chimba Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Koledzy jeśli ktoś posiada note na automacie, proszę o napisanie paru zdań jak się ono sprawuje z tą skrzynią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danny Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 notek z automatem ,rewelacja:)w prowadzeniu i szybkosci, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chimba Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Dzieki za info, a mógłbyś napisać po co jest ten dodatkowy guzik przy skrzyni w pozycji on/off? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Dzieki za info, a mógłbyś napisać po co jest ten dodatkowy guzik przy skrzyni w pozycji on/off? Odpowiedź na to pytanie znajduje się na 261 stronie instrukcji którą Ci wysłałem a tłumaczenie mówi, że Overdrive (O / D) wyłącznik Gdy przełącznik O / D OFF jest wypychany z Dźwignia zmiany biegów w pozycji D (jazda), światła na desce rozdzielczej zapala się. zobaczyć "Overdrive się lampka kontrolna (modele CVT)" w "Instrumenty i kontroli" w tym podręczniku. Użyj trybu Overdrive się, gdy trzeba poprawić hamowania silnikiem. Aby wyłączyć tryb Overdrive wyłączyć, naciśnij O / D OFF ponownie.Kontrolka Wyłącz. Po każdym uruchomieniu silnika, lub gdy przesunięcie dźwignia jest przesuwana w dowolnej pozycji innej niż D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chimba Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Czytałem to ale nic z tego nie rozumiem za bardzo, czy to jest coś w rodzaju nadbiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Sprawdź to w realu i będziesz wiedział co i jak. Tu masz opis co i jak w automatach; http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczna_skrzynia_biegów Wynika z tego że; 3, itp lub D jeśli podstawowa to OD – pozycja która „skraca” skrzynię o górny bieg (biegi) overdrive. Skrzynia działa nadal w trybie automatycznym od pierwszego biegu do któregoś pośredniego, np. 3. Należy zapoznać się z instrukcją by poznać cechy i zalecenia co do użycia trybów skróconych – typowo zleca się je dla oszczędzania biegów wysokich (overdrive) pod zwiększonymi obciążeniami (biegi wysokie mają z reguły względnie delikatną konstrukcję, gdyż z założenia nie przenoszą znacznych momentów), czasem tryby skrócone polecane są do jazdy miejskiej i ogólniej z prędkościami, gdy punkt zmiany biegu wysokiego wypada tak, że skrzynia ciągle przełącza biegi wysokie (np. punkt zmiany biegu 3-4 to 70 km/h, przy jeździe w dużym ruchu i średniej około tej wartości, lepiej jest włączyć tryb 3 by skrzynia pozostawała na 3 biegu, zamiast co chwila przełączała 3-4-3-4). W niektórych skrzyniach występuje w trybach skróconych mniej lub bardziej efektywne hamowanie momentem (silnika lub układów hydraulicznych skrzyni) zbliżone do „hamowania silnikiem” w ręcznej skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zybi63 Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 (edytowane) Ja mam skrzynię A/T. Poniżej marny skan strony z instrukcji po polsku o przełączniku nadbiegu. Ogólnie o skrzyni: Model RE4F03B. Olej: Nissan ATF Matic D Pojemność ogólna 7,7l Do wymiany idzie jakieś max 5,5l Cena 1l oleju w ASO ok. 120 PLN Można zastąpić Dextronem III Wymiana oleju po przebiegu 60000 km Edytowane 9 Maja 2015 przez zybi63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chimba Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Dziękuję za info. A jak Ci się sprawuje auto na tej skrzyni, czy miałeś z nią jakieś problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zybi63 Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Notesa kupiłem w 2013r. Z przebiegiem 49000 km. Od znajomych więc cały czas miałem ten samochód "na oku". W ubiegłym roku wymieniłem olej w skrzyni. Znaleźć warsztat, który zna się na tych skrzyniach to jest wyczyn. Wymiana polegała na zlaniu starego oleju i zalaniu nowego. "Pan mechanik" był zdziwiony, że olej wlewa się przez prowadnicę bagnetu. Jak zapytałem a czy nie należy wymienić filtru oleju uzyskałem odpowiedź, że nie potrzeba, bo aby wymienić filtr to "skrzynię trzeba rozpołowić" Bzdura. Dziś już wiem, że jest to stosunkowo prosta operacja, ale wymaga trochę roboty. W przyszłym roku dla porządku będę to robił, ale już samemu. Ze skrzynią poza tym żadnych kłopotów nie miałem. Idealna do jazdy po mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 To w automacie, tak jak w manualu, nie ma korka przez który zalewa się olej....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zybi63 Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 W tej skrzyni nie ma korka wlewowego. Ponieważ jest to skrzynia A/T dosyć "starej" konstrukcji, to ma ten "luksus" w postaci bagnetu kontrolnego poziomu oleju. Wlewanie oleju jest dosyć mozolne, bo dosyć wąską rurką. Zaletą jest też brak jakiejkolwiek elektroniki. Sterowanie jest elektryczne. Wybierając dźwignią konkretną pozycję steruje się przełącznikiem elektrycznym, który przez elektromagnesy w skrzyni przełącza zawory hydrauliczne. W skrzyniach A/T nowszej konstrukcji nie ma bagnetu i nie ma korka wlewowego. Tam wymiana oleju to jest dopiero "zabawa". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 (edytowane) W tej skrzyni nie ma korka wlewowego. Ponieważ jest to skrzynia A/T dosyć "starej" konstrukcji, to ma ten "luksus" w postaci bagnetu kontrolnego poziomu oleju. Wlewanie oleju jest dosyć mozolne, bo dosyć wąską rurką. Zaletą jest też brak jakiejkolwiek elektroniki. Sterowanie jest elektryczne. Wybierając dźwignią konkretną pozycję steruje się przełącznikiem elektrycznym, który przez elektromagnesy w skrzyni przełącza zawory hydrauliczne. W skrzyniach A/T nowszej konstrukcji nie ma bagnetu i nie ma korka wlewowego. Tam wymiana oleju to jest dopiero "zabawa". Dzięki za wyjaśnienie. Z automatem w tym roku po raz pierwsze się zmierzę w Insygni. Edytowane 11 Maja 2015 przez TESTER 1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chimba Opublikowano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Czyli to jest zwykły pełny automat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zybi63 Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Czyli to jest zwykły pełny automat? Dokładnie. Prosta skrzynia, z przełączaniem elektrycznym i sterowaniem hydraulicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chimba Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Dzięki i o taką skrzynię mi chidziło bo porzygodach z pseudo sjrzynia w yarisce nigdy więcej innych sjrzyń niż pełny automat hydrauliczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.