angelheart6 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 John to co zrobisz sam wiesz że jest zrobione jak należy a jak sobie coś spierdzielisz to sam wiesz co źle zrobiłeś. Też miałem różne doświadczenia z mechanikami stąd mam podobne podejście. A co do Motula to jest bardzo popularny szczególnie wśród motocyklistów. Bardzo popularny, mocno przereklamowany (jak mi to kiedyś powiedział gość który zjadł zęby na sprzedaży olejów) i sporo droższy. Co jednak najgorsze na rynku pojawiły się podróbki Motula więc polecam kupować w sprawdzonych miejscach. Swoją drogą ciekawe ile tych wynalazków, które kupujemy do naszych samochodów to podróby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
john80 Opublikowano 14 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Czy ja wiem czy przereklamowany? :-) Zazwyczaj kupowałem Valvoline, ale akurat nie mieli tego jak kupowałem (jeden z najwiekszych sklepów z częściami do aut na rynku online - nie piszę jaki, żeby nie być posądzanym o reklamę), także zrobiłem małe śledztwo i na wieku forach zachwala się właśnie Motul i Liquid Moly. Mają zbliżone parametry, ale... To tylko internet, więc mogę się mylić - zobaczymy :-) Wiem jednak, że mój silniczek to tylko spokojne 90 koni i raczej prosta konstrukcja, chcę czegoś lepszego do smarowania i to wszystko. Mała moc zachęca do korzystania z większych obrotów - w zasadzie tylko dla tego decyduję się na lepsze oleje. Swoją drogą, odbiegając nieco od tematu, to zauważyłem u siebie tendencję do downsizingu w kolejnych autach. Pierwsza Mazda 2.0 benzyna - 130 koni, druga Toyota 1.6 - 110 koni, teraz Nissan 1.5 - 90 koni. Był tez epizod z Laguną, ale bardzo szybko się z niego wycofałem :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Odchodząc lekko od głównego tematu: A co do Motula to jest bardzo popularny szczególnie wśród motocyklistów. Bardzo popularny, mocno przereklamowany . . . i sporo droższy. Jako że sam jeżdżę na moto i działam na kilku forach w tej tematyce to niestety muszę się zgodzić z tą opinią, niektórzy uważają że jak zaleją motula to silnik dostanie z 20 ekstra koni i co by się nie działo to nigdy się nie zepsuje. Z moich doświadczeń przepalany przez silnik motul śmierdzi bardziej niż inne oleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Paliwko ze Statoil też mi śmierdzi bardziej (z wydechu) niż Orlenowskie, a jakoś mniej go z używam i lepiej się auto zbiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
john80 Opublikowano 15 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Swoją drogą ten Motul co go kupiłem 8100 X-cess nadaje się do mojego silnika?Jest to olej syntetyczny 5W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Paliwko ze Statoil też mi śmierdzi bardziej (z wydechu) niż Orlenowskie, a jakoś mniej go z używam i lepiej się auto zbiera Zależy na której stacji, jam miałem odwrotne przygody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 A mi każda benzynka pachnie przyjemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 A mi każda benzynka pachnie przyjemnie Benzyna tak, ale u mnie jest to ON. Takie życie biedaków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 23 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2015 A PROPO wymiany oleum-jaki jest knif żeby puszkę na wkład przykręcić zgodnie ze znakiem na obudowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeoVince Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Witam Odbiegnę troche od tematu oleju, chociaż pośrednio wymiany samego oleju też się to tyczy. Mam taki problem że sam odkręca mi się filtr oleju, wiadomo jakie sa tego konsekwencje pomijając pobrudzoną kostkę pod domem. Miał może ktoś podobny problem? Narazie dokręciłem go rękami najmocniej jak potrafiłem i chwilowo problem ustąpił, ale pamietam że na poprzednim filtrze działo się tak samo. Jeśli chodzi o sam olej to zgodnie z zaleceniami producenta wybrałem 10w40 od valvoline. Konkretnie to durablend'a który to ma baze hydrokrakowaną. Śmiechem żartem taki castrol swoje oleje o bazie hydrokrakowanej ( np. spora cześć serii EDGE) nazywa już olejem syntetyczyn, wiec mam syntetyka hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 . . .sam odkręca mi się filtr oleju, . . . pamietam że na poprzednim filtrze działo się tak samo. Jak na moje oko to coś z gwintem na podstawce filtra skoro na obu filtrach to samo (jak np tylko na jednym to wtedy gwint w filtrze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 (edytowane) Albo poluzowana śruba drożna to ten króciec co wystaje i na niego nakręcany jest filtr!!! Albo została uszczelka z poprzedniego filtra i teraz są dwie i nie ma jak dokręcić porządnie filrtra oleju!! Ja podczas wymiany oleju dokładnie wymywam benzyną gniazdo do filtra oleju z króćcem i kontrola! ale u mnie lypy nie ma przy robocie Najgorzej jak wymieniacz dostanie zlecenie wymiany oleju, maniana za manianą taka ich robota Edytowane 24 Lipca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeoVince Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Albo poluzowana śruba drożna to ten króciec co wystaje i na niego nakręcany jest filtr!!! Albo została uszczelka z poprzedniego filtra i teraz są dwie i nie ma jak dokręcić porządnie filrtra oleju!! Ja podczas wymiany oleju dokładnie wymywam benzyną gniazdo do filtra oleju z króćcem i kontrola! ale u mnie lypy nie ma przy robocie Najgorzej jak wymieniacz dostanie zlecenie wymiany oleju, maniana za manianą taka ich robota Dzięki za rade napewno sprawdzę to przy nastepnej wymianie oleju. Narazie go dokręciłem rękoma najmocniej jak potrafiłem i na szczęście nie cieknie wiec to zostawiam i będę obserwował czy przypadkiem sam się nie odkręca i zaczyna ciec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Leo nie musisz czekać do wymiany aby sprawdzić W każdej chwili możesz odkręcić filtr oleju wymyć benzyną bądź zmywaczem gniazdo i zobaczysz co jest nie tak !!! Ale jak już nie będzie ciec z filtra to zostaw to do następnej wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.