Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej cieknie z chłodnicy intercooler


pawel2424
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam następujący problem, w moim X-tail 4x4 2.2 dci ciekł olej z chłodnicy intercooler (auto świeżo kupione - przebieg ok. 200 tyś ) 

 

Z opinii w internecie oraz info. od mechanika wynikało że należało by zrobić turbinę. 

 

Turbina została zregenerowana, jest na nią 2 lata gwarancji (1000zł wyleciało mi z portfela) a efekt jest jest odwrotny do zamierzonego, olej cieknie dokładnie z tego samego miejsca z którego ciekł (jest mała nieszczelność na samej chłodnicy) 

dodatkowo, którędyś leci jeszcze płyn chłodniczy... odpowietrza sie ? 

 

Celowo nie wymieniam chłodnicy ponieważ ten olej ma chociaż jakieś ujście - nie chcę żeby go zaciągnął do spalania.

 

- Olej był wymieniony na nowy

- mam wrażenie że cieknie bardziej niż ciekło

 

ktoś może mi coś podpowiedzieć z autopsji ? Raczej nie powinien być to olej z odmy... a jeśli jest to jak go zwalczyć ? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, przy tej ilości oleju w tym obwodzie, nie mam zamiaru tego robić bo go zaciągnie do spalania, rozumiem jeśli komuś kapnie raz na jakiś czas ale ja mam na kostce pod garażem małą kałużę ... Tam nie ma prawa być oleju po tej naprawie 

Edytowane przez pawel2424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile tego oleju tam jest i gdzie wycieka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wycieka z lewego górnego rogu chłodnicy, cały układ był oczyszczony przed zamontowaniem regenerowanej turbiny. Cieknie no tak na oko ok. 5-10ml po każdej jeździe i odstawieniu pod garaż, a przecież w trakcie jazdy i na mieście też musi lecieć... 

Edytowane przez pawel2424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli cieknie tam gdzie w większości przypadków. Też tak miałem, pospawałem i spokój. Od spawania zrobiłem ok 25000 km i jest dobrze. Turbo było regenerowane przed spawaniem a mimo to był olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie spawałeś ? mam tutaj na miejscu zakład który chce mi to pospawać za 100zł / tak na marginesie też mam 2.2 dci 2004 4x4 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma Valdi z Tarczyna. Zaspawanie dziurki nic nie da. Trzeba wspawać nowy rdzeń. Ten wspawany jest solidniejszy niż ori.


... tak na marginesie też mam 2.2 dci 2004 4x4 

Więc uzupełnij profil o model, silnik i rocznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wycieka z lewego górnego rogu chłodnicy, cały układ był oczyszczony przed zamontowaniem regenerowanej turbiny. Cieknie no tak na oko ok. 5-10ml po każdej jeździe i odstawieniu pod garaż, a przecież w trakcie jazdy i na mieście też musi lecieć... 

trochę dużo tego oleju - mierzyłeś to jakoś czy tak Ci się wydaje? takie ilości to już konkretne przedmuchy w silniku musiałyby być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę dużo tego oleju - mierzyłeś to jakoś czy tak Ci się wydaje? takie ilości to już konkretne przedmuchy w silniku musiałyby być.

5-10 ml. na przejazd? Jeśli jest tak jak pisze to turbina pływa w oleju, a przy takim przedmuchu silnik dawno by się "rozbiegał".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, niestety jest tak jak piszę... w poniedziałek turbina idzie na gwarancję... Na tą chwilę odłączyłem odmę 

 

Poprawcie mnie jeśli się mylę, na chłopski rozum to teraz : 

 

1. jak będzie olej w butelce to odma 

2. jak będzie dalej ciekło spod spodu w tej ilości to znaczy że turbina 

3. jak przestanie cieć w ogóle tzn. że odma bo bez podciśnienia nie zaciąga oleju. 

 

 

- EDIT 

 

Rezultat mojego pseudo testu jest następujący

- z ICK leci ale jakieś 15%

- z odmy leci ale jakieś 5% - dodatkowo kopci na siwo ale leciutko 

- 80% całego wycieku nie pochodzi z tego układu... no nie ma bata (wyciek się zwiększył po regeneracji turbiny) coś musi być nie dokręcone, urwane, uderzone etc. 

Może poprzedni właściciel przed sprzedażą wlał mi uszczelniacz do silnika... i teraz po wlaniu nowego przy regeneracji cieknie każdym otworem... ???

Generalnie samochód ma BDB duże kopyto 

I jest wyjątkowo zadbany (niezużyty wewnątrz) te 200 tyś które ma nalatane uznałbym za realne no może + jakieś max 50 

 

reasumując 20% które leciało to tak na oko ilość która leciała wcześniej (przed regeneracją turbiny) 

post-92036-0-30407400-1433064409_thumb.jpg

Edytowane przez pawel2424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł zrób turbinę wyciągnij intercooler wylej z niego olej następnie zaspawaj dziurę lub wymień rdzeń i ma być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...