Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drgania kierownicy - przy każdej prędkości, ale po wertepach


motest
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni, 

 

prośba o poradę - nie znalazłem tematu podobnego a więc:

 

Note 2010, 55 tys. 1.4 benzyna.

 

W tym roku serwis - wymiana tarcz, klocków i tulei wahaczy, zbieżność i przekładka opon.

 

Po tym wszystkim przy różnych prędkościach czuję drgania na kole kierownicy.

 

Zabawa z oponami - spowrotem zimówki, jeszcze raz przeważone letnie - nie pomaga.

Ponowne ustawienie zbieżności - niewiele pomogło.

 

Dodam, że nie wygląda na krzywe tarcze - nie ma powiększenia drgań przy hamowaniu. Podobnie raczej nie przeguby - nic nie słychać, ani nie ma problemów z ruszaniem.

 

Charakterystyka drgań wygląda na raczej mechaniczną - pojawia się w różnych zakresach prędkości i nie zmienia się przy przyspieszaniu/hamowaniu (no poza 0 km/h, gdzie znika). Z obserwacji wynika, że najmocniej drgania ujawniają się po przejechaniu po nierównościach - bruku, gorszej drodze.

 

Zawieszanie wygląda na sztywne, mechanik nie widzi luzów itp. 

 

Pytanie - jak to zdiagnozować dalej? O co chodzi?

Edytowane przez moltest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź na stację diagnostyczną - na szarpaki. Powinni znaleźć gdzie masz luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź na stację diagnostyczną - na szarpaki. Powinni znaleźć gdzie masz luz

 

Dzięki - tak zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wypniesz bieg i samochód toczy się na luzie, to też czuć te wibracje ?

 

Właśnie to jest dziwne, bo bywa zupełnie bezobiawowo, ale wystarczy kawałek dziurawej drogi i włącza się "wibra".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wychodzi chyba na to, że to lakiś luz w zawieszeniu. Na dobrej drodze jakoś to się układa i jedzie. Trochę wstrząsów i luz się uaktywnia. Może to być rozwulkanizwanie jakiegoś elementu metalowo-gumowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale luz w zawieszeniu to by były stuki.Niech zerkną jeszcze na tuleje ramy pomocniczej(sanki) lub tuleje wsporników tejże ramy.Nie wiem czy to nie luz w "znanej z tego" kolumnie kierowniczej, ale znowu też by dodatkowo stukało.dziwne to,że drganie pojawiło się po wymianie elementów i tą drogą bym poszedł najpierw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w ASO, bo nigdzie mi nic nie mogli zdiagnozować. ASO zakwalifikowało to jako luz na kolumnie ("krzyżak") - kolega Manix trafił w 10. 

 

Teraz będą  sprowadzać część do ok. 3 tyg. A potem napiszę co i jak.

 

Liczą nieźle - 217 zł za wymianę +553 za część, ale to nie jest przynajmniej 1200 jak wcześniej pisali.

Edytowane przez moltest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wygrałem :D;) ,a na serio ,tą kolumnę można naprawić za parę złotych,jak kol. Ranger podał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do tematu "Patent na". Tam był domowy sposób na luz w kolumnie. Prosty i skuteczny. Koszt ok. 20-30 PLN.

Tani i na 100% sprawdzony, opisany, udowodniony itd :)

Nawet ASO nie zakupiło patentu  więc nie mogą za 1000 zł tego zakładać :D

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi tłumaczył gość, to nie chodzi o tą cześć bezpośrednio, tylko element pod podłogą... Naściemniał mi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wie nikt  ;) Lepiej nad tym nie myśl. Zamówiłeś ,naprawią a na fakturze będzie nr.części i wtedy podasz go tu, a stanie się jasność , czy ściemniał  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,ale "góra"/mocowanie jest wymienne i występuje jako część

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

No to wygląda, że ASO mnie oszukało - wymienili krzyżak - czyli dokładnie tą część idącą od kierownicy do podłogi. Fakt - lekka poprawa, kierownica nie ma takich luzów... Niemniej nie o to chodziło. 

 

Teraz znów diagnoza na koła. 

Edytowane przez moltest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oczekiwaniu na część w ASO mogłeś za 30 złotych kupić obejmę podpowiadaną przez użytkowników forum i założyć na kolumnę we wskazanym na zdjęciach miejscu. Jakby ustało to Ty zrobił byś w jajo ASO mówiąc im Panowie sory ale sam sobie pomogłem, a tak jesteś w plecy kasę i teraz zapewne skorzystasz z wyżej wymienianej porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale osobiście pierwszym krokiem jaki bym zrobił to sprawdzenie czy patent za kilka zł działa.......ja tak zrobiłem bo też minimalnie czułem przeskoki na kierownicy i lekki turkot.

Po założeniu obejmy do tej pory nic się nie dzieje....a to już prawie rok.

A tak pojechał bym do ASO i wybulił grubą kasę nie wiedząc czy pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy jest kowalem szczęścia, w tym przypadku okazuje się że niekoniecznie, swego. Jedni lubią coś samemu podłubać a inni czekają aż kto inny im podłubie. ja na tę bolączkę miałem swój patent. Tam są wypustki  które wchodzą w rowki, ja czując lekki, jakby, luz, przygotowałem stosownej wielkości "kolec-klinik"  który do połowy wsunąłem a potem wbiłem do końca. Od półtora roku jest Ok. Patentem nie chwaliłem się bo to żaden patent a taki, można by rzec, czysto garażowy, od ręki zastosowany, sposób na rozwiązanie problemu, który jednakże owocnym sposobem okazał się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...