JACKO29 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 tak na marginesie to 200 tys. to sam silnik nie wytrzyma jak ktos bedzie go deptal na zimnym i gasil gwaltownie po "meczarniach" co to Turbo to czytaj miedzy wierszami i tak - kto secunde po rozruchu wciska gaz do konca (zlodziej ale on chyba nie bedzie sie turbo przejmowal ), mowa wlasnie o kilku secundach, jazda ponad 3000 obr. na zimnym silniku normalnie tez nie jest zalecana, a studzenie / smarowanie po miejskiej jezdzie pare secund (moze), jak ktos robi 1500km lub wraca z toru (raczej nie QQ) wtedy powinno sie dac odpoczac silnikowi reasumujac przy normalnej jezdzie i normalnym zachowaniu kierowcy wszystko bedzie ok, a martwic to sie bedziecie elektronika za pare lat nie TURBO ... Za parę lat...będę o tym myslal:D Na razie myślę o tym czy mam sterownik silnika a'la Nissan czy a'la Renault.Jak ten pierwszy to kaplica,już nie bedę myślał dalej,jak ten drugi to hurrra! Zmienię turbinkę od 130KM i sterownik silnika w serwisie Renaulta i będę mial 130KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Jak już o 'myśleniu" ... To ja bałbym się inwestować w turbinkę by dobijać i tak "wyżyłowany " silnik ! Tyle ,że człowiek jest zawsze "głodny" ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Nowy.Te silniki są w trzech wersjach My w Qqłkach mamy najsłabszą.A są jeszcze 120KM i 130KM.A z info z serwisu Renaulta wynika,że różnica polega tylko na wielkości turbiny i sofcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Powodzenia ! W końcu : do odważnych świat należy ! Ależ Ty się teraz 'światowy zrobiłeś" ...! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Ale softu we własnym zakresie nie da się wymienić. Podejrzewam, że w Nissanach jest jakieś zabezpieczenie przed instalacją softu z Renówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Panowie,czy zdajecie sobie sprawę ile części jest skonfigurowanych pod dany soft? Bo jak czytam to chyba nie.Na przykład takie wtryski? Co innego modyfikacja swojego ,a co innego inna grupa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Też mi się wydaje, że może być większy problem niż tylko wymiana turbiny i softu. Ale do odważnych świat należy. Tylko Jacko nie jest odważny, bo tak samo obiecał, że radio wymieni na takie z androidem i też tylko na przechwałkach się skończyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Ale softu we własnym zakresie nie da się wymienić. Podejrzewam, że w Nissanach jest jakieś zabezpieczenie przed instalacją softu z Renówek. Też tego się obawiam. Colins nie drażnij! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 (edytowane) W ochronie turbiny to nie tylko jej schłodzenie po ostrej jeździe na wolnych obrotach. Panowie filtr powietrza silnika trzeba częściej wymieniać !! Nie co 20.000km a co 10.000 km ! Ja choć nie mam turbiny zawsze na Wionę mam świeżo wymyty i naoliwiony filtr powietrza K&N , olej w silniku też wymieniony i nie patrze ile kilometrów przejechałem bo mnie to mało obchodzi Edytowane 9 Kwietnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Edek po tej zmianie avatara to Cię w pierwszej chwili nie poznałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 (edytowane) Tamten mnie się znudził Co do Militec1 to na pewno chroni łożyska turbiny które zacierają się przy słabym smarowaniu ,bądź nie schłodzeniu turbiny po ostrej jeździe. A najgorsze smarowanie łożysk jest podczas odpalania silnika po nocy kiedy olej ściekł do miski olejowej . I nawet olej 0W20 nie da rady w swej szybkości płynięcia, powstrzymać rozruchu łożysk na sucho! Militec1 właśnie zabezpiecza przed zatarciem na sucho za nim dotrze olej . Edytowane 9 Kwietnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Moderator powinien skasować Ci ten avatar bo to kryptoreklama ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Edku, czy ten olej z turbiny wycieka tak do końca na postoju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 (edytowane) Na łożyskach zostaje cienki film oleju a to za mało aby po rozruchy silnika chroniło łożysko w pełni ,to dokładnie jak z klawiaturą . Tak jak z stanem oleju na bagnecie w połowie i na max bo przy max silnik jest w pełni chroniony Wiadomo że ta połowa na bagnecie wystarczy do normalnej jazdy bez pałowania, ale wyskocz na autostradę bądź trasę z połową na bagnecie Silnik zużywa się najbardziej podczas rozruchu Edytowane 9 Kwietnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Mam pytanie, czy podczas jazdy i przy odpuszczaniu gazu przy zmianie biegu na wyższy slyszycie taki charakterystyczny świst. Najbardziej słychać to przy zmianie z 2-3 i 3-4 i około 2000-2500 obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Ale masz to chyba na zimnym silniku? Poza tym jaki olej masz w układzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 No właśnie niekoniecznie tylko na zimnym. Jeszcze jutro to sprawdzę. A olej mam fabryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Świszczenie nie za dobrze świadczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Turbina musi świszczeć. Jeśli słychać ją bardziej niż silnik to wtedy jest źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 U mnie zaświszczała może kilka razy al to jak go musiałem nadepnąć zimnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) Nie żebym był czarnowidzem ale świst turbiny może oznaczać uszkodzenie łopatek wirnika ale nie zawsze !!!!! Fabryczny olej czyli 5W40?? Myszorek sprawdzałeś jak wygląda filtr powietrza bardzo brudny ?? Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) To jest normalny objaw. Zawór upustowy turbiny wydaje taki dźwięk i jest to najnormalniejszy w świecie objaw w każdym silniku z turbosprężarką. Efekt występuje przy gwałtownym ujęciu nogi z gazu czyli np.przy zmianie biegów. Pompowane wtedy przez turbinę powietrze musi w końcu gdzieś znaleźć ujście i uchodzi właśnie przez zawór upustowy turbinki. W tym małym pierdziołku jest to zaledwie ciche gwizdnięcie. W silniku z Nissana GTR natomiast wręcz łeb urywa. Miód na uszy prawdziwego turbomaniaka. Jeśli ktoś tego nie słyszy, to po prostu słoń mu na ucho nadepnął. Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez colins 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Dzwięk turbiny to miód na moje uszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Toż to samo napisałem. Wręcz mi staje wtedy włos na głowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 W zwykłym td można nią poćwiczyć akordy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.