Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Grzeje się mocno silnik po przekroczeniu 90


Guest MagdusiaR
 Share

Recommended Posts

Guest MagdusiaR

Panowie, szukam pomocy, mam jeszcze 2 tygodnie na ewentualny zwrot

Nissan xtrail t30 2,0 benzyna 2004 rok, polski salon.

Po zakupie na autostradzie walnęłam 160 i woda z chłodnicy wylała mi się zbiorniczkiem zapasowym. po ostygnięciu i dolaniu płynu jechał ale na bardzo ciepłym silniku, wieczorem małe prędkości po mieście jeździł normalnie.

Od tego czasu zrobiono:

- wymiana bezpiecznika od 2 obiegu wentylatorków

- wymiana 2 termostatów

- płukanie i udrożnianie chłodnicy, wymiana płynu

- planowanie głowicy i wymiana uszczelki, potem jej prześwietlenie i znowu wymiana uszczelki - wszystko z głowicą na prześwietleniu ok

- wymieniona pompa wody

- zamówieona nowa chłodnica jutro zmienią

Samochód jeździ normalnie ale po przekroczeniu 90, 100 km/ h silnik zaczyna sie mocno grzać, wskazówka dochodzi do czerwonego pola (po dosłownie kilku minutach jazdy z taka prędkością).

 

Będę wdzięczna za każda wskazówkę, bo wiem że przysługuje mi zwrot ale przekroczyłam już 14 dni więc teraz moze to być długa batalia, a samochód kupiony na kredyt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Można jeszcze sprawdzić czy pomiędzy chłodnicami nie ma włożonej jakiejś przegrody (karton, twardy plastik, itp), który miał zimą powodować szybsze nagrzewanie silnika.

Sam często zimą wkładam tam kawałek kartonu jako przegrodę ograniczającą przepływ. Może stary właściciel coś zostawił i teraz latem się grzeje.

 

Proponuję jeszcze profilaktycznie myjką ciśnieniową przemyć/przedmuchać pierwszą chłodnicę od frontu, która jest chłodnicą od klimatyzacji.

Dopiero za nią jest chłodnica silnika, więc jeśli ta pierwsza jest mocno zabrudzona to także może mieć to wpływ na pracę tej drugiej.

 

A jaki był stan temperaturowy chłodnicy w momencie wywalenia płynu korkiem od zbiornika wyrównawczego?

Po pierwsze czy była gorąca, co świadczy, że poprawnie pracował termostat. A po drugie czy załączył się wentylator?

Link to comment
Share on other sites

No właśnie czy wentylator przy tej temperaturze pracuje, bezpieczniki zmienione ale może jest walnięty czujnik włączający go na szybki bieg. Jeśli wentylator pracuje jak trzeba  i po wymianie chłodnicy będzie dalej się tak działo to należało by się zastanowić nad odkamienieniem całego układu. Przyczyną mogą być jeszcze ubytki płynu w układzie, należało by sprawdzić czy nie ma wycieków jakichś, nie mówię juz o walniętej uszczelce pod głowicą bo to zapewne byś zauważył po barwie płynu i oleju.

Link to comment
Share on other sites

Panowie przecież Koleżanka napisała, że uklad byl czyszczony i udrazniany, termostaty wymienione, glowica robiona itd itp. Czytacie wogóle?

Link to comment
Share on other sites

Panowie przecież Koleżanka napisała, że uklad byl czyszczony i udrazniany, termostaty wymienione, glowica robiona itd itp. Czytacie wogóle?

Koleżanka napisała "- płukanie i udrożnianie chłodnicy, wymiana płynu", Ja zaś pisałem o całym układzie, bo wychodzi że na małym obiegu jest wszystko ok, a problemy zaczynają się, tak jakby na obiegu dużym  a skoro termostaty wymienione to może kamień w układzie zalega.  . Także jakby co to czytałem.

Link to comment
Share on other sites

nie ma nic o wymianie czujników temperatury cieczy - zacząłbym od tego. Sprawdzanie ich może nie pokazać usterki, tylko podmiana na nowy daje 100% pewności.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym wyciągną termostat i sprawdził w garnku z gorącą wodą czy się otwiera do końca. Bo teraz te termostaty podróbki to kicha totalna w swoim drugim aucie wymieniałem 2 raz za 3 razem okazał się sprawny. Też bym sprawdził te czujniki bo one też uruchamiają wentylator, a nie wiemy czy się załącza.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Panowie, szukam pomocy, mam jeszcze 2 tygodnie na ewentualny zwrot

 

Nissan xtrail t30 2,0 benzyna 2004 rok, polski salon.

 

Po zakupie na autostradzie walnęłam 160 i woda z chłodnicy wylała mi się zbiorniczkiem zapasowym. po ostygnięciu i dolaniu płynu jechał ale na bardzo ciepłym silniku, wieczorem małe prędkości po mieście jeździł normalnie.

 

Od tego czasu zrobiono:

- wymiana bezpiecznika od 2 obiegu wentylatorków

- wymiana 2 termostatów

- płukanie i udrożnianie chłodnicy, wymiana płynu

- planowanie głowicy i wymiana uszczelki, potem jej prześwietlenie i znowu wymiana uszczelki - wszystko z głowicą na prześwietleniu ok

- wymieniona pompa wody

- zamówieona nowa chłodnica jutro zmienią

 

Samochód jeździ normalnie ale po przekroczeniu 90, 100 km/ h silnik zaczyna sie mocno grzać, wskazówka dochodzi do czerwonego pola (po dosłownie kilku minutach jazdy z taka prędkością).

 

Będę wdzięczna za każda wskazówkę, bo wiem że przysługuje mi zwrot ale przekroczyłam już 14 dni więc teraz moze to być długa batalia, a samochód kupiony na kredyt.

Witam Pania,

mam taki sam samochod i ten sam problem ,a nawet ten sam rocznik . Dokonano takich samych napraw oprocz wymiany chlodnicy. Czy udalo sie pani naprawic auto? Prosze o podpowiedz jesli to mozliwe.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

dolas, koleżanki nie ma na forum od roku (nie logowała się), wątpię że odpowie, ale jak auto takie samo, no cóż może nie takie samo a dokładnie to samo i problem nie został rozwiązany.

Dawno temu go kupiłeś?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...