Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Start Stop


kkot1971
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

ktoś sprwdzi czy ten pomysł działa:

 

Poczytaj wątek od początku,było o tym.Jak masz alarm to nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj wątek od początku,było o tym.Jak masz alarm to nie działa.

 

Ok, sorry, najpierw umieściłem link,  a później zobaczyłem, że już jest. Nie mam alarmu, ale mam inne zabezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sorry, najpierw umieściłem link,  a później zobaczyłem, że już jest. Nie mam alarmu, ale mam inne zabezpieczenie.

To u Ciebie powinno to zadziałać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już się boję wchodzić do tego wątku - bo po każdym kolejnym poście mam już pewność, że w tym wirtualnym świecie obcuję z wariatami  :dribble:

Przecież to jest chore marnować tyle energii na zwykłe Stop-Start. Takie paranoje chyba się leczy koledzy  :devil:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie MY świat byłby nudny...na Twoim miejscu zastanowiłbym się w jakim świecie zyjesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karminadelku, nie każdy lubi mieć takie g..... jak S/S a i są tacy co chcą trochę dłużej posiadać bezawaryjnie QQ . W mieście gdzie co 100 m są światła można faktycznie zostać wariatem, posiadając tak przemyślny system do uwalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście gdzie co 100 m są światła można faktycznie zostać wariatem, posiadając tak przemyślny system do uwalenia.

 

Taaaa, jakby SS tak działał co każde te światła....... :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mój się chyba wystraszył i nie jest taki nadgorliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

No to mój się chyba wystraszył i nie jest taki nadgorliwy.

Bo na to, kiedy działa ma wpływ wiele czynników, takich jak stan naładowania akumulatora, ciepłota silnika, obciążenie poboru energii (klima, światła ...).

Nawet w optymalnych warunkach podczas jazdy po mieście, jedne, drugie, trzecie światła to 3 uruchomienia, na dodatek światła, klima i inne odbiorniki żrą energię na wyłączonym przez SS s-ku ... w następstwie czego SS nam "odpuszcza" :dribble:

...  po każdym kolejnym poście mam już pewność, że w tym wirtualnym świecie obcuję z wariatami  :dribble:

Przecież to jest chore marnować tyle energii na zwykłe Stop-Start. Takie paranoje chyba się leczy koledzy  :devil:

Nie da się wyleczyć paranoi podpartej argumentami. No bo jeżeli to, czy rozrusznik zakręci w ciągu roku 1000 razy, czy 10000razy, nie jest wystarczającym argumentem, że musi to mieć wpływ m.in. na żywotność rozrusznika, to pytanie która strona powinna się leczyć.

Inna sprawa, że większość czubków zapewne uważa, że problemy z "deklem" mają wszyscy, tylko nie oni.

Bez urazy

Edytowane przez Andrzej G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już się boję wchodzić do tego wątku - bo po każdym kolejnym poście mam już pewność, że w tym wirtualnym świecie obcuję z wariatami  :dribble:

Przecież to jest chore marnować tyle energii na zwykłe Stop-Start. Takie paranoje chyba się leczy koledzy  :devil:

 

Zmienisz Kolego zdanie, kiedy będziesz musiał "odpalić" J11 z cudzego akumulatora (lub wzywać assistance) lub stracisz rozrusznik.... :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie ten przekaźnik zamówiłem i jak tylko zrobi się cieplej od razu zainstaluję :)

Czemuś nie dał znać? można było się zwołać na forum i zmówić kilka do kraju za jedną opłatą.Na pewno byłoby wielu chętnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemuś nie dał znać? można było się zwołać na forum i zmówić kilka do kraju za jedną opłatą.Na pewno byłoby wielu chętnych.

Zamówiłem tutaj:

http://allegro.pl/modul-czasowy-ne555-opozniacz-przekaznik-12v-10a-i6709111664.html

12,20 z przesyłką i nie trzeba tyle czekać,będzie najpóźniej w poniedziałek

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo Ty :D Też zamówiłem :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo Ty :D Też zamówiłem :D

:thumbsup:

Mam nadzieję,że to rozwiąże nasz problem z SS raz na zawsze

Edytowane przez tz1609
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko żeby czegoś przy podłączeniu nie spartolić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko żeby czegoś przy podłączeniu nie spartolić.

Masz może zdjęcie jak to wygląda za przyciskiem,chodzi mi o ilość przewodów,są trzy czy cztery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za przyciskiem są trzy przewody od góry i chyba cztery ,albo i pięć na dole wtyczki,nie wiem od czego.

Ważne są te trzy! Pierwszy po lewej ,czarny to jest masa,środkowy to jest plus,który pojawia się zaraz po przekręceniu stacyjki,a obok jest przewód na którym pojawia się plus dopiero po dezaktywacji SS i plus istnieje w tedy na obydwu przewodach.Dla nas ważny jest ten minus(masa) i ten wolny,który steruje wyłączeniem SS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko - a mierzyłeś napięcie na pinie który odpowiada za wyłączenie SS ? Czy jest to +12V czy może 3V lub 5V ? Sprawdź to bo może być tak, że SS wyłącza się podając na krótko napięcie na wejście procesora układu sterującego, zwykle jest to od 3 do 5V.  Podanie tam 12V może nieźle narozrabiać.

 

Ja bym zrobił tak: przy wyłączonym zapłonie sprawdziłbym omomierzem które styki są zwierane w momencie naciśnięcia przycisku. I pod te styki podpiąłbym przekażnik tak aby był zwarty po 10 sek od uruchienia zapłonu.

Układ w linku wyłącza przekaźnik po podaniu zasilania ale widać, że ma 3 wyjścia,  więc zapewne po podłączeniu zasilania rozowiera jeden styk przekaźnika a zwiera drugi.

 

To rozwiązanie ma jedną wadę - nie da się już potem włączyć SS przyciskiem.

Sugerowałbym poszukać układu który po włączeniu zasilania po kilku sekundach zwiera styki przekaźnika na 1 sekundę, co wystarczy aby wyłączyć SS, ale w każdej chwili możemy go potem włączać lub wyłączać.

Ktoś w tym wątku podawał nawek link do takiego programowalnego układu w cenie ok. 50zł.

 

Swoją drogą dziwne, że  w tym przycisku jest tyle przewodów, powinno być 5 (z czego jeden do sterowanie LED o wskaźnika włączenia SS  i drugi do podświetlenia przycisku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę tam zaglądał i przymierzał się do kombinacji,natomiast co do napięć,nie zamierzam używać osobnych doprowadzeń ze skrzynki bezpieczników,wszystko (a zwłaszcza sterowanie) mam zamiar wykorzystać z podpięcia przycisku.


Wczoraj doszła płytka.Jak dam radę to dzisiaj to zamontuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę tam zaglądał i przymierzał się do kombinacji,natomiast co do napięć,nie zamierzam używać osobnych doprowadzeń ze skrzynki bezpieczników,wszystko (a zwłaszcza sterowanie) mam zamiar wykorzystać z podpięcia przycisku.

Wczoraj doszła płytka.Jak dam radę to dzisiaj to zamontuję.

Do mnie chyba przyjdzie dzisiaj ale mam 2 zmianę to dzisiaj nic nie zrobię.Zrób Jacek jakąś dokumentację jak będziesz montował,na pewno wielu z tego skorzysta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...