gkowal Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Miałem opony całoroczne Dunlop Grandtrek st20 i po pierwszej zimie zakupiłem prawdziwe zimówki BRIDGESTONE Blizzak DMZ3. Jak dla mnie różnica jest kolosalna w krytycznych warunkach. Mieszkam pod Warszawą więc śnieżnych dni jest niewiele, ale gdy spadł śnieg jak dla mnie przewaga prawdziwych zimówek była wyraźna w stosunku do całorocznych. W 3 czy 4-tym roku używania opon całorocznych miałem problem z wyjechaniem latem po trawie pod górę. Koła się kręciły, ale samochód nie chciał wyjechać. Dopiero dał radę jak wysiedli pasażerowie. Pewnie wtedy ich bieżnik już był bliżej letnich, no ale w sumie miały oznaczenie M+S. Po tych całorocznych na lato kupiłem typowo letnie i przestałem się oszukiwać o zaletach całorocznych. Dzisiaj jak jadę zimą w góry, to przynajmniej wiem, że jak nie dam rady gdzieś podjechać to albo warunki są za ciężkie, albo moje umiejętności za słabe. Ale nie zastanawiam się czy dałbym radę na innych oponach. To są tylko moje subiektywne spostrzeżenia, ale z oponami całorocznymi to jest trochę jak z ubezpieczeniem AC. Dopóki ubezpieczenie mamy ale na szczęście z niego nie korzystamy to przy starszym samochodzie zaczynamy się zastanawiać czy jest nam potrzebne. W przypadku opon całorocznych dopiero po dzwonie zastanawiamy się czy mając jednak opony typowo letnie lub zimowe udało by się uniknąć tego przykrego zdarzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Idąc twoim tokiem myślenia to po dzwonie z poszkodowanymi możemy się również zastanawiać czy wyszli byśmy bez szwanku gdybyśmy jechali najnowszym volvo prosto z salonu. A jednak nie kupujesz co roku nowego volvo tylko jeździsz x-trailem ( i volvo to tylko przykład nie czepiać się ,że nie przoduje już w bezpieczeństwie) Zawsze trzeba szukać złotego środka między tym co najlepsze a tym na co nas stać.( jeśli ktoś uważa ,że na bezpieczeństwie nie powinno się oszczędzać to znów odsyłam go do zakupu powyższego volvo ) Dla mnie niejeżdżącego w góry i widzącego śnieg na drogach przez 3 dni w roku całoroczne w zupełności wystarczają. Na całorocznych moje auto dosyć dobrze hamuje,późno wpada w poślizg przy hamowaniu i załącza abs, Pod górki też podjeżdża spoko. Górka porośnięta trawą ( i oby nie mokrą ) to trudny temat i załadowane auto może mieć z tym problem obojętnie od opon. Zimą w górach nawet najlepsze zimówki mogą nie starczyć i i tak będziesz się zastanawiał czy może powinieneś był założyć łańcuchy bo to one i opony z kolcami są do jazdy po lodzie i śniegu. Zwykłe zimówki mają się trzymać asfaltu i tu należało by je porównywać z całorocznymi oponami moim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Opony to tylko dodatek, one nie ratuja zycia;-) Najwazniejszy jest mozg i myslenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 W 3 czy 4-tym roku używania opon całorocznych miałem problem z wyjechaniem latem po trawie pod górę. Koła się kręciły, ale samochód nie chciał wyjechać. Ja założyłem całoroczne z nutką AT bieżnik jest bardziej agresywny niż w letnich. Na błoto się nie nadają ale mokrą trawę myślę że przemielą. Jeśli chodzi o zimę w zach-pom to skończyła się jakoś koło roku 2005-2007... Zimówki sprawdzają się dwa sezony - później są na dojechanie w lato. W tym sezonie śniegu starczyło na jeden weekend, a dalej trzymam się swojego zdania, że na mokrym asfalcie (80% warunków drogowych) całoroczna sprawuje się zdecydowanie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Przez wiekszą część zimy nie tylko w zachodniej czy pólnocnej Polsce ale raczej całym kraju drogi sa mokre a na takiej nawierzchni o wiele lepsza przyyczepnośc bedzie miala opona całoroczna od zimowej. Pomijam juz aspekt ,,ze zimówki szybciej ulega zuzyciu i a szczególnie juz z wiekiem swoje właściwości tracą najszybciej ze wszystkich rodzajow opon.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Chlopaki, poleciliscie w koncu autorowi watka jakies opony ATr17 co wejda spokojnie w nadkola bo cos sie nie moge doszukac odpowiedzi... Sent from my LG-D855 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 też chcesz at na 17? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 A tam od razu chce. Rozpatruje czy warto jak narazie, bo opony i tak bedzie trzeba zmienic. Sent from my LG-D855 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 warto wstaniesz na nogi, spotkamy się - pogadamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 od wczoraj kuśtykam w czyms jak but do jazdy na nartach. Xem zrobilem juz pierwsze 100km od miesiaca Sent from my LG-D855 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Siema siema wiosna bliżej, kapcie w końcu kupiłem i założyłem Foto zamieszczam, jak na razie 40km za mną... zadowolony jestem, cena 1200zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalleanka Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Ładne. Jestem trochę dziwny, bo opony które kupuję muszą mieć ładny bieznik. Sam mam poprzedni wzór rainexpertów, U żony własnie zmieniliśmy rainsport 2 (205/50/16) na rainsport 3. Dobre opony, chociaż głośne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darianow Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Witam, przeczytałam wątek, ale poproszę o skróconą ostateczną radę, bo jednak nie wiem na jakie opony jakiej firmy się zdecydować. Szukam opon na felgi 17, całorocznych, jeżdżę głownie po mieście, może 15% czasu po lasach, zależy mi na czymś uniwersalnym w średniej cenie, niezwiększającego spalania. Wyszukiwarki opon polecają rozmiar 215/60/17. z góry dziękuję za radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Porez Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Witam, przeczytałam wątek, ale poproszę o skróconą ostateczną radę, bo jednak nie wiem na jakie opony jakiej firmy się zdecydować. Szukam opon na felgi 17, całorocznych, jeżdżę głownie po mieście, może 15% czasu po lasach, zależy mi na czymś uniwersalnym w średniej cenie, niezwiększającego spalania. Wyszukiwarki opon polecają rozmiar 215/60/17. z góry dziękuję za radę Średnia cena to nie będzie, ale ja bym wybrał Goodyear Vector 4seasons G2. Pozwolę sobie dołączyć się do dyskusji, choć w moim wypadku będzie to opona do T31. Seryjny rozmiar - 215/60r17 Wygląda co najmniej słabo. A ja lubię jak mi się mój samochód podoba Szperając w internecie natrafiłem na takie info dot. T31: I have 235/65 R17 for summer and 225/65 R17 for winter (original size 215/60 R17) * 235/65 will look a bit more badass than 225/65 * 235/65 will rub when turning full lock * 235/65 will have worse fuel economy than 225/65 (it can depend on tread) * 235/65 Speedometer is spot on (measured with GPS readings) * 225/65 will not rub * 225/65 seems to suit gearing better (6 speed auto) * 225/65 will get better mpg If you are not lifted, I suggest 225/65 Jestem praktycznie zdecydowany na zakup BFG All-Terrain T/A KO2 w rozmiarze 225/65r17. Pytanie do użytkowników, którzy na własnej skórze przeszli taką zmianę (z letnich/całorocznych na ATki). Na ile uciążliwa jest ta opona w codziennym użytkowaniu? Mam na myśli głównie dwa aspekty - hałas i zużycie paliwa - wiem, że wzrośnie pytanie ile Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 (edytowane) Witam, przeczytałam wątek, ale poproszę o skróconą ostateczną radę, bo jednak nie wiem na jakie opony jakiej firmy się zdecydować. Szukam opon na felgi 17, całorocznych, bardziej bym sie skupil na klasie producenta, tzn. tym czy ma to byc opona premium czy budzetowa, zreszta w klasie opon wielosezonowych dla pojazdow 4x4 nie ma ich az tak wiele, IMO zaufanie budza Pirelli Scorpion Verde All Season (przy czym sa aktualnie w sprzedazy 2 rodzaje tej samej opony rozniacej sie oporami toczenia (jedna w klasie C, druga w klasie E z roznica w cenie c. 40 PLN/szt) Średnia cena to nie będzie, ale ja bym wybrał Goodyear Vector 4seasons G2. to opona z tzw. bieznikiem kierunkowym a chcac uniknac uciazliwego przekladania, wlasciwszym wydaje sie zastosowanie opony symetrycznej lub asymetrycznej secundo opona ktora rekomendujesz jest opona dla aut osobowych a nie aut z napedem 4x4, co prawda nie ma zakazu stosowania takich opon w naszych autach ale... np. ubezpieczyciel czycha : / pozdrawiam Edytowane 6 Maja 2017 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Porez Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 to opona z tzw. bieznikiem kierunkowym a chcac uniknac uciazliwego przekladania, wlasciwszym wydaje sie zastosowanie opony symetrycznej lub asymetrycznej secundo opona ktora rekomendujesz jest opona dla aut osobowych a nie aut z napedem 4x4, co prawda nie ma zakazu stosowania takich opon w naszych autach ale... np. ubezpieczyciel czycha : / pozdrawiam Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. U mnie w dowodzie X-Trail jest autem osobowym, a nie ciężarowym. Indeks nośności dla tej opony według producenta to 96/715kg - identyczny jak w przypadku wielu opon sygnowanych dla aut 4x4. Nie jestem jakiś wybitnie oblatany w tej materii. W poprzednich autach zawsze kupowałem set - lato Micheliny / zima Yokohama. Byłem mega zadowolony zarówno z jednych jak i drugich,. Jest to pierwsze moje auto "tego" typu, chętnie się dowiem jakichś niuansów. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 przeciez nie napisalem ze nalezy nabyc opony do auta ciezarowego tylko do auta z napedem 4x4 taka opona oprocz wspomnianej przez Ciebie nosnosci powinna sie charakteryzowac rowniez odpowiednia wytrzymaloscia a na mysli mialem to ze opony dedykowane do aut z takim napedem pomimo identycznych indeksow eksploatacyjnych, zostaly wykonane w innych technologiach, z uzyciem najnowoczesniejszych materialow i zwykle zostal dla nich opracowany inny bieznik wykladu na ten temat nie bede Ci robil bo nie jestem ekspertem przemyslu oponiarskiego ale znajac powyzsze reszte z latwoscia znjdziesz w sieci pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Borguś - no może jaj to sobie nie dam uciąć ale tak na 90% ta "inna technologia, uzyciem najnowoczesniejszych materialow" to taka "prowitamina b5" czyli reklama/marketing... suvy gro czasu spędzają na asfalcie i jak ktoś zaburza proporcje asfalt/offroad to raczej kupuje AT i ma wywalone na technologie a stawia na rzeźbę bieżnika ja ATki polecam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 To może ja: Użyłem na asfalcie dotąd wiele kompletów różnych firm. Klasa budżetowa (viking, marshall, dayton) oraz premium (michelin latitude, te fabryczne od nowości dunlopy wielosezonowe, zimowe pirelli scorpion, te deszczowe uniroyale). I nie widzę k**wa żadnych, ale to kurwax2 żadnych różnic w jeździe...Jedyne co to w GVitarze mam teraz Falken Ziex 17 i te uznaję za bujające autem ale moja żona nie odczuwa tego. Jednak w terenie, w który się nie zapuszczam to jednak słuchałbym bezwzględnie BArteza. On robił z auta koparkę i wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 (edytowane) Średnia cena to nie będzie, ale ja bym wybrał Goodyear Vector 4seasons G2. Pozwolę sobie dołączyć się do dyskusji, choć w moim wypadku będzie to opona do T31. Seryjny rozmiar - 215/60r17 Wygląda co najmniej słabo. A ja lubię jak mi się mój samochód podoba Szperając w internecie natrafiłem na takie info dot. T31: Jestem praktycznie zdecydowany na zakup BFG All-Terrain T/A KO2 w rozmiarze 225/65r17. Pytanie do użytkowników, którzy na własnej skórze przeszli taką zmianę (z letnich/całorocznych na ATki). Na ile uciążliwa jest ta opona w codziennym użytkowaniu? Mam na myśli głównie dwa aspekty - hałas i zużycie paliwa - wiem, że wzrośnie pytanie ile Jeżdże na A/T kach Cooper Discower A/T3 i jestem zadowolony,jakiegoś zwiększonego hałasu nie zauważyłem,a spalanie wzrosło do ok.jednego litra więcej ale to bardziej dlatego że założyłem opony dwa rozmiary większe od zalecanych Edytowane 7 Maja 2017 przez rademenez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Bartezm, byc moze masz racje, byc moze nie, a moze jak czesto bywa prawda lezy posrodku a jej wypadkowa bedzie sposob w jaki ktos chce uzywac swojego auta zerknij prosze na pierwsze z brzegu opinie z ponizszego linku pamietajac przy tym o oszczednosc koncernow motoryzacyjnych, nie stosuja one na pierwszy montaz najtanszych opon ale wlasnie te dedykowane do aut z napedem 4x4 (oczwiscie nie te do off-roadu typu hard) http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/opona-osobowa-w-klasie-aut-terenowych/?id=14 karibox, przedmiotem dialogu nie jest dylemat czy na 'teren' powinno sie zakladac ATeki bo to nie ulega watpliwosci, tylko czy do aut typu SUV z napedem 4x4 stosowac opony zgodne z homologacja auta i koncernu oponiarskiego czy zakladac opony jak do zwyklej osobowki? to czy ktos zalozy opony okreslane jako premium czy buzdzetowe zupelnie pomijam zeby nie 'bic piany' pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Borżuniu wątpię by ktoś jeszcze pamiętał o co chodzi autorowi. Ja odpowiadam Darii, a nawet nie odpowiadam tylko sobie piszę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 (edytowane) pamietajac przy tym o oszczednosc koncernow motoryzacyjnych, nie stosuja one na pierwszy montaz najtanszych opon ale wlasnie te dedykowane do aut z napedem 4x4 Raczej od rynku to zależy i od prestiżu marki - za oponę i tak płaci klient a czy nowe autoza 80-100kzl bedzie droższe czy tańsze o 500zł to raczej jest pikuś... Teraz suwy 4x4 to są w opcji. Podstawa to Fwd a opony mają takie same Moja rada jest taka: dobrać opony do warunków klimatycznych... w zach - pom sprawdza się świetnie opona całoroczna (zima to ok 90dni, dni ze śniegiem to ok10, a zaśnieżone drogo to max 2 dni...) za ATkami przemawia fakt że mają więcej mięcha i na dłużej starczą nawet na asfalcie... Jak mieszkałem w Bieszczadach i śnieg miałem po pachy od końca listopada do marca to dunlop sj6 był the best... edit... a Daria jest z Gdańska... to jak znalazł - geolandar ats, wrangler hp lub bardziej agresywne wrangler ats Edytowane 7 Maja 2017 przez Bartezm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Porez Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Jeżdże na A/T kach Cooper Discower A/T3 i jestem zadowolony,jakiegoś zwiększonego hałasu nie zauważyłem,a spalanie wzrosło do ok.jednego litra więcej ale to bardziej dlatego że założyłem opony dwa rozmiary większe od zalecanych Dzięki wielkie! Ja planuję przejście z 215/60 na 225/65 - myślę, że w granicach 0,5-1l więcej powinienem się spokojnie wyrobić. I tak i tak pali jak smok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 (edytowane) Borżuniu wątpię by ktoś jeszcze pamiętał o co chodzi autorowi. Ja odpowiadam Darii, a nawet nie odpowiadam tylko sobie piszę... kariboksiku, po tym, jak wage swojej wypowiedzi ekspresyjnie podkresliles dwoma 'paniami', do glowy by mi nie przyszlo ze odpowiadasz kobiecie jest w Tobie potencjal ; ) Raczej od rynku to zależy i od prestiżu marki - za oponę i tak płaci klient a czy nowe autoza 80-100kzl bedzie droższe czy tańsze o 500zł to raczej jest pikuś... ... Moja rada jest taka: dobrać opony do warunków klimatycznych... w zach - pom sprawdza się świetnie opona całoroczna (zima to ok 90dni, dni ze śniegiem to ok10, a zaśnieżone drogo to max 2 dni...) za ATkami przemawia fakt że mają więcej mięcha i na dłużej starczą nawet na asfalcie... Jak mieszkałem w Bieszczadach i śnieg miałem po pachy od końca listopada do marca to dunlop sj6 był the best... edit... a Daria jest z Gdańska... to jak znalazł - geolandar ats, wrangler hp lub bardziej agresywne wrangler ats pikus jest w przypadku pojedynczych sztuk a nie w przypadku dziesiatek tysiecy pojazdow opuszczajacych tasmy montazowe w kontekscie oszczednosci jakie robia na nas ksiegowi koncernow (pozbawianie aut detali takich jak plastikowe gniazdo kijka podparcia maski czy maty wygluszajacej maske silnika) 'miecha' maja wiecej ale znacznie mniej tzw. lameli co oslabia ich sprawnosc na asfalcie trudno sie nie zgodzic z Twoimi przemysleniami w sprawie opon bo jestes praktykiem i sprawdziles empirycznie to o czym piszesz, po propozycjach zakupu opony dedykowanej autu osobowemu, kolejnej (mojej) propozycji zakupu opony dedykowanej napedowi 4x4, poszedles jeszcze dalej rekomendujac opone sensu stricto off-roadowa patrzac na te trzy opony, pomimo wszystko pozostane przy swoim zdaniu ze uzyte materialy i sposob produkcji tych rodzajow opon moze byc zupelnie rozny ciekawosc moja budzi tez wytrzymalosc lozysk kol przy uzywaniu opon off-roadowych ktore wydaja sie lekko liczac 2x ciezsze od tych 'normalnych' pozdrawiam Edytowane 8 Maja 2017 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.