Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Qashqai 2.0 benzyna 140 KM


TommekG

Recommended Posts

Witam ,

 

Mam pytanie po ilu tyś km należy wymienić rozrząd. Rozrząd w moim aucie jest na łańcuszku czytałem gdzieś w internecie że jest bez obsługowy.

 

Czy tarcze hamulcowe i klocki sam wymienię czy muszę podpinać pod komputer by cofnąć tłoczki ?

Link to comment
Share on other sites

Rozrzadu sie tutaj nie wmienia (lancuch)no chyba ,ze silnik na to wskazuje...

 

Co do hamulcy to nie wymienialem w nim jeszcze ale niebawem chcialbym sie za to zabrac (kolocki) i nie sadze ,ze jest tutaj taki patent jak w Mercedesie bylo (blokowanie  przez kompa tlokow w zaciskach hamulcowych).

Link to comment
Share on other sites

No to może niech się ktoś wypowie ten co wymieniał już . Uf to chociaż z tym dobrze że nie trzeba robić rozrządu :)

Link to comment
Share on other sites

Rozrzadu sie tutaj nie wmienia (lancuch)no chyba ,ze silnik na to wskazuje...

 

Co do hamulcy to nie wymienialem w nim jeszcze ale niebawem chcialbym sie za to zabrac (kolocki) i nie sadze ,ze jest tutaj taki patent jak w Mercedesie bylo (blokowanie  przez kompa tlokow w zaciskach hamulcowych).

Z tym niewymienialnym łańcuchem to bym podyskutował. Producent tak napisał w instrukcji ale co będzie gdy łańcuch się urwie? Rozrząd łańcuchowy zrywa się rzadko ale jeśli się już zerwie to silnik nadaje się bardziej do wyrzucenia niż do naprawy. Łańcuch powinien wytrzymać 120 do 150 tysięcy, a czasami więcej ale ja bym nie ryzykował wyższych przebiegów tym bardziej że nie sam łańcuch się zużywa. We wszystkich samochodach kupowanych z drugiej reki wymieniałem rozrząd dla pewności bo nigdy nie wiedziałem czy licznik nie był cofany.

Co do klocków i tarcz to oczywiście można wymienić samemu mając odrobinę pojęcia jak to działa.

Temat był poruszany na forum

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/96180-wymiana-klockow/

Link to comment
Share on other sites

Nigdy nie wymienialem w lancucha rozrzadu w swoich poprzednich autach ktore mialy przebieg grubo ponad 200tys a nawet 300tys co nie znaczy,ze go sie nie wymienia bo jesli (tak jak napisalem) silnik na to nie wskazuje to nie jest potrzebna taki wydatek.

Lancuch moze sie rozciagac ale bez przesady bo nie sadze aby przy przebiegu 120-150tys byla taka potrzeba ALE sa rozne wyjatki i wlasciciele ktorzy np nie wymieniaja oleju itp.... Nie wiem co ile wymienia sie rozrzad w silniku na pasku w Nissanie ale niech to bedzie 100.000km  to sens wymiany rozrzadu silnika na lancuchu na moje byloby brakiem logiki bo koszt tej operacji bylby slono wiekszy od tej wymiany z silnikiem na pasku.

Z doswiadczenia motoryzacyjnego (niemieckiego) silnik taki powinien przy odpowiedniej eksploatacji przejechac bez pytania 200.000km > .

 

Nie popadajmy w paranoje zeby wymianiac lancuch rozrzodu przy tym samym przebiegu co pasek rozrzadu ;D

Link to comment
Share on other sites

Nigdy nie wymienialem w lancucha rozrzadu w swoich poprzednich autach ktore mialy przebieg grubo ponad 200tys a nawet 300tys co nie znaczy,ze go sie nie wymienia bo jesli (tak jak napisalem) silnik na to nie wskazuje to nie jest potrzebna taki wydatek.

Lancuch moze sie rozciagac ale bez przesady bo nie sadze aby przy przebiegu 120-150tys byla taka potrzeba ALE sa rozne wyjatki i wlasciciele ktorzy np nie wymieniaja oleju itp.... Nie wiem co ile wymienia sie rozrzad w silniku na pasku w Nissanie ale niech to bedzie 100.000km  to sens wymiany rozrzadu silnika na lancuchu na moje byloby brakiem logiki bo koszt tej operacji bylby slono wiekszy od tej wymiany z silnikiem na pasku.

Z doswiadczenia motoryzacyjnego (niemieckiego) silnik taki powinien przy odpowiedniej eksploatacji przejechac bez pytania 200.000km > .

 

Nie popadajmy w paranoje zeby wymianiac lancuch rozrzodu przy tym samym przebiegu co pasek rozrzadu ;D

Ile kierowców tyle zdań :) a jeszcze dochodzą umiejętności i znajomość pracy podzespołów.

Od dłuższego czasu lansuje się hamowanie samochodu silnikiem. Jeśli jest to płynna zmiana biegów na niższy, stopniowanie, to nie ma problemu ale gdy z najwyższego biegu zrzuca się na trzeci lub drugi bieg to może być kłopot z tą długowiecznością łańcucha.

Link to comment
Share on other sites

Dziwne te Twoje pytania ... albo niezrozumiałe ? ... może tak - jeśli już pojawią się niedomagania w Twoim aucie to śmiało napisz co się dzieje :)

Qq z tym silnikiem nie jest wyjątkowym autem i podzespoły w nim się wymienia (lub regeneruje) w razie potrzeby a one występują przy różnych przebiegach. Nie ma książki serwisowej , która 'nakazuje" takie wymiany .Nie można też się " na zapas zamartwiać" gdyż ten silnik właściwie eksploatowany  "przeżyje"  pozostałą część auta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...