berater Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 (edited) Czy są jakieś zasadzki przy wymianie ? Edited May 9, 2015 by berater Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frantic_1 Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 (edited) Jeśli pytasz o przód, to żadnych. Jedynie łapki można zabrudzić, jak pod maską niezbyt czysto. Za to tył? Pierwszy raz spotkałem się z takim mocowaniem lampy. Po odkręceniu śrub mocujących lampa trzyma się na kilku (2-3, nie pamiętam) bolcach, wciskanych w gumowe gniazda w karoserii (każdy pod innym kątem, a lampa dosyć długa). U mnie wymiana żarówki STOP zakończyła się pęknięciem brzegu lampy w kilku miejscach (na wysokości owych zaczepów (bolców), pomimo że robił to "wykwalifikowany mechanik w warsztacie" Edited May 5, 2015 by frantic_1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted May 5, 2015 Author Share Posted May 5, 2015 Dobrze, że zwróciłeś uwagę. Już tytuł poprawiny. Chodziło o przód. Z tego co piszesz, to wyjął, włożył. Bez specjalnych brewerii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aabb Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Przód - trochę gimnastyki szczególnie ja ktoś ma duże ręce (można zdemontować wlew płynu z jednej a plastikowy dolot z drugiej strony). Tył masakra ja dla odmiany urwałem te kretyńskie plastikowe bolce szczególnie że wymieniałem żarówkę na mrozie, chciałbym pogadać z debilem który to wymyślił. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted May 5, 2015 Author Share Posted May 5, 2015 Czyli jednak trochę demontażu będzie z tym przodem. Ja mam wielkie łapy, jak podolski złodziej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aabb Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Ja właśnie też. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frantic_1 Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Wielkości dłoni nie wziąłem pod uwagę. Ja nie miałem z tym problemu, a wymieniałem kilkakrotnie (eko-żarówki, mało kosztują=krótko świecą). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Żarówki postojowych mam sprawne, ale chcę wymienić na LED W5W T10 w kolorze zimnym białym. Drażni mnie kolor fabrycznych żarówek postojowych, szczególnie w zestawieniu z ksenonami. Chyba, że jest dopuszczalne prawnie, automatyczne wyłączenie postojowych w momencie włączenia mijania. Wtedy można byłoby dać sobie spokój z wymianą i poszukać automatu, który je wyłączy. Ale chyba będzie to przerost formy nad treścią. Łatwiej wymienić żarówki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frantic_1 Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Fakt. Świecą tak, jakby miały za chwilę zgasnąć. Ja przeszedłem na światła do jazdy dziennej i postojówek rzadko teraz używam. Ale pomysł zacny. Napisz jaki efekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 (edited) Kupiłem 3 rodzaje. Będą próby. Edited May 7, 2015 by berater Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erdol Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Nie przyczepią się do tego na przeglądzie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 No właśnie mam tę samą wątpliwość. Dlatego kupiłem kilka rodzajów do prób. Boję się, że będą za mocno świeciły i zwrócą uwagę diagnosty. Na razie Panowie kicha. Dałem z tych trzech najsłabszą. Jednak temperatura 5500K jest zbyt wysoka. Zbyt niebieski kolor. Na razie zostawiłem, ale szukam dalej coś bardziej zbliżonego temperaturą do ksenona, czyli 4300K. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erdol Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Boję się, że będą za mocno świeciły i zwrócą uwagę diagnosty. Jak świecą mocno, to może wykorzystać je jako DRL? Same plusy takiego rozwiązania aż do wizyty w stacji diagnostycznej/kontroli na drodze (tutaj wątpię, żeby się dopatrzyli). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dąb'13 Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Kibicuję bersterowi, gdyż i mnie te ledo świecące ogniki drażnią. Jak wypracujesz rozwiązanie, chętnie skorzystam. M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 W swoim X-trailu probowalem chyba wszystkie diody led jakie u nas sa dostepne i niestety nie znalazlem zadnych ,ktorych barwa swiatła była zbliżona do ksenona. Wszystkie swiecą róznymi odcieniami koloru niebieskiego . Normalna postójowka świeci na żółto ,więc na razie to juz tylko kwestia gustu własciela auta -czy postojowki chce miec o żółtej barwie czy niebieskiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dąb'13 Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Ja mogę mieć niebieskie. Mam pojedyncze T31 przed liftem, jakie polecasz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziemek Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Panowie, Podbijam temat. Jak skończyły się próby. Też mam dosyć tego zestawienia ,świeczki" z ,,laserem"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted September 3, 2016 Author Share Posted September 3, 2016 Niestety, oryginalne są za żółte, a ledy są za niebieskie. Trudno trafić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted September 3, 2016 Author Share Posted September 3, 2016 "de gustibus non est disputandum" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erdol Posted September 4, 2016 Share Posted September 4, 2016 "de gustibus non est disputandum" ...powiedział diagnosta nakazując wymianę LEDów na żółte. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted September 5, 2016 Author Share Posted September 5, 2016 Nic nie powiedział, bo nie miał pojęcia, jaki rodzaj i odcień był fabrycznie. Interesował się wyłącznie światłami, które mają wpływ na bezpieczeństwo użytkowników drogi, czyli mijania długimi, kierunkowskazami i przeciwmgielnymi. Gdybym założył postojowe migające, czerwono niebieskie, to pewnie by się zainteresował . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted September 5, 2016 Author Share Posted September 5, 2016 To ciekawe. Przepaloną żółtą widziałeś, a białej lub niebieskawej już byś nie zauważył ? Muszę to przemyśleć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted September 5, 2016 Author Share Posted September 5, 2016 Do takiej funkcjonalności trzeba mieć jeszcze garaż. Nie wiem, czy budowa garażu w tym celu, nie byłaby przesadą. Ale chrzanimy trzy po trzy. Jak zielony tu wpadnie, to wywali te nasze głupoty w kosmos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinok Posted September 7, 2016 Share Posted September 7, 2016 Ja mam żółtki i chwalę sobie. Chińskie ledy po pewnym czasie mają tendencje mrugać jak stroboskop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted September 7, 2016 Share Posted September 7, 2016 (edited) Ja mam żółtki i chwalę sobie. Chińskie ledy po pewnym czasie mają tendencje mrugać jak stroboskop. W swoim zmienilem postójówki na ledy jeszcze w 2013 r. Nic sie nie dzieje,poza tym ,ze wczesniej było światło w kolorze zółtym a teraz jest w niebieskim. Ale w gruncie rzeczy cel wymiany był inny i nie do końca jestem zadowolony ,bo wymieniajać zwykłe żarówki na ledy chciałem aby światło było mocniejsze a jego i barwa zbliżona do barwy swiatła xenonów. Rózne diody led wkladałem ale nie udało mi znaleśc takich ,ktore by odpowiadały moim oczekiwaniom. Edited September 8, 2016 by piotrek3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.