mattk Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Nurtuje mnie bardzo przyziemny temat. Mianowicie - spasowanie blach w naszych QQłkach. W żadnym wcześniejszym aucie nie miałem tak wielkich szpar między poszczególnymi częściami blacharki. Apogeum to mam między prawymi drzwiami pasażera a błotnikiem (załączone zdjęcia). W tej chwili szpara jest wyrównana, ale dalej zbyt duża (ostatnie zdjęcie, znowu umówiona wizyta w ASO). Zobaczymy czy Nissan coś na to poradzi. Dowiedziałem się, że dealerzy poruszali nie raz temat spasowania blach w nowym QQ. Nissan twierdzi, że takie są normy produkcyjne. Nawet w moim ciosanym Pathfinderze szpary mam maksymalnie 3-4 mm, tutaj 5-6-7 mm. Co wy na to? Czy da się wyregulować ustawienie drzwi pasażera? Wygląda na to, że są lekko przesunięte do tyłu - stąd szpara między drzwiami jest zbyt mała w stosunku do reszty spasowania, z kolei szpara między drzwiami a błotnikiem zbyt duża. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregson Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 W innym watku poruszalem problem szumow w moim QQ. Jedna z przyczyn wg kierownika zaprzyjaznionego serwisu Nissana moze wlasnie byc nieprawidlowe spasowanie drzwi. Tylna czesc przednich drzwi powinna wystawac ponad przednia czesc tylnych drzwi aby nie bylo zawirowan powietrza i aby nie bylo ono wpychane w szczeline pomiedzy drzwiami i dalej do srodka. Zgadza sie, rowniez mam zastrzezenia do spasowania drzwi w QQ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myszorek Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Jest dokładnie tak jak piszesz. Żeby było śmieszniej, to po stronie kierowcy jest odwrotnie. Przy błotniku jest mniejsza a między drzwiami większa szczelina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattk Posted April 9, 2015 Author Share Posted April 9, 2015 Jest dokładnie tak jak piszesz. Żeby było śmieszniej, to po stronie kierowcy jest odwrotnie. Przy błotniku jest mniejsza a między drzwiami większa szczelina. Jest tak jak mówisz: po drugiej stronie jest odwrotnie. Ale uspokoję cię - u ciebie jest super w porównaniu z moim... Ja już tylko chcę, żeby przesunęli choćby o 1-1.5mm te cholerne drzwi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myszorek Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 gregson - jak jest u Ciebie ze szczelinami? mattk - czy u Ciebie podczas jazdy też jest głośno? Może to właśnie takie szczeliny powodują hałas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Jest tak jak mówisz: po drugiej stronie jest odwrotnie. Ale uspokoję cię - u ciebie jest super w porównaniu z moim... Ja już tylko chcę, żeby przesunęli choćby o 1-1.5mm te cholerne drzwi... Watpie,drzwi nie mają regulacji w poziomie,nie przesuniesz ich do przodu lub tyłu.Aby to zrobić musieliby zeszlifować ich mocowanie do karoserii. Prędzej stawiałbym tezę,że są błotniki żle spasowane.Za bardzo do przodu.Czy pomiedzy błotnikiem a słupkiem przednim też jest duża szczelina?Jeśli tak to masz odpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Spasowanie blach to problem nie tylko w Nissanie ale Hondzie ,Toyocie jest to samo składają na odwal się i następny na taśmę Jedzcie do ASO niech wam pasują drzwi co tam wam nie pasuję ,mi na gwarancji pasowali maskę ,drzwi kierowcy ,pasażera wszystko ładnie spasowali Tylko Mazda trzyma jakość i nie widziałem kwiatów spasowania na ich dzisiejszych samochodach w salonie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myszorek Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 No tak Jacku, ale nie tłumaczy to różnej szerokości szczelin między drzwiami przednimi i tylnymi po stronie kierowcy i pasażera. Popatrz na moje fotki w trzecim poście. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattk Posted April 9, 2015 Author Share Posted April 9, 2015 (edited) Watpie,drzwi nie mają regulacji w poziomie,nie przesuniesz ich do przodu lub tyłu.Aby to zrobić musieliby zeszlifować ich mocowanie do karoserii. Prędzej stawiałbym tezę,że są błotniki żle spasowane.Za bardzo do przodu.Czy pomiedzy błotnikiem a słupkiem przednim też jest duża szczelina?Jeśli tak to masz odpowiedź. No właśnie kłopot jest z tym, że drzwi ewidentnie są przesunięte. Nawet siedząc w środku i porównując drzwi lewe z prawymi - widać, że na uszczelce też są o 1-2mm inaczej osadzone. Aha - podczas jazdy cichutko. Spasowanie blach to problem nie tylko w Nissanie ale Hondzie ,Toyocie jest to samo składają na odwal się i następny na taśmę Jedzcie do ASO niech wam pasują drzwi co tam wam nie pasuję ,mi na gwarancji pasowali maskę ,drzwi kierowcy ,pasażera wszystko ładnie spasowali Tylko Mazda trzyma jakość i nie widziałem kwiatów spasowania na ich dzisiejszych samochodach w salonie. Z mazdą się zgodzę. Nawet rozważałem zakup dla żonki nowej 3-ki zamiast QQ. Ale za to środek i te ich oszczędności w materiałach to zupełna porażka. Edited April 9, 2015 by mattk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Wiem,nam nie tłumaczy bo mamy mieć równiutko. Tylko w fabryce tego nie wiedzą i widocznie matryce na maszynach nie są idealne i stąd te różnice. Przypomina to trochę lata 80te,jak się robiło blachę w 125p.Producentów było mnogo ,a róznice! Lepiej nie wspominać. Aby to choć trochę zniwelować trzeba by było rozebrać przód łącznie z lampami i od nowa pasować błotniki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregson Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Teraz w pracy jestem daleko od domu wiec nie jestem w stanie sprawdzic jak same szczeliny wygladaja. U mnie pamietam tylko, ze wystepowal efekt braku "schodka" miedzy dzwiami tylnymi a przednimi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 No właśnie kłopot jest z tym, że drzwi ewidentnie są przesunięte. Nawet siedząc w środku i porównując drzwi lewe z prawymi - widać, że na uszczelce też są o 1-2mm inaczej osadzone. No to być może jest jakaś możliwość regulacji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klepa Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Aż mi się nie chce wierzyć, że nie ma regulacji szkoda, że na stałe nie przyspawali do karoserii Podaje przykład, jak dokładnie można samemu wyregulować drzwi w Golfie V Proszę kliknąć na obrazek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Wydaje mi się ,że jednak jest,zasugerowałem się nie zawiasami a ogranicznikami,sorry. Ale dostęp do śrub jest tragiczny,schowane za błotnikiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suszara Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Byłem okazyjnie w salonie stała tekna cena 100tyś, Szkoda że nie porobiłem zdjęć autko odpicowane, ale takie szpary że moja małżonka to zauważyła. Nie wiem oni tego nie widzą. Chyba nissanowi nie zależy, ktoś pisał że to ich normy. Mój jest z początku produkcji też nie jest idealnie ale to co widać autko po roku produkcji jest jeszcze gorzej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Panie kochany sztuka to sztuka i co tu wybrzydzać ze szparami na palec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 A kupilbyś taki??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Jacko ja już pisałem ale napiszę jeszcze raz ja już Nissana nie kupie bo takie manianę robią że szok. A dla salonu to nie ważne czy jest szparka czy szparsko w pasowaniu blach, sztuka to sztuka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Sam nie kupisz,a drugiemu kit o wybrzydzaniu wciskasz??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Ja tu kitu nie wciskam, jak ten człowiek sam widzi jak składają dzisiejsze Nissany na sztukę bo nie jakość a ilość się liczy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Edziu,czytaj to co piszesz i myśl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattk Posted April 10, 2015 Author Share Posted April 10, 2015 Panowie i Panie. Myśl techniczna japońska - niestety miejsce produkcji takie jakie jest - UK. NIe mogli gorzej wybrać. Na szczęście mogę już zameldować, że drzwi zostały dzisiaj ustawione. Szpary dalekie od ideału, ale jest przynajmniej wszędzie równo. Już się nie rzuca w oczy ta jedna szpara między błotnikiem a przednimi drzwiami. Dla mnie OK przy tego tpu aucie. Jak będę chciał lepsze spasowanie to trzeba sobie 370Z zapodać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Ale tam mało do pasowania to równo im wychodzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flood Posted April 11, 2015 Share Posted April 11, 2015 Ja tu kitu nie wciskam, jak ten człowiek sam widzi jak składają dzisiejsze Nissany na sztukę bo nie jakość a ilość się liczy Edek powiedz jaki twoim nowy samochód za około 80 tys (wyposażenie Acenty) warto jest dzisiaj kupić, tak aby odpowiadał twoim wymaganiom jakościowym odnośnie silnika i wykończenia. Oczywiście dobrzeby było żeby to był crossover. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
colins Posted April 11, 2015 Share Posted April 11, 2015 Edek Ci nie odpowie, gdyż mu głupio, bo po przemyśleniu doszedł do wniosku, że za tę kwotę nadal najlepszym wyborem wśród crossoverów jest QQ2. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.