Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Alternator zamiast klimatyzacji


gruby
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W Jeepach zakładają altki od jakiegoś Mercedesa. Daje to 370A i jest chłodzone wodą.

 

Jeśli już dwa alternatory to podłączałbym je do oddzielnych akumulatorów i zrobił hebel odpinający jeden altek i spinający akumulatory w razie potrzeby do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu taki trochę bardziej przyzwoity rysunek, nie wiem co tam w tej instalacji chcialbys miec.:)

post-77556-0-58868800-1427909756_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę to pokazać znajomemu , on ogarnia prądy to pomoże. Ja z reguły ograniczam się do wymiany żarówek. Pewnie prócz dodatkowego oświetlenia i wyciągarki ewentualnie przetwornica na 220V. Wszystko oczywiście z głową i powoli. I tak przed majówką nie zdążę więc projekt na wakacje. Halogeny na razie podepnę pod tą instalację. I tak nie będę włączał wszystkich na raz. :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalekosiężne z przodu pod długie może podłącz, bo szukać po ciemku przełącznika jak coś Ci zza zakrętu wyjedzie to moze chwile potrwać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 4 dalekosiężne, z czego 2 helowskie rally 1000 100 Watowe, typowo rajdowe żarówki H2(zabronione do jazdy drogowej) i 2 Wesemu też dalekosiężne. Przeciwmgielne mam w reflektorach :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak będzie git. Wiem tylko że mam kupić przekaźniki, na każdą parę halogenów. Wiadomo kable, przełączniki. :) Ale dzięki za pomoc. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tak będzie, to dwa przekaźniki, dwa gniazda przekaznikow, bezpieczniki, gniazda bezpiecznikow, przewody przelacznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badger, nie powinno się tak łączyć 2 baterii ... jeśli jedna siądzie to połyka prąd z drugiej

Wiem, bo niedawno Ci moi pojeepani coś dyskutowali w tych klimatach

W XJ-tach z windą montują jakieś ponad 150A altki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem Lemmy, dlatego nie są połączone, w przypadku jak jedna padnie to odkręcamy klemy od złej i od dobrej i przykręcamy do dobrej te takie dodatkowe klemy które normalnie nie są podłączone :P

Na schemacie sa poprowadzone przewody tylko ale nie są połączone ze sobą, normalnie pracują te altki jako 2 odseparowane obwody.

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę tak:

post-68386-0-82716400-1427918851_thumb.jpg

Masz dwie niezależne instalacje.

Wyłącznik hebel stale odłączony. Załączysz w razie awarii altka fabrycznego lub w trakcie rozruchu w zimie. Wyłącznik wzbudzenia wyłączysz na wypadek połączenia obu akumulatorów. Po wyłączeniu drugi altek nie ładuje. Gdy padnie fabryczny aku, ściągasz klemę "-" , załączasz hebel i wyłączasz wzbudzenie drugiego altka. Całość będzie działać na drugim akumulatorze i ładowana będzie z fabrycznego alternatora. Trochę pogmatwane ale będzie działać. Instalacja wyciągarki (podnośnika) i halogenów tak jak na opisie @Badgera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz dołożyć drugi akumulator to musisz zwiększyć wydajność alternatora żeby to dobrze działało.

Dwóch alternatorów nie możesz podpiąć równolegle ze sobą, ze względu na różnice w napięciach regulatora tak naprawdę i tak tylko by jeden pewnie ładował. Jak dwa alternatory to pod dwa oddzielne aku.

 

W camperach robi się tak że jeden alternator ładuje obydwa akumulatory, ale przy wyłączonym ładowaniu wszystkie odbiorniki ciągną z "dodatkowego" a główny aku rozruchowy pozostaje nie ruszony i można odjechać.

 

Pytanie jest tak naprawdę co chcesz osiągnąć ? bo można na wiele sposobów podejść do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym mieć komfort w błocie, czyli pada jeden altek mam 2. Jak będę robił to myślę 2 altek podpiąć do 2 baterii. Pada 1 przepinam klemy podstawowej instalacji na 2 i jadę z 2 altka. A jak pracują 2 to jeden robi dla ew. wyciągarki, oświetleni itp. Taka jest teoria i plan. Do realizacji pewnie trochę upłynie. :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jakoś ma zrobione ten kolo ode mnie ... że może przepinać sobie zasilanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dublowanie obwodów... Jak w śmigłowcu :D

 

A może lepiej założyć jeden lepszy altek a jako drugie podłączyć sprężarkę do pompowania kół bądź z przerobionego altka spawarkę zrobić?

 

W nowszych samochodach na alternatorze montowane są sprzęgła odłączające mechanicznie alternator w pewnych warunkach pracy silnika. Może dla tego dodatkowego w Tyranku również rozważyć taką możliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A byłeś u tego magika od prądu w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. 2 altek i 2 bateria osobno, a w razie awarii możliwość podpięcia instalacji auta pod 2 altek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to trza działać, bo po Ciechocinku będziesz miał amory w głowie ;):D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na fabrycznym założyłem i daje rade, a mam w samym bagazniku skrzynke 800W. A jak dodatkowy chcesz to co Ty tam chcesz wrzucic? :D

Edytowane przez Badger1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...