Piterpe Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Witam, Wiem że ten temat był już poruszany ale nie doczytałem tego co chciałem. Jakieś pół roku temu samochód jeździł od mechanika do mechanika po miesiącu udało się dojść że to wadliwy czujnik temperatury w przepływce ( na samym początku przepływka cała została wymieniona ale niestety później się okazało że wymienili na taką która zaraz się posypała) powoduje gaśnięcie, totalny brak mocy ( samochód czasem nie mógł pod górę podjechać ), nieregularne szarpnięcia itp. Dodatkowo z tego co pamiętam elektryk do czujnika dodał rezystor i stwierdził że to powinno pomóc. Minęło 6 miesięcy przejechałem jakieś 12 tys. km i... znowu to samo chociaż z o wiele mniejszą częstotliwością ale jednak. Jest to o tyle niebezpieczne że mój X ma automat więc gdy gaśnie przy prędkości 80 km/h to jest z hamowaniem nie zbyt ciekawie. Pytanie brzmi czy znowu czujnik się sypie ? Czy to możliwe że w tak krótkim czasie to małe gówienko znowu zaczęło szwankować ? Czy może wystarczy to jakoś ... wyczyścić?? albo zastąpić innym systemem ? Nikt nie ma pomysłu co to może być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2424 Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Cześć, Nie jestem mechanikiem ale nie raz już czyściłem przepływomierz - efekt na krótką metę Niestety należy ją wymienić na nową i to na jaką nie jest bez znaczenia. U mnie np. w vovlo c30 była tak zafajdana olejem że to cud że w ogóle działała, wyczyściłem i było dobrze na krótki czas ale ogólnie samochód ożył, a było tak jak piszesz, najgorzej na wzniesieniach i przy ruszaniu . Może poprostu masz zasyfioną olejem, odręć całą rurę z przepływomierzem - nie rozkręcaj przepływomierza, weź spirytus, szmatkę i mały pędzelek, szmatką ze spirytusem bardzo delikatne oczyść czujnik z zew. pędzelkiem bardzo delikatnie po druciku spirytus szybko odparowuje, może to pomóc na krótka metę, w ogóle lub zupełnie... kto to wie. nie rozkręcaj czujnika na rurce, bo sie rozkalibruje, zresztą i tak potrzebne by były torksy z wcięciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 nie rozkręcaj czujnika na rurce, bo sie rozkalibruje, zresztą i tak potrzebne by były torksy z wcięciem To jakaś nowa teoria ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Ja tak czyściłem i nic się nie rozkalibrowało. Torx z wcięciem? To dobrze bo płaskim podejdziesz . Reszta opisu imo oki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2424 Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 (edytowane) To jakaś nowa teoria ? Nie moja wiec nie będę jej bronił, faktem jest że do wyczyszczenia tego w tym samochodzie nie jest potrzebne odkręcanie tych śrubek wiec po co grzebać Grzmot - u mnie przepływomierz na rurce jest przykręcony na dwa torxy - a w gniazdach jest szpilka / ja mam w swoim zestawie narzędzi jedynie męskie torksy - pełne Edytowane 23 Maja 2015 przez pawel2424 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Teoria bez żadnych podstaw, a znacznie wygodniej się czyści po zdemontowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Przed i po czyszczeniu. Nie moja wiec nie będę jej bronił, faktem jest że do wyczyszczenia tego w tym samochodzie nie jest potrzebne odkręcanie tych śrubek wiec po co grzebać Grzmot - u mnie przepływomierz na rurce jest przykręcony na dwa torxy - a w gniazdach jest szpilka / ja mam w swoim zestawie narzędzi jedynie męskie torksy - pełne Z wcięciem zrozumiałem ze torx "przecięty". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piterpe Opublikowano 30 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 (edytowane) Okeej dziękuję, czyli nie ma znaczenia na jaki czujnik wymienię? Czy musi być konkretnie do tego auta bo to już trzeci i może po prostu te czujniki w tych autach się sypały... Właśnie rozkręciłem to gówienko i wszystko jest czyściutkie, czujnik wygląda jak nowy... a samochód jak gasł tak gaśnie i to bez reguły, dziś mu się zachciało na środku skrzyżowania... Jak myślicie czy to może iść z zewnątrz jakaś usterka że ten czujnik zawodzi ?? Może jakaś przerwa w obwodzie... Jak możecie to podajcie z jakich samochodów by pasował ten czujnik, bo nie widzi mi się oddawać znowu auta do tych "mechaników-elektryków" gdzie auto będzie stało 2-3 tygodnie i nic z nim nie zrobią. Na 08.06 umówiłem się do salonu Nissana może tam po podłączeniu do komputera powiedzą mi coś ciekawego Edytowane 30 Maja 2015 przez Piterpe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 jak auto gaśnie to zacząłbym do czujnika położenia wału korbowego, potem czujnik położenia wałka rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Trop dobry. Ale przy uszkodzeniu jednego z nich, nie pamiętam którego, nie można w ogóle odpalić auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piterpe Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Były sprawdzane oba i robiony wałka także odpada byłem wczoraj u elektryka stwierdził że wszystko jest dobrze zero błędów zresetowaliśmy ustawienia i zobaczymy co się będzie działo, jedyne co mi przychodzi do głowy jeszcze to chyba instalacja gazowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Trop dobry. Ale przy uszkodzeniu jednego z nich, nie pamiętam którego, nie można w ogóle odpalić auta. auto gaśnie jak pada czujnik położenia wału korbowego. ale często jest tak, że auto chodzi ok, dopuki się nie nagrzeje - jak złapie temperaturę to gaśnie i nie idzie odpalić. Jak lekko ostygnie, to znów odpala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.