Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

!!! Akumulator !!!


Gość grzesrock
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki macie akumulator w swoich słonczekach chodzi mi konkretnie o Firme, prag rozruchowy i o Amperaz :wink: ;p:) a i jak juz bedziecie pisac to jakim olejem poicie swojego sunnego ja obecie leje półsyntetyczny Lotos , aku. Bosch 45Ah ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość heineken72

ja mam 2.0 diesel i mam center 72 Ah ... ale z 1997 roku ... narazie jeszcze kręci

ps. Raverand 15W/40 to oznaczenie oleju mineralnego

10W/40 to półsyntetyk a syntetyk by miał 5W/40 ew. 0W/40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tak już piszecie o olejach to jak myślicie gdy przy małych wyciekach oleju na misce i symeryngach pomogła by zmiana z oleju polsyntetycznego Castrola GTX Magnatec 10W/40 na jakiś dobrej jakości olej mineralny,znajomy mechanik twierdzi że małe wycieki mogłby zredukować olej mineralny :?: na liczniku mam 168tys/km silniczek 1,6l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy mechanik twierdzi że małe wycieki mogłby zredukować olej mineralny :?: na liczniku mam 168tys/km silniczek 1,6l

 

moj nieznajomy mechanik powiedzial, ze najlepiej to uszczelnic miejsca wycieku ...i tak tez zrobilem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
znajomy mechanik twierdzi że małe wycieki mogłby zredukować olej mineralny :?: na liczniku mam 168tys/km silniczek 1,6l

Powiedz mechanikowi zeby wytrzezwial albo zeby poszedl juz na emeryture... tak niektorzy robia jak sprzedaja samochod. Ale proponuje nie rob takiego czegos bo to wroci do Ciebie jak kupisz nastepny :twisted: Tak juz jest w zyciu ze jak oszukasz kogos to tak naprawde oszukasz siebie.

Zlokalizuj miejsce wycieku i uszczelnij je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie miejsce jest zlokalizowane uszczelniana była miska olejowa zmieniony pierscień uszczelniający wału(w tym miejscu jest już ok)ale przy misce poci się dalej a trzecie miejsce to złącze silnika ze skrzynią biegów a to jest kawał roboty :( a kupienie jakiegoś tam też pierscienia uszczelniajacego to zaden wydatek tylko te rozbieranie skrzyni jak o tym pomyślę to ręce opadają :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

witam.

skoro już tu zajrzałem to jaki powiniem założyć aku do mojego słonka n14 2.0 d bo stary aku raczej zimy nie przetrzyma?

dodam że mam wszystkie szyby (4)elektryczne , szyber, centralny i alarm.

Wiem że powinien być to aku w przedziale od ok. 6-0 do 95 Ah ale wolałbym wiedziec konkretnie.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hej! Jestem młodym kierowcą więc moje pytanie może jest banalne ale ja tego nie wiem. Ostatnimi czasy jeżdżę mało, więc siłą żeczy dzisiaj akumulator odmówił mi posłuszeństwa i nie zakręcił. Wziąłem samochód na pych i było ok. Palił już potem dobrze. Mam takie pytanko. Ponieważ nie mam prostownika chciałbym wiedzieć czy podczas jazdy akumulator zostanie naładowany do takiego stanu aby palił już bez problemu? I ile kilometrów należy przejechać aby go naładować. Z góry serdeczne dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli akumulator Ci padł to oczywiście najlepiej jest go naładować prostownikiem i radzę Ci zaopatrz sie w takowy. To nie jest kosmiczny koszt (w granicach 40-50 zł) i kupisz go praktycznie wszędzie, nawet w każdym hipermarkecie.

 

Myślę że po przejechaniu 20-30 km akumulator powinien podładować sie na tyle że kolejnego poranka odpalisz bez większych problemów, ale po takim rozładowaniu jakie miałeś powinno się go porządnie naładować prostownikiem. no i oczywiście sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze. Jak jest mało to uzupełnij go wodą destylowaną.

Teoretycznie powinno ładować się prądem 10 razy mniejszym od pojemności twojego aku, więc jeśli posiadasz np. akumulator 60 Ah to naładuj go prądem 6 A przez ok. 10 godzin.

A ponieważ to jest tylko teoria :D:D i jak narazie nie masz prostownika, który mam nadzieje niebawem zakupisz, to doładuj go takim prądem i przez tyle godzin aby było ok.

Oczywiście jeśli akumulator nie jest totalnie rozładowny i chcesz go tylko doładować to nie trzeba go aż tak ostro ładować.

W takim przypadku wystarczy ok. 6 godzin (wszystko oczywiście zależy od prostownika).

 

owocnego ładowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój aku też padł. Rozładował się zupełnie i odpaliłem z kabli (po 15min pozyczania). Potem chciałem pojeździć żeby podładować i w czasie jazdy zaczęła się palić kontrolka ładowania aku i "woda w filtrze", potem światła zaczęły gasnąć, aż wreszcie stanął.

Teraz aku się ładuje z prostownika, ale mam wątpliwość - czy te objawy wskazują że w ogóle nie ma ładowania czy po prostu aku był jeszcze za słaby w stosunku do poboru prądu?

 

I o co chodzi z tą kontrolką: "woda w filtrze"? Czy to ma jakiś związek z aku?

 

Pomóżcie motoryzacyjnie i elektrycznie zielonemu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki macie akumulator w swoich słonczekach chodzi mi konkretnie o Firme, prag rozruchowy i o Amperaz jakim olejem poicie swojego sunnego

Wymieniłem stary bezobsługowy francuski akumulator na Megawatt (producentem jest BOSH). 75 Ah, prąd max chyba z 680A. Olej? Lotos diesel, mineral :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...