Guest Brodacz Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Witam, od kiedy kupiłem swojego Nissana, zauważyłem że na kierownicy czuć miarowe drgania i słychać, a może bardziej czuć delikatne wibracje nadwozia. Mam wrażenie, ze po zrzuceniu na luz nie czuć tych drgań. Wiem, że za jakiś czas będę musiał przegub wymienić - czy to może być przyczyna? Podejrzewałem opony, ale póki nie kupię zimowych nie mogę ich pozamieniać miejscami - tylne sa prawie łyse... Czy może to być wina sprzęgła? W garażu ostatnio, jeszcze delikatnie, ale już słychać docisk... Co o tym myślicie? Mieliście podobne doświadczenia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mauzer Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 w kolejności stawiałbym na: opony, wyważenie kół, luzy między felgą a piastą a na końcu szukałbym dopiero dalej, bez wymiany opon raczej nic nie sprawdzisz, pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżodżo Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Tak jak kolega Mauzer napisal, ze najpierw trzeba zrobic te najprostsze i podstawowe testy, a dopiero pozniej jak to nie pomoze, to pchac sie dalej. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lotnik Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Popieram teorię kolegów. Przeważnie drżenia kierownicy biorą się z niewyważenia dobrego oponek. Może też być lekki luz w układzie kierowniczym na drżżku, ale to oprócz drżenia kierownicy jeszcze ściągało by cię w którąś stronę, podobnie jak przy złez zbiezności kół. W sprzele nie masz co szukac przyczyny, bo to układ kierowniczy jest za to odpowiedzialny. :!: Poczekaj do zmiany opon na zimówki i wtedy sięprzekonasz czy się poprawiło :!: PZD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaano Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 ale przy samych oponach drzenie nie ustawaloby przy zdjeciu nogi z gazu - ja stawialbym na elementy zawieszenia - przegub (moze bic) lub nawet lozysko na zwrotnicy - juz kiedys wymienialem cos takiego i znikly drgania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maruder Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 U mnie jest tak samo - drżenie na kierownicy pojawia się przy prędkości 120km/h i nie narasta przy wzroście prędkości. Zawieszenie mam ok. wydaje mi się, że powodem tego może też być zerwana poduszka zawieszenia skrzyni biegów lub silnika ( ja niestety obie mam zerwane ). W najbliższym czasie zamierzam wymienić je - zobaczymy czy coś sie zmieni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest igor Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 moim zdaniem sprawdz opony. ja mam rowniez drzenie kierownicy teraz to przy kazdych predkosciach.mechanik wszystko sprawdzil i nic nie stwierdzil.ale to dopiero sprawdze po wymianie opon na zimowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 U mnie jest tak samo - drżenie na kierownicy pojawia się przy prędkości 120km/h i nie narasta przy wzroście prędkości. Zawieszenie mam ok. wydaje mi się, że powodem tego może też być zerwana poduszka zawieszenia skrzyni biegów lub silnika ( ja niestety obie mam zerwane ). W najbliższym czasie zamierzam wymienić je - zobaczymy czy coś sie zmieni. mialem to amo w almerce najpierw w takich sytuacjach trzeba sprawdzic cisnienie a przedewszytkim wyważyć dobrze kola JEZELI NIE POMOZE DOPIERO SZUKAC DALEJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mauzer Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Panowie proponuję skorzystać z doważarki!!! wyważa się na samochodzie bez zdejmowania kół, razem ze wszystkim co się kręci na półośce, samo wyważanie nie musi dawać efektów, oprócz mniejszego zuzycia daje to możliwość doważenia kół przy dowolnej prędkości, nie wiem czemu u nas w kraju tak niewiele osób z tego korzysta a naprawdę warto, przerabiałem temat drżenia już w 2 samochodach i wychodziło coś czego nikt nie bierze pod uwagę a mianowicie, minimalny luz między piastą a felgą, daje to efekt właśnie bicia kierownicy (mimo że "fachowcy" sprawdzali, ważyli i orzekli że auto musiało być bite hihihi) jak ktoś dociekliwy to dotrze do doważarki i wtedy przekona się jak duża jest różnica między doważoną półośką z kołem a tylko wyważeniem samego koła, pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżodżo Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Mauzer a ile taka przyjemnosc kosztuje :?: :?: :?: POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mauzer Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 koszt identyczny jak wyważenia, warto, pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest grand Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Witam w mojej primerce mam to samo a praktycznie stało się to po założeniu alufelg na pierścieniach dystansowych. A co do zaprzestania wibracji po zdjęciu nogi z gazu też u mnie występuje a stalo się tak po przekroczeniu 190km/h na zimówkach i pracuje karoseria u kolesia w TOYOTA Carina był walniety przegub wewnętrzny wymienił i jest O.K. Az się boję pomyśleć , że to ten przegub. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brodacz Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Niestety jeszcze nic z tym nie zrobiłem, drżenie nadal nie ustępuje a nawet jest go więcej mam wrażenie. Niedługo kupuję opony zimowe, planuje Frigo 2 185/65/14 - wtedy najpierw doważę i będę dalej obserwował co jest... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniellus Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Kolego Brodacz jeśli chodzi o oponki zimowe to rozmiar 185/65/R14 chyba nie jest najlepszy. Chyba że taki rozmiar zaleca producent. Ja miałem zalecane 195/65/R14 ale ten rozmiar jest strasznie drogi i słabo dostępny. Oponiarz zaproponował mi 185/70/R14 założyłem wszystko jest ok. a też miałem problemy z drżeniem kierownicy. Spodziewałem się że przyczyną tego drżenia są zjechane opony no i niewyważone ale nie byłem pewien. Na szczęście teraz jest idealnie. Wracając do rozmiaru, pytałem dlaczego70 a nie 65 i okazało się, że powinna być zachowana pewna równowaga pomiędzy szerokością a wysokością opony. Poza tym średnica opony się nie zmieniła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brodacz Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Prawda, z rozmiarami jest czasem roznie - u mnie aktualnie sa 195/60/r14 - takie sa zalecane w instrukcji i na naklejkach na aucie ale jest tez drugi rozmiar wlasnie 185/65/r14 no i taki rozmiar wyszedl z przeliczarki opon jako zamiennik. Fakt, srednica jest ciut nizsza, a dzisiaj gumiarz uswiadomil mnie dodatkowo ze na oryginalne alusy nissana te mniejsze gumy beda za male. Wiec albo taki sam rozmiar jak letnie, albo kupic jeszcze stalowki... :-| Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 moim zdaniem na zime tylko stalowe koła z oponami szkoda alusów na zime Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.