rademenez Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 Mam u siebie 225/70 R16 i Lift 5cm i przy pełnym skręcie delikatnie obciera o nadkole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 (edytowane) Koledzy co myślicie o bieżnikach na zimę? http://www.gold-gum.pl/p63,opony-zimowe-215-65-r16-4x4-dmz3.html Edytowane 7 Października 2019 przez TomekX-TRAIL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Coś wymarło to forum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Trudno cos mi powiedziec o konkretnym modelu, ale ze znajonych nikt nie byl zadowolony z bieznikowanych, o ile na sniegu radzily sobie niezle , ale zima to nie tylko snieg, problemy sie pojawialy na plusie szum, wycie , problemy z wywazeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 (edytowane) W dniu 7.10.2019 o 16:09, TomekX-TRAIL napisał: Koledzy co myślicie o bieżnikach na zimę? w kwesti opon bieznikowanych mam mieszane uczucia, raz w zyciu zdarzylo mi sie zamontowac lata swietlne temu, to byly czasy kiedy w kieszeniach hulal wiatr a na rynku motoryzacyjnym wszystko sie zdo-by-wa-lo! to byl jakis import markowych opon z Niemiec, zaklad bieznikujacy w Lodzi (dzis juz zlikwidowany), o ile nie mialem zastrzezen do samego bieznika (jakosci gumy, wzoru, zwulkanizowania) to dosc kiepsko wygladaly bok i bark opony, postepowal proces kruszenia gumy z bieznikowana zawsze loteria, moze byc zrobiona dobrze, moze odejsc bieznik, niska cena obarczona ryzykiem, kupujacy musi podjac decyzje sam BTW w tej cenie masz nowego, budzetowego 'chinczyka' Edytowane 16 Października 2019 przez borge ort Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Kupiłem bieżniki, 3 lata gwarancji 215/65/16 700zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabcio Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Zima. Bieżnikowane? Jeżeli taplałbym iksa w błocie to jak najbardziej. Duża kostka aby wgryzała się w błoto. Jak uszkodzę - strata niewielka. Do jazdy zimowej? Nigdy. Jakie parametry ma guma z której wykonany jest bieżnik? Jaka twardość? Czy ma lamelki które "wgryzają" się w ubity śnieg? Tak jak w motocyklu nie szukam towarów zastępczych tak samo w aucie. To jest bezpieczeństwo moje i innych użytkowników drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Ma kolego lamelki więc spokojnie, opona miękka jak każda zimowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 2 godziny temu, TomekX-TRAIL napisał: Ma kolego lamelki więc spokojnie, opona miękka jak każda zimowa Bieżnikowanym oponom jest bardzo daleko do tego co wyzej napisałeś. Najgorsze chiński badziew bedzie bił na głowe każda opone bieżnikowana. Tak jeszcze z ciekawości-czy f-ma bieżnikujaca te opony podała do jakiej predkości max.mozna na nich bezpiecznie jechać aby bieżnik nie odpadł?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 22 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 190km/h, w zimę raczej nie będę latał jak samolotem...z wyważeniem problemu nie było przy prostych felgach, przejeżdżę zimę i się wypowiem na temat opony i jazdy, produkcja opony 2019, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 22 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 mnie odradzano opony wielosezonowe "bo jak coś jest do wszystkiego to do niczego". Skusiłem się w październiku zeszłego roku i po roku użytkowania wiem, że teraz tylko rodzaj opon będę kupował. Obecnie (pierwszy raz) mam Vederstein Qtrac 5 i naprawdę jest ok. Może trochę za głośnie ale do przeżycia. Na suchym ok, na mokrym też, w śniegu i błocie również dobrze. Bark konieczności zmiany dwa razy w roku (tylko raz zamiana między osiami). Jak na zmianę klimatu jaka u Nas przyszła uważam że jest naprawdę lux. Może gdybym mieszkał gdzieś w górach to bym myślał inaczej ale tak, nie ma sensu. Nawet wyjazd rekreacyjny w góry jest do ogarnięcia. Dziś jest już trochę inna technologia wytwarzani opon bieżnikowanych niż np 20 lat temu tak jak i są już inne opony wielosezonowe. Trzeba spróbować. :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 22 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 Dokładnie kolego...tym bardziej że kupiłem typowo zimowe, nie wielosezonowe... Bieżnika mega dużo i bardzo głęboki, zobaczę jak śnieg spadnie jak będą się spisywać i racjae... TECHNICZNIE na pewno o wiele nowocześniej jak te przysłowiowe 20 lat temu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 22 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 2 godziny temu, TomekX-TRAIL napisał: 190km/h, w zimę raczej nie będę latał jak samolotem...z wyważeniem problemu nie było przy prostych felgach, przejeżdżę zimę i się wypowiem na temat opony i jazdy, produkcja opony 2019, Uzasadnienie uzywania nalewanych opon ma sens w pojazdach ,które nie poruszaja sie zbyt szybko: -maszyny i urzadzenia rolniczne,przyczepy czy Tiry. A i tak bardzo często na drogach widoczne resztki bieżników .ktore odpadły z takich opon.. Temu co dał homologacje na 190km/h takiej oponie bieżnikowanej,(chętnie bym zobaczyłbym ja naocznie)to jego samego powinno posadzic sie za kierownicą auta na takich oponach aby przy tej szybkości przez troszke wiecej czasu niz kilka minut przejechał sie aby one złapały "odpowiednią temperaturę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 22 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 Spokojnie...nie będę nim fruwał...to nie wyścigówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 Tak na marginesie ;). Oglądałem kiedyś program typu "Polak Potrafi, Jak to jest zrobione itd" na TVN Turbo czy Discovery. Była tam fabryka opon "Dębicy" w PL. Jakie było moje zdziwienie jak zobaczyłem że nowa opona nie ma jak do tej pory bieżnika "wygrzewanego" w formie a jest kompletnie gładka a cały bieżnik jest naklejany na bazę. Fizycznie wygląda to dokładnie tak samo jak bieżnikowanie tylko że baza jest produkowana a nie odzyskiwana. Te kawałki leżącego bieżnika od opon ciężarowych to nie efekt odklejonego bieżnika z opony bieżnikowanej a tego, że opony do tego typu aut jak już się zużyją poddaje się regeneracji poprzez nacinanie. Miałem okazję zobaczyć to na własne oczy korzystając z serwisu opon "po trasie" gdy miałem awarię. Gadałem z gościem co akurat nacinał i pytałem czy tak można. Okazuje się, że tak, prawem dozwolone (nawet na zachodzie) a do tego każdy producent takich opon określa ile razy dana opona może być regenerowana (nacinana). Przeważnie jest to 1 max.2 razy. Potem należy ją zutylizować lub poddać bieżnikowaniu. Niestety, z oszczędności w dawnym ZSRR (w tym w PL) opony nacina się ponad dopuszczoną normę co powoduje, że przecina się już warte bieżnika i po prostu się on odkleja. Bieżnik z opony bieżnikowanej znika szybciej ponieważ celowo jest zastosowana bardziej miękka aby lepiej "kleiła się" do odzyskanej bazy. Przy czym bazę można odzyskać podobno tylko 1 raz. Potem opona powinna być utylizowana (mechaniczne zmęczenie oplotu opony itd). Podkreślam, wiedza ta pochodzi jedynie z tego programu TV o produkcji opon oraz z rozmowy tym wulkanizatorem. Nie jestem technikiem oponiarstwa itd. Nie bijcie ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.