Piter10 Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Witam, jestem nowy na forum, od kilku lat jestem szczęśliwym posiadaczem nissana micry K11 z automatyczną skrzynią biegów NCVT.Raz w roku jest taka sytuacja, że nie chce odpalić,szczególnie gdy jest wilgotno na zewnątrz. Auto posiada immobilajzer, i w domyślam się że to za jego przyczyną.Czy ktoś miał podobny problem,i drugie pytanie jak mogę w prosty sposób sprawdzić że to immo jest odpowiedzialne-posiadam tylko miernik samochodowy UT-107.Dziękuję z Góry za podpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 To mogą być winne przewody wysokigo napięcia(wskazuje na to problem w wilgotne dni) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piter10 Posted May 21, 2015 Author Share Posted May 21, 2015 To mogą być winne przewody wysokigo napięcia(wskazuje na to problem w wilgotne dni) Tak też myślałem, nie miałem niestety przewodów na podmianę,wymieniłem świece na nowe-i nic,I tu uwaga-samochód dalej nie pali,zostawiłem przez p[rzypadek kluczyki w stacyjce, oczywiście nie na zapłonie, tylko włożone, przyjeżdżam od teściów po dwóch dniach, i dla hecy mówię a spróbuję raz jeszcze-auto zapaliło bez najmniejszych problemów-w kluczykach u mnie są takie dropsy czerwone-plastikowe guziczki, które łapią połączenie z immo-stąd moje przypuszczenie...Czy ktoś wie jak w takiej sytuacji sprawdzić czy winny jest immo?dysponuje tylko miernikiem UT107?Dodam, że wtedy sprawdzam świece-iskra,paliwo czy jest podawane-czyli te podstawowe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Częstym przypadkiem jest również zawilgocenie aparatu zapłonowego. Zdejmij kopułkę i zobacz jak wygląda aparat w środku oraz stan oringu/uszczelki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piter10 Posted July 17, 2015 Author Share Posted July 17, 2015 Tak zrobie,może oring przepuszcza brud i zanieczyszcza czujnik hallotronowy, który jest w środku aparatu zapłonowego, a on jest czuły na zanieczyszczenie.Czy Ty,Mirekg9, wiesz jak sprawdzić diodą 12V taki czujnik?Podobno, można to zrobić, ktoś kręci rozrusznikiem, a dioda przymocowana w odpowienich miejscach powinna mrygać, jeśli czujnki jest dobry. Tylko gdzie przyłożyć końcówki diody??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Nie będę zmyślał - nie wiem. A w książce nie jakiegoś opisu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piorun_ Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Tak zrobie,może oring przepuszcza brud i zanieczyszcza czujnik hallotronowy, który jest w środku aparatu zapłonowego, a on jest czuły na zanieczyszczenie.Czy Ty,Mirekg9, wiesz jak sprawdzić diodą 12V taki czujnik?Podobno, można to zrobić, ktoś kręci rozrusznikiem, a dioda przymocowana w odpowienich miejscach powinna mrygać, jeśli czujnki jest dobry. Tylko gdzie przyłożyć końcówki diody??? Jeśli jest to czujnik hallotronowy to trzeba odszukać przewód łączący go ze sterownikiem silnika. Wpinasz się w ten przewód, który jest cały czas połączony z czujnikiem, a drugi przewodzik podpinasz do masy akumulatora. Następnie wyjmij bezpiecznik lub przekaźnik pompy paliwa i zakręć rozrusznikiem. Diada zapewne będzie migać, na pewno nie gasnąć całkowicie. Jednak najlepiej podpiąć czujnik do oscyloskopu i prześledzić jaki sygnał generuje, bo sposób z lampką powie tylko Tobie, że czujnik ten nie stoi w miejscu a na oscyloskopie zobaczysz dokładnie jak zmienia się napięcie i w jakim stanie jest czujnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piter10 Posted July 24, 2015 Author Share Posted July 24, 2015 Wiem,oscyloskop jest najodpowiedniejszy, i wtedy przy sprawnym czujniku są równe prostokąty, ale odnośnie tej domowej metody,gdzie znajduje się w K11 ten przekażnik pompy paliwa?a jeśli bezpiecznik to rozumiem, że odpowiedzialny za pompe paliwa.Czy ten przekażnik to ten niebieski kwadratowy, ustawiony w rzędzie(jest ich tam chyba 5sztuk), pod maską niedaleko aku? Tak, sprawdziłem,jest tam bezpiecznik odpowiedzialny za zasilanie paliwem.Dziękuje, zamykam temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.