Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie opony polecacie?


yoozva
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ile ludzi tyle opinii i gustów

aby się nie rozdrabniać ja opony dzielę na 3 grupy: zayebiste (np ATeki), ujowe (chińczyki po 3 zł/szt) i pedalskie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.Panowie przegladam temat rozmowy o oponach i chcialbym zapytac o te nexany wielosezonowe ktore chcialbym wpakowac do t30 o wielkosci 225/75/16.Nie powinno byc problemow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dorzucę swoje 3 grosze bo akurat w temacie się znalazłem.Zakupiłem https://www.oponeo.pl/model-opony/falken-euroall-season-as200

Polecone przez gościa na infolinii po prośbie o sensowne ale budżetowe. Na razie około 3000km - Oczywiście lato , asfalt-miasto , górki dołki mazurskie (poza drogami utwardzonymi) , cieżki deszcz na trasie. Jestem zadowolony. Nie słyszę ich na suchym , na mokrym mocno powyżej prędkości autostradowej (polskiej) też żadnych efektów ubocznych. Nie "noszą" po zaliczeniu głębszej kałuży. Mam napęd FWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

pugi36 o Nokianach słyszałem dużo dobrego przede wszystkim to, że trzymają się dobrze na śliskim i mokrym. Tylko, że całoroczne to chyba nie dla mnie, ja tam wole jednak mieć dedykowane opony na sezon zimowy i letni, jeżeli szukasz opon na lato to mogę polecić np. bridgestone turanza t001 - https://www.sklepopon.com/model-opony/bridgestone-turanza-t001 z których korzystam i jestem zadowolony. Przede wszystkim dobrze trzymają na suchej nawierzchni. 

Edytowane przez Tenor
zbyt wielka czcionka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2018 o 17:08, TomekX-TRAIL napisał:

Osobiście bardzo polecam

Też latem jeżdżę na Uniroyal RainExpert 3, a zimą tylko i wyłącznie Continental   
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno powiedzieć, miękkie są, dlatego mają doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni.Z drugiej strony tymi naszymi klockami nie rozwijamy jakiś tam naddźwiękowych szybkości :)  Mi mój Felix służy głównie  jako holownik do przyczepy kempingowej i tu te opony się sprawdzają, szczególnie na mokrej trawie. Są też trochę głośne, przynajmniej  w porównaniu do Bridgestone jakie miałem poprzednio. Opony budżetowe, czyli stosunkowo tanie, za te pieniądze warto je kupić.Jeżeli by ktoś mnie pytał czy kupiłbym je jeszcze raz odpowiedziałbym - oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem Nokiany i kolega ma też dokładnie te, są dobre.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym Szacunkiem...jak coś jest do wszystkiego to jest...do NICZEGO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, TomekX-TRAIL napisał:

Z całym Szacunkiem...jak coś jest do wszystkiego to jest...do NICZEGO...

Takie myślenie  jest wypadkową długotrwałego ogłupiania kierowców przez lobbystów i polityków.

.Poza tym to tylko i wyłącznie  ma miejsce w krajach  Unii Europejskiej gdzie kierowcy sa zmuszani do jazdy na oponach  sezonowych,gdzie nudzący się biurokraci w Brukseli narzucaja takie przepisy jak i normy kształtu ogórka czy robienie ze ślimaka ryby.

Cała reszta świata i Europy jeździ tylko na oponach całorocznych i nie ma żadnych problemów..Nie ma wiecej wypadków czy kolizji.

Alaska czy Syberia ,kto tam słyszał o oponach zimowych??:lol:

Całoroczne- jak najbardziej polecam zakup! A markowe wielosezonowki czesto przewyzszaja jakoscia i parametrami  opony sezonowe.

A na czystym  lodzie to i tak wszystkie  tak niemal tak samo sie slizgają,wiec szkoda sobie d..e zawracac z dwoma kompletami kół lub opon i brac wielosezonowe.

Lepiej kupic wielosezonowe i miec siwety spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielosezony maja dwie wady, latem znikają w oczach, a cena markowych często jest duuużo wyższa.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam przeczytać, by nie powielać mitów odnośnie Alaski czy Canady. Wielosezony są "różne" a wszystko zależy od strefy.
http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,149718433,149718433,Opony_caloroczne_w_USA_i_Kanadzie_kilka_uwag_.html

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pierwszy samochód to syrena R20 na początku lat 80. Kto wtedy słyszał o oponach letnich, zimowych. zakładało się co było akurat dostępne  a zimy wtedy były że hoho. Przez ostatnie 20 lat jeździłem na dwóch kompletach i teraz postanowilem to zmienić i zamawiam całoroczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, manix napisał:

Wielosezony maja dwie wady, latem znikają w oczach, a cena markowych często jest duuużo wyższa.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Za jazde na zimówce latem nic nikomu nigdzie nie grozi.Ale juz na letniej zima-tak.

Wystarczy wiec przyjrzec sie u nas na ulicach na jakich oponach sie przewaznie jeździ.Najczesciej sa to zimowki raz zalozone az do zajechania.

A zadna opona- jakakolwiek  tak szybko sie nie zuzywa jak zimowa latem i dodatek na mokrej drodze  jest bardzo niebezpieczna.

Cecha dobrej opony nie jest to ,ze ma byc długowieczna (przewaznie szybciej zużywa się niz przecietna norma)ale jest walory trakcyjne..

Dlatego biorac to wszystko pod uwage oraz przecietne warunki pogodowe w Polsce(nie wiele dni w roku kiedy zimowka ma sens)opona wielosezonowa jest najlepszym rozwiazaniem i to zarowno pod wzgledem walorów trakcyjnych  jak i ekonomicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko super...każdy ma swoje zdanie i doświadczenie, tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2019 o 17:58, manix napisał:

Wielosezony maja dwie wady, latem znikają w oczach, a cena markowych często jest duuużo wyższa.

za rok bede Ci mogl odpowiedziec (mam nadzieje) osobiscie czy 'znikaja w oczach' czy nie, choc mam wrazenie ze te zimowe znikaja latem znacznie szybciej
do tej pory bylismy katowani marketingiem ze jesli nie mamy 2 kompletow opon jestesmy nieudacznikami, samobojcami, ignorantami etc., etc., nie neguje ze opona zimowa ma parametry bezpieczenstwa bardziej odpowiednie do warunkow zimowych dla ktorych zostala stworzona tylko ze zaczyna brakowac... zimy
jesli zmiany klimatyczne beda postepowac w dotychczasowym tempie, mysle ze w ciagu najblizszej dekady nastapi odwrot producentow i sprzedawcow od promocji opon dedykowanych na ten okres a zacznie sie namolne streczenie opon wielosezonowych a poniewaz korporacje nie moga notowac strat finansowych, cena takich produktow moze znaczaco wzrosnac

tymczasem wcale nie jest prawda ze cena markowych, wielosezonowych jest 'duuuzo' wyzsza, przyklad (225/55 R18):
caloroczna Bridgestone Weather Control A005 - 627 PLN
letnia Bridgestone Turanza T005 - 651 PLN
zimowa Bridgestone Blizzak WS80 - 1103 PLN
(ceny z Oponeo, jak komus zalezy moze znalezc w duuuzo lepszej cenie)

BTW co do art. dot. amerykanskich opon wielosezonowych, wolalbym sugerowac sie opinia mieszkanca Maine niz Texasu ; ) 

W dniu 6.03.2019 o 19:04, wd40 napisał:

Mój pierwszy samochód to syrena R20 na początku lat 80. Kto wtedy słyszał o oponach letnich, zimowych. zakładało się co było akurat dostępne  a zimy wtedy były że hoho. Przez ostatnie 20 lat jeździłem na dwóch kompletach i teraz postanowilem to zmienić i zamawiam całoroczne.

moja pamiec siega wczesniej ; ) pamietna zima 1978r., na tydzien przed swietami jechalem sluzbowo do Ustki i z powrotem, pojazd to Fiat 125p, opony Debica D-124, za Wloclawkiem kilka razy uzyta lopata w celu odkopania auta, pomiedzy Tuchola a Chojnicami droga zasypana na amen, przymusowy nocleg, droga powrotna odcinek Ustka - Slupsk klasyczna 'szklanka', 18 km - 3 h
D-124 dawaly rade, auto na nich zrobilo 73 000 km

13 godzin temu, TomekX-TRAIL napisał:

Wszystko super...każdy ma swoje zdanie i doświadczenie, tyle w temacie.

Amen ; )

W dniu 6.03.2019 o 21:30, piotrek3 napisał:

Dlatego biorac to wszystko pod uwage oraz przecietne warunki pogodowe w Polsce(nie wiele dni w roku kiedy zimowka ma sens)opona wielosezonowa jest najlepszym rozwiazaniem i to zarowno pod wzgledem walorów trakcyjnych  jak i ekonomicznych.

tymczasem moze jeszcze nie wszystkie regiony w Polsce ale generalnie jestem podobnego zdania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprytnie pominięto zimową za 653 zł z tego portalu

Blizzak LM80 EVO 225/55 R18 98 V FR

 

Zwróć uwagę, że oni zawsze jak się kończy zima mają "kosmiczne" ceny zimowych i odwrotnie ja się lato kończy.

Taki prosty chwyt marketingowy.

225/55r18 to akurat mój rozmiar felg letnich i bez problemu kupię w cenie jednego kompletu dobrych wielosezonowych "prawie" dwa komplety przyzwoitych lato + zima.

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja zdecydowałem się na coś takiego, (oczywiście zgodnie z namolnym marketingiem w 100% letnie :P). Pierwsze odczucia bardzo pozytywne.

 

IMG_20190419_092833.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, myślę o zakupię opon typowo zimowych, dołączam link, może ktoś się wypowie jak one zachowują się na lodzie i śniegu...dzięki ;) 

 

https://allegro.pl/oferta/4-nowe-opony-zimowe-215-65r16-kormoran-suv-snow-7970743716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

dobrze wyłowiłem w tym temacie informację że na felgę 17 powinny się zmieścić opony 225/65 bez żadnych przeróbek typu podcinanie nadkoli?

Mowa oczywiście o T30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...