Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Błąd P0171 - lambda.


Arii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W takim razie czemu nie zmierzyl jakie czasy maja te wtryski Mialby 100% pewnosc Jak zamierzasz te wtryski wymieniac to niech On Ci je wymieni bo jak sie okaze ze sie pomylil to bedziesz mial od kogo domagac sie zwrotu poniesionych kosztow Pisze dlatego ze u siebie tez wymienilem niepotrzebnie listwe wtryskowa z wtryskami i mam ja do dzisiaj tylko nikt jakos kupic nie chce

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u mechanika, sprawdził parametry sond, przepływki i mówi że są dobre i za takie rozjechane korekty długoterminowe odpowiadają u mnie najpewniej wtryski... 

a jak z tą temp. przepływki z rana? sprawdzałeś wskazania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, jutro rano to sprawdzę bo ostatnio nie miałem jak. Przed południem na bank napiszę co mi torque pokazuje.
Wracając do tematu, nie będę robił nic w kwestii tych wtrysków. Każdy mechanik mówi inaczej. Poczekam jeszcze z wymianą czegokolwiek bo i tak nie jeżdżę teraz tym autem

Edytowane przez Arii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, jutro rano to sprawdzę bo ostatnio nie miałem jak. Przed południem na bank napiszę co mi torque pokazuje.

 

OK, dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sawo - to Ty widzę że serio pół auta wymieniłeś, ja właśnie chcę uniknąć tego i precyzyjnie trafić w usterkę żeby zminimalizować koszty. Niestety nie jest z tym łatwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem bo myślałem ze w tym kraju sa mechanicy a nie tylko 1000 warsztatów Dlatego Ci napisałem Do przeplywomierza jak widzisz dochodzilem metoda prob i bledow Jak teraz slysze diagnoze z ust mechanika "No to chyba bedzie ......." to mowie dziekuje Panu do widzenia Nie chce po prostu zeby ktos musial tak naprawiac jak tu opisalem Mechanik to jest taki czlowiek ktory zanim Ci kaze cos wymienic to tydzien bedzie kolo tego auta chodzil az na 100% bedzie pewny Tekst typu "wydaje mi sie ze wtryski" ale nikt nie pofatygowal sie zeby je sprawdzic diagnoskopem to do prawdziwego mechanika nie pasuje To tyle Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sawo - zanim wymieniłeś przepływkę to ją sprawdzałeś? U mnie w Torque pro pokazuje ilość powietrza przepływającego na poszczególnych obrotach i np. przy 2500 jest 8-10g. Nie wiem jak to w trasie wygląda bo nie sprawdzałem jeszcze, ale jakieś oznaki życia ta przepływka wykazuje. Może w mieście tak jest a przy obciążeniu się zawiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Na forum Nissana jak poszukasz znajdziesz jak ja sprawdzic voltomierzem na wolnych obrotach i srednich i powyzej 4000 najlepiej jak dorwiesz jakas sewisowke na forach maja linki to znajdziesz porownasz napiecia i bedziesz wiedzial tak jak ja wiedzialem to  dmuchanie w przeplywki  i inne szamanskie metody te diagnozy pseudomechanikow  to Cie do nerwicy zaprowadza zamiast do rozwiazania problemu Tych wskazan Torque tez bym za wykladnie niczego nie bral to jest fajny soft ale nie do skomplikowanych testow Dlatego zrob to z pomiarem napiec na przeplywomierzu Mnie ta metoda przekonala ze moj przeplywomierz jest w d...e To ze Twoja przeplywka zyje to nie znaczy ze jest dobra I na koniec dla wszystkich Objawy nie zyjacej przeplywki w 90% sa takie   Po odpaleniu auta obroty wskakuja na 2500-3000 i po chwili silnik gasnie nawet jak pedal gazu do podlogi przyspawasz Wierz mi temat przeplywomierza w Nissanach mam lepiej ogarniety niz nie jeden "mechanik" w tym Kraju Na miescie to masz male szanse zeby Ci checka od ubogiej mieszanki wywalilo bo w cyklu miejskim to przewaznie bedzie za bogato Juz to pisalem To juz wszystko na temat przeplywomierza Kazdemu kto ma taki problem moge powiedziec tylko "robta co chceta"

Pozrawiam

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, u mnie niestety problem na pierwszy rzut oka nie istnieje bo auto ładnie chodzi i nie zgasł ani razu. Dopiero w trasie powyżej jak jadę powiedzmy 120 km/h przez 50 km to pojawia się check engine i błąd P0171. Wiem, że problem znasz więc wolę z Tobą tutaj porozmawiać niż z mechanikami którzy chcą mi świece i kable wymieniać. Ogólnie rzecz biorąc od początku stawiałem na sondę, jednak Ty nasunąłeś mi ten pomysł z przepływką i męczę temat. W najgorszym przypadku zakupię i sondę i przepływkę, wtedy powinno być elegancko ale wolę się wstrzymać bo jedno i drugie daje po kieszeni. Sondy nie skreślam ponieważ odnoszę wrażenie że nie pracuje jak powinna. Czy jest w tym Torque opcja pozwalająca mi zgrać wykresy? Wtedy wstawiłbym wam na forum i sami byście ocenili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arii Chyba jednak do konca nie rozumiesz Objaw ktory opisalem jest gdy przeplywka jest "trupem" Twoja jeszcze nie jest Pisalem Ci juz U mnie tez silnik chodzil idealnie nie szarpal nie gasl i tak jak opisujesz blad wywalalo w trasie a dlaczego tez to juz pisalem Sondy nie kupuj Nie czytasz uwaznie ja sonde kupilem nowa oryginalna i tez byla d..a Wtryski wymienilem tez d*pa A najwieksza d*pa to byla ze mnie ze jezdzilem po pseudomechanikach i sluchalem ich chorych teori zamiast wziac sie samemu za robote i auto naprawic tak jak zrobilem to pozniej Na super mechanikow wydalem  350zl- sonda 100zl wtryski i 3x50 zl za ich genialne diagnoskopy ktore nie sa im do niczego potrzebne bo z nich korzystac nie umieja To juz naprawde wszystko Jak mam znowu pisac o przeplywomierzach to mi sie drobne w kiezeni przestaja zgadzac I na koniec juz naprawde taka moja mysl Jak masz auto to sie musi psuc i trzeba je naprawic Dopuki przeplywomierz przekazuje zle wartosci doputy sonda bedzie tez pokazywac zle wartosci SONDA JEST CZUJNIKIEM I MIERZY TO CO WYPLUWA SILNIK i zanim ja wyautujesz trzeba sprawdzic wszystko co jest przed sonda czy ma swoje parametry jezeli tak to sobie sonde mozesz z czystym sumieniem wywalic dlatego szukaj serwisowki i wtedy sam sobie auto naprawisz  Teoretycznie sonde powinno sie wymieniac w zaleznosci od producenta po 60000-80000 km tylko kto to robi Mozesz ja sprawdzic  w prosty sposob bo to  nic innego jak zwykle ogniwo Nernsta ale trzeba ja wykrecic Jak masz wiecej na tej sondzie niz 180000 km to sobie mozesz wymienic Tym Torque to jak Ci pisałem nie sugeruj sie zbytnio On jest mocno ograniczony jezeli chodzi o takie sprawy  Diagnoskopy ktore naprawde cos potrafia zaczynaja sie od min400zl i temu juz prawie mozna wierzyc  Pisalem Ci tez Jazda na ubogiej mieszance zabije Ci motor Ale "robta co chceta" To juz koniec moich wywodow Nie bede juz wiecej na ten temat zabieral glosu Temat wyczerpany

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem że zamówię przepływkę. U mnie widnieje oznaczenie 22680-AW400. Problem jest taki że nie mogę znaleźć dokładnie takiej na allegro ani w innym sklepie. Są oczywiście takie które pasują do mojego silnika QG18DE lecz z innym numerem. Sądzicie że tamte Boscha też będą pasować? Szedłem też za radą Sawo i sprawdzałem dla almery, są te z oznaczeniem 22680 ale końcówka numeru inna. Robi to jakąś różnicę?


https://www.czesciauto24.pl/bosch/1160398

 

Taki wyhaczyłem, doradźcie Panowie bo cena korzystna.

Sebastiw - miałem przy 20 stopni na dworze 26 stopni w dolocie.

https://ibb.co/nab5Vv
https://ibb.co/j3biHa

Takie oznaczenia mam na przepływce. Zastanawia mnie to czy to jest oryginał czy ktoś już wcześniej zamontował zamiennik, bosch to to nie jest jak made in japan. Z kodu wyczytałem że to jest denso. Myślicie że taki również może być?
https://www.autoczescionline24.pl/denso-1665287.html
Znalazłem przykładowy

Edytowane przez Arii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-almera-tino-primera-1-8-i6753690281.html

http://www.kolmot.com.pl/pl/p/Przeplywomierz-masowy-masy-powietrza-RENAULT-NISSAN-Oryginal-HITACHI-AFH70M38/814

http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-micra-navara-226807s000-wa-i6811681572.html

 

 

https://www.autoczescionline24.pl/marka-samochodu/czesci-nissan/primera-hatchback-p12/16922/12906/przeplywomierz_masowy_ilozciowy_powietrza.html

 

Tu masz wszystkie numery producentow do Twoje fury szukaj Ten co wyhaczyles to nie jest do Twojego auta

 

2680AW400, 22680-AW400, 226807S000, 22680-7S000, 22680 AW400, 22680AW400, 22680-AW400, 22680 7S000, 226807S000, 22680-7S000, 22680 CA000, 22680CA000, 22680-CA000, AFH70M36, AFH 70M36, AFH70M-36, AFH60-24, AFH 60-24, AFH6024, AFH70M, AFH 70M, AFH70M38, AFH70M 38, AFH70M-38, ADN174203C, ADN174202C, PDAF016, 8ET009142-771, 8ET009142771, 8ET 009 142-771, 22680-7F408, 226807F408, 22680 7F408

 

Tak masz ori Dziękuję wdzystkim za współprace Temat przeplywka definitywnie z mojej strony zamkniety

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze mialem juz nie pisac Arii napisz jaki zamowiles i pamietaj po wymianie przeplywomierza skasuj bledy nawet jak ich nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie wytrzymał i montował od razu przepływomierz :-)

 

daj znać jak z temp. na nowej przepływce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Panowie, więc tak.
Auto po wymianie przepływki wyraźnie zyskało na mocy, pali również mniej. Na razie jeździłem tylko w mieście i za bardzo też nie wiem jak będzie sprawować się w trasie. Z wydechu nie śmierdzi benzyną, nic w sumie nie czuć jak auto stoi, to też na +. Dalej czas pokaże. Ogólnie torque pokazuje że stft1 pracuje tak że na luzie mam około -10, a w jeździe jakoś to wzrasta na + i opada, ltft1 z kolei na luzie jest poniżej 10 a jak jeżdżę (w mieście) to wzrasta czasem do 18, nie wiem czy tak ma być ale nie dzieje się nic na razie (prawdę mówiąc to ltft1 nie powinny skakać, może to wina torque). Mówię, jestem dzień po wymianie i tak to wygląda. Błędy skasowałem jak wymieniałem przepływkę.

Rzućcie okiem czy to jest prawidłowa praca silnika:
Czasem wskazówka sobie drgnie

Edytowane przez Arii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LTFT ustala sie na jakims poziomie ale dla  konkretnego obciazenia silnika, wiec jesli zmieniasz obciazenie, to komp pokaze Ci rozne LTFT dla roznych obciazen .Jak jest dynamiczna jazda to krótka szaleje, a długa znacznie dłużej się układa. Teraz wazniejsze bedzie jak jazdę na ubogiej mieszance przezyl Twój katalizator Warto się przejechac za miasto Sprawdz LTFT na zimnym silniku bez uruchamiania to powinien pokazac tą średnią wartośc z jazdy Dla Ciebie wazniejsza sprawą niz korekty jest to czy nie zapali Ci Checka

 
Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, sprawdzę. W każdym razie jest poprawa, auto ma lepszego "buta" :) dam znać co i jak gdy zrobię trasę. Widać filmik który wstawiłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widac Ten przebieg co widac to oryginalny? A dolewałes mu do paliwa Valvoline lub STP?

Edytowane przez sawo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dolewalem niczego jeszcze. Przebieg chyba tak, kupiłem z 90 tyś i grama oleju nie ubyło na bagnecie, a słyszałem że te silniki mają z tym problem.

Mam tam 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...