Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Note automatyczna skrzynia czy ktoś posiada?


chimba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki za info, a mógłbyś napisać po co jest ten dodatkowy guzik przy skrzyni w pozycji on/off?

Odpowiedź na to pytanie znajduje się na 261 stronie instrukcji którą Ci wysłałem a tłumaczenie mówi, że

Overdrive (O / D) wyłącznik
Gdy przełącznik O / D OFF jest wypychany z
Dźwignia zmiany biegów w pozycji D (jazda),
światła na desce rozdzielczej zapala się. zobaczyć
"Overdrive się lampka kontrolna (modele CVT)" w
"Instrumenty i kontroli" w tym podręczniku.
Użyj trybu Overdrive się, gdy trzeba poprawić
hamowania silnikiem.
Aby wyłączyć tryb Overdrive wyłączyć, naciśnij O / D
OFF ponownie.Kontrolka
Wyłącz.
Po każdym uruchomieniu silnika, lub gdy przesunięcie
dźwignia jest przesuwana w dowolnej pozycji innej niż D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź to w realu i będziesz wiedział co i jak. Tu masz opis co i jak w automatach;

http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczna_skrzynia_biegów

Wynika z tego że;

3, itp lub D jeśli podstawowa to OD – pozycja która „skraca” skrzynię o górny bieg (biegi) overdrive. Skrzynia działa nadal w trybie automatycznym od pierwszego biegu do któregoś pośredniego, np. 3. Należy zapoznać się z instrukcją by poznać cechy i zalecenia co do użycia trybów skróconych – typowo zleca się je dla oszczędzania biegów wysokich (overdrive) pod zwiększonymi obciążeniami (biegi wysokie mają z reguły względnie delikatną konstrukcję, gdyż z założenia nie przenoszą znacznych momentów), czasem tryby skrócone polecane są do jazdy miejskiej i ogólniej z prędkościami, gdy punkt zmiany biegu wysokiego wypada tak, że skrzynia ciągle przełącza biegi wysokie (np. punkt zmiany biegu 3-4 to 70 km/h, przy jeździe w dużym ruchu i średniej około tej wartości, lepiej jest włączyć tryb 3 by skrzynia pozostawała na 3 biegu, zamiast co chwila przełączała 3-4-3-4). W niektórych skrzyniach występuje w trybach skróconych mniej lub bardziej efektywne hamowanie momentem (silnika lub układów hydraulicznych skrzyni) zbliżone do „hamowania silnikiem” w ręcznej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam skrzynię A/T.

Poniżej marny skan strony z instrukcji po polsku o przełączniku nadbiegu.

Ogólnie o skrzyni:

Model RE4F03B.

Olej: Nissan ATF Matic D

Pojemność ogólna 7,7l

Do wymiany idzie jakieś max 5,5l

Cena 1l oleju w ASO ok. 120 PLN

Można zastąpić Dextronem III

Wymiana oleju po przebiegu 60000 km

post-74596-0-71536300-1431166686_thumb.jpg

Edytowane przez zybi63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Notesa kupiłem w 2013r. Z przebiegiem 49000 km. Od znajomych więc cały czas miałem ten samochód "na oku". W ubiegłym roku wymieniłem olej w skrzyni. Znaleźć warsztat, który zna się na tych skrzyniach to jest wyczyn. Wymiana polegała na zlaniu starego oleju i zalaniu nowego. "Pan mechanik" był zdziwiony, że olej wlewa się przez prowadnicę bagnetu. Jak zapytałem a czy nie należy wymienić filtru oleju uzyskałem odpowiedź, że nie potrzeba, bo aby wymienić filtr to "skrzynię trzeba rozpołowić" :dribble:

Bzdura. Dziś już wiem, że jest to stosunkowo prosta operacja, ale wymaga trochę roboty. W przyszłym roku dla porządku będę to robił, ale już samemu.

Ze skrzynią poza tym żadnych kłopotów nie miałem. Idealna do jazdy po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w automacie, tak jak w manualu,  nie ma korka przez który zalewa się olej....?

post-57255-0-32628900-1431336072_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej skrzyni nie ma korka wlewowego. Ponieważ jest to skrzynia A/T dosyć "starej" konstrukcji, to ma ten "luksus" w postaci bagnetu kontrolnego poziomu oleju. Wlewanie oleju jest dosyć mozolne, bo dosyć wąską rurką. Zaletą jest też brak jakiejkolwiek elektroniki. Sterowanie jest elektryczne. Wybierając dźwignią konkretną pozycję steruje się przełącznikiem elektrycznym, który przez elektromagnesy w skrzyni przełącza zawory hydrauliczne.

W skrzyniach A/T nowszej konstrukcji nie ma bagnetu i nie ma korka wlewowego. Tam wymiana oleju to jest dopiero "zabawa".

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej skrzyni nie ma korka wlewowego. Ponieważ jest to skrzynia A/T dosyć "starej" konstrukcji, to ma ten "luksus" w postaci bagnetu kontrolnego poziomu oleju. Wlewanie oleju jest dosyć mozolne, bo dosyć wąską rurką. Zaletą jest też brak jakiejkolwiek elektroniki. Sterowanie jest elektryczne. Wybierając dźwignią konkretną pozycję steruje się przełącznikiem elektrycznym, który przez elektromagnesy w skrzyni przełącza zawory hydrauliczne.

W skrzyniach A/T nowszej konstrukcji nie ma bagnetu i nie ma korka wlewowego. Tam wymiana oleju to jest dopiero "zabawa".

Dzięki za wyjaśnienie. Z automatem w tym roku po raz pierwsze się zmierzę w Insygni. 

Edytowane przez TESTER 1956
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki i o taką skrzynię mi chidziło bo porzygodach z pseudo sjrzynia w yarisce nigdy więcej innych sjrzyń niż pełny automat hydrauliczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...