Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

1.2 DIG-T Wskaźnik temperatury silnika


Exiler
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. QQII to mój pierwszy Nissan, a tak naprawdę to auto żony, którym nawet się fajnie jeździ. Jednak martwi mnie wskazówka temperatury płynu chłodzącego silnika, która nigdy nie jest na środku wskaźnika, tylko zawsze przed połową. Jak to jest w Waszych QQ z silnikiem 1.2? W serwisie mówią że tak ma być, ale ja w żadnym aucie się z takim dziwnym wskazaniem nie spotkałem. Do tego pali jak smok, bo średnia z jazdy miejskiej to 10,5 l, gdzie jeżdżąc Mondeo z 1,6 ecoboost spokojnie mieszczę się w 8,5 l więc myślę sobie, że może QQ niedogrzany i dlatego tyle pali.

Edytowane przez Exiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mieście to całkiem przyzwoity wynik, zwłaszcza że mniejsza pojemność o niczym nie świadczy. Coś z czegoś musi się brać. Koniki chcą sianka i tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się,a Qashqai uczy ekonomicznej jazdy.Trzeba zmienić troszkę nawyki deptania po pedałach :D

Nie wolno go ciągnąć wiele ponad wskaźnik zmiany i utrzymywać  na niższym przełożeniu,bo to od razu kosztuje i widać po księgowym.

A co do temperatury to jest OK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę pojąć.Testowałem 3 dni 1.6 dig-t i ani razu nie wpałaszował pow.10! Po Szczecinie,żeby nie było.Średnie wyszło coś 8.5_8.7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem się odzywać wcześniej, ale też wydawało mi się, że spalanie u autora wątku jest trochę za duże.

Jedyne wytłumaczenie jest takie, że robi krótkie odcinki w ruchu miejskim, silnik jest niedogrzany, do tego auto jest nowe, "nieułożone" więc też może troszkę więcej wpałaszować. U mnie w podobnych warunkach spalę może koło 8 l/100 km. Średnie spalanie natomiast mam w okolicach 7 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Exiler ma nowy wózek,dopiero 1700 przejechane,więc musi się ułożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia.To że 1.2 i miał być dotarty?Jednak przestrzegają że w jakimś tam czasie może być wiekszy apetyt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 700 przebiegu, żona jeździ krotkie trasy i spalanie też w okolicy 10,5 - 11 litrów. Wskaźnik temperatury przed połową. Założę się że 1,6 pali tyle samo lub nawet mniej. Miałem kiedyś Vectre B 2,5 V6 litra paliła tyle samo co 2.0 lub 1.8. Mały silnik, duże auto to swoje musi wziąć chyba, że kaszkiet i emeryt za kółkiem ;)

 

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz się zakładać, bo już dawno to obcykalim. :D

1.6 DIG-T potrafi spalić mniej od 1.2 DIG-T. Szczególnie przy większych, autostradowych prędkościach. 

Mniejszy silnik jedynie przy, że tak powiem, rekreacyjnej jeździe może (ale wcale nie musi) spalić minimalnie mniej (maksymalnie w granicach litra mniej na setkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby dlaczego?

Kolego "chaddy" z racji tego że masz ten sam silnik,ma do Ciebie pytanie.

Czy u Ciebie też występuje zjawisko,że przy dojeżdżaniu np.do skrzyżowania (przy obojętnie jakiej temperaturze silnika)obroty silnika wzrastają na 1-2 sek.a potem spadają do właściwej wartości?Dodam,że żadne kontrolki się nie palą i poza tym auto zachowuje się normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby dlaczego?

bo wg. podpowiadacza to większość czasu trzeba by jeździć na 6 biegu (generalnie dąży do jazdy z jak najniższymi obrotami), a to nie służy dobrze żadnemu silnikowi. Chyba już kiedyś pisałem jak to w golfie tdi dzięki podpowiadaczowi znajoma wracała do serwisu z co najmniej 6 razy, aż po zmianie kierowcy i w końcu normalnej jeździe problemy zniknęły. Autem należy jeździć na słuch i wyczucie - takie moje zdanie, a każdy niech robi jak uważa :).

Kolego "chaddy" z racji tego że masz ten sam silnik,ma do Ciebie pytanie.

Czy u Ciebie też występuje zjawisko,że przy dojeżdżaniu np.do skrzyżowania (przy obojętnie jakiej temperaturze silnika)obroty silnika wzrastają na 1-2 sek.a potem spadają do właściwej wartości?Dodam,że żadne kontrolki się nie palą i poza tym auto zachowuje się normalnie.

Nie występuje u mnie takie zjawisko. Chyba że za każdym razem silnik zostaje zdławiony przez za późne wysprzęglenie?? - wtedy rzeczywiście może on podnieść na chwilę obroty, - ale to już sam musisz ocenić.

Przed chwilą przyjrzałem się i wygląda to tak: obroty spadają po wysprzęgleniu do jakichś 900 obr. Po czym nieznacznie wzrastają do około 1000 i spadają do jałowych - około 800

Edytowane przez chaddy
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 700 przebiegu, żona jeździ krotkie trasy i spalanie też w okolicy 10,5 - 11 litrów. Wskaźnik temperatury przed połową. Założę się że 1,6 pali tyle samo lub nawet mniej. Miałem kiedyś Vectre B 2,5 V6 litra paliła tyle samo co 2.0 lub 1.8. Mały silnik, duże auto to swoje musi wziąć chyba, że kaszkiet i emeryt za kółkiem ;)

 

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

 

Marcin_1998 - moja żona też głównie krótkie trasy (6 km) wiec wychodzi nam podobnie, czyli wynika że norma. BTW Ja miałem Focusa 2.0 benz i na tej samej trasie spalał 11,5 - 12 litrów i miałem nadzieję że uturbiona "popierdułka" 1.2 spali z 2 litry mniej.

Pozdrawiam Wszystkich i dzięki za odpowiedzi na moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin_1998 - moja żona też głównie krótkie trasy (6 km) wiec wychodzi nam podobnie, czyli wynika że norma. BTW Ja miałem Focusa 2.0 benz i na tej samej trasie spalał 11,5 - 12 litrów i miałem nadzieję że uturbiona "popierdułka" 1.2 spali z 2 litry mniej.

Pozdrawiam Wszystkich i dzięki za odpowiedzi na moje pytanie.

Mnie w drodze z salonu do domu (100 km) udało się zejść do 7,8 litra. Pierwszy zbiornik wyszedł 9 litrów (pierwsze tankowanie po zakupie i kolejne do pierwszego odbicia), a według komputera 10. Teraz czekam na kolejne tankowanie. Moja również ma 7 km do pracy i do sklepu 1,5 km ;-). Zakładając 15 tys km rocznie to może po mieście palić 10 litrów. ;). Mój Peugeot 207 pali 4,5 - 5 litrów ropy, więc jakoś to kompensuję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie ! było o wskaźniku. Mam tak jak było wspomniane, przed połową. Spytam czy ktoś miał objawy przegrzania ? jest jakaś sygnalizacja ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt  jeszcze nie testował przegrzania,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator jest na tyle cichy że go latem w korku nie słyszę. Miałem kiedyś klona Reno 14 TL i wiem że oni są zdolni. Odpowietrzanie układu trzema zaworami i słoik od ogórków jako naczynie wyrównawcze.

Przy - 23 * zaworki w pokrywie przymarzły i były atrakcje. Wskaźnik pojechał na Max-a , ale była też czerwona dioda . Wolał bym wiedzieć wcześniej że za chwilę zamieni się w parowóz. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mike12345

Proponuje kupic adapter Obd i poobserwowac na smartfonie temperature cieczy chlodzacej. U mnie w Note nie ma wskaznika wogole, na aplikacji po ok. 5km dochodzi do 88 stopni a pozniej waha sie od 86-90 stopni, tak wiec tez jest przed polowa a spalanie w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w Note,jeżeli mnie pamięć nie myli jest ikonka która  się zapala jak temperatura jest za wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...