Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] Nie trzyma obrotów na zimnym silniku - brak ssania?


Moreee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w temacie.

 

WP11.144 silnik SR20DE + LPG

 

Auto nie trzyma obrotów na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Jak puszczę gaz to gaśnie. Po chwili trzymania na gazie obroty się normują. Stopniowo rosną od 500 do 1tys i tak już zostaje. Na zimnym mam wrażenie jakby była za duża dawka paliwa bo aż je czuć w aucie i auto leciutko poszarpuje. W moim odczuciu to za duża dawka paliwa bo nie ma ssania.

 

Na ciepłym silniku nie ma tego problemu.

 

Ostatnio wymienione zostały świece, przewody jak i sprawdzona została sonda (pierwszy obwód - z przodu auta). Na silniczku krokowym mam nową naklejkę i cały wygląda na nowy - widocznie poprzedni właściciel też szukał przyczyny. Ja w posiadaniu auta jestem od 2mscy i cały czas się męczę z tym problemem. 

 

Czy ktoś miał podobne objawy? Co to może być? Jakieś pomysły gdzie szukać co sprawdzić? Najlepiej domowymi sposobami bo przebywam za granicą i pojawiam się w kraju na weekendy.

 

Na forum istnieje podobnych tematów jednak żaden nie pomógł mi w rozwiązaniu problemu.

 

Za wszystkie pomocne informację dziękuję,

Pozdrawiam,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy występują na PB bo gaz się odpala już na ciepłym aucie.

 

Butli nie zakręcałem.

 

Instalacja BRC Sequent 24 P&D świeżo po regulacji i kontroli. Brak zarzutów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butli nie zakręcałem.

 

 

 

to zakręć 

no i czujnik temp do sprawdzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wina tzw. silniczka krokowego. Nie trzeba kupować od razu nowego. Należy go zdemontować i rozruszać znajdujący się w środku trzpień.Można popsikać WD 40 lub podobnym środkiem i ręcznie go rozruszać. Miałem taki sam objaw i po wykonaniu powyższej operacji wszystko wróciło do normy tzn. po uruchomieniu zimnego silnika obroty wskakują na ok. 1500( nie pamiętam dokładnie, dawno nie jeździłem Primerą) a później spadają i tak już zostają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wina tzw. silniczka krokowego.

 

 Na silniczku krokowym mam nową naklejkę i cały wygląda na nowy - widocznie poprzedni właściciel też szukał przyczyny.

 

można by było przyjąć, że to jest rozwiązane choć nei można też być pewnym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy trzpień się wysuwa w silniczku można sprawdzić wzrokowo. Po wyjęciu silniczka należy włączyć zapłon i obserwować co się z nim dzieje. Najlepiej robić to we dwoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mi Dino powiedzieć jaki związek ma zakręcenie butli do niskich obrotów na PB? Bo któryś raz już o czymś takim słyszę a nie wiem jak ma się zachowanie na benzynie do zakręcenia butli LPG.

 

Jak pisałem silniczek wygląda na nowy, chyba że ktoś go źle zamontował - o ile jest taka możliwość. 

 

Co do czujnika to gdzie go znajde? Jak najłatwiej go sprawdzić? Wypiąć wtyczkę na zimnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, ze masz dwa systemy zasilania auta PB i LPG, gdzie ten drugi jest trochę bardziej ułomny i jeżeli masz popuszczający reduktor lub wtrysk (nie wyklucza to prawidłowej jazdy ) to podczas pracy na PB silnik dostaje dwa paliwa PB i LPG i jest zalewany wynikiem czego mogą być niskie obroty czujnik temp jest z tyłu na wężach od układu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zaraz po zakupie byłem na regulacji i sprawdzeniu szczelności. Reduktor nie puszcza i wtryski są wporządku. Zdejmowałem pokrywę butli i nie mam pojęcia która śruba to zawór odcinający dopływ gazu więc ostatecznie nie sprawdziłem auta na zakręconej butli. 

 

Postaram się w następny weekend nagrać film jak wygląda poranne odpalanie zimnego silnika bo autko mam u blacharza (kielichy zaniemogły). 


Niestety filmik się nie pojawi. W silniku zaczęło się coś dziać.. prawdopodobnie hydrauliczne popychacze siadły i auto dalej u mechnika stoi.. to się nazywa szczęście...


Auto odebrane. Panewki trafiło.. Ktoś nie dbał o to auto...

 

To gdzie mniej więcej ten czujnik temperatury ? I jak go najłatwiej sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki masz dwa jeden od zegarów drugi o wentylatorów  , ten z jednym pinem będzie od zegarów . Czujniki temp. są zamontowane pod kolektorem ssącym od strony grodzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi konkretnie o ten który steruje obrotami silnika na zimnym silniku. Bardziej jak ssanie chociaż czytałem, że tutaj jest to inaczej rozwiązane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak rozwiązane że z czujnika co ma 2 kabelki idzie sygnał do Ecu i ecu sobie wstępnie dobiera skład paliwa i na zimno ustawia też obroty podwyższone na 1200 1300-1500  rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

 

Panowie ponowie pytanie kolegi. Widzę, że jest dużo w tym temacie. Moje auto to NIssan primera WP11, 2,0 103KW 140km, przejechane mam jakieś 177tyś. instalacja gazowa BRC Sequent 24. Zastanawiam się od czego zacząć. Objawy podobnie jak u kolegi tylko, że ostatnio doszło długie odpalanie na zimnym silniku. Czyli problemy to:

1. Ciężkie odpalanie na zimnym silniku za 3-4 razem zakręcenia odpala i wskakuje ssanie;

2. Auto nie trzyma obrotów na ciepłym silniku na benzynie po odpaleniu. Jak puszczę gaz to gaśnie. Po chwili trzymania na gazie tak 1200 - 1500 obroty się normują. Stopniowo rosną od 500 do 1tys i tak już zostaje. W przypadku gdy autko przełączy mi się na gaz problem znika.

 

Od czego zacząć poszukiwania. Wymienione świece denso, przewody NGK, kopułka YEC i palec YEC. Akumulator sprawny. Instalacja BRC Sequent 24 sprawna i w tym tygodniu jadę na regulację po wymianie filtrów. Auto po rozgrzaniu ma tendencje do spadania obrotów do poziomu 500obr, ale podnoszą się do zakładanych 800-900 to oczywiście po wrzuceniu na luz ( tu jazda na gazie). Nie ma żadnych spadków mocy, ani szarpania, nie wywala żadnych błędów na tablicy zegarów ( nie podłączałem pod kompa jeszcze).

Myślałem zacząć od wyczyszczenia tego silniczka krokowego tylko nie bardzo wiem gdzie się znajduje + wyczyszczenie całego układu dolotowego, aczkolwiek boję się przepływki czyścić. Wiem gdzie się butle od gazu zakręca bo sam filtry wymieniam to sprawdzę jak sie zachowuje po zakręceniu gazu.Następnie gazownik i sprawdzenie reduktora czy jest szczelny. Kolejnie ktoś pisał o sprawdzeniu sond i czujników temperatury ( tylko gdzie one są i jak je sprawdzić). Najbardziej boje się, że przepływka będzie do wymiany.

 

Bardzo proszę o pomoc

Większość mechaników jakich znam to od razu mówią, że przepływka do wymiany,a to duży koszt.

 

Dziękuję Bardzo za pomoc

 

Pozdrawiam


Nie dodałem jeszcze, że po czyszczeniu i regulacji zrobić adaptację biegu jałowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zaczynam nierówna walkę od wymiany filtrów Gazu i zakręcenia butli zobaczymy co się będzie działo. Jak nie pomoże biorę się za przepływomierz i czyszczenie całego dolotu.

 

Napisze o efektach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...