Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Figlarny ABS


Gość Kordek

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój pierwszy post dlatego witam wszystkich Urzytkowników NKP b. serdecznie.

 

Jak wspomniałem w temacie, ABS w mojej primerze zachowuje się dość figlarnie.

Często ale nieregularnie, podczas jazdy po nawierzchni o dużej przyczepność (np. suchy asfalt) uruchamia się na chwilę pompa ABS (słychać syczenie)

Zjawisko to ma miejsce przy chamowaniu przy niskich pędkościach (10- 40 km/h) lub, co mnie zupełnie zaskakuje, przy niskich prędkościach (10-30km/h) gdy wogóle nie naciskam pedału hamulca.

Tor jazdy nie odgrywa tutaj zupełnie żadnej roli (autopsja).

 

Rzecz jasna jest to bardzo kłopotliwe przy jeździe w korku bo trzeba bardzo uważać i odpowiednio silno naciskać na pedał.

 

Przeczytałem kilkanaście powstów na ten temat ale nie znalazłem dokładnie takiego przypadku jak u mnie ani też porady.

 

Bardzo proszę jeśli ktoś mógłby coś rzec w tej sprawie, będę głęboko wdzięczny.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo w moim porzednim samochodzie (seat) ale przy skrecie przy małej prędkości (np. przy parkowaniu na parkingu - skręt pod kątem 90 stopni). mechanicy mówili, ze to czujnik abs przy przednim kole, ale nie wiem czy mieli racje bo samochód poszedł do sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam miałem podobny problem do twojego abs włanczał mi sie

prz bardzo małych predkościach na suchej nawierzchni .

włanczała mi sie tez kontrolka abs . okazało sie ze mam uszkodzony czujnik w prawym przednim kole .nowy jest bardzo drogi .wiec kupiłem na szrocie cała zwrotnice wraz z czujnikiem za 250zł po wymianie kontrolka mi juz sie nie swieci i abs daziała prawidłowo.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo szukałeś.... leniuch :) - cytat:

 

Historia jest związana z moim własnym samochodem Nissan Primera 2.0 GX z 1996 r., w którym pewnego dnia zauważyłem niebezpieczne zachowania się układu ABS. Polegały one na niekontrolowanym włączaniu się ABS w czasie hamowania przy małej prędkości jazdy do ok. 30 km/h i jednoczesnym skręcie kół w lewo. Muszę koniecznie dodać, że nawet z chwilą zadziałania czujnika nacisku pedału hamulca, bez efektywnego hamowania słyszalna była praca elektrycznego silnika pompy, oczywiście tylko przy skręcie w lewo.

 

Moje wielokrotne wizyty w kilku autoryzowanych serwisach nic nie dały, gdyż oprogramowanie komputera nie wykazywało żadnego błędu. Niemniej po dokonanych jazdach próbnych mechanicy potwierdzali moje spostrzeżenia (sam jestem z zawodu mechanikiem pojazdów samochodowych), co do niewłaściwego działania systemu ABS. Sytuacja była o tyle niebezpieczna, że przeszkadzała w efektywnym hamowaniu, na przykład podczas parkowania lub na objeździe ronda. Samochód wydłużał drogę hamowania, co w jednym przypadku mogło skończyć się sporą stłuczką.

 

Sugestie mechaników były różne. Jedni wskazywali na modulator (czyli hydrauliczny regulator ciśnienia) i jego zawory, inni na czujniki przy kołach, czy wreszcie na elektroniczny sterownik ABS. Wydawało się, że to właśnie sterownik jest winien tej sytuacji, gdyż powinien zasygnalizować błąd i odłączyć ABS z jednoczesną sygnalizacją na kontrolce zestawu wskaźników. Nic takiego jednak nie miało miejsca.

 

Muszę dodać, że w wyniku jazd próbnych z podłączonym testerem diagnostycznym, wszystkie czujniki przy kołach wskazywały prawidłowe prędkości kół w każdym przypadku, skrętu lub hamowania, z jednoczesną sygnalizacją zadziałania modulatora bez podania przyczyny. Wykonałem również obowiązkowe badanie stanu zawieszenia, amortyzatorów i luzów łożysk kół, nie omijając kontroli wieńca zębatego na przegubach półosi przedniej. Po odłączeniu złącza od sterownika ABS wykonałem jazdy testowe, z podłączonym miernikiem napięcia do poszczególnych czujników prędkości kół. Wszystkie wskazania na każdym z czujników były porównywalne i dla różnych, coraz większych prędkości, wskazywały odpowiedni wzrost napięcia indukowanego w ich uzwojeniach. Miernik ani razu nie pokazał przerwy w obwodzie któregokolwiek czujnika.

 

Rozwiązanie problemu tkwiło w oporności czujnika przedniego prawego koła. W stanie spoczynku (koła nie obracają się), trzy czujniki wskazywały oporność ok. 2 kOhm, jeden z nich wartości ok. dziesięciokrotnie większe.

 

W czasie wykonywania skrętu kół wartość ta zmieniała się w sposób przypadkowy nawet do 60 kOhm. Nie odłączając miernika oporności odkręciłem przewód łączący czujnik (prawy przedni) przy kole z instalacją samochodu, sądząc, że znajdę przyczynę takiej nieprawidłowości. Z chwilą odkręcenia przewodu z dwóch uchwytów przy kolumnie zawieszenia i nadkola koła wszystkie parametry wróciły do normy. Miernik przy pomiarze czujnika pokazuje do dnia dzisiejszego oporność ok. 2 kOhm. Wszelkie próby naginania, rozciągania, ściskania przewodu nie przyniosły efektu. Wszystko wróciło do normy - ABS zaczął działać poprawnie!

 

Okazuje się, że życie pisze scenariusze o wiele bardziej ciekawe i różnorodne niż mogli przewidzieć programiści z firmy Bosch, układając algorytm kontroli czujników i nie przewidując możliwości zmiany ich oporności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja równiez miałem z tym problem, jednak lekarstwem okazała się wymiana kondensatorów w centralce ABS-u, poprostu jeden z nich stracił częściowo pojemność i mieszał w sygnałach, po wymianie wszystko jest ok, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Widaw!

 

Faktycznie słabo się przyłożyłem :oops:

 

Nie spodziewałem się takiego postu: konkretny i z dużego kalibru!

To jest dopiero pomoc na NKP!

Teraz przynajmniej wiem czego mogę się spodziewać.

Jeszcze raz wielkie dzięki.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ledwo co kupilem primerke i juz dzwona zaliczylem bo abs jakos dziwnie dziala w ten sam sposob jak opisaliscie powyzej

zatem pierwsze co to zabrac sie za czujniki i ich opor w stanie spoczynku ma byc ok 2kohm?

pozniej napiecie indukowane na kazdym z nich ma byc podobne adekwatne do predkosci danego kola

co dalej? jutro jutro nie wyjde z warsztatu dopoki nie znajde przyczyny bo jazda z wylaczonym abs wydaje sie bezpieczniejsza ale chyba nie o to chodzi

:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...