pelikan71 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Witam serdecznie kolegów z forum .Stałem się posiadaczem nissana qashqai n- tek .W związku z tym iż nie posiadam żadnej polskiej instrukcji to tego modelu chciałbym zapytać szanowną brać czy w lato używamy napędu 4x4 u mnie napis automat czy preferujemy napęd na przód.Może pytanie dziwne ale w salonie powiedzieli mi żeby jeździć 4x4.Jaka jest wasza opinia za uwagi w tym względzie Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Nie mam 4x4 ale wg mnie na AUTO - tak jak w każdym tego typu rozwiązaniu - można jeździć cały czas. W trybie AUTO działa jak normalny samochód przednionapędowy. Jednak ciągle monitoruje uślizg kół i gdy ten nastąpi dołącza na ten czas druga (tylną) oś. Natomiast nie wskazane jest (o ile nawet jak nie zabronione) używanie napędu 4x4 na asfalcie w trybie LOCK - gdyż napęd ten nie ma dyferencjału między osiami i na asfalcie będą niekorzystne naprężenia w układzie przeniesienia napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelikan71 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 dziękuje za tę informację lecz po co 2wd sam napęd na przednią oś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Szczerze? Nie raz się nad tym zastawiałem i nie potrafiłem wymyśleć sam - a w necie nie szukałem. Wg mnie to coś jak wyłącznik ESP - jest, każdy powtarza ogólną wiedzę, iż to na takie sytuacje jak chcesz wyjechać ze śniegu/błota.... tylko.... już naście zim za mną, nie raz nie dwa byłem zakopany i wyłączenie ESP w niczym nie pomagało, a nawet przeszkadzało - po co mi kręcące się koła w miejscu? I tak trzeba było rozhuśtać samochód i tak. A włączone ESP w niczym nie przeszkadzało. Ciekawe czy znajdę kiedyś kogoś kto nie zmyślając opowie mi jak to ESP mu zgasiło silnik, a wyłączenie uratowało mu życie, bo dzięki temu wyjechał z ruchomych piasków ;-) Więc być może też są jakieś teorie mówiące o tym, jak to w jakiś niesprzyjających warunkach nagłe dołączenie tylnej osi przynosi armagedon. Aaaaa i na pewno 2WD jest dla mojego teścia, on cały czas na tym jeździ - bo wg niego tryb AUTO zwiększa zużycie paliwa. :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Szczerze? Nie raz się nad tym zastawiałem i nie potrafiłem wymyśleć sam - a w necie nie szukałem. Wg mnie to coś jak wyłącznik ESP - jest, każdy powtarza ogólną wiedzę, iż to na takie sytuacje jak chcesz wyjechać ze śniegu/błota.... tylko.... już naście zim za mną, nie raz nie dwa byłem zakopany i wyłączenie ESP w niczym nie pomagało, a nawet przeszkadzało - po co mi kręcące się koła w miejscu? I tak trzeba było rozhuśtać samochód i tak. A włączone ESP w niczym nie przeszkadzało. Ciekawe czy znajdę kiedyś kogoś kto nie zmyślając opowie mi jak to ESP mu zgasiło silnik, a wyłączenie uratowało mu życie, bo dzięki temu wyjechał z ruchomych piasków ;-) Więc być może też są jakieś teorie mówiące o tym, jak to w jakiś niesprzyjających warunkach nagłe dołączenie tylnej osi przynosi armagedon. Aaaaa i na pewno 2WD jest dla mojego teścia, on cały czas na tym jeździ - bo wg niego tryb AUTO zwiększa zużycie paliwa. :-D Nie ma to jak siła autosugestii Bo dokładnie tak jak piszesz - tryb auto dołącza napęd na tył tylko w razie potrzeby, więc 95% czasu jeździsz tylko z napędem na przód. Tak z mojego doświadczenia w jeździe offroadowej(nie QQ,tylko dużymi autami terenowymi) - ESP wyłączasz faktycznie jadąc po głębokim piasku bo inaczej komputer cały czas myśli że koła się luźno kręcą(a muszą,żebyś gdziekolwiek zajechał),ale wtedy też wypadałoby spuścić sporo powietrza z kół i raczej nie jest to sytuacja w której znajdzie się nawet 99.99% użytkowników QQ. Ja to widzę tak - wyłącznik ESP jest dla ludzi którzy chcą wycisnąć 100% z samochodu,bo z wyłączonym szybciej możesz wejść w zakręt,oczywiście kosztem utracenia kontroli nad tyłem. Jest to wyłącznik wręcz wymagany,jeżeli kupujesz sobie taką Toyotę GT86 przykładowo,bo inaczej przy każdym wejściu w zakręt komputer odetnie Ci gaz żeby nie uciekł tył Ponownie - w QQ praktycznie nikt nigdy świadomie nie wyłączy ESP w celu ścigania się tym autem, ale - dobrze,że jest przełącznik. Lepiej,niż jakby go nie było. Edit: I tak w ogóle, czytając instrukcję "W zależności od warunków jazdy[...] samochód może automatycznie zmienić tryb 2WD na tryb 4WD, nawet jeżeli wybrany jest tryb 2WD" (sekcja 5-17). Więc według instrukcji,w jakiejś sytuacji samochód może dopiąć napęd na tył NAWET jeśli wybrany na gałce jest tryb 2WD. Nie wiem w jakiej,bo tego nie piszą, a sam testowałem przy jeździe i jest zdecydowana różnica jak auto zachowuje się w zakrętach w trybie Auto a 2WD(przy dużej prędkości od razu dopina tył i prowadzi się jak na szynach, w trybie 2WD powoli lecz poważnie ucieka tył) - więc nie wiem kiedy miałby dopiąć napęd na tył w trybie 2WD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.