Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

nissan qashqai jazda na automacie czy napęd na przód


pelikan71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie kolegów z forum .Stałem się posiadaczem nissana qashqai n- tek .W związku z tym iż nie posiadam żadnej polskiej instrukcji to tego modelu chciałbym zapytać szanowną brać czy w lato używamy napędu 4x4 u mnie napis automat czy preferujemy napęd na przód.Może pytanie dziwne ale w salonie powiedzieli mi żeby jeździć 4x4.Jaka jest wasza opinia za uwagi w tym względzie Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam 4x4 ale wg mnie na AUTO - tak jak w każdym tego typu rozwiązaniu - można jeździć cały czas. W trybie AUTO działa jak normalny samochód przednionapędowy. Jednak ciągle monitoruje uślizg kół i gdy ten nastąpi dołącza na ten czas druga (tylną) oś.

Natomiast nie wskazane jest (o ile nawet jak nie zabronione) używanie napędu 4x4 na asfalcie w trybie LOCK - gdyż napęd ten nie ma dyferencjału między osiami i na asfalcie będą niekorzystne naprężenia w układzie przeniesienia napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Nie raz się nad tym zastawiałem i nie potrafiłem wymyśleć sam - a w necie nie szukałem. Wg mnie to coś jak wyłącznik ESP - jest, każdy powtarza ogólną wiedzę, iż to na takie sytuacje jak chcesz wyjechać ze śniegu/błota.... tylko.... już naście zim za mną, nie raz nie dwa byłem zakopany i wyłączenie ESP w niczym nie pomagało, a nawet przeszkadzało - po co mi kręcące się koła w miejscu? I tak trzeba było rozhuśtać samochód i tak. A włączone ESP w niczym nie przeszkadzało. Ciekawe czy znajdę kiedyś kogoś kto nie zmyślając opowie mi jak to ESP mu zgasiło silnik, a wyłączenie uratowało mu życie, bo dzięki  temu wyjechał z ruchomych piasków ;-)

Więc być może też są jakieś teorie mówiące o tym, jak to w jakiś niesprzyjających warunkach nagłe dołączenie tylnej osi przynosi armagedon.

Aaaaa i na pewno 2WD jest dla mojego teścia, on cały czas na tym jeździ - bo wg niego tryb AUTO zwiększa zużycie paliwa. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Nie raz się nad tym zastawiałem i nie potrafiłem wymyśleć sam - a w necie nie szukałem. Wg mnie to coś jak wyłącznik ESP - jest, każdy powtarza ogólną wiedzę, iż to na takie sytuacje jak chcesz wyjechać ze śniegu/błota.... tylko.... już naście zim za mną, nie raz nie dwa byłem zakopany i wyłączenie ESP w niczym nie pomagało, a nawet przeszkadzało - po co mi kręcące się koła w miejscu? I tak trzeba było rozhuśtać samochód i tak. A włączone ESP w niczym nie przeszkadzało. Ciekawe czy znajdę kiedyś kogoś kto nie zmyślając opowie mi jak to ESP mu zgasiło silnik, a wyłączenie uratowało mu życie, bo dzięki  temu wyjechał z ruchomych piasków ;-)

Więc być może też są jakieś teorie mówiące o tym, jak to w jakiś niesprzyjających warunkach nagłe dołączenie tylnej osi przynosi armagedon.

Aaaaa i na pewno 2WD jest dla mojego teścia, on cały czas na tym jeździ - bo wg niego tryb AUTO zwiększa zużycie paliwa. :-D

Nie ma to jak siła autosugestii :D

Bo dokładnie tak jak piszesz - tryb auto dołącza napęd na tył tylko w razie potrzeby, więc 95% czasu jeździsz tylko z napędem na przód.

 

Tak z mojego doświadczenia w jeździe offroadowej(nie QQ,tylko dużymi autami terenowymi) - ESP wyłączasz faktycznie jadąc po głębokim piasku bo inaczej komputer cały czas myśli że koła się luźno kręcą(a muszą,żebyś gdziekolwiek zajechał),ale wtedy też wypadałoby spuścić sporo powietrza z kół i raczej nie jest to sytuacja w której znajdzie się nawet 99.99% użytkowników QQ. 

 

Ja to widzę tak - wyłącznik ESP jest dla ludzi którzy chcą wycisnąć 100% z samochodu,bo z wyłączonym szybciej możesz wejść w zakręt,oczywiście kosztem utracenia kontroli nad tyłem. Jest to wyłącznik wręcz wymagany,jeżeli kupujesz sobie taką Toyotę GT86 przykładowo,bo inaczej przy każdym wejściu w zakręt komputer odetnie Ci gaz żeby nie uciekł tył :P

 

Ponownie - w QQ praktycznie nikt nigdy świadomie nie wyłączy ESP w celu ścigania się tym autem, ale - dobrze,że jest przełącznik. Lepiej,niż jakby go nie było.

 

 

Edit: I tak w ogóle, czytając instrukcję "W zależności od warunków jazdy[...] samochód może automatycznie zmienić tryb 2WD na tryb 4WD, nawet jeżeli wybrany jest tryb 2WD" (sekcja 5-17).

Więc według instrukcji,w jakiejś sytuacji samochód może dopiąć napęd na tył NAWET jeśli wybrany na gałce jest tryb 2WD. Nie wiem w jakiej,bo tego nie piszą, a sam testowałem przy jeździe i jest zdecydowana różnica jak auto zachowuje się w zakrętach w trybie Auto a 2WD(przy dużej prędkości od razu dopina tył i prowadzi się jak na szynach, w trybie 2WD powoli lecz poważnie ucieka tył) - więc nie wiem kiedy miałby dopiąć napęd na tył w trybie 2WD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...