Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zakup T32 warto?


BarracuDa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jest tylko mały haczyk. Wersja ST-L na filmie pracuje z silnikiem QR25 a ten posiada skrzynię CVT Jatco JF016E lub JF017E która nie jest montowana w silnikach DiG-T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem wczoraj w Nissanie i powiem sczerze ,ze kanapa jest zadowalajaca,nawet ten material ala alkantara jest ok.

CVT jak powiedzial sprzedawca wystepuje tylko z przednim napedem ..Chwilowo dodal ;)

Moze jest szansa na 4x4 w automacie ? Ale wtedy nie bedzie rej samej CVT co jest teraz oferowana,?Byc moze silnik bedzie mocniejszy.


Znalazlem film na ktorym widac ,ze biegi przelacza tak jak w zwyklym automacie... Co mi sie bardzo podoba, niestety tak jak wspomnialem CVT wystepuje tylko z napedem na przod :/

 

Praca automatu od 28:41

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się obiło o uszy u wiarygodnego źródła, że podobno ma być X-trail 2.0 dci.... ;)

Ja czekam na model T33 ,który wróci kształtem karoserii do źródeł,i w ten sposób będzie rozpoznawalny w tłumie jednakowo wygladających aut róznych marek i odpowiednim do masy pojemnościa i mocy silnikiem.

Wtedy na pewno pozostane przy tym modelu,,bo bedac wieloletnim uzytkownikiem T30 I T31 -uważam ,ze to sa bardzo udane samochody..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazję jeździć X-trialem 2.5 CVT 4x4

 

na początku auto jest spore w środku, wygodne

 

w porównaniu z CR-V mojej żony to jest przepaść w komforcie jazdy 

 

mnie szlak trafia jak mam jechać Hondą dystans powyżej  100km, jest mi bardzo niewygodnie , d*pa mnie boli, i tu duży plus dla XT

 

według mnie napęd AWD jest lepszy niż w Hondzie 

 

w aucie jest cicho , skrzynia rewelacja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WARTO (Odpowiadam na pytanie w temacie), bo będzie się miało elitarny samochód (przynajmniej przez rok)  :icecream:

 

http://nissan.max-usluga.pl/nissan-x-trail-nagrodzony-tytulem-samochodu-roku-playboya-2015-w-kategorii-suv-playboya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma cos w sobie ;)

Pytanie kolejne dotyczy napedu.

Skrzynia idealnie mi pasuje (automat) ale niestety wystepuje tylko w napedzie przednim.

Pytanie: Czy warto wybrac wersje 4x4 (niestety tylko manual) -chodzi mi o to czy ten naped jest warty rezygnacji z automatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma cos w sobie ;)

Pytanie kolejne dotyczy napedu.

Skrzynia idealnie mi pasuje (automat) ale niestety wystepuje tylko w napedzie przednim.

Pytanie: Czy warto wybrac wersje 4x4 (niestety tylko manual) -chodzi mi o to czy ten naped jest warty rezygnacji z automatu?

Również mam zamiar w niedługim czasie wymienić T31 na nowy T32 (czekam na wyprzedaż rocznika 2015). Dylemat co wybrać czy skrzynię CVT czy napęd 4x4. Myślę tak: wygody z posiadania skrzyni automatycznej codziennie doświadczamy, a napęd 4x4 może raz w roku użyję (albo wogóle). Przez kilka lat użytkowania obecnie T31 może ze dwa razy użyłem napędu 4x4. Oczywiście dobrze by było mieć i jedno i drugie, ale narazie nie wiadomo kiedy taką wersję wprowadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt ,ze czesciej potrzebny jest automat bo naped 4x4 w ruchu codziennym i prawie 99% na drogach publicznych jest zbyteczny a tak prawde mowiac to pytam sie tylko ze wzgledu na okres zimowy..

 

dzieki za odp. Ma ktos jeszcze jakies ciekawe podejscie do tematu? czy czasem T32 z napedem 4x4 (jesli tak to mozna nazwac) ma wyzszy przeswit?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tych właśnie powodów nie zainwestowałem w X-trail'a T32...  Mimo, że jestem fanem automatów to chyba bym wybrał jednak 4x4 bez skrzyni automatycznej. Bezpieczeństwo jazdy po białej drodze jest ważniejsze niż przyjemność jazdy automatem.

 

 

Dokładnie takie samo mam zdanie.

Automat to wygoda ale czesto kłopoty i wyższe spalanie.

Natomiast 4x4 to dla mnie w chwili obecnej podstawowe wyposażenia auta.

Obecny X-trail jest moim czwartym z kolei autem z napedem na 4 koła i kazde nastepne musi miec koniecznie ta opcje.

Nie tylko na bialej drodze,ale mokrej ,błocie ,szutrze,przy energicznym ruszaniu i wielu jeszcze innych sytuacjach jest bardzo pomocny i przydatny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym przypomnieć, że zimą 4x4 się specjalnie nie przyda. Tu chodzi o zatrzymanie auta a nie rozpędzenie.

Zatrzymuje się tak samo, a 4wd chyba lepiej trzyma się drogi niż 2wd, zwłaszcza na zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zatrzymuje się tak samo, a 4wd chyba lepiej trzyma się drogi niż 2wd, zwłaszcza na zakrętach.

 

 

Zalety 4x4 są bezsporne.

Widac to szczególnie w rajdach.Auta z napedem na jedną oś nie maja czego szukac w rajdach WRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do czego to 4x4? do rozpędzania lepszego na śniegu? Bo jak tak to nic nie da bo na tym śniegu trudniej się zatrzymuje z wyższych prędkości


Piotrek.....tra la tra lala.. WRC bezspornie

w rajdach jeździ się ekstremalnie, nie ma ludzi, dzieciaków w aucie, jest klatka


czyli co rozpędzam się lepiej niż inni ale już nie hamuję lepiej niż inni. KPW?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym przypomnieć, że zimą 4x4 się specjalnie nie przyda. Tu chodzi o zatrzymanie auta a nie rozpędzenie.

 

No mistrzostwo swiata :). Dawno nie czytalem tak swietnego tekstu :). Ludzie zima maja wypadki tylko i wylacznie, bo sie nie zatrzymuja w pore.

Nie wylatuja na zakretach, nie wpadaja w poslizg, nie maja problemow z ruszaniem po sliskiej nawierzchni itp. 

Przyklad z mojego podworka. Codziennie mam wyjazd z domu pod dosc stroma gorke z jednoczesnym wlaczeniem sie do ruchu na dosc ruchliwa droge.

Mialem wczesniej X'a. Latem czy jesienie nie mialem zalaczonego auto czy 4x4. Po prostu FWD. Chcac szybciej ruszyc pod ta gorke czesto czulem buksowanie kol. Teraz mam Subaru ze stalym napedem na cztery kola. Jeszcze nigdy nie udalo mi sie zapiszczec tam oponami. Zawsze strzelal do przodu. Uwazasz ze to nie podnosi bezpieczenstwa ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna jest Twa logika - to może przytkać dolot to będzie się rozpędzał jeszcze gorzej, a co za tym idzie będzie się lepiej zatrzymywał z niższych prędkości?

Poza tym każdy rozumie, że WRC to nie jest dojazd do pracy, ale sporty motorowe pokazują często najlepsze osiągnięcia techniki motoryzacyjnej, które potem czasem wchodzą do produkcji w samochodach seryjnych. Oczywistą oczywistością jest, że napęd 4x4 jest lepszym napędem niż 2WD. Może być drożej, bardziej awaryjnie, ale samochód z 4x4, AWD, czy 4WD prowadzi się zawsze lepiej, bezpieczniej i jego granice są wyznaczone znacznie dalej niż w przypadku samochodu o napędzanej jednej osi.

Strider u Ciebie nie ma w ogóle żadnej logiki

Powtarzam raz jeszcze: to, że zimą rozpędzicie się lepiej to układ 4x4 nie zatrzyma was lepiej a zimą się nie da ciągle przyspieszać tylko się ciągle właśnie hamuje przed innymi, światłami etc. W normalnych drogowych warunkach a nie na rajdach czy w górach.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co? Już nie wiem o co w tej dyskusji chodzi. Wygląda na to że powinienem wyjąć kardana. Będę wolniej się rozpędzał i szybciej hamował. A po to kupowałem 4x4 by w zimie było łatwiej wyjechać... ehh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek z tego taki ,ze jesli mieszkasz w okolicy gdzie sa gory i wzniesienia lepiej miec 4x4 i obojetnie czy to zima czy bloto -zawsze lepiej sie "wspina"

Jezeli jednak nie mamy do czynienia z w/w warunkami to taka opcja jest chyba bez sensu bo i tak automatyka decyduje o wlaczeniu/rozlaczeniu napedu 4x4.

Oczywiscie miec 4x4 i automat to byloby to idealne polaczenie  , pamietam jak jezdzilem audi 80 Quattro zima na letnich  auto nie mialo problemu z przyspieszeniem i trzymaniem sie drogi.

Wiem tez jedno,czasami zdarza sie postac w korkach i wajchowanie biegami do tego lewa noga ktora ciagle musi meczyc sie ze sprzeglem...mnie to irytuje... :(

Pytanie kolejne : T32 i automat. czy ktos z was ma takie cos ? Jak zachowuje sie ten naped  w zimowch warunkach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie o co te kłótnie? Kto nie jeździł z napędem 4x4 ten nie wie ile dobrych rzeczy może on zrobić gdy już lecimy bokiem w poślizgu. Wyższość 4x4 nad innymi rozwiązaniami jest bezapelacyjnie potwierdzona bez względu na warunki w jakich się znajdujemy.

 

Wróćmy do tematu. Przypominam: zakup T-32 warto?

 

BarracuDa, automat będzie zachowywał się tak samo w zimie i w lecie, z tym że należy pamiętać o odpowiednim dawkowaniu gazu na śliskiej nawierzchni. Tutaj nie możemy asekurować się półsprzęgłem. Z drugiej strony nie musimy machać wajchą więc jest więcej czasu na operowaniem kierownicą w poślizgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu taka duskusja, a minie nie ma :) ale już jestem. Po co kupować x-a bez napędu na 4 koła skoro to jest jego główna zaleta ? Jak ktoś potrzebuje dobry automat ( nie mylić trwały) to kupuje DSG, np OCTAVIE :)

Edytowane przez RATLOX
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu taka duskusja, a minie nie ma :) ale już jestem. Po co kupować x-a bez napędu na 4 koła skoro to jest jego główna zaleta ? Jak ktoś potrzebuje dobry automat ( nie mylić trwały) to kupuje DSG, np OCTAVIE :)

 

 

Dla mnie dobry automat to znaczy trwaly.

Rownie dobrze mozna powiedziec zeby zamiast X-Traila kupic Skode bo tez moze miec naped 4x4 ;)

 

A tak apropos kto jest producentem skrzyni X-tronic?

Edytowane przez BarracuDa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, to może jednak Octavia, a tak na poważnie to przed zakupem X-a jedździłem cx5 w automacie i nie zachwycił mnie, mimo że jest to motor 2.2 . Pytanie dla czego ? A no dla tego że urok jazdy dieslem jest wtedy kiedy zaczyna łapać max. moment obrotowy i zaczyna odpychać się, czyli około 1700-2000 obr/min. Automat nie daje tej satysfakcji gdyż zazwyczaj przełącza przy około 3000 -3500 obr a generalnie utrzymuje samochód w okolicach 2200 -2500 obr. Inaczej ma się rzecz przy benzynie/ lub ewentualnie w trybie manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...