Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z] Jaki jednomas i sprzęgło+CSC (HR) ?


Gość vitalic9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!
Planuję wymianę koła dwumasowego na jednomas. Nie chciałbym ponownie pakować koła dwumasowego. Aktualnie samochód delikatnie drga na biegu jałowym, ciężko jest płynnie zmieniać biegi. Miesiąc temu zmieniłem komplet sprzęgła na dokładnie ten z Allegro: http://archiwum.allegro.pl/oferta/sprzeglo-nissan-350z-z350-z-350-skyline-3-5-280km-i4248765439.html

Jaki konkretnie jednomas będzie pasował do tego kompletu?
Czy nie obciąży to nadto skrzyni, sprzęgła i nie będzie bardzo uciążliwe? Czytałem na ten temat jednomasów. Jedni mówią że da się żyć, że samochód lepiej lata a drudzy że to poroniony pomysł... Jakie jest Wasze zdanie?

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na EXEDY jest jak seryjna dwumasa - może minimalnie głośniej, na lżejszym lekko ACT jeszczę ciutek głośniej ale także nie jest to uciążliwie, natomiast na ultralekkim ACT może już co po niektórych wnerwiać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jaką jednomasę u mnie pakował Coobcio ale ja żadnej różnicy nie widzę :o ( aby było głośniej )

Edytowane przez TheMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Ciebie zapodałem EXEDY (9,3KG) i mam porównanie do swojego ACT (8,4KG), u ciebie kultura jest jak na fabrycznej zdrowej dwu masie u mnie już słuchać odgłosy ze skrzyni biegów, choć nie są jeszcze uciążliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się pod temat. Wczoraj rozebrałem sprzęgło w swoim 370z. Okazuje się, że dwumas ma spory luz i musi pójść do wymiany. W ASO za dwumas krzyknęli 6200 brutto, czas oczekiwania 4-5 tygodni. Pytanie czy nie warto w związku z tym pójść w jednomas? Rozumiem, że trzeba wtedy założyć cały zestaw np Exedy (Docisk, Tarcza, Wysprzęglik hydrauliczny, jednomas)? Jaki zestaw polecacie do 370z i gdzie można go dostać? Najchętniej poszedłbym w coś cichego tak jak TheMan. Na http://www.topendpower.pl/ niestety nie ma zestawów z jednomasem do kupienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło nie ma nic do jednomasy kładziesz dowolne...

Ja robię miksy i wrzucam znacznie lepsze sprzęgła z 350 tek, te z 370z to 240mm gówno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja pod tym sprzęgłem Exedy mam teraz jednomas SPEC

http://www.tomson.com.pl/product-pol-1516-Kolo-zamachowe-aluminiowe-SPEC-SN35A-Nissan-350z-2003-2006.html

 

Waga coś koło 8-9kg bardzo leciutkie. Jak samochód stoi, czy zapala to nic nie słychać. Za to jak zadam jakieś obciążenie poniżej 2k obrotów to warczy to łożysko w skrzyni strasznie. Generalnie fajniej się zbiera teraz silnik. Szybciej się gazuje - taki bardziej dynamiczno/agresywny jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przyszedł mój jednomas - http://www.zspeedperformance.com/South-Bend-Clutch-DXD-Black-Billet-Steel-Flywheel-SBC-NIS.htm. Wziąłem najcięższy jaki znalazłem. Pewnie w przyszłym tygodniu złożę samochód i zobaczymy jak będzie z hałaśliwością na jałowym i poniżej 2k obrotów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zetka już złożona, chodzi na jednomasie. Wrażenia generalnie na plus, lepiej wkręca się na obroty, wydaje się żwawsza. Nikt o tym nie wcześniej nie wspominał (chyba), ale autem zdecydowanie łatwiej się rusza na jednomasie, dużo płynniej. Na dwumasie nie raz zdażyło mi się szarpnąć przy ruszeniu, przy jednomasie elegancko płynnie można ruszyć i nie ma tego problemu.

 

Co do rzężenia, występuje tylko na ciepłym. Gdy olej w skrzyni jest jeszcze zimny i gęsty jest cicho. Jak się zagrzeje, na jałowym wyraźnie słychać, że pracuje trochę jak diesel :) Przy ruszaniu na jedynce słychać skrzynie, na dwójce i trójce też w zakresie 1500-2000 obrotów i to w dosyć mało przyjemny sposób. Ale skoro na zimnym tego nie ma, myślę że można ten efekt ograniczyć lejąc gęstszy olej do skrzyni. Ja wymieniłem olej w skrzyni na standardowy Nissanowski z ASO, więc pewnie z czasem pokombinuje z czymś innym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm może miałeś rozwalony już ten dwumas. Generalnie single łapią bardziej punktowo. Zwróć uwagę czy to płynne ruszanie to nie jest przypadkiem palenie sprzęgła. Wiesz, po wymianie kilkaset km muszą się te powierzchnie podocierać. Moje też tak niby gładko brało z początku ale zauważyłem, że wydawało przy tym taki szorujący dźwięk. Starałem się przez jakiś czas ruszać praktycznie bez gazu i teraz już jest git.


A co do oleju to Kuba poleca motula 75w140. W tej chwili mam chyba zalanego jakiegoś mobila 75w90 albo i nawet 75w80... tak mi zalali przy wymianie trzeciego biegu.. zaraz chce to zmienić tylko jeszcze troche podocieram te zębatke bo czasami jeszcze ją troche słyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas miałem rozwalony, miał spory luz, chodził bez zahamowania od ogranicznika do ogranicznika dlatego zmieniałem. Praca Single przypomina mi trochę sprzęgło w 350z, zdecydowanie bardziej punktowo łapie niż stockowe sprzęgło w 370z, z tym że nawet jeżeli dodam nieco gazu przy ruszaniu to nie szarpie budą jak to bywało na moim dwumasie.

 

Co do oleju, tam gdzie kupowałem jednomas w opisie produktu jest napisane:

 

We reccomend Motul Gear 300 75w90 or Redline MT-85 or MT-90 in warmer climates to keep trans rattle to a minimum. 

 

Jak zmienisz na 75w140 to daj znać co się zmieniło w porównaniu do 75w90. Najbardziej upierdliwy jest ten hałas skrzyni na 1 biegu, który u mnie pojawia się w okolicach 1200 obrotów do 1700. Jakby ten temat udało się zniwelować olejem o innej specyfice to śmiało mogę polecać przesiadkę na jednomas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jaki jednomas do HR-ka powinienem wrzucic zeby najlepsze osiagi byly na torze? I przy okazji sprzeglo do tego, choc jeszcze sie trzyma to moje ale bedzie na przyszlosc.

Kumpel jedzie do Stanow za miesiac, to moze mi cos tam kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na tor to jak najlżejszy żeby była najlepsza reakcja na gaz, w połączeniu z krótkim dyfrem i mniejszej śreednicy kołami można liczyć na poprawę przyspieszenia no i mocniej hamuje się silnikiem.

Ja u siebie mam warzącey 6,4kg ACT PRO LIGHT jestem z niego bardzo zadowolony.

Co do sprzęgła to jak masz wolnossącego słabego pedała to swoje możesz zregnerować albo jak chcesz mocniejsze to zapodać większe o 10mm sprzęgło z DE o średnicy 250mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chyba to wezme, bo nie widze ACT Pro Light dla HR a inne sa juz z waga 17lbs wzwyz:

https://www.z1motorsports.com/z1-products/z1-motorsports/z1-motorsports-hr-vhr-performance-flywheel-p-9154.html

 

Coobcio, czy musze wymienic wysprzeglik, bo w Stanach pisza ze obowiazkowo przy aftermarketowych sprzeglach! Predzej czy pozniej padnie. Jesli tak to na jaki, bo OEM-owego juz chyba nie ma sensu wtedy wkladac?

 

Nie wiem do konca czy ten poprawiony OEM wystarcza. Jesli nie to sa dwie opcje z tego co widze:

- CSC elimination kit

http://www.zspeedperformance.com/ZSpeed-CMAK-Clutch-Movement-Alteration-Kit-CSC-Delete-ZSP-CMAK.htm

- Heavy Duty CSC

http://www.zspeedperformance.com/ZSpeed-HD-Concentric-Replacement-Clutch-Slave-Cylinder-CSC-zsp2006.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzegło sobie wsadz z DE - mniejsze obciążenie będzie dostawał wysprzęglik, profilaktycznie jak masz prebiegu powyżej 80tyś km to i tak bym go zmienił na nowego oem

Jak zamierzasz skracać przełożenei głowne to lepszy będize lżejszy zamach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...