Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Użytkowanie i ochrona turbiny


maverick01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak na marginesie to 200 tys. to sam silnik nie wytrzyma jak ktos bedzie go deptal na zimnym i gasil gwaltownie po "meczarniach"

 

co to Turbo to czytaj miedzy wierszami i tak - kto secunde po rozruchu wciska gaz do konca (zlodziej ale on chyba nie bedzie sie turbo przejmowal :)  ), mowa wlasnie o kilku secundach,

jazda ponad 3000 obr. na zimnym silniku normalnie tez nie jest zalecana, a studzenie / smarowanie po miejskiej jezdzie pare secund (moze), jak ktos robi 1500km lub wraca z toru (raczej nie QQ) wtedy powinno sie dac odpoczac silnikowi 

 

reasumujac przy normalnej jezdzie i normalnym zachowaniu kierowcy wszystko bedzie ok,

 

a martwic to sie bedziecie elektronika za pare lat nie TURBO ...  :devil:

Za parę lat...będę o tym myslal:D

Na razie myślę o tym czy mam sterownik silnika a'la Nissan czy a'la Renault.Jak ten pierwszy to kaplica,już nie bedę myślał dalej,jak ten drugi to hurrra!

Zmienię turbinkę od 130KM i sterownik silnika w serwisie Renaulta i będę mial 130KM :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już o 'myśleniu" ...

To ja bałbym się inwestować w turbinkę by dobijać i tak "wyżyłowany " silnik !

Tyle ,że człowiek jest zawsze "głodny" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy.Te silniki są w trzech wersjach :D My w Qqłkach mamy najsłabszą.A są jeszcze 120KM i 130KM.A z info z serwisu Renaulta wynika,że różnica polega tylko na wielkości turbiny i sofcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia !

W końcu : do odważnych świat należy !

Ależ Ty się teraz 'światowy zrobiłeś" ...!  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale softu we własnym zakresie nie da się wymienić. Podejrzewam, że w Nissanach jest jakieś zabezpieczenie przed instalacją softu z Renówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,czy zdajecie sobie sprawę ile części jest skonfigurowanych pod dany soft? Bo jak czytam to chyba nie.Na przykład takie wtryski? 


Co innego modyfikacja swojego ,a co innego inna grupa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje, że może być większy problem niż tylko wymiana turbiny i softu. 

Ale do odważnych świat należy.

Tylko Jacko nie jest odważny, bo tak samo obiecał, że radio wymieni na takie z androidem i też tylko na przechwałkach się skończyło. :D  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale softu we własnym zakresie nie da się wymienić. Podejrzewam, że w Nissanach jest jakieś zabezpieczenie przed instalacją softu z Renówek.

Też tego się obawiam.

Colins nie drażnij! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W ochronie turbiny to nie tylko jej schłodzenie po ostrej jeździe na wolnych obrotach.

Panowie filtr powietrza silnika trzeba częściej wymieniać !!

Nie co 20.000km a co 10.000 km !

Ja choć nie mam turbiny zawsze na Wionę mam świeżo wymyty i naoliwiony filtr powietrza K&N , olej w silniku też wymieniony  i nie patrze ile kilometrów przejechałem bo mnie to mało obchodzi   :spoko:

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten mnie się znudził  :D

Co do Militec1 to na pewno chroni łożyska turbiny które zacierają się przy słabym smarowaniu ,bądź nie schłodzeniu turbiny po ostrej jeździe. 

A najgorsze smarowanie łożysk jest podczas odpalania silnika po nocy kiedy olej ściekł do miski olejowej .

I nawet olej 0W20 nie da rady w swej szybkości płynięcia, powstrzymać rozruchu łożysk na sucho!

Militec1 właśnie zabezpiecza przed zatarciem na sucho za nim dotrze olej .

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moderator powinien skasować Ci ten avatar bo to kryptoreklama ! :yellowcard1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edku, czy ten olej z turbiny wycieka tak do końca na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na łożyskach zostaje cienki film oleju a to za mało aby po rozruchy silnika chroniło łożysko w pełni ,to dokładnie jak z klawiaturą .

Tak jak z stanem oleju na bagnecie w połowie i na max bo przy max silnik jest w pełni chroniony  :spoko:

Wiadomo że ta połowa na bagnecie wystarczy do normalnej jazdy bez pałowania, ale wyskocz na autostradę bądź trasę  z połową na bagnecie :)

Silnik zużywa się najbardziej podczas rozruchu  :(

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, czy podczas jazdy i przy odpuszczaniu gazu przy zmianie biegu na wyższy slyszycie taki charakterystyczny świst. Najbardziej słychać to przy zmianie z 2-3 i 3-4 i około 2000-2500 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz to chyba na zimnym silniku?

Poza tym jaki olej masz w układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świszczenie nie za dobrze świadczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina musi świszczeć. Jeśli słychać ją bardziej niż silnik to wtedy jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaświszczała może kilka razy al to jak go musiałem nadepnąć zimnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym był czarnowidzem ale świst turbiny może  oznaczać uszkodzenie łopatek wirnika  ale nie zawsze !!!!!

Fabryczny olej czyli 5W40??

Myszorek sprawdzałeś jak wygląda filtr powietrza bardzo brudny ??

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalny objaw. Zawór upustowy turbiny wydaje taki dźwięk i jest to najnormalniejszy w świecie objaw w każdym silniku z turbosprężarką.

Efekt występuje przy gwałtownym ujęciu nogi z gazu czyli np.przy zmianie biegów. Pompowane wtedy przez turbinę powietrze musi w końcu gdzieś znaleźć ujście i uchodzi właśnie przez zawór upustowy turbinki. W tym małym pierdziołku jest to zaledwie ciche gwizdnięcie. W silniku z Nissana GTR natomiast wręcz łeb urywa. Miód na uszy prawdziwego turbomaniaka. :dribble:

Jeśli ktoś tego nie słyszy, to po prostu słoń mu na ucho nadepnął. :D

Edytowane przez colins
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwięk turbiny to miód na moje uszy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zwykłym td można nią poćwiczyć akordy :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...