Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony - dyskusja


Edek01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy test oponki WR-D4 w niemcowni i jest bardzo dobrze :)

"Plusy: Najlepsze hamowanie, dobra przyczepność i niska wrażliwość na zmiany obciążenia na śniegu, bardzo  ekonomiczna. Dobre, zrównoważone osiągi na mokrej nawierzchni. Minusy: Na śniegu nieco zmniejszony,  do najlepszej ,potencjał w zakrętach, . Lekka nadsterowność  w strefie przygranicznej przy dużych prędkościach ,na suchym asfalcie. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tiide mam rok i zrobiłem 25 tys. przebiegu. Co do opon Conti (letnie premiumContact 5mm grubości bieżnika) - nie jestem zadowolony. Te same opony miałem w megane 2 i moje subiektywne wrażenie jest takie, że tam "działały" lepiej. W tiidzie te oponki nie dają rady. Na zimę mam Pirelli Winter odziedziczone po poprzednim właścicielu i musze pochwalić wybór. Połowa wspomnianego przebiegu była na zimowych i nie zawiodłem się w trasie ani w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy ktoś z Szanownych Kolegów ujeżdżał może osobiście w zimie Micheliny Crossclimate?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moich Contisronti było napisane Made in Mexico hahahahahahahaha  :laie_67:

Wyjaśnij proszę ,co w tym śmiesznego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co śmiesznego ?? a to że to nie były opony! tylko Mexykańskie Guzole!

Guz na guzie popedzał guza :D

 

Natomiast teraz ty wyjaśnij mi ,jak to możliwe aby nowa opona Cuntinental-Siesta Guzole :D na zapasie nie używana 3 lata sparciała? ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy test oponki WR-D4 w niemcowni i jest bardzo dobrze :)

"Plusy: Najlepsze hamowanie, dobra przyczepność i niska wrażliwość na zmiany obciążenia na śniegu, bardzo  ekonomiczna. Dobre, zrównoważone osiągi na mokrej nawierzchni. Minusy: Na śniegu nieco zmniejszony,  do najlepszej ,potencjał w zakrętach, . Lekka nadsterowność  w strefie przygranicznej przy dużych prędkościach ,na suchym asfalcie. "

 

Na przedniej osi w P12 mam nokiany WR D4 (nówki),  a na tylnej Conti (paroletnie), nie chodzi nawet o zachowanie na drodze zimą (nokiany dużo lepsze) ale o głośność,

są takie odcinki dróg (inny rodzaj asfaltu?)  gdzie to  „mocno” słychać  i tam: z przodu  jest  cicho a z tyłu głośno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mike12345

Przymierzam sie do zakupu wielosezonowek, jezdzi ktos na Vredestein Quatrac 5 lub Nokian Weatherproof? Sa w podobnej cenie i maja podobne parametry. Ile km mozna zrobic na wielosezonowkach do osiagniecia min. bieznika zimowego 4mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od mieszanki :)

Mam kleber-quadraxer przejechanych na nich 15900 po rotacji, zero zużycia :D

Allle pompuje 2.5 i płynnie jeżdżę. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mike12345

Ja robie 12tys rocznie, glownie po miescie, stad pomysl na caloroczne. Te Klebery tez ogladalem ale maja na etykiecie E C 71dB a te co wymienilem wczesniej C C(A) 68dB. Odczuwalna to roznica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od mieszanki :)

Mam kleber-quadraxer przejechanych na nich 15900 po rotacji, zero zużycia :D

Allle pompuje 2.5 i płynnie jeżdżę. ...

 

2,5 to sporo, fabrycznie jest pewnie dużo mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie, ale ja mam super wyciszone auto :D

Bież całoroczne bez lameli zimowych! !

2.5 u mnie jest lux amortyzacja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robie 12tys rocznie, glownie po miescie, stad pomysl na caloroczne. Te Klebery tez ogladalem ale maja na etykiecie E C 71dB a te co wymienilem wczesniej C C(A) 68dB. Odczuwalna to roznica?

Jeśli chodzi o hałas , to 3 dB robią różnicę ogromną (2 x głośniej)

Co śmiesznego ?? a to że to nie były opony! tylko Mexykańskie Guzole!

Guz na guzie popedzał guza :D

 

Natomiast teraz ty wyjaśnij mi ,jak to możliwe aby nowa opona Cuntinental-Siesta Guzole :D na zapasie nie używana 3 lata sparciała? ????

ad,1 miałem te same "guzole" (metoda klejenia w conti , powoduje widoczne wgłębienia w miejscach łączenia) i złego słowa nie powiem ,poza hałasem (były dość głośne) ale temat wałkowaliśmy już wielokrotnie.

ad2 nie wiem czemu Ci sparciała dojazdówka , Moja po 9 latach ,w chwili sprzedaży wyglądała jak nówka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie, ale ja mam super wyciszone auto :D

...........

2.5 u mnie jest lux amortyzacja :D

 

Edek, a jak się ma ciśnienie w oponie do wyciszenia autka, mógłbyś to objaśnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek, a jak się ma ciśnienie w oponie do wyciszenia autka, mógłbyś to objaśnić?

Cała tajemnica tkwi w tym, że nabijasz powietrza do opon aż do efektu koła rowerowego :D

Mała powierzchnia styku, mało hałasu :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wyciszenia nic :D

Ale jakie ogromne znaczenie w zużyciu opony. .....

Manix ten i tylko ten model tej syfiastej opony wyszedł wadliwy wszędzie były reklamacje na nie ,ja je sprzedałem z felg Expressem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała tajemnica tkwi w tym, że nabijasz powietrza do opon aż do efektu koła rowerowego :D

Mała powierzchnia styku, mało hałasu :D;)

 

to prawda ale.. mniejsza powierzchnia styku to też mniejsze tarcie czyli.. dłuższa droga hamowania

a w sytuacji awaryjnej (extremalnej) każdy metr krócej się bardzo liczy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Szanownych Kolegów ujeżdżał może osobiście w zimie Micheliny Crossclimate?

Jacku wejdz w opinie tych opon na Oponeo mają wiele dobrych opinii materiał wysyłam ci na PW  :)

 

to prawda ale.. mniejsza powierzchnia styku to też mniejsze tarcie czyli.. dłuższa droga hamowania

a w sytuacji awaryjnej (extremalnej) każdy metr krócej się bardzo liczy..

Proszę to jest opona napompowana do 2.5 i jest idealnie, małe zużycie opony, małe opory toczenia ,mniejsze spalanie !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:spoko:Edi ,co widzę twoje autko ,to ... zastanawiam się czy Ty go używasz.  CHAPEAU BAS !!! Coś niesamowitego. Wiem ,że mało jeździsz ,ale mimo wszystko  :thumbsup:  :zwyciestwo2:  :0recourse:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żałuj że nie widziałeś walki klientów o mą Almere :D

Nie no Tiidce stukneło ostatnio 30.000 km to w nagrodę zmieniłem olej a niech ma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żałuj że nie widziałeś walki klientów o mą Almere :D

Nie no Tiidce stukneło ostatnio 30.000 km to w nagrodę zmieniłem olej a niech ma :D

 

Edek to ta twoja Tiida to prawie nówka mało śmigana....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to bywa jak dają służbowe auta, wtedy prywatny się oszczędza :D

Alee w 2017r zapowiada się jazda co dzień plus wycieczki i rozmyślam oo Alex Optima Expert przez OBD .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz ostatnie lata w roznych autach jezdzilem tylko na oponach uniwersalnych, wlasnie konczy mi sie pierwszy fabryczny komplet opon (80tys km) firmy toyo A20 (235/55 r20), musze potwierdzic iz jak na uniwersalne spisywaly sie nadspodziew dobrze na sniegu i lodzie, lepiej niz ostatnie zimowki ktore kiedys mialem na innym aucie, nie wiem czy to zasluga opon czy sytemow bezpieczenstwa w aucie. Toyo moge pochwalic za dzielnosc, zima, lato ciezka lodka, slipy, lasy, trawa, drogi nieutwardzone a one dawaly rade.

Wlasnie zamowilem nowe Pireli scorpio verde plus, kierowalem sie rankingiem w necie, gdzie te opony byly sporo wyzej niz Toyo i tuz na 2 pozycji za michelinami, ktore byly drozsze akurat o 40% od Pirelli. W cenie opon mam rozszezona gwarancje, obejmujaca dozywotnia rotacja za free, wymiana za free przy uszkodzeniu, naprawa za free przy przebiciu. Koszt opony z podatkami i montazem to 200$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mike12345

Ciekawy test opon całorocznych Kleber:

 

http://www.opony.com.pl/artykul/raport-z-uzywania-opon-calorocznych/?id=1087

http://www.opony.com.pl/artykul/raport-z-uzywania-opony-calorocznej-w-warunkach-letnich/?id=1181

 

Wychodzi na to,że nie są takie złe dla mało jeżdżących kierowców, przejadą spokojnie 40.000km do głębokości bieżnika 4mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...