Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Swap p11.144 -> 100nx


ToxXx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem związany ze swapem silnika do 100nx. 
Silnik został włożony, w 100nx jest wiązka z sunnego gti a silnik jest z primery p11.144 (2001) wraz kolektorem dolotowym(przepustnica, krokowy, przeplywka). Po odpaleniu występuje problem z obrotami , ponieważ samochód nie schodzi poniżej 1,5 k obrotow i nie rownomiernie wkręca się na obroty. Problem występuje również w podłączeniu silnika krokowego, ponieważ w poprzednim silniku mial on 2 przewody a w nowym ma 6 pinow. Czy miał ktoś podobny problem?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie może działać, bo jest inne sterowanie krokowcem. Musiałbyś mieć też ECU z P11.144, ale wtedy byłby problem z immo.

W 100nx jest standardowo głowica high-port? Jeśli tak, to niestety nie będzie to taka szybka sprawa, bo najlepiej byłoby zmienić sam słupek silnika, a resztę zostawić. Niestety jak miałeś high-porta, to twój kolektor ssący nie będzie pasował do głowicy z P11.144. Wyjściem jest założenie kolektora low-port z P10 i do tego niestety ECU i wiązka też z P10. Wtedy sterowanie będzie zgodne z osprzętem na kolektorze. Od razu mówię, że nie wiem, czy ori ECU z 100nx zadziała z osprzętem kolektora z P10.

Jeśli jednak jakims cudem miałeś low-porta, to po prostu przełóż kolektor ze starego silnika, podepnij wszystko jak było i będzie śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik posiadam wraz z kolektorem dolotowym (+przepływomierz,krokowy,przepustnica).
Tak w 100 nx a raczej silniku swapowanym do niego z sunnego gti był kolektor high-port (niestety poszła panewka).
Najchętniej kolektor, który został kupiony wraz z silnikiem (p11.144) zostawiłbym, ponieważ kilkukrotnie doczytywałem się,że jest to możliwie najlepszy kolektor w serii silników SR20.
Problem występuje w 2 elementach - przepływomierzu, który posiada w sobie zintegrowany czujnik powietrza w dolocie ( którego brak w poprzednim silniku) co wiąże się z 5 pinami w przepływomierzu zamiast 3 jak w poprzedniej wersji.
Kolejnym elementem jest silnik krokowy, który nie wykorzystuje już zaworu F.I.C.D i jest sterowany w zupełnie inny sposób niż w poprzednim silniku - 6 przewodów zamiast 2 od zaworu A.C.C jak w poprzednim silniku. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a aparat zapłonowy dałeś ze 100 nxa bo inaczej to był by problem

 

100 nx sunny gti mające ecu hitachi czy czarny czy czerwony komp od boscha ,, low port czy highport zagada bez problemu

 

Niestety przepływkę bym zaadoptował od p10 itp ,,szybciej i bez pitolenia było by z kolektorem od p10 po 94 roku jest kolega na forum co przerabiał primerę p11,144 1.8 na SR20 i modził z kompami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - aparat zapłonowy został z 100nx.
Na przepływce zależy mi żeby była jednak bez zwężki ale z tego co wiem niektóre modele p10 taką miały.
Pozostaje kwestia silnika krokowego, który ma jakby 2 obwody, których nie da się "uruchomić" za pomocą 2 kabli z poprzedniego zaworu A.C.C zwanego "silnikiem krokowym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływke z p10 można wsadzić w obudowę inna i nie masz już zwezki. Krokowy z p10 chyba mam jakby Cie to ratowało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie przepływomierz zaadaptuje. Niestety krokowy z p10 nie podejdzie ponieważ nie ma możliwości zamocowania go do "dołu" obudowy przepustnicy tak jak w przypadku p11. Może ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...