perinoid Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) Szanowni grupowicze, ma ktoś może pojęcie na jakiej zasadzie działa czujnik włączający ABS w kołach? Mam coś dziwnego w swojej Q10 (zaraz sprzed liftu). Na zimówkach wszystko jest w porządku (felgi stalowe). Zmieniłem tydzień temu na letnie (na alusach) i teraz nawet przy delikatnym hamowaniu przy małej prędkości na totalnie suchej nawierzchni czasami czuć załączający się ABS. Przez krótką chwilę, potem już hamuje normalnie. Definitywnie nie jest to skutkiem poślizgu koła. Nie jest to permanentne, ale się zdarza. Miałem tak już w ubiegłym sezonie, ale ponieważ tarcze i klocki były do wymiany, zrzucił to na nie, a w zimie wymieniłem i tarcze, i klocki. Ale teraz po zmianie kół na letnie jest powtórka z rozrywki. Macie pomysł, co może być przyczyną? Mam hipotezę roboczą opartą na obserwacji samej felgi, a konkretnie wklejonych od środka odważników wyważających - 4 identyczne, naklejone rzędem koło siebie. Jeśli czujnik jest optyczny, to przy pewnej prędkości zależnej od częstotliwości próbkowania, może odnieść wrażenie, że felga stoi (obserwuje kolejne odważniki ale bierze je za jeden). Ale ponieważ nie mam zielonego pojęcia o sposobie realizacji czujników, to mogę zupełnie mijać się z prawdą. I zanim polecę z pretensją żądając ponownego sprawdzenia wyważenia kół, wolę się skonsultować. Wytaptalkowane na grouperze Edytowane 6 Maja 2015 przez Peri Noid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
usero Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Ja bym jednak sprawdzil poprawne wywazenie kół. W poprzednim aucie mialem źle wyważone koło i szarpanie z drganiem zaczynało się przy 90km\h a konczylo przy okolo 120km\h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 czujniki AbS z czytują sygnału z koronek na przegubach zabrudzenie lub pęknięcie może powodować podobne objawy z kołami to nie ma za wiele wspólnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Peri Noid na wewnętrznej stronie bębna lub tarczy jest umieszczona zębatka lub koronka ABS (różne nazewnictwo) na nią "patrzy" czujnik ale w odległości max 1 cm i zlicza ilość zębów podając do kompa a ten monitoruje różnice częstotliwości próbkowania jak to ładnie określiłeś . Na 100% czujnik nie czyta ciężarków z felgi . Jak wygląda owa koronka lub zębatka ABS sprawdzisz wpisując temat w allegro . Natomiast co jest powodem dziwnego zachowania ABSu u Ciebie pojęcie nie mam , przyznam że Qq nie znam i jeszcze tam nie zaglądałem , może urwał się ząbek z zębatki lub jest pęknięta , może poluzowało się mocowanie czujki ? Można gdybać do woli , albo podnieść auto i zrobić inspekcję W innym aucie mam tak czuły ABS że wystarczy lekki uślizg koła i pompa już przerywa . Gdy dojdziesz co jest przyczyną napisz diagnozę pozostanie dla potomnych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Ja bym jednak sprawdzil poprawne wywazenie kół. W poprzednim aucie mialem źle wyważone koło i szarpanie z drganiem zaczynało się przy 90kmh a konczylo przy okolo 120kmh.Koła są wyważone poprawnie, problem występuje praktycznie tylko przy niskich prędkościach i zdecydowanie słychać i czuć pod podałem hamulca, że to ABS. Nie szarpie kierownicą. Przy dużych prędkościach auto prowadzi się bardzo pewnie, nie ma z nim najmniejszego problemu. Zastanawiające jest to, że na zimowych oponach nie było z tym żadnego problemu. Może jakaś różnica w budowie felg? (stalówki kontra alusy). Będzie trzeba podjechać do fachowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Nic nie piszesz jakie masz te letnie opony.... może to właśnie one są przyczyną tego całego zamieszania. Wysokość bieżnika, marka.... ja dopatrywał bym się tu przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 A przy wymianie nie urwali czegoś? Tu szukałbym przyczyny. Składanie winy na opony jest raczej bzdurne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 A przy wymianie nie urwali czegoś? Tu szukałbym przyczyny. Składanie winy na opony jest raczej bzdurne. Nie do konca bzdurne , w jednym z odcinkow Turbo kamery gosciowi rozebrano polowe auta (nissan nawara, wariował wlasnie ABS. Serwis sie poddał , najzwyklejszy mechanik dopiero , zwrocił uwage na opony , okazało sie ze jedna para opon miała inny bieżnik i to własnie okazało sie przyczyną wariacji abs-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 (edytowane) Składanie winy na opony jest raczej bzdurne. Nie jest bzdurne a może być prawdziwe przekonałem się o tym sam, w jednym z aut kupiłem komplet nowych opon przez pierwsze dwa sezony zachowanie opon takie samo dopiero w trzecim zauważyłem własnie że abs zaczynał wcześniej się włączać. Opony nie były łyse, bieżnik jeszcze głęboki i równy, były to opony klasy budżetowej - pewnie guma od warunków środowiskowych zrobiła się twardsza. Dodam że nie działo się to na mokrej nawierzchni a suchej. Edytowane 8 Maja 2015 przez qqtico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Dobra panowie, zobaczymy co powie mech. Ja jednak stawiam na to co pisali wyżej.(#3 i #4) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek3759 Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 W Qashqai w piaście jest magnes pierścieniowy (taki pierścień z tyłu piasty). Czujnik ABS to zwykła cewka w której indukuje się napięcie zmienne pod wpływem zmian pola magnetycznego spowodowanego obraceniem się magnesu. BTW mam podobny objaw. Występował on na komplecie kół zimowych i teraz po zmianie kół na letnie jest to samo. U mnie prawdopodobnie coś niedobrego dzieje się z czujnikiem ABS. Swoją drogą zaczęło się jakiś czas po wymianie piasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Moje opony to "stockowe" Bridgestone-y. Te na których auto wyjechało z fabryki. Mają 5.5 roku, ale coś koło 30 tys. Przejechane. Bieżnik dobry, równy. Średnio mnie cieszy kupowanie teraz kompletu nowych kapci :-/ Na próbę przełożę opony z przodu na tył i zobaczę, czy coś to da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeRŁAziomal Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 witam. mi tez tak sie wlasnie dzieje jak wyjezdzam z garazu tylem...potem do przodu i przejezdzam kilka metrow w dol ps. mieszkam na gorce...w pewnym momencie zalacza sie abs... w zimie tego nie zaowazam...stalowki zima alufelgi z oponami r16 215 65 tak sie wlasnie dzieje...continentale nowki 2014 rok produkcji tydzien 25... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Jeśli jest to pojedynczy "stuk" po przejechaniu kilkudziesięciu metrów to TTTM. Dzieję się też tak na początku jazdy na równej drodze . Słyszałem ten stuk przez rok a teraz nie wiem czy ja nie dosłyszę czy ABS "ucichł" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Nowy2011 tu nie chodzi o pojedynczy stuk , ale o drgania pedału hamulca podczas hamowania gdy fizyka próbuje zablokować koła a pompa ABS wzbudza impulsy do ich odblokowania i czuć to na pedale hamulca . Tylko dzieje się to w sytuacji gdzie normalnie dziać się nie powinno ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Może masz rację ale PeRŁAziomal-a można dwojako rozumieć .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Zamień przód z tyłem i sprawdź co się dzieje. Sprawa Navary z TVN Turbo było oczywista. Jestem ciekaw jaki idiota montuje opony o różnym bieżniku do samochodu wyposażonego w napęd 4x4. ABS w takim układzie musi oszaleć. Nie wspomnę już o destrukcyjnym działaniu na skrzynię rozdzielczą. Poza tym skąd wiesz czy Twoje Bridgeston'y to już nie ruina i na ułamek sekundy samochód przy niższych prędkościach wpada w poślizg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Nie są ruiną, zapewniam. Wpadnięcie w poślizg przy akurat 31km/h na suchej jak pieprz nawierzchni przy ledwo co wciśnięty pedale hamulca i to dość notorycznie (bo nie raz) to musiałby być ogromy zbieg okoliczności. Na absolutnie żadnej innej prędkości coś takiego się nie dzieje. Dzisiaj byłem w ASO. Najpierw przejechałem się z mistrzem warsztatu. Jak tylko usłyszał/poczuł co się dzieje to stwierdził, że chyba wie w czym problem (zapewne czujnik poślizgu), ale który konkretnie to dokładnie mu komputer powie. Podłączyli komputer, ale jednak nie powiedział, który czujnik. Muszą trochę w samochodzie pogrzebać bo to definitywnie coś z ABS-em. I wynajdą. Oby. Oby to nie był modulator siły hamowania, bo może być drogo (ostrzegali). Się okaże za tydzień, jak im wóz na dłużej odstawię. Wytaptalkowane na grouperze No i wyjaśniło się. Jakby ktoś był ciekaw - według ASO problem jest ze sterownikiem/pompą ABS. Nowy taki element kosztuje trochę ponad 4 tys. zł. Na allegro znalazłem od 50 do ok. 450 zł, ale używki. Trzeba będzie poszukać dobrego egzemplarza i wymienić. Cóż... Wytaptalkowane na grouperze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Peri podaj nr sterownika (pompy) Może(mam taką od note prawie nówkę) numerami spasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Na wydruku z ASO widnieje: Part Code: 47660 Part No. : 47660-JD06C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.