Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej 5W 30 czy 5W 40


Miras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co to znaczy nie możesz wydziwiać, kto powiedział że nie możesz mieć własnego oleju, a takiego jak Ci zalecili nie wlałbym nawet pod groźbą utraty gwarancji. Masz instrukcje obsługi kaszanki i tam pisze co można wlać i nigdzie nie pisze że musisz taki olej używać jak durny serwis zaleca, majstry serwisowe w większości wypadków to majstry z łapanki i jak pomyśle że mam mieć tam przegląd a potem poprawiać po nich to mnie ......... szkoda gadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest na gwarancji, więc nie mogę wydziwiać.

Jakiś właściciel J11 1.6 DIG-T odpowie na pytanie?

Mate,jesteś w błędzie,a Ci którzy wmawiają Ci utratę gwarancji próbują Cię naciąć na kasę,po prostu chcą zarobić na mediach.

Oleje ,filtry warto mieć swoje,na pewno poniesiesz niższe koszty przeglądu.Na oleju serwis ma 100% przebicia,na filtrach podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIkt mi nic nie wmawia. Zawsze mam ze sobą swój olej, więc nie wiem po czym wnioskujesz, że jest inaczej. Ja niczego takiego nie napisałem.

Pytam tylko jaki olej lejecie do swoich samochodów jeśli w instrukcji jest napisane 0W20 ACEA A3/B4. To wszystko.

Nadal cierpliwie czekam na odpowiedź kogoś, kto miał z tym do czynienia. Wszystkim innym serdecznie dziękuję za troskę.

 

Instrukcja mówi tak:

 
"Zalecane specyfikacje - Oryginalny olej silnikowy NISSAN 0W20 ACEA A3/B4 - 4,3L"
 
"Zaleca się olej o lepkości 0W-20. Jeśli olej o lepkości 0W-20 nie jest dostępny, korzystając z tabeli dobierz olej o lepkości odpowiadającej zakresowi temperatur zewnętrznych".
 
Tutaj obrazek z zakresem temperatur.
 
Wg powyższego obrazka 0W20 to zakres temperatur -37C - +12C czyli kompletnie bez sensu dla naszego klimatu.
 
Idealnym wydaje się 5W40 czyli -32C - +37C.
5W30, który rekomendowali we wcześniejszej wersji instrukcji to zakres -32C - +22C, czyli dla naszego klimatu też zdecydowanie za mało.
 
Pytanie jak się ma ten obrazek do rzeczywistości i jaki wpływ na silnik ma użycie takiej a nie innej lepkości i normy?
 
Tutaj jeszcze rekomendacje różnych producentów dla tego silnika:
Mobil - Mobil 1 ESP 0W-30, Mobil 1 FS 0W-40
Castrol - Castrol EDGE Titanium FST LL 5W-30
Shell - Shell Helix Ultra 5W-30
ELF - ELF SOLARIS LLX 5W30 / EVOLUTION FULL-TECH LLX 5W30
MOTUL - MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30
 
Ja zawsze używam Millersa, ale Millers nie ma rekomendacji dla tego konktretnego silnika w Qashqaiu.
Jest tylko 1.6DIG-T w Juke'u -> MILLERS XF LONGLIFE C2 5w30
 
Edytowane przez mate76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum już tyle opisów o oleju było że można książkę napisać, nic nie zastąpi rozsądku, ja leję 5W30 do każdego auta jakie miałem i nic się nie działo, nie patrz na to co piszą, każda marka ma jakiś układ z olejarzami i będą zachwalać ten konkretny choć inny jest lepszy. Terminy wymiany i olej z pewnego źródła = bezawaryjna jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książka o olejach nie ma znaczenia, skoro dla tego samego samochodu i silnika, ale w dwóch różnych rocznikach rekomendują inny olej.

Dla mnie lanie do WSZYSTKICH samochodów tego samego oleju ma z rozsądkiem mało wspólnego.

 

Poza tym co z normą?  Tutaj podają ACEA A3/B4.

Co w przypadku, kiedy silnik padnie na gwarancji i wezmą olej do analizy?

Przecież jest napisane 0W20 a ja będę miał 5W30.

 

Ja cały czas pytam o konkrety a nie teorię. Czy jest ktoś z J11 1.6 DIG-T, bo chciałbym wiedzieć jaki lał olej/jaki mu nalali w ASO?

Edytowane przez mate76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta dyskusja o olejach do J11 powinna odbywać się na subforum dla J11 a nie tutaj.

Apeluję do Moderatora (i piszących) o dbanie o porządek w postach.

 

Yan,masz rację...przeniesione

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zakończyć temat chciałbym wrzucić informację, która może dla kogoś być istotna.

Dostałem odpowiedź od Millers Oils:

 

"W załączniku przesyłamy zestawienie środków smarnych do Pana samochodu.


Year-round XF Longlife 0w20 (7950)
Above -30 XF Longlife 5w30 (5862)
Above -30 XF Longlife C2 5w30 (6229)
Above -30 XF Longlife C3 5w30 (6230)
Above -30 XF Longlife ECO 5w30 (6221)
Above -30 EE Longlife 5w30 (7877)
Above -30 EE Longlife C3 5w30 (7707)
Above -30 EE Longlife ECO 5w30 (7706)
Above -30 Trident Longlife 5w30 (5999)
Above -30 Trident 5w30 (5995)

Polecamy olej EE LONGLIFE C3 5w30."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie i potrzebne jest to tylko w samochodach w których filtr jest przykręcony do boku, podczas gdy większość silników ma filtr przykręcany gwintem do góry.

To normalny film reklamowy jakich jest wiele w necie.

Np. :D

https://www.youtube.com/watch?v=lINoseHwTx4

Grzmocie żeby nie było że piszę o czymś czego nie testowałem  :)

Na okres czyszczenia mojego K&N, wkładam na dwa dni filtr rezerwowy i specjalnie dla ciebie zakupiłem za całe 40zł filtr powietrza dedykowany do mojej torpedy!

Po włożeniu i odpaleniu silnika mniejsze obroty -zabrał tlen  :angry:  dziwne materiał filtrujący cienki ,dmuchając czuć powietrze  :huh:

Spostrzeżenia- dół mi zamulił więcej gazu trzeba dodawać  aby płynnie jechać, silnik głośniejszy przy wyższych prędkościach  i taka akcja po puszczeniu gazu dławienie się silnika :huh:

A na deser spalanie wzrosło i to znaczie  :wacko:

Awaryjnie wsadzenie na okres czyszczenia to tak, aleee na co dzień nie!! zamula silnik .......

Po włożeniu świeżo wymytego i naoliwionego K&N , pięknie zero dławień po upuszczeniu gazu i mniej go potrzeba dodawać aby płynnie jechać ,silnik cichszy w wyższych obrotach i prędkościach- dziękuję wolę myć i oliwić  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posty o J11 przeniesione do J11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eduardzie, nie przekonywałem Ciebie do Filtrona, tylko sugerowałem że nie jest gorszy od innych, w tym wypadku suchych filtrów. Takie same odczucia miałbyś po włożeniu Manna czy Boscha :D Normalnie dramat, że porównujesz mokry filtr z suchym, a tyle było gadania nt...

Natomiast do SXRa namawiałem, podczas gdy Ty uparcie wierzyłeś w Mobila :D :D :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby jeszcze wiedzieć gdzie kupić oryginalne oleje a nie podróbki...przebierańców jest dużo,a oryginałów mało,jak to mówili satyrycy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzmocie ja wiem że mnie nie namawiałeś ale lubie testować  :)

Mobila1 z Holandii nie ma już w Polsce, jak był to go Baardzo chwaliłem  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 5W40 Test Zimna -30°C Eneos 5W40, Royal Purple 5W40, Motul 300V 5W40, Penrite 5W40

 

Test zimna olejów syntetycznych 5W40

Pobrano 5 identycznych próbek i zamrożono je do temperatury -30°C.

 

 

Olej 5W40 Test Zimna -30°C Shell 5W40, Mobil 5W40, Lotos 5W40, Castrol 5W40, Elf 5W40

 

Edytowane przez jacek88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten i jeszcze jeden temat i dalej nie wiem na czym finalnie stanęło?? Stuknęło 8tkm w X i postanowiłem wymienić oliwę w 1.6 PB.

Proszę o konkretne "modele". Przy wydatku rego rzędu, cena nie ma tu znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w UK nie ma akcji "bez akcji" tj przeglądu bez przeglądu i wymiany choćby płynów. Tutaj trzeba patrzeć na ręce szczególnie w ASO, nawet mając na uwadze cennik ekstra ;)

post-14329-0-00161400-1484252197_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Herson lej 5w30 mobil 1 lub 5W30  Elf Evolution 900 SXR, trzymaj się wymiany co 10000 tyś. km i nie martw sie bo szkoda nerwa, nie kupuj na targu od janusza tylko ze sklepu. Oleje to temat rzeka i każdy swój ogonek chwali a w sumie z jednego kranu lecą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim X-sie stosuję Shella 5W40 i wymiana co 10 tys. Na razie silnik cyka jak zegarek.

Olej kupuję na stacji Shella i mam pewność, że nie podróba.

Edytowane przez Burgi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o zaleceniu aby zmieniać olej po 12 miesiącach, niezależnie od przebiegu ?

To marketingowa bzdura mająca zapewnić sprzedaż czy też faktycznie coś w tym jest ?

Czy jak olej stoi w opakowaniu (już otwartym) to też się starzeje i trzeba go po roku wyrzucić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy stoi otwarty i się starzeje,tego nie sprawdzisz,ale coś w tym musi być,bo przecież dzisiejsze oleje są napakowane różnego rodzaju uszlachetniaczami,a one raczej do trwałych nie należą.

Tomi,a czy wymiana raz do roku jest taka straszna? bańka oleju ok170 zł+30 filtr,a jak ktoś nie ma gdzie to jeszcze trzeba doliczyć wymianę.W sumie nie jest to taki drogi element obsługi samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmienię, pytam tak z ciekawości bo ta zasada zmiany co 12 miesięcy pachnie mi tu jakąś zmową.

 

Miałem kiedyś Almerę N15 1.6 16V, przebiegi po 8-10kkm rocznie i zmieniałem olej co 2-3 lata i nic się nie działo. Ale to był dobry, sprawdzony silnik.

Z 1.2 DiG-T to już się tak nie odważę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...