yoozva Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Panowie, noszę się z zamiarem wymiany letnich opon. Obecnie mam pirelki scorpin, ale że jest to opona szosowa, a chciałbym coś bardziej "terenowego" lub coś co będzie się lepiej wgryzało w błoto, proszę was o radę i doświadczenia z oponami takiego typu. Rozważam na razie dwie opcje: Generel Grabber AT2 Falken Wildpeak A/T Opony nie muszą być ciche. Ważne żeby w lekkim terenie mieć lepszą przyczepność i żeby opona nie zalepiała mi się błotem, tak jak to jest w przypadku opon szosowych. Rozmiar mam 215/60 R17. {w tym miejscu mam również (trochę głupie) pytanie, czy jak zwiększę rozmiar opon do np. 225/65 lub 225/70 to czy będę nimi szorował po nadkolach ? } Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Na oponeo znalazłem jeszcze Falken WPAT01. Po wzorze bieżnika wydaje mi się że falkeny mają agresywniejszy i powinny lepiej się wgryzać. Ja już wyrosłem z AT, ale jak kupiłem auto, to było na izzardach AT i to słabych a mi na początek wystarczały. Gorzej na mokrej trawie na przykład, ale nowa opona powinna dawać radę. Z tych 2 wybrałbym falkena. Falken na ceneo od 366pln. Co do zmiany rozmiaru to nie pomogę niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarski Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Ja od roku jeżdżę na Yokohamach Geolandar AT-S i nie mam zbytnio powodów do narzekania. Używam je jako całoroczne. W lekkim terenie dobrze sobie radzą. Cena myślę też całkiem przystępna chociaż Twoje 17 nieco droższe są od moich 16. Ogólnie Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 AT jaki by nie był będzie się zalepiał błotem jak szosówka. Masz jeszcze BFG AT, kumho Kl78 do błota to mało agresywyn MT np. kumho KL-71 - niby MT ale grzbiet ma dość łagodny,tylko czy nie będzie to przerost formy nad treścią? osobiście wybrałbym Cooper discoverer MS (nie MS2) - jest to zimówka, ale ma lepszy bieżnik niż niejedna opona AT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 General Graber w Parchu kolegi spisywały się dobrze, ale doopy nie urywały. Co do rozmiaru, pytaj kolegów co podnosili zawias. ( Zeshky i Bartezm ) Zeshky zresztą już się udzielił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Biorąc pod uwagę że T30 to nie Patrol i jest co urwać to kierowałbym się zasadą: Im agresywniejszy bieżnik tym mniejszy rozmiar. Robiłbym tak: MT - 215/60 R16 lub 215/65 R16 AT - 215/65 R16 lub 215/70 R16 szosówka/zimówka - 215/70 R16 lub 225/70 R16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Tak, tylko kolega ma 17. Po za tym to jak wspomnieliśmy to nie terenówka, wiec o czym mowa. Zaproponowałem agresywny bieżnik at przy tym rozmiarze. Jak będzie potrzebował Mt to znak żeby zmienić auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 (edytowane) ... Yokohamach Geolandar AT-S.... AT jaki by nie był będzie się zalepiał błotem jak szosówka. fuckt Moje zimowe dunlopy ( sj6) całkiem nieźle radziły sobie na sypkich podłożach i lekkim błotku (typu podjazd pod górkę po mokrej trawie na łące). Wadą jest zauważalny ubytek wysokości bieżnika przy używaniu w sezonie letnim. Jeśli chodzi o głębsze błoto - to może warto pomyśleć o łańcuchach? Po kolana w papke wjeżdża się raczej sporadycznie i wydaje mi się że na jedną max dwie przeprawy nie opłaca się kupować MT. Zwłaszcza, że wklejenie może zakończyć się urwaniem kawałka budy przy wyciąganiu... Co do rozmiaru... jestem typowym samcem i twierdzę, że rozmiar ma znaczenie 225/70/16 Edytowane 30 Maja 2015 przez Bartezm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarski Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Coś nie tak z nimi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 na jesieni takie obuje na Xa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoozva Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Panowie, nie chcę robić przerostu nad treścią no i X to nie terenówka. Zależy mi na agresywniejszym bieżniku i wyższym, ale nie ma oponach typu MT, bo tak jak Bartez napisał, na dwie przeprawy nie ma sensu kupować, a na większe błoto to łańcuchy założę. Bardziej zależy mi na bieżniku, który będzie sobie radził w lekkim błocie i na sypkiej nawierzchni no i rozmiarze R17, żeby nie iść w koszty kupowania nowych felg, bo opony to już będzie wydatek. Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z rozmiarami, czy przy zachowaniu R17 wejdą mi bez kłopotów opony z rozmiarem 235 lub 245/65 lub 70 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 W t31 mam Toyo AT i jestem bardzo zadowolony- opony bardzo uniwersalne a poza asfaltem znacznie lepsze od zwykłych. Wiele dobrego słyszałem o pirelli atr niestety rozmiar nie pasuje do t31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 jeśli chodzi o wielkość to najbardziej zbliżona do moich jest 225/65/17. Czy wejdą większe??? nie wiem - bez sprawdzenia będzie to gdybanie. wybór opony: http://www.opony.com.pl/opony/dunlop/grandtrek-at3/225/65R17/102/H/?idp=25164 http://www.opony.com.pl/opony/dunlop/grandtrek-at3/225/70R16/103/T/?idp=25166 wzór bieżnika: http://www.opony.com.pl/opony/yokohama/geolandar-a-t-s-g012/225/70R16/102/H/?idp=64562 http://www.opony.com.pl/opony/bfgoodrich/all-terrain-t-a-ko/225/70R16/102/R/?idp=7096 różnica w cenie 50-100zł na sztuce między 16 a 17 cali a jak by tak spróbować trafić po taniości drugi kpl mniejszych felg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Ten z ogłoszenia wcisnął ale oprócz rozmiarów opon nic nie rozumiem http://tyumen.drom.ru/nissan/x-trail/17922187.html 235 65 r17 .. .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 znaczy wejdą,,, nie widać liftu zawiasu. Według kalkulatora 235 jest 16mm wyższe niż moje http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ ps ciekawe ogłoszenie 280KM z silnika 2.0... i na automacie... jeśli chcesz to mam turbinke garreta do sprzedania 300kuni będzie można z niej wycisnąć na luzaku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Tak to wersja GT http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=108053 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 To nie GT - to do sprzedania to było zwykłe 2.0 a właściciel sam dołożył turbo i wszystkie pozostałe gadżety o czym informuje w ogłoszeniu. "Тюнинг: На авто установлено: турбина G2871R(обвязана на армированных шлангах), фронтальный интеркуллер, блу-офф HKS, радиатор охлаждения АКПП, выхлоп на трубе 76мм, датчики BOOST (давления наддува), EGT (температура выхлопных газов) Tuning: auto wyposażono: turbo G2871R (wyposażone w węże zbrojone/w oplocie), przedni intercooler /też taki mam /, blow-off HKS, chłodnica AKPP, wydech o średnicy 76mm, czujnik boost (ciśnienia doładowania), EGT (temperatura spalin) ... aaaaa, jak już się rozpędziłem to i resztę machnę... Двигатель: бензин, 2.0 л Трансмиссия: автоматПривод: 4WDЦвет: серебристыйПробег по России: естьПробег, км: 256000 silnik: benzyna 2,0l skrzynia: automatyczna Napęd: 4wd kolor: srebrzysty Przebieg po Rosji: jest Przebieg: 256kkm Дополнительно: Продам шустрый паркетник) Мотор sr20vet на турбине G2871R (в ПТС 280 л. с.) Салон кожа, установлена 2din магнитола Pionner. Колеса 235/65/R17 . 2 режима трансмиссии - 4wd avto (задний мост подключается сам при пробуксовке) и 4wd lock (постоянный полный привод). Установлена автосигнализация с автозапуском и турботаймером, спойлер. Установлен би-ксенон + ксенон в туманках. Сделана шумоизоляция. Не конструктор, не распил, не надгрыз, не ЛЕГО! ! ! (ПТС оригинал 25 регион) Авто не участвовало в дтп, кузов ровный, имеющиеся недостатки по кузову есть на фото. За наличку ТОРГ у капота!!! Informacje dodatkowe: Sprzedam zwinny parkietnik (tak nazywają suvy), silnik sr20vet z turbo G2871R (moc 280KM). Wnętrze skóra, zainstalowany odtwarzacz 2 din pionner. Koła 235/65/R17. Dwa sposoby napędu - 4wd auto (tylny most załącza się sam przy uślizgu) i 4wd lock (stały napęd 4x4). Założony alarm z zapalanie zdalnym, "turbozegary", spojler. Założony biksenon + ksenon w światłach przeciwmgielnych. Wygłuszony. Nie klocki (w znaczeniu, że nie składany z kilku aut), nie był cięty, bez rdzy, nie lego. (Składany oryginalnie w 25 regionie). Auto nie brało udziału w wypadku, nadwozie równe, posiada wady lakiernicze widoczne na foto. Za gotówkę będziemy się targować na masce. Обмен: на более дорогую, на равноценную, на более дешевую możliwa zamiana: na trochę droższe, na taką samą cenę lub trochę tańsze (auto) jak coś to służę pomocą jeśli chodzi o języki wschodnio-prawie-europejskie (rus-ang/ang-rus - też) http://www.opony.com.pl/opony/yokohama/geolandar-h-t-s-g051/235/65R17/108/H/?idp=45025 http://www.opony.com.pl/opony/dunlop/grandtrek-at3/225/65R17/102/H/?idp=25164 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 A noi wszystko jasne, dzięki za wyjaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Witajcie koledzy i koleżanki Oglądałem sporo nagrań z oponami AT w roli głównej...z ocen kierowców wynika, że na tej oponie mam na myśli szerokiej w miarę dobrze prowadzi się auto...na szosie nie są aż tak głośne, na mokrej nawierzchni dobrze się zachowują, ponad to dobrze sobie radzą w terenie jak i na śniegu co więcej na lodzie podczas jazdy wbijają się w lud... czy to prawda... podam po niżej link o jaki wygląd opony mi chodzi, niech się wypowiedzą osoby które może użytkują właśnie taki zestawik i czy go polecają, opona raczej pod wszystkie pory roku http://allegro.pl/4-nowe-opony-bieznikowane-215-65r16-at-2016-hit-i6628272090.html#thumb/3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dir33 Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 to są "nalewki", czyli dawne używane, mój sąsiad ma i wiem , że "wyją na szosie". 2 lata gwar. to trochę mało za 800pln no nie wiem, może zainwestuj w używane i popytaj np.tu; https://www.facebook.com/groups/560339817397960/?fref=ts daj znac o swoim wyborze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 (edytowane) Bieżnikowane bym sobie odpuścił ale BFG jak najbardziej na tak.Zapytaj kolege Bartezm bo on chyba śmigał na takich to powie coś więcej Ja mam takie i są ok, ciche i przyczepność dobra http://allegro.pl/1x-cooper-discoverer-at3-225-75r16-104-t-opona-cal-i6600541859.html Edytowane 8 Lutego 2017 przez rademenez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CORNEL Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Trochę przerost formy nad treścią - zakładanie AT do X-Traila. Opona BFG AT to typowa opona do większych aut o większych możliwościach terenowych. Miałem Colwaye o wzorze BFG AT, jeździło się super, szczególnie w śniegu, w błocie dopóki nie zawisłem na mostach. W X-Trailu mam od roku Yokohama Geolandar ATS i jestem bardzo zadowolony zarówno w lecie w błocie jak i w zimie w śniegu. X-Trail to nie jest terenówka, jest za delikatny, ma za mały prześwit. Nalewek nie polecam, ponieważ ciężko je wyważyć, czasami odpada fragment bieżnika. Lepsza oryginalna opona ale z delikatniejszym bieżnikiem. Jak chcesz jeździć w ciężkim terenie i motać to kup coś na ramie. Swojego X-Traila użytkuję na wyjazdy na ryby i polowania ale większość trasy pokonuję asfaltem. Wcześniej miałem Discovery 300Tdi, jeździłem też Daihatsu Rocky. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Koledzy podałem dla przykładu Koledzy podałem dla przykładu Koledzy podałem dla przykładu Koledzy podałem dla przykładu Koledzy podałem dla przykładu Koledzy podałem dla przykładu Koledzy podałem dla przykładu bieżniki odpadaja 100%, biorę pod uwagę BF AT 205/70/16 za 590zł sztuka, 5 lat gwarancji, wiem że to nie czołg w teren ale szkoda mi go sprzedać teraz tym bardziej, że lpg nowe i wątpię żeby się zwróciła kwota przy sprzedaży bo oglądałem PAJERO 3.0 V6 LPG 2002r za 20000zł, zobaczymy jak to będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 (edytowane) Ja jeżdżę na takich. Na głęboki śnieg i błoto super, na suchym mocno huczą . Skusiła mnie na nie dożywotnia gwarancja w cenie na uszkodzenia z mojej winy, o której sprzedawcy nic nie mówią. Edytowane 10 Lutego 2017 przez Mały Stanley Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 11 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 Siur. Zwłaszcza jak ktoś rzadko zjeżdża z asfaltu. Ja jako prawie już emeryt, powiem tak: We wszystkich poprzednich samochodach szczególnie mocnych, zawsze starałem się być na bieżąco z nowinkami w ogumieniu. Teraz przesiadłszy się na dostojnego Xa, powiedziałem basta. Z natury jestem leniwy, rzadko w terenie, zimy u nas są takie sobie, nie jeżdżę z reguły ponad 140 km/h, irytuje mnie upierdliwość sezonowej zmiany kół. W zeszłym roku założyłem wielosezonowe chińskie Nexeny. Powiem, że miałem dusze na ramieniu, ale zostałem przyjemnie zaskoczony. Na takie moje potrzeby jak wyżej, świat i ludzie. Nie za głośna na asfalcie, na błocie i śniegu przyzwoicie, cena zabawna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.