Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Alternator zamiast klimatyzacji


gruby
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Piszę nowy temat bo chodzi mi po głowie pewna modyfikacja:

1.wyrzucić z auta całą instalację klimatyzacji

2. w miejsce kompresora klimy założyć drugi alternator (nie wiem co prawda jak z mocowaniem przy silniku, ale może będzie pasowało)

3.założyć drugi aku

I moje pytanie bo elektrykiem nie jestem brzmi: co jest potrzebne do takiej instalacji prócz alternatora i nowej baterii no i czy w ogóle jest to warte zachodu choć myślę że prąd zawsze się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nei lepiej wsadzić mocniejszego altka?? i w sumie po co taki mod co miałby mieć na celu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sporo miejsca w aucie, klima mi już w nim całkiem nie potrzebna, samych halogenów będzie 6, pewnie w tym roku jeszcze wyciągarka. A jak wywalę klimę mam wolny że tak powiem pasek i miejsce. No i jak zerwę np. 1 pasek mam cały czas prąd z 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe agregaty są ciche i oszczędne do tego mają juz znośne ceny, sam myślę nad takim rozwiązaniem do jachtu bo albo agregat albo silnik z alternatorem, drugie rozwiązanie duuuzo droższe i cięższe dla jachtu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz to podłączyć pod tą instalacje, czy zrobić drugą, kompletnie niezależną dla oswietlenia i wyciągarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalnie byłoby żeby było podpięte pod instalację auta, czyli żeby jedna instalacja mogła zastąpić drugą ale nie wiem czy tak się da. Np pada jeden alternator to drugi przejmuje jego robotę. Jeżeli działają oba to jeden na 1 baterię, a drugi na 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że musisz zrobić odrębne instalacje a w razie awari możliwość przełączenia z jednej na drugą. Musiałbym to sobie rozrysować, ale nie wiem czy Ty nie robisz nas w balona bo dziś 1 kwietnia .;):D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, w takich rzeczach nie ma żartów :) . Jako że nie jestem elektrykiem nie wiem co tak naprawdę się da i co ma sens. :D Wiem na pewno że w końcu wywalę tą całą klimę. I albo muszę założyć krótki pasek który "ominie" miejsce po klimie, albo mogę tam wsadzić właśnie alternator. U mnie są 3 paski. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi altek i aku na wyciągarkę i halogeny. Dwa alternatory na jednej instalacji będą się gryzły. Tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo pewniejsza bylaby 2 instalacja tylko dla oświetlenia i wyciągarki, nie wiem jak dwa alternatory spięte w jednej instalacji będą współpracować ze sobą :) na pewno idzie to jakoś zestroić, ale czy za dużo kombinowania nie będzie?

Edytowane przez Badger1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakaś opcja, tylko fajnie by było żeby można było w razie W przepinać je. Np pada altek od instalacji auta to "jakaś przepinka" i jedzie z drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są gotowe instalacje do takich zastosowań 

Gotowe w sensie? Instalacja do zasilania innych urządzeń w aucie, czy taka którą można założyć już do istniejącej instalacji i można korzystać z niej zamiennie. Ta druga opcja by mi bardziej odpowiadała :) Pytam bo nie wiem i nie spotkałem się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie

Darek, dam znać jak zdobędę więcej materiałów ... póki co muszę konkurs ogarnąć  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, działaj. Wiem że trochę Ci na głowę spadło. Temat aktualny, a wszystkie rady drogocenne. :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki pomysł. Robisz 2 instalacje osobne: stara + nowa (oswietlenie, wyciagara). w momencia jak Ci pada atek od starej, odpinasz klemy od aku auta i od aku dodatkowego i podłączasz te dodatkowe klemy jak na rysunku (sorki za jakość mojego rysowania- na szybko, rysunek tylko poglądowy)

post-77556-0-48127300-1427899645_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ale jasno i przejrzyście. Chyba najprostsze rozwiązanie, tylko trzeba zrobić kable żeby można to było tak pospinać, ale to już nie problem. Miejsce na drugi aku mam w kabinie bo nie mam siedzeń z tyłu lub gdzieś go wcisnąć koło filtra powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodziło o prostote,bo w razie awarii nie ma duzo do sprawdzania, u mnie przy filtrze jest webasto, ale gdyby go nie bylo, to aku bez problemu by weszło, nie wiem jak w T2 jest. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im prościej tym lepiej, pewniej i taniej przynajmniej jak chodzi o nasze auta. :whistle:  Może nie zawsze ale... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wieczorka coś nakreślę bardziej szczegółowo, teraz muszę spadać w miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...