Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stukanie przy lewoskręcie


sq9mcs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Mam od jakiegoś czasu problem z stukaniem w lewym kole przy lewoskręcie. Czasami jest ono delikatne czasami potrafi zaskoczyć głośnością. Generalnie wystarczy niewielka dziura i koła skręcone w lewo. Gdy koła są skręcone w prawo problem nie występuje bez względu na to jak duża dziura pojawi się pod lewym kołem.

Sworznie wymienione, tuleje na wahaczach też, do tego amortyzator razem z poduszką, gumy drążka stabilizatora wraz z łącznikami. Ostatnio wymieniłem piastę w tym kole bo łożysko zdechło. Na drążku i końcówce drążka kierowniczego luzów nie ma.

 

Ma ktoś pomysł co to może być?? Została maglownica i przegub. Chociaż na kierownicy luzów nie czuję nawet gdy zjawisko wystąpi a przegub tłukł by się też przy prawoskręcie.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to stukanie przy skręcie robi miarowe tyk,tyk,tyk,  przyspieszające wraz z szybkoscią auta i czym wiekszy skręt tym głośniejsze?? jesli tak to lewy przegub masz do wymiany. Jesli nie to... trzeba szukać dalej.

Moze to przegub wewnętrzny?

O dziwo przegub na początku nie stuka identycznie przy lewo/prawo skręcie, moze stukac tylko przy jednym z kierunkow skrętu.

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie to nie jest typowe stukanie przegubu. Brzmi raczej jak luz bo razem z uderzeniem jest skrzypnięcie. Mam wrażenie że coś może być nie dokręcone. A jeżdżę z tym już dobry rok i ani nie jest głośniej ani ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz stabilizator i jego drążki. Skrzypienie w zawiasie przeważnie powodują gumy stabilizatora. Jeśli coś stuka i skrzypi musi być gdzieś wyczuwalny luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wyczuwalnym luzem to w patku różnie bywa. Ja po kupnie swojego również nie czułem żadnych luzów ale czasem pojawiało się jakieś stukanie. Po ogólnych oględzinach nic nie wskazywało śladów zużycia, na "szarpakach" diagnosta również stwierdził że wszystko jest dobrze. Dopiero po podniesieniu auta na lewarku jak całe zawieszenie się rozluźniło przy mocnym szarpaniu kołem okazało się że zaczyna rozsypywać się piasta z łożyskiem. A może w Twoim przypadku jest problem np krzywo osadzonej sprężyny ? Bo inne pomysły mi na myśl nie przychodzą skoro całe zawieszenie jest nowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zastanawiam bo wygląda na to że luz pojawia się gdy zawieszenie się rozpręży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A występuje to przy pełnym skręcie czy wystarczy tylko troszke skręcić? Bo jeśli przy pełnym to może ogranicznik skretu taki dźwięk wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie to nie ogranicznik skrętu. Dziwne stukanie a nawet bym powiedział że uderzenie z skrzypieniem zaczyna występować przy skręceniu kierownicy w lewo o ćwierć obrotu kierownicy i tylko na dziurach,  jeśli wjeżdżam na krawężnik lub na wyższą warstwę asfaltu to tego efektu nie ma. Co ciekawe problem nie występuje gdy koła są ustawione na wprost lub skręcone w prawo.

 

Zastanawiam się czy problem nie leży w maglownicy. Spróbuję zasymulować w warunkach garażowych sytuację i zobaczę co będzie się działo.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze macie w przodzie mcphersona ,pewno uszkodzone lub zardzewiałe jest łożysko na górze kolumny i przy skręcie+najechanie na wybój uwalnia naciągniętą sprężyne powodując stukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama i McPerhson. Dobre.

 

Jest mocowanie, nie ma łożyska. I jest wymienione. Zresztą tłukło by cały czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

odgrzeję kotleta, sq9mcs - co to było? co powodowało taki zgrzyt?

k... u mnie jest podobnie, po wymianie wszystkiego w zawieszeniu z lewej strony przy skręcie w prawo wjezdzając  czy zjezdzając z krawęznika słychać zgrzyc i jakby odpręzenie taki strzał.

z prawej strony gdy kręcę w lewo (jadę np na rondzie) słychać głuche puk m jeden raz i cisza, do następnego ronda.....

 

wszystko skręcone na maksa, nowe polibusze, nowe sworznie, nowe amory+spręzyny (+2") , brak luzu na piastach, geometria ustawiona...... nerwicy dostaje

za 2dni mam wyjezdzać na urlop.


Panowie zagadka rozwiązana, stuk z zgrzytem metalicznym powoduje.....sworzeń w swoim osadzeniu! (górny w moim przypadku)

Przy zjezdzaniu czy podjezdzaniu pod krawężnik zgrzyt był jakby łożysko pękało, i to tylko na skręconych kołach. Mozna to wyczaić po połozeniu ręki na sworzniu i podjeżdzaniu pod krawężnik.

Sworznie są na wcisk, po wymianie na nowy moze wystąpić w/w problem.

Nie trzeba kupować nowego wahacza jakby to zasugerowali w aso czy mechaniki z Bożej łaski. Metody naprawy są dwie (moze ktoś zna jeszcze inną?):

- wyjąc sworzeń i po obwodzie nakernerować w 3 rzędach punkty co kilka mm, oczyścic miejsca styku i dodatkowo wbić na kleju do metalu do wahacza.

Można jeszcze po oczyszczeniu do gołego metalu posmarować  pastą z wody i soli, jak to zardzewieje i chwyci to ropa czy wd40 nie pomoże. :devil:

- metoda druga na mocno wyrobione miejsce wpresowywania sworznia to poprostu....bzzzzzz czyli spaw w dwóch miejscach po obwodzie....

-3 wyjscie kupno nowego wahacza tylko iz jest to niewykonalne na 24h przed urlopowym wyjazdem....

pzdr.

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...