PARTENEA Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Koledzy, proszę o pomoc,może ktoś miał ten problem? Podczas jazdy zapaliły się kontrolki ESP OFF i poślizgu( pomarańczowe) i silnik przeszedł tak jakby w system awaryjny.Jednocześnie zapaliła się kontrolka sygnalizująca usterkę silnika. Auto straciło moc,można było nim jechać z prędkością 20 km/h, nie więcej.Co to może być? Auto ma 5 lat (rocznik 2010)-Nissan Qashqai. Dodam,że podobny problem już kiedyś miałam,auto miało 2 miesiące. Po wielu perypetiach w serwisie-niby naprawili. Teraz problem wrócił w identycznej postaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Proponuję podłączyć auto pod komputer serwisowy żeby odczytać błędy. Bo po Twoim opisie raczej nikt nic nie doradzi. Może być wszystko łącznie z pogryzioną przez gryzonie instalacją elektryczną silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Przyczyn może być wiele.Począwszy od banalnej,ot uszkodzenie czujnika światła stopu,po uszkodzenie czujnika ABS na którymś kole,poprzez czujnik temperatury cieczy chłodzącej,aż do przebicia w wiązce sterującej wtryskami: Poszukałem trochę w necie i znalazłem jeden wynik który pasuje chyba idealnie do Twojej usterki---- "Mój ojciec miał dokładnie to samo w Sharanie 02' (AUY - 115KM PD).Wszystko OK dopóty, dopóki nie zapaliła się kontrolka ESP. Wtedy silnik słabł. Wszystko wracało do normy po ponownym uruchomieniu silnika.Samochód trafił wtedy do ASO.Diagnoza: przebicie w instalacji silnika, w części sterującej wtryskami.Naprawa: wymiana wiązki - koszt ~800zł.Pomogło. Problem już się więcej nie pojawił.Oczywiście pozostaje pytanie, czy od ASO usłyszeliśmy prawdę. Mogli wymienić jakiś przekaźnik za 50 zł a skasować 800 za wymianę wiązki :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PARTENEA Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Dodam jeszcze, że dzień przed zdarzeniem miałam wymienianą żarówkę w prawym reflektorze, bo się przepaliła. Nie wiem, czy to może mieć jakiś związek,ale na wszelki wypadek podaję. Oczywiście pojadę ,,na komputer" do lokalnego serwisu, oby tylko znaleźli przyczynę.Proszę o kontakt szczególnie właścicieli Qashqkai z 2010, może ktoś miał podobną awarię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Koledzy, proszę o pomoc,może ktoś miał ten problem? Podczas jazdy zapaliły się kontrolki ESP OFF i poślizgu( pomarańczowe) i silnik przeszedł tak jakby w system awaryjny.Jednocześnie zapaliła się kontrolka sygnalizująca usterkę silnika. Auto straciło moc,można było nim jechać z prędkością 20 km/h, nie więcej.Co to może być? Auto ma 5 lat (rocznik 2010)-Nissan Qashqai. Dodam,że podobny problem już kiedyś miałam,auto miało 2 miesiące. Po wielu perypetiach w serwisie-niby naprawili. Teraz problem wrócił w identycznej postaci. Parę dni temu miałem podobne zjawisko tyle, że kontrolki ESP nie zgasły po uruchomieniu silnika i brak było reakcji na wyłącznik ESP. Ale auto jechało normalnie. Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika a następnie powtórnym uruchomieniu kontrolki zgasły. Na razie problem się nie powtórzył. Właśnie skończyła mi się gwarancja więc rodzi mi się teoria spiskowa (?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 A jak dodajesz gazu, to "przerywa"? Mogła paść/odłączyć się jedna świeca,lub cewka zapłonowa. Ale no, to jest takie opowiadanie - z komputera trzeba odczytać. Adapterem za 40zł z allegro zrobiłbyś to sam ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miralon Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Parę dni temu miałem podobne zjawisko tyle, że kontrolki ESP nie zgasły po uruchomieniu silnika i brak było reakcji na wyłącznik ESP. Ale auto jechało normalnie. Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika a następnie powtórnym uruchomieniu kontrolki zgasły. Na razie problem się nie powtórzył. Najprawdopodobniej akumulator do wymiany. Sprawdzone (akumulator wymieniony na gwarancji). W momencie uruchamiania silnika, przy dużym poborze prądu, akumulator nie zapewnia odpowiednich parametrów zasilania dla testujących się układów sterowania i to jest efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.