colins Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 I wszystko jasne. Przypuszczam, że stary wilk morski Manixio wywiad swój prowadzi z pokładu u-boota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) Swoją drogą,takie lekkie wybrzuszenia(właściwie wgłębienia ) na nowych markowych letnich oponach są całkowicie normalne i jest to miejsce łączenia .Potrafi być do czterech takich lekkich "bułek" na stronie.Pracowałem w tej branży,więc chyba mam lekkie pojęcie. Edytowane 6 Maja 2015 przez hydros Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 A takie wybrzuszenie na boku opony dyskwalifikuję ją z użytku bo jest wadliwa !!!!! Manix a nie czytałeś, bo przecież wiele czytasz czasopism MOTO, że Continental przekupował wiele lat ADAC pominąłeś tą informacje?? Dla mnie Conti to syf jakie by nie były Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Dla mnie Conti to syf jakie by nie były Nie ma jak konstruktywna krytyka i rzeczowa argumentacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Swoją drogą,takie lekkie wybrzuszenia na nowych markowych letnich oponach są całkowicie normalne i jest to miejsce łączenia .Potrafi być do czterech takich lekkich "bułek" na stronie.Pracowałem w tej branży,więc chyba mam lekkie pojęcie. Dokładnie tak jest. Na swoich Conti też tak mam i nie jest to coś co je dyskwalifikuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 manix: przynajmniej dodał "dla mnie" czyli tym razem można się nie zgadzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Te lekkie "wgniecenia" są efektem dawania zbyt dużej zakładki tekstylnej w miejscu łączenia,co ma za zadanie zmniejszyć ryzyko wad łączenia,niestety psując nieco wygląd opony,ale z całą pewnością nie ma to żadnego wpływu na jakość opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Dajmy już temu spokój. Firma Continental to uznana marka o ustalonej reputacji. Jeżeli Edkowi nie pasuje - no cóż, to nie pierwsza rzecz, która nie przeszła surowych wymogów Edka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Jak zedrę do 6mm Nexeny to akurat stanieją opony letnie CrossClimate na każdą pogodę hahahahah I już nikt mi nie wytknie że mam opony wielosezonowe, tylko letnie na lato, jesień, zimę, i wiosnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 (edytowane) Stider Michelin w US ma wiele opon całorocznych letnich mają domieszkę oleju słonecznikowego wklejałem je tutaj wiele razy! A na Europe Michelin stworzył CrossClimate na czym polega ich innowacyjność a no na tym że nikomu nie udało się zrobić opony Letniej dostosowującej się do każdej pory roku Tu opis MICHELIN CrossClimate daje początek nowej kategorii opon. W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi w lecie i zimie są wynikiem technicznego kompromisu, MICHELIN CrossClimate uzyskała najwyższą klasę „A" przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno wg kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych. MICHELIN CrossClimate to połączenie technologii opon zimowych i letnich - do tej pory uważane za niemożliwe do zastosowania w jednej oponie. Ta innowacyjna opona dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów. MICHELIN CrossClimate jest pierwszą letnią oponą homologowaną do użytku w warunkach zimowych. Opona została już poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje: TUV-Sud Product Service i DEKRA Test Center i UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi zarówno letnie jak i zimowe oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku - między innymi kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni Osiągi uzyskiwane przez nową oponę MICHELIN CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii. Innowacyjna mieszanka bieżnika:- Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach - na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem. - Opona ma niskie opory toczenia. Inżynierowie Michelin zredukowali wytwarzanie ciepła dzięki zastosowaniu krzemionki najnowszej generacji, która została dodana do mieszanki gumowej znajdującej się bezpośrednio pod bieżnikiem. Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D.- Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i geometria lameli zimowych Michelin. Ich geometria jest bardzo skomplikowana, są pofalowane, a ich szerokość się zmienia. W warunkach zimowych lamele powodują efekt “pazura”- wczepiając się w śnieg i zwiększając trakcję. - Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu: w kierunku poprzecznym dzięki bardziej ostremu kątowi w centrum o raz w kierunku wzdłużnym, gdzie klocki bardziej się otwierają. - Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania. Innymi słowy, lamele zamykają się dla uzyskania większej sztywności klocków bieżnika, co daje lepszą stabilność opony niezależnie od sił na jakie napotyka podczas: trakcji, hamowania i trzymania w zakręcie. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości, zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu. MICHELIN CrossClimate daje początek nowej kategorii opon. Nie jest bowiem oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach zarówno latem jak i zimą), lecz oponą letnią z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie – uzyskała bowiem najwyższą klasę „A” przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno wg kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych. Okrasze to materiałem filmowym - Manix bardzo lubi te moje filmy I co dalej będziecie się bawić w opony sezonowe ja wiem wielu lubi je targać taka siłka za freee A ja aktualnie na Nexenach z domieszką Silica Coumpound z innowacyjnym systemem automatycznego wyważania Ja to dopiero jestem innowacyjny Edytowane 7 Maja 2015 przez Edek01 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Stider Michelin w US ma wiele opon całorocznych letnich mają domieszkę oleju słonecznikowego wklejałem je tutaj wiele razy! A na Europe Michelin stworzył CrossClimate na czym polega ich innowacyjność a no na tym że nikomu nie udało się zrobić opony Letniej dostosowującej się do każdej pory roku Edwardzie to co uprawiasz to marketing szeptany lub społecznościowy A tak na poważanie to cena tej opony będzie osylować w Polsce w granicach 1000 zł za szt. lub więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 (edytowane) Czyś ty coś brał dzisiaj z rana??? Oponeo nasz rozmiar 195/65/15 indeks nie T nie H ale V cena za sztukę 257zl !!!! Jacek wpadaj częściej co tak rzadko widzę twoje wpisy?? Edytowane 7 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Coś tanie jak na Michelin... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 a no są niby. Letnie z homologacją zimową i do tego ładny wzór właśnie mi się konczą letnie ,więc łyknę je na próbę i zobaczymy co to za ustrojstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Widzę, że cena może być w ich przypadku mocno zróżnicowana w zależności od indeksu prędkości. Trzeba uważać, żeby nie potrzebnie nie przepłacać . Ale wyglądają naprawdę ciekawie. Szkoda, że nie ma ich w rozmiarze 175/65/15. Ale są w 185/65/15, tak więc jak skończą się moje fabryczne Bridgestony to też je chyba wezmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Pewnie chodzi o marketing. Jak by napisali, że to opona całoroczna, to po części między wierszami była by wiadomość, że to opona na letniej gumie z zimowym bieżnikiem . Całoroczne mają opinię opon kompromisowych. Da się nimi jeździć i zimą i latem ale ani tu ani tu nie są rewelacyjne. Więcej i szybciej ludzie jeżdżą samochodami latem. Więc Michelin przekonuje nas, że to typowa letnia opona ze wszystkim zaletami opon letnich, którą da się rozsądnie jeździć zimą . I pewnie o to chodzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Jeśli bieżnik jak ultragripach, to słabo odprowadzają wodę :S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Czyli to taka trochę letnia opona z trochę zimowym bieżnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Ja tą oponą interesowałem się już dawno, tyle że było dużo o niej , a jej "fizycznie" nie było. A różnica polega na homologacji.Są kraje gdzie zimą na wielosezonowej nie pojedziesz zgodnie z prawem ,a ta niby ma oba atesty i tu jej przewaga na tamtejszych rynkach.Ot co . Edward za wskazanie(wreszcie jakiś pożytek z Twojego buszowania po necie i dla mnie ) ma u mnie + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Czyli to taka trochę letnia opona z trochę zimowym bieżnikiem. Czyli najgorsza możliwa opcja - twarda mieszanka, co źle odprowadza wodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 warto przejrzeć Test vom TÜV SÜD - Michelin Jest bdb .> 100% wynik lepszy a < 100% gorszy, od referencyjnej, ,czyli CROSS CLIMATE z tym że oponę referencyjna dostarczyła firma michelin , a resztę tuv kupił losowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Swoją drogą coraz więcej na rynku opon całorocznych. Ktoś powie, że to strzał w kolano dla producentów. A mnie się wydaje, że nie koniecznie. Mając dwa komplety (letnie i zimowe) prawdopodobnie zjeździmy je w 5-6 lat. Jeżdżąc przez cały rok na jednym komplecie zjeździmy go prawdopodobnie przez 3 lata. Zatem o okresie 6 lat i tak kupimy dwa komplety. Zatem wychodzi to samo. Do tego zakup co 2-3 lata a nie co 5-6 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Zgadza się ,ale niewątpiwie są i zalety i wady. Zaleta największa nie ma bółu głowy , w tak zwanych okresach przejściowych. Wada wszystkich opon wielosezonowych ,że po 2 sezonach średniej eksploatacji(2x20000km) tracą bardzo parametry zimowe i jazda na nich zimą, to wielkie ryzyko. te opony mnie kuszą ,tym bardziej ,że do tej pory wzorzec(wielosezonowych) Goodyear VECTOR 4 SEASON ,został przez nie pokonany A i letnia w konfrontacji z cross climate ,wcale nie błyszczy cytat Czym więc różni się Michelin CrossClimate od wszystkich tych produktów, które już nam zaprezentowano?Różnica tkwi już w samym projekcie: zamiast stworzyć oponę zimową, która nadaje się do jazdy latem, stworzono oponę letnią, która nadaje się do jazdy zimą. Pozornie mały szczegół, ale różnica jest. Więcej o zastosowanych technologiach możecie przeczytać w tym artykule: Michelin CrossClimate, opona letnia i zimowa zarazemZnajduje się w nim także nasza relacja z wydarzenia promującego ten produkt. Musimy przyznać, że nasza ekipa się podzieliła w tym temacie. Część uznała, że to świetna alternatywa, szczególnie w takich krajach jak Francja, gdzie zima raczej nie dokucza kierowcom. Niektórzy nie mogą nawet doczekać się maja, kiedy produkt ten zostanie wprowadzony na rynek.W tych krajach, gdzie opony zimowe są obowiązkowe (np. Niemcy), pojawiły się głosy przeciw. Teoretycznie opony te mają odpowiednie oznaczenia (3PMSF), ale przecież lepiej mieć dwa komplety opon, wtedy wystarczą na dłużej. Oczywiście opinii było dużo więcej, ale chcielibyśmy poczytać Wasze. Co sądzicie? Kto chciałby kupić takie opony? Czy to naprawdę rewolucja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Czyś ty coś brał dzisiaj z rana??? Oponeo nasz rozmiar 195/65/15 indeks nie T nie H ale V cena za sztukę 257zl !!!! Jacek wpadaj częściej co tak rzadko widzę twoje wpisy?? To dobrze, że nie mają zbyt wygórowanej ceny. Muszę się zastanowić na kupnem. Ciekawe jak będzie z trwałością CrossClimate, Wracając do Continentali. Miałem kiedyś w swoim fordzie Continentle SportContact. Pod względem przyczepności i stabilności na zakrętach na suchym REWELACJA!!! Na mokrej nawierzchni też całkiem nieźle się sprawowały. Niestety sparciały po 6 latach. Te co dawali do Tiidy EcoContact to oponki do spokojnej jazdy. Ani dobre ani złe. Średnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 To opony dla ludzi praktycznych i na pewno starczą na więcej jak 3 lata ! No chyba że ktoś z was jeździ ostro w zakrętach i nie pilnuje ciśnienia w oponach a to niszczy oponę najszybciej! Cena jest bardzo przystępna aż dziw jak za oponę Michelin i to w indeksie V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.