gienekxxl Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Witam. Mam problem z wycieraczkami na pozycji czasowej, tzn. wycieraczki nie wykonują pełnego cyklu tylko przesuwają się skokowo co kilka centymetrów. Po pchnięciu manetki w górę wycieraczki także nie wykonują cyklu lecz zatrzymują się w momencie puszczenia manetki. Na zwykłym i szybkim biegu działają dobrze. Co jest grane? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Dołączam się do pytania, u mnie także problem się pojawił.Najpierw sporadycznie, a potem coraz częściej.jednocześnie proszę moderatorów o przeniesienie wątku do działu Tino Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skyller Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 jednocześnie proszę moderatorów o przeniesienie wątku do działu Tino wedle życzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEO NFS Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 (edited) A nie przyszło wam do głowy by podpiąć pod kostkę silniczka multimetr i sprawdzić czy w trakcie cyklu są spadki lub zaniki napięcia!? Oczywiście oczyszczając uprzednio styki kostek do manetki, przełącznika czasowego oraz pod silniczek by wykluczyć niestyczność/przewodnictwo.Jak zanika napięcie to przyczepił bym się w dalszej drodze do sterownika czasowego,(uprzednio sprawdzając czy na wyjściu dzieje sie tosamo!) sprawdzając czy dalej do manetki. ;-) Edited May 14, 2015 by NEO NFS 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Mi na razie przyszło do głowy: "zajmę się tym w wolnej chwili..." Dzięki za rady! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paradoks Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Możliwe że zaczynają się zacierać prowadnice. U mnie wycieraczki przeskakiwały co kilka cm w trakcie pracy aż w końcu stanęły w miejscu ( na środku szyby ) koszt naprawy u mechanika wyniósł 150 zł. Rozebrał na części przeczyścił i przesmarował, zajęło to ok 7 godzin ponieważ po przeskakiwało na silniczku no i teraz pracuję płynnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Możliwe że zaczynają się zacierać prowadnice. U mnie wycieraczki przeskakiwały co kilka cm w trakcie pracy aż w końcu stanęły w miejscu ( na środku szyby ) koszt naprawy u mechanika wyniósł 150 zł. Rozebrał na części przeczyścił i przesmarował, zajęło to ok 7 godzin ponieważ po przeskakiwało na silniczku no i teraz pracuję płynnie Dobrze by było gdybyś kolego dopisał/napisał konkretnie co zrobił mechanik - i o jakich prowadnicach mówisz?!?!? na temat wycieraczek jest dużo tematów /staram się je łączyć/.. Lecz Twoją wypowiedź-no właśnie, co z nią? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paradoks Posted May 31, 2015 Share Posted May 31, 2015 Chodziło mi o cięgna mechanizmu. Mechanik zdemontował wycieraczki, plastiki podszybia i wymontował cały mechanizm który przeczyścił i na łączeniach przesmarował. Największy problem był z ponownym zamontowaniem mechanizmu tak aby się wszystko zgrało Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 W całym mechaniźmie są ważne dwa sworznie. Często trzeba wybić je młotkiem. Przerabiałem to i całą relację opisywałem łącznie z dodaniem fotek. A problemu z ponownym zamontowaniem nie ma żadnego. Najważniejsze aby silniczek i mechanizm był ustawiony w pozycji wyłączonych wycieraczerk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaroxx Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 to nie jest wina trzpieni choć warto je wybić wyczyścić i nasmarować. Winę ponosi bieżnia w silniczku wycieraczek, Do silniczka dostaje się woda i bieżnia najnormalniej przerdzewiała, efektem tego była niewłaściwa praca wycieraczek podczas pracy czasowej jak też jednorazowe machnięcie, Przerabiałem ten temat na wiosnę tego roku i jedyną receptą była wymiana silnika na nowy lub adaptacja innego silnika. Natomiast postanowiłem odtworzyć bieżnię od podstaw z kawałka mosiężnej blaszki. Są na niej bodajże trzy scieżki po której poruszają się styki. Zajeło mi to co prawda pół dnia ale mam pewność że dłużej wytrzyma niż orgyginalna blaszka a koszty zerowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 U mnie winowajcą był jeden trzpień. Co do silniczka - też go rozkręciłem na samym początku /myślałem że on jest winowajcą/ tak jak większość pisze. Lecz wielkim zdziwieniem było to, że w silniczku wszystko czyste, suche i jeszcze fabryczna przezroczysta wazelinka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Czy w przypadku uruchamiania wycieraczek przez spryskiwacz też są jakieś problemy? Jeżeli tak a na biegach ciągłych działa normalnie to winny będzie przerywacz wycieraczek. Nie wiem gdzie w Tince to wmontowali ale w N15 był to osobny układ widoczny po wymontowaniu schowka z prawej strony. Jak to wyciągnąłem z tej puszki to okazało się że odpęknięty jest lut od przekaźnika który steruje pracą przerywaną wycieraczek i jest też uruchamiany przez spryskiwacz. Stąd powyższa zależność. Pozdrawiam. Bart. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Dzięki za radę, jutro sprawdzę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TinoSE Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 (edited) Witam, zakupiłem i zamontowałem fabrycznie nowy silniczek wycieraczek przednich niemiecki zamiennik na e-bay. Mozna znaleźc poniżej 100 Euro z transportem, czas oczekiwania około 5 dni. Najważniejsze to znać dokładnie numer seryjny części Replaces No.: 28815BU000, Referenznummer(n) OEM: 0390241373 Numer Boscha jest chyba nieco inny: -jest na oryginalnym silniczku, ale też się przyda do wyszukiwania. Piszę to wszystko z nadzieją, że komuś się to przyda. Wadą zamiennika jest jest to że najszybszy bieg jest teraz po środku, a ten średni na samym dole przekręcenia dźwigni sterującej ruchem wycieraczek przy kierownicy. Reszta działa po staremu. Nie wiem czemu, ale nam to nie przeszkadza. Odpowiadają po niemiecku i angielsku. Płatnośc PAY-PAL widziałem też innych sprzedawców, znajdziecie po numerach części dodając w googlu e-bay itp. WISCHERMOTOR-NISSAN-ALMERA-TINO-V10 ================================= Problem rzeczywiście dotyczy tego że silniczek pracuje często w wodzie i jest słabo przed tym zabezpieczony. Ktoś regeneruje te silniczki w przystepnej cenie w Wawie. Widząc stan tego naszego i po doświadczeniach zakupu używanego tylnej wycieraczki postawiliśmy na zupełnie nowy, ale zamiennik. Nie wiem skąd na allegro sprzedawcy cenią te używane silniczki prawie jak nowe...? Mechanizm da się się przesmarować samemu, ktoś już to bardzo dobrze opisał: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/58870-silniczek-wycieraczek-przednich-tematy-po%C5%82%C4%85czone/?hl=wycieraczki&do=findComment&comment=677141 Bardzo ważne jest ustawienie mechanizmu w momencie przykręcenia śruby dokręcającej połączenie mechanizmu z silniczkiem -jakoś udało się nam, mieliśmy z tym początkowo problem. Trzeba patrzyć najlepiej z samymi nakręconymi lekko nakrętkami (lepiej widać) bez ramion. Jak się zdejmie ramiona i wszystko działa prawidłowo to widać że sworznie mocujące i jednocześnie przekazujące moment obrotowy na ramiona -działają w przeciwnych kierunkach / pojedynćze / od kierowcy ramie w ustawieniu jak normalnie widać prace. Natomiast to drugie od pasażera ma przekładnię i dlatego mechanizm kręci przeciwnie. Trudno to mi wytłumaczyć, ale jak się zacznie robić to powinno być zrozumiałe. Oprócz wycieraczek mankamentem just tu słabe przyśpieszenie, na starcie na światłach itd. Na trasie zachowuje się bardzo płynnie, przyspieszając bez potrzeby redukcji to. Łańcuchy rozrządu niestety nie są wieczne, też trzeba wymienić. U nas połamane były jeszcze osłonki tych łańcuchów. Auto dalej jednak działało. Problem mieliśmy ze sterownikiem pompy paliwowej, warto sprawdzać przepływomierz, zmieniać filtr powietrza itd jak w dieslach. 3 mankamentem jest blacharka, chyba robiona w Hiszpanii, słabo zabezpieczona przed wodą. Dobrze jest konserwować podwozie itd. Życzę powodzenia!! Auto jest bardzo pakowne i służy nam już wiele lat. Bardzo szybko wyjmuje się fotele i mamy praktycznie bagażówkę. -To rzeczywiście MPV - bardzo dzielne auto wielofunkcyjne / cross over. W PL nadal mylone jest z kombi. Ma też więcej miejsca w środku niż kaszkaj. Szkoda że nie kontynuowano produkcji i modernizacji. Edited August 8, 2016 by TinoSE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest waldemarglab Posted September 30, 2016 Share Posted September 30, 2016 Witam. Mam problem z wycieraczkami na pozycji czasowej, tzn. wycieraczki nie wykonują pełnego cyklu tylko przesuwają się skokowo co kilka centymetrów. Po pchnięciu manetki w górę wycieraczki także nie wykonują cyklu lecz zatrzymują się w momencie puszczenia manetki. Na zwykłym i szybkim biegu działają dobrze. Co jest grane? U mnie były te same objawy. Skontrolowałem profilaktycznie przekaźnik i przełącznik wycieraczek- (wszytko ok.) ale usterka ukryta była obok silnika wycieraczek. Rozwierciłem nity i po ściągnięciu wieczka obudowy okazało się że że blaszki są zabrudzone. Po wyczyszczeniu problem znikną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.