Piter10 Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Witam, jestem nowy na forum, od kilku lat jestem szczęśliwym posiadaczem nissana micry K11 z automatyczną skrzynią biegów NCVT.Raz w roku jest taka sytuacja, że nie chce odpalić,szczególnie gdy jest wilgotno na zewnątrz. Auto posiada immobilajzer, i w domyślam się że to za jego przyczyną.Czy ktoś miał podobny problem,i drugie pytanie jak mogę w prosty sposób sprawdzić że to immo jest odpowiedzialne-posiadam tylko miernik samochodowy UT-107.Dziękuję z Góry za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 To mogą być winne przewody wysokigo napięcia(wskazuje na to problem w wilgotne dni) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter10 Opublikowano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 To mogą być winne przewody wysokigo napięcia(wskazuje na to problem w wilgotne dni) Tak też myślałem, nie miałem niestety przewodów na podmianę,wymieniłem świece na nowe-i nic,I tu uwaga-samochód dalej nie pali,zostawiłem przez p[rzypadek kluczyki w stacyjce, oczywiście nie na zapłonie, tylko włożone, przyjeżdżam od teściów po dwóch dniach, i dla hecy mówię a spróbuję raz jeszcze-auto zapaliło bez najmniejszych problemów-w kluczykach u mnie są takie dropsy czerwone-plastikowe guziczki, które łapią połączenie z immo-stąd moje przypuszczenie...Czy ktoś wie jak w takiej sytuacji sprawdzić czy winny jest immo?dysponuje tylko miernikiem UT107?Dodam, że wtedy sprawdzam świece-iskra,paliwo czy jest podawane-czyli te podstawowe.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Częstym przypadkiem jest również zawilgocenie aparatu zapłonowego. Zdejmij kopułkę i zobacz jak wygląda aparat w środku oraz stan oringu/uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter10 Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Tak zrobie,może oring przepuszcza brud i zanieczyszcza czujnik hallotronowy, który jest w środku aparatu zapłonowego, a on jest czuły na zanieczyszczenie.Czy Ty,Mirekg9, wiesz jak sprawdzić diodą 12V taki czujnik?Podobno, można to zrobić, ktoś kręci rozrusznikiem, a dioda przymocowana w odpowienich miejscach powinna mrygać, jeśli czujnki jest dobry. Tylko gdzie przyłożyć końcówki diody??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Nie będę zmyślał - nie wiem. A w książce nie jakiegoś opisu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Tak zrobie,może oring przepuszcza brud i zanieczyszcza czujnik hallotronowy, który jest w środku aparatu zapłonowego, a on jest czuły na zanieczyszczenie.Czy Ty,Mirekg9, wiesz jak sprawdzić diodą 12V taki czujnik?Podobno, można to zrobić, ktoś kręci rozrusznikiem, a dioda przymocowana w odpowienich miejscach powinna mrygać, jeśli czujnki jest dobry. Tylko gdzie przyłożyć końcówki diody??? Jeśli jest to czujnik hallotronowy to trzeba odszukać przewód łączący go ze sterownikiem silnika. Wpinasz się w ten przewód, który jest cały czas połączony z czujnikiem, a drugi przewodzik podpinasz do masy akumulatora. Następnie wyjmij bezpiecznik lub przekaźnik pompy paliwa i zakręć rozrusznikiem. Diada zapewne będzie migać, na pewno nie gasnąć całkowicie. Jednak najlepiej podpiąć czujnik do oscyloskopu i prześledzić jaki sygnał generuje, bo sposób z lampką powie tylko Tobie, że czujnik ten nie stoi w miejscu a na oscyloskopie zobaczysz dokładnie jak zmienia się napięcie i w jakim stanie jest czujnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter10 Opublikowano 24 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Wiem,oscyloskop jest najodpowiedniejszy, i wtedy przy sprawnym czujniku są równe prostokąty, ale odnośnie tej domowej metody,gdzie znajduje się w K11 ten przekażnik pompy paliwa?a jeśli bezpiecznik to rozumiem, że odpowiedzialny za pompe paliwa.Czy ten przekażnik to ten niebieski kwadratowy, ustawiony w rzędzie(jest ich tam chyba 5sztuk), pod maską niedaleko aku? Tak, sprawdziłem,jest tam bezpiecznik odpowiedzialny za zasilanie paliwem.Dziękuje, zamykam temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.