Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujnik temperatury w przepływce


Piterpe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 
Wiem że ten temat był już poruszany ale nie doczytałem tego co chciałem. Jakieś pół roku temu samochód jeździł od mechanika do mechanika po miesiącu udało się dojść że to wadliwy czujnik temperatury w przepływce ( na samym początku przepływka cała została wymieniona ale niestety później się okazało że wymienili na taką która zaraz się posypała) powoduje gaśnięcie, totalny brak mocy ( samochód czasem nie mógł pod górę podjechać ), nieregularne szarpnięcia itp. Dodatkowo z tego co pamiętam elektryk do czujnika dodał rezystor i stwierdził że to powinno pomóc. Minęło 6 miesięcy przejechałem jakieś 12 tys. km i... znowu to samo chociaż z o wiele mniejszą częstotliwością ale jednak. Jest to o tyle niebezpieczne że mój X ma automat więc gdy gaśnie przy prędkości 80 km/h to jest z hamowaniem nie zbyt ciekawie. Pytanie brzmi czy znowu czujnik się sypie ? Czy to możliwe że w tak krótkim czasie to małe gówienko znowu zaczęło szwankować ? Czy może wystarczy to jakoś ... wyczyścić?? albo zastąpić innym systemem ? 


Nikt nie ma pomysłu co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, 

Nie jestem mechanikiem ale nie raz już czyściłem przepływomierz - efekt na krótką metę 

Niestety należy ją wymienić na nową i to na jaką nie jest bez znaczenia. 

 

U mnie np. w vovlo c30 była tak zafajdana olejem że to cud że w ogóle działała, wyczyściłem i było dobrze na krótki czas ale ogólnie samochód ożył, a było tak jak piszesz, najgorzej na wzniesieniach i przy ruszaniu . 

 

Może poprostu masz zasyfioną olejem, odręć całą rurę z przepływomierzem - nie rozkręcaj przepływomierza, weź spirytus, szmatkę i mały pędzelek, 

 

szmatką ze spirytusem bardzo delikatne oczyść czujnik z zew. 

 

pędzelkiem bardzo delikatnie po druciku

 

spirytus szybko odparowuje, może to pomóc na krótka metę, w ogóle lub zupełnie... kto to wie. 

 

nie rozkręcaj czujnika na rurce, bo sie rozkalibruje, zresztą i tak potrzebne by były torksy z wcięciem  :|

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozkręcaj czujnika na rurce, bo sie rozkalibruje, zresztą i tak potrzebne by były torksy z wcięciem  :|

 

To jakaś nowa teoria ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak czyściłem i nic się nie rozkalibrowało. Torx z wcięciem? To dobrze bo płaskim podejdziesz :D . Reszta opisu imo oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakaś nowa teoria ?

 

Nie moja wiec nie będę jej bronił, faktem jest że do wyczyszczenia tego w tym samochodzie nie jest potrzebne odkręcanie tych śrubek wiec po co grzebać

 

Grzmot - u mnie przepływomierz na rurce jest przykręcony na dwa torxy - a w gniazdach jest szpilka / ja mam w swoim zestawie narzędzi jedynie męskie torksy - pełne

Edytowane przez pawel2424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria bez żadnych podstaw, a znacznie wygodniej się czyści po zdemontowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • post-68386-0-13667900-1410431472_thumb.j
    • post-68386-0-45700100-1410431527_thumb.j

Przed i po czyszczeniu.

Nie moja wiec nie będę jej bronił, faktem jest że do wyczyszczenia tego w tym samochodzie nie jest potrzebne odkręcanie tych śrubek wiec po co grzebać

 

Grzmot - u mnie przepływomierz na rurce jest przykręcony na dwa torxy - a w gniazdach jest szpilka / ja mam w swoim zestawie narzędzi jedynie męskie torksy - pełne

Z wcięciem zrozumiałem ze torx "przecięty".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okeej dziękuję, czyli nie ma znaczenia na jaki czujnik wymienię? Czy musi być konkretnie do tego auta bo to już trzeci i może po prostu te czujniki w tych autach się sypały...

 

 

Właśnie rozkręciłem to gówienko i wszystko jest czyściutkie, czujnik wygląda jak nowy... a samochód jak gasł tak gaśnie i to bez reguły, dziś mu się zachciało na środku skrzyżowania... Jak myślicie czy to może iść z zewnątrz jakaś usterka że ten czujnik zawodzi ?? Może jakaś przerwa w obwodzie... Jak możecie to podajcie z jakich samochodów by pasował ten czujnik, bo nie widzi mi się oddawać znowu auta do tych "mechaników-elektryków" gdzie auto będzie stało 2-3 tygodnie i nic z nim nie zrobią.

Na 08.06 umówiłem się do salonu Nissana może tam po podłączeniu do komputera powiedzą mi coś ciekawego :)

Edytowane przez Piterpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak auto gaśnie to zacząłbym do czujnika położenia wału korbowego, potem czujnik położenia wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trop dobry.

Ale przy uszkodzeniu jednego z nich, nie pamiętam którego, nie można w ogóle odpalić auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były sprawdzane oba i robiony wałka także odpada byłem wczoraj u elektryka stwierdził że wszystko jest dobrze zero błędów zresetowaliśmy ustawienia i zobaczymy co się będzie działo, jedyne co mi przychodzi do głowy jeszcze to chyba instalacja gazowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trop dobry.

Ale przy uszkodzeniu jednego z nich, nie pamiętam którego, nie można w ogóle odpalić auta.

auto gaśnie jak pada czujnik położenia wału korbowego. ale często jest tak, że auto chodzi ok, dopuki się nie nagrzeje - jak złapie temperaturę to gaśnie i nie idzie odpalić. Jak lekko ostygnie, to znów odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...