Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Modyfikacja hamulcy w T1


clinic112
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Po wyprawie majówkowej, prócz remontu silnika, mam jeszcze jedno postanowienie. Otóż planuje poprawic hamulce. A dokładnie wymienić bębny z tyłu na tarcze. Wyjechałem z domu z nowymi szczękami z tyłu, wróciłem bez, wycieczka 1500km i po szczekach, nie przetrwaly mieszanki piachu, wody, błota i wszystkiego innego co tam nawłaziło i mieliło sie całą drogę.

Czy ktos z Was przymierzał sie do takiej modyfikacji? Z czego podejdą jażma i zaciski? Wiadomo, że V6 mają tarcae z tyłu, ale może jest jakas inna opcja?

 

Po założeniu tarcz z tyłu, mam chcicę na jeszcze jedną modyfikacje, a dokładniej hydraukiczny reczny, dzialajacy na wszystkie koła. W terenie na śliskich zjazdach wydaje się rzeczą nieocenioną (doświadczenie z Krzyżowej). A wykonanie nie jest skomplikowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W V6 są z tego co kojarze tarczo-bebny, ale niech to jakiś właściciel potwierdzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tarczobębny

Hugh też miał w planach przerobić tylne heble w ten sposób

Co do hydraulicznego Ham. ręcznego ... dam Ci namiar na fejsie, jeden z kumpli w XJ-cie niedawno to robił, ale chyba sam przód bo na tyle przecież jest ręczny, on ma skrzynię w automacie więc jeszcze "P" działa

 

 

 

to ten, który mnie przeciągał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, w automacie jest lepiej i stąd mój pomysł na ręczny na 4 koła.

Generalnie temat jest dość prosty. Większość jest opisana ma forach do driftu. Pompka sprzęgła z lanosa podpieta pod oryginalną wajhe, a przewody wpięte w trójnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprościej by było jak byś kupił cały tylny most z tarczami od 3.0 v6 tylko nie wiem czy przełożenia będą pasowały 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostu raczej zmieniał nie będę, pokminie coś z samymi tarczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, bitwa na marki juz niebawem ;-)

 

Widzę, że nikogo nie poniosła fantazja żeby założyć tarcze z tyłu ;-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem takie plany, ale w koncu nie wiem czemu nawet sie za to nie zabralem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma dostęp do CNC to pozostaje znaleźć tarcze o tym samym rozstawie szpilek oraz OC i zaciski z jarzmami pasujące średnicą a resztę się wystruga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadałem coś z mechanikiem, powiedział że łatwo można zaadaptować tarcze z Pajero. Szczegółów i kosztów nie znam, to na razie pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ori tarczobębny z tyłu to szykujciesię na regenerację ręcznego bo szczęki są nie do kupienia u nas, do tego zestaw sprężynek trzeba dobierać. Ogólnie kiszka straszna. Ja w drugim moście kombinuję zaciski od transportera t5 ale trzeba frezować klocki niestety bo jest problem ze spasowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek, 

Kup że wreszcie jakieś MT-eki choć by nalewki i nie excytuj się jeepami :-)

 

 

tak tak prezes :) zakładaj szumexy i wtedy za jeepami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja kojarzę jakiś watek łącznie z rysunkiem uchwytów do zacisków od .. golfa chyba i tam na linkę było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko grubość tarczy nie pasuje niestety i trzeba by frezować jarzmo. Lepiej dać z T5 i tylko blachy kotwicze zacisków zrobić i klocki przefrezować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto napisał że szczęki są nieosiągalne ?!

Nie ma chyba prostszego sposobu niż od V6 piasty zaadaptować całe piasty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś pisałem jak zaadoptować zaciski od golfa lub T5. Frezowanie klocków to 15 sek roboty szlifierką. U mnie działają juz tak ze 4 rok. Dobrze jeszcze wywalić pompę hamulcowa i wstawić od almery n16. Staje w miejscu.

A co do tarcz to są ogólnodostępne za grosze od V6. Niestety zestwy naprawcze do v6 (szczęki, cylinderki, sprężynki, gumki) dostanie ich graniczy z cudem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,czy może któryś z kolegów interesował się zmianą w tylnym moście w Terrano  hamulców z bębnowych na tarczowe.......a może już ktoś ma takie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przerabialem temat, ciężka sprawa. Musiał byś mosty wsadzić z v6 ale są inne przełożenia. Z Pajero tez nie pasuje. Ja chciałem dla ręcznego, finalnie mam hydrauliczny na bębnach i jest ok, staje dęba na asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcza  :showoff:

w terenie głównie o samooczyszczanie chodzi

na czarnym tarcza wręcz miażdzy bębny

to nie my z V6 narzekamy na hamulce ale właśnie "bębniatrze" ... coś w tym jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...