus dużo pozytywnych komentarzy na ich temat zaowocowały powyższym wykresem.
A turbo dziura będzie w tym silniku bo taka jego uroda. W Juke Nismo i Renault Talizman z tego samego sprzętu jest fabrycznie 200km. Jak porównasz przebiegi z mojego wykresu i fabryczne z tych 200km to moje są nawet ciut lepsze. W Juke Nismo RS z większą turbiną jest 218km i tam to ciut inaczej chodzi.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



... i mówił że zbiera się ładnie od dołu i dziury nie ma.


Myślę, że to trochę niemożliwe akurat w tej konstrukcji. Mała turbina będzie dobrze dmuchać dopiero od 2500rpm a to przecież i tak nie źle. A Japończyki prawie wszystkie lubią wysokie obroty.
Turbo dziurę odczuwam gdy przy spokojnej jeździe bez redukowania chcę przyspieszyć i wtedy te sekundy się ciągną... I albo je przeczekam albo zrzucam bieg. Przy dynamicznej jeździe też dziurę czasami czuć ale utrzymując odpowiednie obroty to się wszystko ładnie zazębia i efekt jest dobry a po mapie to nawet bardzo dobry.

Podobno dopiero po wymianie fabrycznych rur z gumy balonowej na odpowiednio twarde i nie puchnące to wtedy efekt turbo dziury jest minimalny.
Postaram się to sprawdzić.


Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

Nie wiem czy to dozwolone więc nieśmiało wklejam link do profilu chłopaków na FB

https://www.facebook.com/AcmeDamianMichalski

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tylko zastanawiało dlaczego tak szybko skończyło się z silnikami większej mocy? Czy tylko ekologia? Czy jednak silniki nie dawały rady.

U mnie jest dokładnie jak mówisz. Nawet po redukcji musi pomyśleć.
Czasem mam nawet takiego Mocnego muła po czym jakby dostał kopniaka z nitro. Dosłownie jest strzał ( szkoda że wtedy nie przyspiesza w 4 sek do setki. )
Wg mnie nie powinno tak być. Ale na razie żadnych błędów.

Co do ceny.
Źle napisałem tzn cena ok sprzed dwóch lat haha.
Gość mi odpisał że Xa zrobił na 215 /315

Ps
Mówisz że mamy nie 160 a 170 km? Z fabryki



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjnie jest 163km. Myślę , że 170km to zrobiło się jak wgrali mi w ASO inną mapę. Zniknął ten charakterystyczny kop zwany kangurem i mieli wygładzić przebieg mocy i chyba tak się stało ale w dolnym zakresie niewielkie zmiany.
Dużą moc ściągnęli z oferty ze względu na Unijne Wytyczne i downsizing. Przecież dzisiejsze 160km z 1,3 w QQ to też niezły wynik.
Porównywalny współczynnik do 200km z 1,6.
A co do wyników osiąganych z naszej kosiarki to wiem, że robią nawet i 230km samą mapą ale nie wiem czy to jeszcze bezpieczne dla samego silnika i reszty podzespołów.
Mi chodziło o wynik podobny do seryjnego w Talizmanie, Megane GT lub Juke bez RS.
Konie są podobne ale niutonometrami mnie zaskoczyli.
O silnik się nie bałem, prędzej o sprzęgło które w tym modelu jakością nie grzeszy a ja już jestem po wyminie fabrycznego na lepszej jakości zestaw od AISIN.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja w serii mialem 190 kucy na hamowni. Wiadomo to moc na kołach ale jednak. 

Ale już 2.5 roku po chipie i nie ma problemów. Najlepiej idzie od 2500 ale w sumie ja zawsze redukuje przyspieszając wiec jakoś mi to nie dokucza :)) 

tez bym powymieniał kilka rzeczy ale samemu mi sie nie chce a malo kto ma ochote sie podjac :) zaczął bym od intercoolera  który jest wątpliwy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na forum xtraila sezon ogórkowy, tutaj coś sie dzieje. 

Właśnie wróciłem z wyjazdu w Beskid Śląski. 

Ta sama trasa, ten sam czas, ta sama średnia prędkość przejazdu (100 km), a spalanie różne. 

Wyjazd na południe, pogoda prawie bezwietrzna (ok.5 km/h pod wiatr), tmp. 25 wynik 7.25 l/100 km

Powrót, lekki deszczyk miejscami, temp. 22, ale dosyć mocny wiatr 15 km/h w plecy

Wynik 6.25 l/100 km. No i bylo z górki;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niemoc dopadła i mnie,silnik muli na niskich obrotach a wciśnięcie gazu powoduje dudnienie w silniku i po chwili zryw turbiny.Nigdy tak nie miałem i wk!@#$%^&a mnie to.Chce nadepnąć pomiędzy 1700-2000 obr ,i muł zastanawia się co ma robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli doszły cie objawy kt ja mam od kilku tys .
Sprawdź na początku uszczelnienie rury do ( chyba) turbiny. Czy uszczelki nie wywiało, albo się śruby nienpoluznily.
Mi majster jakąś PASTĄ silikonem? Uszczelnił i mam wrażenie że ciut lepiej.
W aso powiedziano że wszystko ok na przeglądzie w lipcu. A w sierpniu przy wymianie swiec u majstra okazało się że nie ma uszczelki.

No chyba że turbina zegna się i ją " łapie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...