Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Karoseria - spasowanie blach


mattk
 Share

Recommended Posts

Nurtuje mnie bardzo przyziemny temat. Mianowicie - spasowanie blach w naszych QQłkach. W żadnym wcześniejszym aucie nie miałem tak wielkich szpar między poszczególnymi częściami blacharki. Apogeum to mam między prawymi drzwiami pasażera a błotnikiem (załączone zdjęcia). W tej chwili szpara jest wyrównana, ale dalej zbyt duża (ostatnie zdjęcie, znowu umówiona wizyta w ASO). Zobaczymy czy Nissan coś na to poradzi. Dowiedziałem się, że dealerzy poruszali nie raz temat spasowania blach w nowym QQ. Nissan twierdzi, że takie są normy produkcyjne. Nawet w moim ciosanym Pathfinderze szpary mam maksymalnie 3-4 mm, tutaj 5-6-7 mm. Co wy na to? Czy da się wyregulować ustawienie drzwi pasażera? Wygląda na to, że są lekko przesunięte do tyłu - stąd szpara między drzwiami jest zbyt mała w stosunku do reszty spasowania, z kolei szpara między drzwiami a błotnikiem zbyt duża.

 

Pozdrawiam

post-21227-0-59166900-1428574234_thumb.jpg

post-21227-0-27845800-1428574242_thumb.jpg

post-21227-0-08598200-1428574260_thumb.jpg

post-21227-0-57743200-1428574282_thumb.jpg

post-21227-0-76971200-1428574320_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

W innym watku poruszalem problem szumow w moim QQ. Jedna z przyczyn wg kierownika zaprzyjaznionego serwisu Nissana moze wlasnie byc nieprawidlowe spasowanie drzwi. Tylna czesc przednich drzwi powinna wystawac ponad przednia czesc tylnych drzwi aby nie bylo zawirowan powietrza i aby nie bylo ono wpychane w szczeline pomiedzy drzwiami i dalej do srodka.

Zgadza sie, rowniez mam zastrzezenia do spasowania drzwi w QQ.

Link to comment
Share on other sites

Jest dokładnie tak jak piszesz.

Żeby było śmieszniej, to po stronie kierowcy jest odwrotnie. Przy błotniku jest mniejsza a między drzwiami większa szczelina.

post-89012-0-46588900-1428580615_thumb.jpg

post-89012-0-15142300-1428580617_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jest dokładnie tak jak piszesz.

Żeby było śmieszniej, to po stronie kierowcy jest odwrotnie. Przy błotniku jest mniejsza a między drzwiami większa szczelina.

Jest tak jak mówisz: po drugiej stronie jest odwrotnie. Ale uspokoję cię - u ciebie jest super w porównaniu z moim...

Ja już tylko chcę, żeby przesunęli choćby o 1-1.5mm te cholerne drzwi...

Link to comment
Share on other sites

gregson - jak jest u Ciebie ze szczelinami?

 

mattk - czy u Ciebie podczas jazdy też jest głośno?

 

Może to właśnie takie szczeliny powodują hałas?

Link to comment
Share on other sites

Jest tak jak mówisz: po drugiej stronie jest odwrotnie. Ale uspokoję cię - u ciebie jest super w porównaniu z moim...

Ja już tylko chcę, żeby przesunęli choćby o 1-1.5mm te cholerne drzwi...

Watpie,drzwi nie mają regulacji w poziomie,nie przesuniesz ich do przodu lub tyłu.Aby to zrobić musieliby zeszlifować ich  mocowanie do karoserii.

Prędzej stawiałbym tezę,że są błotniki żle spasowane.Za bardzo do przodu.Czy pomiedzy błotnikiem a słupkiem przednim też jest duża szczelina?Jeśli tak to masz odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Spasowanie blach to problem nie tylko w Nissanie ale Hondzie ,Toyocie jest to samo składają na odwal się i następny na taśmę :)

Jedzcie do ASO niech wam pasują drzwi co tam wam nie pasuję ,mi na gwarancji pasowali maskę ,drzwi kierowcy ,pasażera wszystko ładnie spasowali  :spoko:

Tylko Mazda trzyma jakość i nie widziałem kwiatów spasowania na ich dzisiejszych samochodach w salonie. 

Link to comment
Share on other sites

No tak Jacku, ale nie tłumaczy to różnej szerokości szczelin między drzwiami przednimi i tylnymi po stronie kierowcy i pasażera. Popatrz na moje fotki w trzecim poście.

Link to comment
Share on other sites

 

Watpie,drzwi nie mają regulacji w poziomie,nie przesuniesz ich do przodu lub tyłu.Aby to zrobić musieliby zeszlifować ich  mocowanie do karoserii.

Prędzej stawiałbym tezę,że są błotniki żle spasowane.Za bardzo do przodu.Czy pomiedzy błotnikiem a słupkiem przednim też jest duża szczelina?Jeśli tak to masz odpowiedź.

 

No właśnie kłopot jest z tym, że drzwi ewidentnie są przesunięte. Nawet siedząc w środku i porównując drzwi lewe z prawymi - widać, że na uszczelce też są o 1-2mm inaczej osadzone.

 

Aha - podczas jazdy cichutko.

Spasowanie blach to problem nie tylko w Nissanie ale Hondzie ,Toyocie jest to samo składają na odwal się i następny na taśmę :)

Jedzcie do ASO niech wam pasują drzwi co tam wam nie pasuję ,mi na gwarancji pasowali maskę ,drzwi kierowcy ,pasażera wszystko ładnie spasowali  :spoko:

Tylko Mazda trzyma jakość i nie widziałem kwiatów spasowania na ich dzisiejszych samochodach w salonie. 

Z mazdą się zgodzę. Nawet rozważałem zakup dla żonki nowej 3-ki zamiast QQ. Ale za to środek i te ich oszczędności w materiałach to zupełna porażka.

Edited by mattk
Link to comment
Share on other sites

Wiem,nam nie tłumaczy bo mamy mieć równiutko.

Tylko w fabryce tego nie wiedzą i widocznie matryce na maszynach nie są idealne i stąd te różnice.

Przypomina to trochę lata 80te,jak się robiło blachę w 125p.Producentów było mnogo ,a róznice! Lepiej nie wspominać.

Aby to choć trochę zniwelować trzeba by było rozebrać przód łącznie z lampami i od nowa pasować błotniki.

Link to comment
Share on other sites

Teraz w pracy jestem daleko od domu wiec nie jestem w stanie sprawdzic jak same szczeliny wygladaja. U mnie pamietam tylko, ze wystepowal efekt braku "schodka" miedzy dzwiami tylnymi a przednimi.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie kłopot jest z tym, że drzwi ewidentnie są przesunięte. Nawet siedząc w środku i porównując drzwi lewe z prawymi - widać, że na uszczelce też są o 1-2mm inaczej osadzone.

No to być może jest jakaś możliwość regulacji

Link to comment
Share on other sites

Aż mi się nie chce wierzyć, że nie ma regulacji :thumbsdown: szkoda, że na stałe nie przyspawali do karoserii :(

Podaje przykład, jak dokładnie można samemu wyregulować drzwi w Golfie V

Proszę kliknąć na obrazek
816386fc747ca8a1m.jpg






 

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się ,że jednak jest,zasugerowałem się nie zawiasami a ogranicznikami,sorry.

Ale dostęp do śrub jest tragiczny,schowane za błotnikiem.

Link to comment
Share on other sites

Byłem okazyjnie w salonie stała tekna cena 100tyś,  Szkoda że nie porobiłem zdjęć autko odpicowane, ale takie szpary że moja małżonka to zauważyła. Nie wiem oni tego nie widzą. Chyba nissanowi nie zależy, ktoś pisał że to ich normy. Mój jest z początku produkcji też nie jest idealnie ale to co widać autko po roku produkcji jest jeszcze gorzej  :thumbsdown:

Link to comment
Share on other sites

Panie kochany sztuka to sztuka i co tu wybrzydzać ze szparami na palec  :D

Link to comment
Share on other sites

A kupilbyś taki???

Link to comment
Share on other sites

Jacko ja już pisałem ale napiszę jeszcze raz ja już Nissana nie kupie bo takie manianę robią że szok.

A dla salonu to nie ważne czy jest szparka czy szparsko w pasowaniu blach, sztuka to sztuka :)

Link to comment
Share on other sites

Sam nie kupisz,a drugiemu kit o wybrzydzaniu wciskasz???

Link to comment
Share on other sites

Ja tu kitu nie wciskam, jak ten człowiek sam widzi jak składają dzisiejsze Nissany na sztukę bo nie jakość a ilość się liczy :bezradny:  

Link to comment
Share on other sites

Edziu,czytaj to co piszesz i myśl.

Link to comment
Share on other sites

Panowie i Panie.

Myśl techniczna japońska - niestety miejsce produkcji takie jakie jest - UK. NIe mogli gorzej wybrać. 
 

Na szczęście mogę już zameldować, że drzwi zostały dzisiaj ustawione. Szpary dalekie od ideału, ale jest przynajmniej wszędzie równo.

Już się nie rzuca w oczy ta jedna szpara między błotnikiem a przednimi drzwiami. Dla mnie OK przy tego tpu aucie.

 

Jak będę chciał lepsze spasowanie to trzeba sobie 370Z zapodać.

Link to comment
Share on other sites

Ja tu kitu nie wciskam, jak ten człowiek sam widzi jak składają dzisiejsze Nissany na sztukę bo nie jakość a ilość się liczy :bezradny:  

Edek powiedz jaki twoim nowy samochód za około 80 tys (wyposażenie Acenty) warto jest dzisiaj kupić, tak aby odpowiadał twoim wymaganiom jakościowym odnośnie silnika i wykończenia. Oczywiście dobrzeby było żeby to był crossover.

Link to comment
Share on other sites

Edek Ci nie odpowie, gdyż mu głupio, bo po przemyśleniu doszedł do wniosku, że za tę kwotę nadal najlepszym wyborem wśród crossoverów jest QQ2. :devil:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...