Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Altima 2,5s - prośba o poradę i opinię.


Kiwi
 Share

Recommended Posts

Witam. Proszę o opinię na temat Altimy 2,5S. Jak z awaryjnością, dostępnością części i ogólnie czy warto Altimą zawracać sobie głowę? Mam jedną taką na oku i dzisiaj jadę zobaczyć co i jak. Na co zwrócić uwagę szczególnie?? 

http://olx.pl/oferta/niss...99f0e9;promoted 

Pozdrawiam Kiwi

Edited by Kiwi
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Witam,chciałem w sumie zapytać o to samo ale bardziej interesuje mnie skrzynia CVT.Czy jak ma się zepsuc to daje wcześniej jakieś objawy czy "pada" nagle bez ostrzeżenia? Będzie to mój pierwszy automat więc jestem w tym temacie zielony i proszę o wyrozumiałość .Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Altima to fajne i dość nietypowe auto jak na warunki polskie, bo nie jest tego dużo. W sumie same plusy, do tego nowe altimy można było kupić w bardzo rozsądnych cenach.

 

 

Co do skrzyń CVT w Altimach 2003-2010 to w niektórych modelach Altim wyposażonych w CVT występował problem z drżeniem tych skrzyń, w czasie jazdy w określonym dość niskim zakresie prędkości, w ostateczności mogło to doprowadzić do uszkodzenia skrzyń (z tego co wiem to raczej kończyło się na drganiach)

 

Nissan wprowadził akcję serwisową i przeprogramował te skrzynie, w większości wypadków to pomagało, w ostateczności wymieniał te skrzynie.

 

W końcu producent pod wpływem użytkowników (nie wiem czy jakiegoś zbiorowego pozwu nie było), podwoił gwarancje na te skrzynie w modelach 2003-2010, obecnie to 10 lat i 120tyś mil . Więc młodsze egzemplarze mają, jeszcze gwarancje na te skrzynie. ALE NIE DOTYCZY TO MODELI W PL, bo i jak .....

 

W Usa części są dostępne i bardzo tanie, w PL to już znacznie gorzej (chodz czasami allegro zadziwia) i mimo że duża część podzespołów, czujników pasuje od renault, czy innych nissanów to brak informacji co i jak pasuje i trzeba szukać dopasowywać, ew. ebay, 2 tygodnie i jest za śmieszną kasą.  

 

Czy warto kupić Altimę  to zależy od ceny, po prostu jeśli jest to cena zbliżona do europejskich aut, to nie warto, jeśli natomiast to cena bardzo atrakcyjna to można się pokusić, trzeba sprawdzić CVT czy nie drży....

 

 

co do padania skrzyń CVT, to po prostu ona działa bardzo płynnie, nie ma prawa coś szarpać, drżeć, wsiadasz zapinasz D i jedziesz, nic nie zmienia biegi, nic nie szarpie, pięknie to śmiga, natomiast to jest dość głośna skrzynia i potrafi nam trochę zawyć jak mocno pociśniemy

Edited by Kazik_R52
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ja zaobserwowałem, że to są takie szarpania coś na wzór jakbyś jechał i miał za wysoki bieg do obrotów, wtedy skrzynia potrafi szarpać.

 

W altimie szarpanie występuje przy określonej prędkości, jedziesz trochę szybciej nie ma, wolniej też nie ma, a jak włączasz silnik i ruszasz i przyśpieszasz to nic nie czujesz,niektórzy mogą jeździć setki km i nie wiedzieć o tym, dopiero jak jedziesz mieście np. w korkach i okazuje się że np, masz stałą niską prędkość to szarpie, czasami lekko, czasami mocno. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest RUbson1

Witam

Potrzebuję pomocy co do Altimy 2.5 b, 129 kW,  2003r, automat

Gdzie w Altimie są numery nadwozia - VIN?

Silnik nie schodzi z obrotów - ma 2000 obr/min, czasami zabuja i spadają do 800 i od razu rosną, co to może być?

Gdzie szukać części zamiennych zawieszenia, od jakich innych modeli pasują? Potrzebna też uszczelka pod pokrywę zaworów.

Link to comment
Share on other sites

przyczyn obrotów może być kilka, tak jak wyżej kolega napisał, przepustnica, nieszczelność

 

masz jakiś błąd, przy przepustnicy czasami się pojawia np. P0507

 

spróbuj zrobić reset kompa (klemy z aku) i zobacz co się dzieje 

 

jest też procedura nauki ustawień przepustnicy, 

 

Quote:

Idle Air Volume Learning Procedure

Start engine and warm it up to normal operating temperature.
Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.
Confirm that accelerator pedal is fully released, 
turn ignition switch “ON” and wait 3 seconds.
Repeat the following procedure quickly five times within 5 seconds.
Fully depress the accelerator pedal.
Fully release the accelerator pedal.
Wait 7 seconds, fully depress the accelerator pedal, SES should start blinking, and keep it for approx. 20 seconds until the SES stops blinking and turned ON.
Fully release the accelerator pedal within 3 seconds after the SES goes off.
Start engine and let it idle.
Wait 20 seconds.
Rev up the engine two or three times and make sure that idle speed and ignition timing are within the specifications.
If idle speed and ignition timing are not within the specification, the result will be incomplete. In this case, more test needs to be done.

 

jak to działa i jak , nigdy nie próbowałem
 
 
****************
co do części to się nie martw , musisz tylko dobrze porównywać ceny i sam je kupować, bo możesz się zdziwić iż ta sama części na allegro kosztuje 90zł a u mechanika od amerykańców 290zł i z robotą np. 600zł, kiedyś mnie taka wstępna kwota spotkała w jednym z serwisów od amerykańców, po czym się okazało iż ta część zawieszenia w allegro kosztuje 90zł i za wymianę w niemarkowym warsztacie zapłaciłem 120zł.  
 
więc allegro jeśli szukasz czegoś w PL i Ebay USA, porównaj ceny z kosztem transportu i zamawiaj, to będzie nawet taniej niż do sporej części aut europejskich 
 
 nie bój się kupować droższych części w USA, szybko dociera i ceny są dobre.  
 
części pasują czasami od kliku nissanów od maximy, murano, itd..., nie kieruj się tym, szukaj dedykowanych do Altima bo jest ich dużo.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ja ostatnio jezdzilem 2 tygodnie, co prawda modelem 2017, ale silnik i transmisja jest ta sama co w 2014, spalanie mi wychodzilo 30mil z galona, mnie bardzo zaskoczyla dynamika, mimo ze to tylko 4-ka to idzie jak strzala. Natomiast ja nie wiem czy bym nie szukal hondy accord, latwiej i drozej to pozniej sprzedac, latwiej moze z czesciami

Edited by Kazik_R52
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Mam na oku Altime 2.5S z 2014r. Wszystko jest super już jestem prawie na nią zdecydowany ale na blacie pojawia się check. Właściciel był na diagnozie i wywaliło błąd P052B "zbyt duże opóźnienie zapłonu na podstawie położenia wałka rozrządu zaworów". Teraz pytanie czy się w to pchać, czy darować sobie???

 

 

Link to comment
Share on other sites

Rozjechana faza kąta sterowania wałka.. przczyn może być kilka. Ja osobiście bym nie brał do chwili kiedy problem zostanie zdiagnozowany i naprawiony. 

Może ,że sensor położenia wałka lub wału nawala,ale też może być jeśli był zmieniany łańcuch to żle go zainstalowali bo miałem już takie przypadki.

Link to comment
Share on other sites

Sprzedający powiedział że pojedzie na serwis i to zrobi ale wtedy nie będzie już możliwa negocjacja ceny z ogłoszenia. Zobaczymy czy to tylko czujniki czy może rozrząd... 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...