SzczepanChelsea Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Witam Dzisiaj zauważyłem że w prawym przednim kole coś jakby obciera. Zwiększa się to wraz z prędkością koła. Podniosłem autko, zakręciłem kołem no i słychać w jednym miejscu takie szuranie. Zdjąłem koło... No i tu mały zonk, klocka jeszcze z 0,5 cm, a zacisk około 1mm od tarczy (w samym górnym punkcie tarczy). Wydaje mi się, że może nie być już klocka od wewnętrznej strony i to tarcza lekko ociera o zacisk (jest minimalnie krzywa). Możliwe jest nierównomierne zużycie klocków z obu stron tarczy? No i czy zacisk ma prawo wtedy ocierać o tarczę? Zdjąłbym zacisk i to sprawdził, ale strasznie zapieczone są śruby i nie ma szans tego odkręcić, tymi kluczami co mam. Jutro jadę do warsztatu na wymianę tłumika, to przy okazji i to zrobię, tylko kwestia tego żeby mnie nie zrobili na szaro Proszę o pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Możliwe jest nierównomierne zużycie klocków z obu stron tarczy? Jak najbardziej możliwe No i czy zacisk ma prawo wtedy ocierać o tarczę? Nie ma takiej możliwości 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczepanChelsea Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Hmm, to jaka może być przyczyna takiego ocierania? Może to być zapieczony tłoczek? Problemem jest to, że autko mam od 7 tys km i nie wiem jak było serwisowane wcześniej. Klocki to nie duży wydatek, ale tarcze już tak, a boję się że takie ocieranie mogłoby uszkodzić tarczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Zdarza się, że klocek zapiecze się w prowadnicy zacisku i nie wraca przez co cały czas ma kontakt z tarczą hamulcową i ulega szybszemu zużyciu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczepanChelsea Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Może źle się wyraziłem co do tego zacisku.Może to się nazywa jarzmo... w gruncie rzeczy chodzi o coś takiego jak to, tylko w zdecydowanie mniejszym stopniu - http://imageshack.us/a/img803/7773/imag1033x.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Tarcza musiałaby być krzywa jak nie wiem co, sprawdź dokładnie u siebie czy czasami klocek nie ociera o tarczę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczepanChelsea Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) Teraz już ciemno, a jutro rano i tak warsztat... najwyżej przy nich posiedzę i sam obadam o co chodzi. Tak przy okazji jakie opinie o klockach TRW? Podejrzewam, że będę i tak musiał je wymienić a mam na oku takie - http://www.wajbex.pl/czesci-samochodowe/gdb3180-trw-klocki-hamulcowe--kpl-na-os--nissan-almera-i-n15-1-4-1995-09-2000-07,10-00080-01476-000005225-0002-00402-,0100006,0100626,0100030-GDB3180-0161-00402-000012037-GDB3180~1LUC.aspx jakiś błąd się wkradł w link http://www.wajbex.pl/czesci-samochodowe/gdb3180-trw-klocki-hamulcowe--kpl-na-os--nissan-almera-i-n15-1-4-1995-09-2000-07,10-00080-01476-000005225-0002-00402-,0100006,0100626,0100030-GDB3180-0161-00402-000012037-GDB3180~1LUC.aspx Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez SzczepanChelsea Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 TRW produkuje dobre klocki ale ich wadą jest to że trochę pylą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalf2709 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Ja miałem podobny przypadek, wystarczyło oczyścić z korozji i innego syfu rant tarczy (obwód) bo ocierało o jakąś blaszkę. Sprawdź czy nie masz podobnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczepanChelsea Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Wniosek - tarcze i klocki do wymiany. Miałem to co u Cb Michał, tylko że jak zaczęło się to czyścić to cała tarcza od rdzy zaczęła się sypać... no nic, kolejne 300 zł poszło... Dodatkowo konieczna regeneracja zacisków... posypane prowadnice... razem z wymianą tłumika końcowego i świecami 750 zł... bezawaryjna Almera.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Dodatkowo konieczna regeneracja zacisków... posypane prowadnice... razem z wymianą tłumika końcowego i świecami 750 zł... bezawaryjna Almera.... Pocieszę Cię, nie ma bezawaryjnych aut, a to co wyżej wymieniłeś można raczej zaliczyć to czynności eksploatacyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczepanChelsea Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) Wiem, wiem... trochę zdenerwowany byłem kosztami już się uspokoiłem i pogłaskałem Alę na przeprosiny bardziej powinienem się wściekać na poprzedniego właściciela, który do hamulców chyba nigdy nie zaglądał. A ja już nie zdążyłem.... Za to teraz zdecydowanie poprawiła się skuteczność hamowania (oczywiście z zachowaniem rozsądku dla docierających się klocków ) PS: okazało się, że poprzedni właściciel wyciął tłumik środkowy i zamiast niego wspawał rurkę... dzięki temu na wyższych obrotach Almerka brzmi jak Polonez Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez SzczepanChelsea Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 oczywiście z zachowaniem rozsądku dla docierających się klocków To bardzo ważne po wymianie tarcz i klocków a wiele osób o tym zapomina lub w ogóle nie wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Przegląd hamulców i rozruszanie ich podzespołów powinno być min 2 razy w roku. Po zimie i przed zimą. Ostatecznie można też i przed wyjazdem na urlop. W tedy na pewno każda śrubka się odkręci i wszystko będzie chodziło jak w masełku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszCiaglo Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Witam Dzisiaj zauważyłem że w prawym przednim kole coś jakby obciera. Zwiększa się to wraz z prędkością koła. Podniosłem autko, zakręciłem kołem no i słychać w jednym miejscu takie szuranie. Zdjąłem koło... No i tu mały zonk, klocka jeszcze z 0,5 cm, a zacisk około 1mm od tarczy (w samym górnym punkcie tarczy). Wydaje mi się, że może nie być już klocka od wewnętrznej strony i to tarcza lekko ociera o zacisk (jest minimalnie krzywa). Możliwe jest nierównomierne zużycie klocków z obu stron tarczy? No i czy zacisk ma prawo wtedy ocierać o tarczę? Zdjąłbym zacisk i to sprawdził, ale strasznie zapieczone są śruby i nie ma szans tego odkręcić, tymi kluczami co mam. Jutro jadę do warsztatu na wymianę tłumika, to przy okazji i to zrobię, tylko kwestia tego żeby mnie nie zrobili na szaro Proszę o pomoc! Mialem podobny przypadek, klocki ocieraly o tarcze az w koncu zablokowaly kolo, klocki nie chciały wracac, wystarczylo wyczyscic zacisk i tloczek zlozylem na smarze miedzianym i lata, 2 tyg pozniej zatarlo sie drugie kolo. Zrobilem to samo i na koniec wymienilem plyn hamylcowy widocznie byl stary i dla tego tloczek brala korozja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 4 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 Warto tez obejrzyc uszczelki tloczkow. Sa one naderwane lub sparciale, moze czekac nas awaria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlon Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 U mnie w jednym miejscu ocierała blaszana osłona tarczy, wystarczyło ją lekko odgiąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.