Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Dziwne nagłe skoki wskazania temperatury silnika 2,0 TD


Gość Spiral

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Dziś po 30-40min normalnej miejskiej jazdy w teperaturze otoczenia -5stC zauważyłem że wskaźnik temp silnika wystrzelił na czerwone, zaniepokojony zjechałem na parking, podniosłem maskę, dotknąłem pokrywy silnika, była normalnie ciepła, wentylatory pracowały. Zgasiłem silnik, zapaliłem ponownie, wskazanie temp prawidłowe. Podjechałem na stację myśląc że może mało płynu, dolałem może 0,5l i mam max, więc to nie brak płynu. Zatrzymałem się na godzinę, gdy odpaliłem auto wskaźnik temperatury silnika był gdzieś w 10%, więc nie wystygł całkiem, zagrzał się do 50% po kilku minutach. Po 20min miejskiej jazdy znów w ciągu 5sekund wskazanie temperatury pokazało max, a po 15-30sek szybko spadło do 50%. Zauważyłem że przy tych skokach załączają się wentylatory.

 

Zagrzać P11 2.0TD przy -5stC jest chyba niemożliwe ;)

 

Z tego co zdążyłem tu wyczytać są 2 czujniki temp, jak zrozumiałem jeden przekazuje info do ECU a drugi na deskę. Czy to możliwe żeby padły nagle oba skoro wraz ze skokiem temperatury na wskaźniku temp na desce załączają się też wentylatory (czyli ECU też prawdopodobnie dostaje wysoki odczyt). Czy może wystarczy że jeden czujnik padnie żeby pokazywało nagle tak wysoką temp i włączało wentylatory?

 

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obstawiał bym raczej uszczelkę pod głowicą, miałem takie same objawy kiedyś,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może termostat się zawiesza, a ten ubytek płynu to napewno wywaliło go do wyrównawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.nissank...ndpost&p=891308 ostatnie posty masz o czujmikach

Termostat do wymiany i to już bo przegrzanie czapy w CD20T to śmierć silnika i twojej kieszeni

Zobacz czy nie gazuję w zbiorniczku wyrównawczym podczas pracy silnika Jeśli tak to czapa już pękła i czeka cię wymiana silnika bo czapy się nie spawa w nissanach bo zaraz pękają obok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dzięki wielkie za pomoc, było już za późno, okazało się że kupiłem go już ułomnego, a moja nieznajomość tematu osuszyła portfel o wymianę głowicy (pęknięta w 2 miejscach), przy okazji zrobiłem rozrząd bo zbliżała się jego pora, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...